**Lokakuun 2014 lapsoset***
Ajattelimpa nyt sitten itse aloittaa tämän ketjun :) Tänne siis rohkeasti vaan kaikki, joilla laskettuaika osuisi lokakuulle 2014.
Itse plussasin viime viikolla kp 25/26 ja laskuri antaisi la:ksi 3.10.2014.
Olen itse kolmekymppinen ja yritystä takana jo kolme vuotta :) . Naimisissa ja ensimmäinen lapsi olisi kyseessä.
Jännitys siitä, että pysyykö pieni matkassa loppuun asti, on suuri, mutta jotenkin on aika luottavainen olo.
Jokos meitä muita lokakuisia olisi?
T: Kippis ja olio 4+1
Kommentit (400)
kippis, täällä kans väsymys jotain järkyttävää! Ja asiaa ei auta, että tämän kuun käyn kahtena päivänä viikossa toisen kaupungin toimipisteessä auttamassa ja sinne ajaa reilu tunnin motaria per suunta :/
onko muut huomannu, että vatsa olis pinnasta herkkä? Siis kun musta tuntuu ikäänkuin mun vatsa ois täys pieniä mustelmia???
Aliisa 5+6
Tästä se sitten vissiin lähtee, aivan järkkyjä pahoinvointiaaltoja tänään aamulla :/ Saas nähdä miten sujuu tämä työnteko, toivottavasti en töissä joudu oksentelemaan. Itse teen asiakastyötä, elikkä minulla on 45 min mittaiset asiakasajat, joiden jälkeen vartin tauko. Asiakkaalle ei varmaan oikein voi sanoa, että anteeksi käyn nyt oksentamassa, tämä ei ole tarttuvaa. Äsken teki kyllä mieli sanoa :( Lisäksi mun asiakkaat on lapsia, eli kaikki lastentaudit kuuluu mullakin työnkuvaan ja aloin jo miettiä, että mistä tiedän ettei tämä ole vain rehti oksennustauti.
Aliiisa, itse olen huomannut että ikään kuin vatsan sisäpuoli olisi herkkä venytykselle tai jotain..? Siis tiedätte sen tunteen, kun iho on palanut ja on kiristävä. Mulla on se sama tunne vatsan sisäpuolella, tuntuu erityisesti kun makaa vatsallaan :D
Hullua myöntää, mutta vähän kateellisena nyt kyllä teidän muiden oireita lueskelen! Itsellä tuntui olevan kymmenen kertaa enemmän "raskausoireita" niissä kierroissa missä En plussannut! Alavatsaa välillä nippailee, mutta sekin niin miniminipientä, että ihan oikeasti voisi olla mitä vain muutakin. Ei rintakipua, ei juilimisia, viime viikon jälkeen ei lämpöä, ei pahoinvointeja jne jne... Vaikka selviä plussia testeissä tullutkin, silti koko ajan sellainen olo, että taisinpa kuvitella koko jutun ja eiköhän ne menkatkin sieltä jo kohta ala. Oikeasti joka vessakäynnillä oon lähes varma että "nyt se homma selviää".. hohhoijaa. Eka neuvolakin kun vasta 7.3. niin mietin vaan, pitääkö tässä alkaa tekemään 'varmuustestauksia' tahdilla 3 raskaustestiä / vko, jotta koko raskauteen ja sen jatkumiseen jaksaisi uskoa! No, tietysti sitä toivoo, että vielä tulee aika kun haikailen näiden oireettomien aikojen perään.. mut jos ja jos ja jos... eka lapsi kun kyseessä, niin ei tasan mitään varmuutta pohjalla mihin tässä epätietoisuudessa voisi tukeutua! Koska niitä oloja nyt sitten ihan oikeasti "pitäisi" tulla, ts. mihin asti voi olla huolestumatta totaalisesta oireettomuudesta??
Tuomi81, ihan tuttu tunne! Mulla oli viimeisessä yrityskierrossa kaikenmaailman oireita, ja nyt kuulostelen oireita jatkuvasti mutten löydä mitään. Ne oireet, jotka löydän, voisivat yhtä hyvin johtua mistä tahansa muusta kuin raskaudesta. Mulla on onneksi ollut suht oireettomat raskaudet aiemminkin, joten itse en osaa kovin huolissani olla. :) Kuitenkin tavallaan toivoisin, että jotain oireita tulisi. Sulla kun on ensimmäinen raskaus, niin toki ymmärtää huolen kun ei oireita ole. Täytyy vaan yrittää ottaa rennosti, parempihan se vain oman jaksamisen kannalta on että oireita olisi vähemmän :)
Ihana kuulla Killed kokemuksistasi! Parasta tosiaan vaan nyt relata ja jaksaa luottaa siihen, että tuolla jotain on... ihmeen vaikeaa se kyllä on! Varsinkin kun joillain ystävillä varhaisia keskenmenoja on tullut - pelko siitäkin mahdollisuudesta takaraivossa varmasti vähän myös kummittelee. No, ainakaan niitä viivoja testeissä en kuvitellut, se sentään on varma :). Mutta enpä kyllä koskaan uskonut, että ihan vallan Toivoisin osalleni ellottavaa oloa, mahakipua tms.. :D
Heippa! Vieläkö mahtuu joukkoon? Tänään tehty testi jossa selkeä viiva :) viime viikolla kaksi haamutestiä ja laskuri antaisi lasketuksi ajaksi 3.10. Jotenkin epäuskoinen olo vieläkin, vaikka toisaalta olikin kumman varma olo että nyt tärppäsi. Ehkäisy jätetty joulukuussa -12 pois ja viime vuonna yksi keskeytynyt km. Mahdollisesti tuleva lapsi olisi kummankin ensimmäinen ja ikää meillä on kolmenkympin molemmin puolin. Huomenna jos soittelisi neuvolaankin... Rintoja on aristanut ja palelu on välillä ihan karmeaa :D välillä taas väsyttäisi kovasti. Ihan pientä vuotoa ollut viime viikolla, lähinnä vaaleanpunaista jää välillä paperiin pyyhittäessä, mutta silti pelottaa jos tämäkin olisi mennyt kesken. Viime km oli pitkän aikaa pientä vuotoa ja jossain vaiheessa raskausoireet hävisivät kokonaan ja kehitys olikin loppunut jo 6+4. Jotenkin tuntui pahalta että tiedon sai vasta ensimmäisessä ultrassa vk 12 ja alkio oli jo kuollut ajat sitten :( Harkinnassa onkin varhaisultra, ehkä se ainakin alkuun toisi pientä helpotusta tälle pelolle. Pitää vielä neuvolastakin kysellä että onko mahdollisuutta kunnalliseen vai pitääkö mennä yksityiselle.
Tässähän näitä ajatuksia tulikin :) Vielä ei uskalleta kertoa kenellekään kun viimeksi meni kesken ja tiedän miten pahoillaan meidän kummankin vanhemmat olivat ja varmasti pettyneitä hekin. Toivottavasti asukit pysyvät tiukasti kyydissä kaikilla ja mukava kun pääsee hieman purkamaan tuntojaan ja mietintöjään :)
Heipsan!
Täällä myös yksi plussannut liittyy joukkoon. Plussan tein jo viime viikon sunnuntaina jolloin kuukautisten piti alkaa. Ja kaksi viivaahan sinne tuli! Laskettuaika osuisi 6.10.
Kuka olen? Juuri 30v täyttänyt hoitovapaalla oleva äiti. Meille syntyi poika 03/2013 eli hän on nyt 10kk vanha ja kovin pitää äidin kiireisenä. Vielä imetän poikaa ja täytyisinkin pikku hiljaa alkaa suunnittelee (ja toteuttaakin kai :P ) imetyksen lopettamista.
Raskausoireita ei oikeastaan juurikaan ole muuta kuin kauhea jano ja vessahätä. Nännit tosin ovat nyt alkaneet olla arat ku imettää.
Varasin tänään varhaisultraan ajan joka on kahden viikon päästä ja eka neuvola 25.2 :) kovasti vaan toivoisin että aika juoksisi että tuo 12vkoa tulisi pian täyteen ja kailottaa koko maailmalle vauvasta :)
Mä kannatan myös tuota suljettua ryhmää, pystyy puhumaan rennomin asioista ilman että joku jolle nämä ei kuulu lukisi ne. Ja tutustua muihin odottajiin :)
Ainulii ja pikku kakkonen 5+1
Heippa kaikille!
Onnea ihan tuhannesti kaikille plussanneille <3
Voi ei! Lähti viesti aivan liian aikaisin. (Olen kai liian innoissani :D).
Eli onnea kaikille plussanneille. Itse tein perjantaina 24.päivä tammikuuta raskaustestin ja positiivinen oli tulos. Olin aivan onnesta soikeana, samoin mieheni. Ehkäisyttä olemme olleet kesästä 2013 asti ja tämä plussa tuli oikein hyvään kohtaan.
Olen 23 -vuotias ja ensimmäinen raskaus. Oireita on hirveän kipeät rinnat ja menkkamaiset kivut mahassa. Onneksi menkkamaiset kivut ovat hieman hälventymässä, viime viikolla ne olivat aivan kamalia kramppeja ja jouduin ottamaan särkylääkettä niihin. Myös paha olo ja kuvotus ovat saapuneet kuvioihin.
Varhaisultra on varattu ystävänpäivälle 14.2., jolloin viikkoja pitäisi olla tasan 7 :) Päivää aikaisemmin 13.2. on neuvola.
Luoja että olen niin innoissani ja onnellinen! Onnea ihan hirmuisesti myös muille! Ja olisin myös tuon facebookin suljetun ryhmän kannalla.
Nyt pitää palata töihin takaisin, tauko loppui.. ;)
Hei! Täällä taas yksi uusi plussannut! Eli perjantaina testattu plussa ja nyt seuraavat viikot meneekin jännittäessä.. Raskausviikkoja pitäisi olla tänään 4+3 ja LA olisi 11.10. Toista lasta odotamme :) Tärppi tuli yllättävänkin nopeasti, yk 5. Esikoista sen sijaan ehdimme odotella melkein pari vuotta. Esikoinen on nyt 1,5-vuotias. Olo on nyt kaikesta jännityksestä huolimatta superonnellinen!!
OOH ompas ollu hedelmällinen viikonloppu, kun näin paljon uusia tullut mukaan :)) Onnea kaikille!! :)
Onko kukaan ostanut vielä mitään vauvaan/raskauteen liittyvää? Minäpäs ostin tänään! Olin kirpparilla, ja silmiin osui Finlaysonin muumi-unipussi/toppapussi/mikä -makuusäkkinytonkaan- 10€ ja laput vielä kiinni ja ihan käyttämätön. Kävelin monta kertaa siitä ohi uudelleen ja uudelleen ja harmittelin kun on vielä kaikki niin epävarmaa, mutta sitten meni hermot tähän jatkuvaan panikointiin. Menin ja ostin sen. Jos tästä ei tule vauvaa, saapahan peiton alla nukkumista rakastava koiramme oman unipussin :D Tiedän, että äitiyspakkauksessa tulee sellainen, mutta eiköhän molemmille käyttöä löydy kun ulkoilla täytyy monta kertaa päivässä kun on kaksi nelijalkaista vauvaa jo ennestään.
jos Facebookkiin tehdään suljetturyhmä, niin sitähän ei kukaan ulkopuolinen nää? Edes sen olemassaoloa? Kun en todellakaan halua raskaudesta Facebookissa kuuluttaa...
Voi onnea taas kaikille uusille! Päivittelen listan pian :)
Aliiisa, mä oon ihan hullu ja ostelin jo viime kesänä ensimmäisiä kolmannelle vauvalle tarkoitettuja vaatteita, vaikka aikaa ehkäisyn pois jättämiseenkin oli vielä puolisen vuotta aikaa. Nyt plussan jälkeen oon muutaman pienen vaatteen ostanut. Me ei aiota sukupuolta selvittää etukäteen, ja olen saanut mieheltä luvan ostaa kotiutumisvaatteet ja muutaman vaatteen kummallekin sukupuolelle. Aiemmissa raskauksissa ollaan osteltu vaan unisex juttuja. :)
Facebookkiin saa suljetun ryhmän salaiseksi, niin ettei ryhmää löydy edes hakemalla, ellei siihen ole kutsuttu. Minä voin vaikka perustaa ryhmän. Eri asia on tietty miten saan tietoon meidän kaikkien nimet jotta oikeat ihmiset saa kutsuttua ryhmään. Saako mahdollisesti tällä palstalla läheteltyä jonkinnäköisiä yksityisviestejä jossa voisi kertoa facebook-profiilin tiedot? Vai olisiko muita keinoja? :)
Päivitys 4.2.
**Lokakuun lapsoset**
-
-
Aliiisa rv 5+6 / LA 1.10. / 1. lapsi
Äitifor4 rv ?+? / LA 1.10. / 4. lapsi
killed rv 5+5 / LA 2.10. / 3. lapsi
kippis rv 5+4 / LA 3.10. / 1. lapsi
Jaded rv ?+? / LA 3.10. / 1. lapsi
Tulikukka88 rv 5+3 / LA 4.10. / 1. lapsi
Anniinainen rv 5+3 / LA 4.10. / 1. lapsi
Eliinax rv ?+? / LA 4.10. / 3. lapsi
Mama78 rv 5+3 / LA 5.10. / 3. lapsi
Aarinko rv 5+2 / LA 5.10. / 1. lapsi
Silkkii rv 5+2 / LA 5.10. / 2. lapsi
yennaf rv 5+2 / LA ?.10. /
Merisiili rv 5+1 / LA 6.10. / 3. lapsi
Ainulii rv 5+1 / LA 6.10. / 2. lapsi
Senja84 rv ?+? / LA 6.10. / 1. lapsi
susna rv 4+6 / LA 8.10. / 2. lapsi
zingzing rv ?+? / LA 8.10. / 3. lapsi
Marchesa rv ?+? / LA 8.10. / 1. lapsi
Mannariini rv 4+3 / LA 11.10. / 1. lapsi
Elokuu15 rv 4+3 / LA 11.10. / 1. lapsi
Adriana81 rv 4+3 / LA 11.10. / 2. lapsi
Tuomi81 rv 4+3 / LA 12.10. / 1. lapsi
Iita82 rv ?+? / LA ?.10. / 2. lapsi
Sofia84 rv ?+? / LA ?.10. / 2. lapsi
Maybe14 rv ?+? / LA ?.10. / 1. lapsi
-
-
Ja juuri kun edellinen päivitys on tehty, niin... mukana ollaan.
Pari testiä tehty su ja ma, pari positiivista tulosta. Laskettu 7.10 ja ensimmäinen neuvola 3.3.
Ollaan 30 ja 35-vuotiaita, aviopari pk-seudulta - ensimmäinen lapsi ja uuteen asiaan totuttelu vähän hämmentää. Perheessä entuudestaan pari kissaa ja pieni koiran riiviö.
Onnea Exec plussasta! :)
Killed, heh et ole hullu :D siitä tulee jotenkin niin todellisempi, kun on jotain pientä vauvalle, tai ainakin mulle tuli :) rohkenen paljastaa, että ostin syksyllä marimekon alesta mustavalkoisen raitabodyn, vaikka yritsen alkamiseen oli tovi aikaa....
Kokeilin, saisinko sulle yksäriä, en saanut. Onnistuiskohan, jos perustaisit ilmaissähköpostin, mihin vois sitte kukin laittaa tarvittavat tiedot oman profiilin löytämiseksi?
Aliiisa 6+0 (tasan viikko varhaisultraan 7+0, en malta odottaa<3)
Hei vaan kaikille ja onnittelut plussista :) Taidampa minäkin uskaltaa ilmottautua mukaan. rv nyt 5+2 ja laskurit näyttää la:n 6.10. Neljäs lapsi haaveissa, iltatähti taikka useampi :D ikäeroa kuopukseen tulisi noin 7 vuotta niin kyllä tässä välillä kauhunsekaisia tunteita on vieläkö jaksaa kaiken aloittaa alusta. taitaa kuulua asiaan.
Ensimmäisessä ultrassa kävin jo viimeviikolla 4+3 koska suurentunut riski kohdunulkopuoliseen leikkauksien vuoksi. Oikeassa paikassa näytti olevan. Kokoa "hippusella" hurjat 2mm. Lääkäri kuitenkin haluaa varmistaa asian vielä huomenna ultralla. Joo ja jännittäähän se :) Varsinaista neuvola aikaa en ole vielä varannut. Kun neuvolasta ohjasivat ensin tuonne tohtorille ja varmistuksen jälkeen sitten neuvolan puolelle asiakkaaksi.
Oireita minulla on ollut varsin niukasti en osaa sanoa mitkä on hyvää mielikuvituksen tuotettani ja mitkä raskaudesta johtuvaa. Varmaa on lähes jatkuva palelu sekä jano ja sen myötä wc.ssä laukkaaminen.
Odotuksen iloa kaikille tasapuolisesti.
Onnea uusille plussista!
AINULII ja ADRIANA81, kiva että mukana on muitakin pikkuisten äitejä. Itseä tuleva jaksaminen mietityttää valtavasti. Jos perustetaan Facebookiin salaista ryhmää, tuon sähköpostin kautta voisi olla tosiaan kätevä kerätä tietoja, tänne kukaan tuskin haluaa nimeään ja ehkä tarkempia profiilitietoja jakaa.
Mulla oli muuten yhtenä päivänä veristä vuotoa hetken ajan. Soittelin neuvolaan ja laittoi lähetteen ultraan, niin katsotaan olenko raskaana ja jos, niin millä viikoilla.
Voihan oireet.. Olisin vielä vähän kauemmin toivonut voivani olla oireitta, mutta ei. Etoo, heikottaa, jatkuva nälkä, väsyttää, kylmä/kuuma vaihtelee, sitten vielä pahoinvointilääkekin tuntuu väsyttävän lisää. Yh! Onneksi sentään tällä kertaa saa olla kotona.
Heips! Tein nyt uuden sähköpostiosoitteen minne voitte lähettää facebook-profiilitietonne jotta saan teidät lisättyä salaiseen facebook-ryhmään. Sähköpostiosoite on: lokakuiset@outlook.com
Moikka kaikille!
Jospa minäkin nyt rohkenisin ilmoittautua mukaan! Viikkoja on nyt 5+4, ja laskettu aika olisi 4.10.2014. Esikoista odotamme. Tasan viikon päästä keskiviikkona 12.2 aika varhaisultraan sekä ensimmäinen neuvola samalla.
Ehkäisy jäi pois keväällä (03/13).
Yksi keskenmeno takana viime syksynä (10/13) ja nyt koko ajan kauhea pelko jotta kesken menee.. Kokemus todella rankka, kuten varmasti jokaisella sen kokeneella, kaksi päivää synnytin menehtynyttä sikiötä lääkkeiden avulla ja toisen päivän iltana vasta kaavittiin.
Ekat mammahousut sai jo käydä ostamassa, kun turvotus alkaa heti aamusta ja kestää koko päivän, eikä meinaa enää vanhat farkut mahtua jalkaan. Muita esiinytyineitä oireita ovat arat rinnat (nännit), väsymys, palelu, herkkä hengästyminen sekä jatkuva pissahätä.
Paljon onnea kaikille plussanneille ja paljon tarrasukkia matkaan jotta ''onnenkipinät'' pysyisivät visusti mukana! ♥
Huomenta taas!
Ja pahoittelut erittäin epäaktiivisesta palstailusta :D aika paha väsymys vaivaa...
Tervetuloa uusille! Iso porukka jo kasassa. Mä yritin kanssa vääntää sitä salaista ryhmää, mutta se herjaa edelleen siitä kuvauksesta... mikä lie bugi.
Mä sain varattua neuvolan eilen ja se on jo 19.2. hui :) Päätin nyt, että varhaisultraan ei mennä. Ihanahan se olisi pienen sydän nähdä, mutta kai se on luotettava, että toukka kyydissä on, kun olot on kyllä aika selkeät. Ihan kaamea väsy ja heikotus koko ajan ja kokoa isommat rintsikat oli jo ostettava.
Mukavaa tiistaita kanssaodottajat!
Kippis 5+4