**Lokakuun 2014 lapsoset***
Ajattelimpa nyt sitten itse aloittaa tämän ketjun :) Tänne siis rohkeasti vaan kaikki, joilla laskettuaika osuisi lokakuulle 2014.
Itse plussasin viime viikolla kp 25/26 ja laskuri antaisi la:ksi 3.10.2014.
Olen itse kolmekymppinen ja yritystä takana jo kolme vuotta :) . Naimisissa ja ensimmäinen lapsi olisi kyseessä.
Jännitys siitä, että pysyykö pieni matkassa loppuun asti, on suuri, mutta jotenkin on aika luottavainen olo.
Jokos meitä muita lokakuisia olisi?
T: Kippis ja olio 4+1
Kommentit (400)
Moikka kaikille ja onnea taas uusille!
Mä tein ennen töitä lastenvaateosastolla ja voin tunnustaa, että aika paljon on aleista yms. hamstrattuja vaatteita jo valmiina :P Harmi, ettei tullut äitiysvaatteita hankittua silloin, kun halvalla sai... Kohta on varmaan pakko käydä jotkut sellaist hankkimassa, kun nyt on jo tosiaan tuo turvotus sellaista, että housut ahdistaa eikä töissä tarkene leggareissa.
Mua vähän ahdistaa, että saanko edes kunnollista vauvamahaa (hyvä ahdistua jo nyt), kun on tota keskivartalomakkaraa aika paljon ja muutenkin ylipainoa :/
Noloa kulkea mammahousuissa jotka kannattelee vaan läskimakkaraa :D
No niin, olipas omanapainen viesti taaaas. Pahoittelut.
Aarinko: Mulla on ainakin lähestulkoon iltapahoinvointia nyt. Aamuisin olo on ihan jees, kun on mehun saanu alas ja päiväkin sujuu, mutta illalla on aika kökkö olo.
Mä asun täällä eteläkärjessä ja ilmeisesti ekassa neuvolassa pitäisi tietää haluanko Lohjalle vai esim. Jorviin... en kyllä yhtään tiiä.
Kippis 5+5
Heips taas! Facebook-ryhmä on luotu. Ilmeisesti tuolta asetuksista voi kutsua ryhmään ihmisiä myös sähköpostiosoitteella, joten riittänee mikäli laitatte tuohon sähköpostiin (lokakuiset@outlook.com) viestin, jotta saan sähköpostiosoitteenne ja voin sitä kautta lähettää teille kutsun ryhmään :)
Moikka!
Tänään rv 6+0 :) Muutamaa ällötystä ja hiukan uneliasta olotilaa mukaanlukien olo on ihmeen hyvä. Rinnat on kuin dolly partonilla ja alamahaa juilii.Tänään sain hcg verikokeen tulokset ja se oli 5890. 14.2 ultraan :)
Vielä lisäys että suljetun ryhmän kannalla olen myös!
Miten teillä menee oireet, onko kokoajan päällä vai meneekö aalloissa. Mä aloin nyt tietenkin huolestumaan kun tissit, varsinkin toinen, on ollut kokoajan (nyt tän viikon ainakin) tosi arka ja iltaa kohden pahentunut että kun suihkuun mennessä ottanut liivit pois niin pitänyt "kaapata" tissit käsiin kun on niin kipeet. Samoin nännit tosi arkana, veren valuminenkin tuntunut inhottavalta.
Nyt oon tän päivän tissejä puristellu ja ei säre yhtää! :O
Nännejä vähän kuumottaa ja isothan ne nännit on vieläkin mutta... :/ Äh!
yenna 5+3
Siis toi sana oli VEDEN valuminenkin, eikä veren :D Hah :D
YENNAF, minulla tuntuu menevän aalloissa. Tissit, enemmän ehkä nännit on ollut muuten tosi arat ja kosketusherkät mutta tänään (eikä eilen?) ole tuntunut pahalta lainkaan.
Missä vaiheessa teillä on alkanut vatsan turvotus? Minkä ikäisiä odottajia täällä muutes on? :)
siljaomena 5+4
siljaomena, okei, kiva kuulla että on vissiin ihan normaalia :)
Mä täytän tänä vuonna 30. Siis KOLKYT!! Kamala. Ei tää toka ja vika lapsi tuu yhtää huonoon saumaan. Vatsaa ei turvota viel yhtään, tai ainakin noi mun supertiukat slimfitit menee viel päälle. Ne onki hyvä mittari kun niistä huomaa normaalisti heti kilon tai kahden nousun :D
Voi kun itsekin säästyisi turvotukselta. Nyt jo näyttää että olisi raskauden puoliväli menossa tämän turpoamisen takia. Mutta on nämä oireet sen kaiken arvosta. Sitä kestäisi mitä vaan jotta saisi terveen nyytin sitten syliinsä kun on sen aika. ♡
Itse täytän keväällä kahdeksantoista, mahdan olla tämän porukan nuorin odottaja? Minkä ikäisinä te olette saaneet esikoisenne? Minkälaisia tuntemuksia esikoisen tuoma äiteys teissä herätti?
Siljaomena
Eihän tätä keskustelua voi enään lukea, kun joka asia alkaa itkettämään XD siis ihan mahotonta vollotusta...
Mulla oli alkuun aika kova turvotus, mut nyt Se on vähän helpottanut. Autossa istuminen ei oo mukavaa, jos housujen vyötärö valahtaa navan alle.. Täälläkin tissit aaltoilee, tai siis arkuus aaltoilee vuorokauden ajasta riippuen.
Heipsan! Mäkin nyt tulen tänne mukaan, LA ois 9.10 ja toista ootellaan :) ikää löytyy 21 v ja esikoisen sain 18v, tosin kk eteenpäin täytin 19.
Turvotusta löytyy täältä jo kyllä vaikka muille jakaa, etenkin syömisen jälkee :D järkyttävää.
Neuvola varattu! 4.3. sinne ja varhaisultraan 19.2.
Neuvolan laskurin mukaan la 12.10. ja tänään sit ois vasta 4+4.
Laitoin sähköpostitse infotiedot facebook-ryhmään. Onhan se varmasti niin salainen ettei liittyminen näy seinällä ym ?:D
Ja mukavaa kun on eri ikäisiä ja taustaisia odottajia. ;)
Ai niin ja piti siis kysellä et onko muilla? Maha ei näy mutta tuntuu. Siis nyt jo näillä viikoilla kun kumartuu tai kyykistyy niin puristaa alavatsalla kipeesti. Onkohan ihan normaalia :D
Yennaf: mullakin menee oireet aallottain, välillä tissit repee kivusta ja mahaan sattuu. Välillä melkeen unohtaa olevansa raskaana kun täysin oireeton.
Yhdeksi oireeksi vois lisätä ajatuksen katkeilun. :D kolme viestiä puoleeb tuntiin kun unohdin asiani. :)
Siljaomena: Ikää on minulle kertynyt 31 wuotta. Esikoisen sain jo 17 vuotiaana tai olin itse muutamaa kuukautta aiemmin täyttänyt eli odotin 16 vuotiaana esikoistani. silloin en ymmärtänyt huolestuneita katseita ja äänensävyjä. Nyt sen ikäisiä katsoessa ymmärrän huolen aikoinaan. Me yllätettiin kaikki, meillä meni hienosti. Uskon että jäin monesta "pahasta" pois kun vaihtelin kotona vaippoja muiden ollessa kamujen kans bailaamassa. Tilanne silloin ei edes valtavasti häirinnyt minua vaan jo 18 vuotiaana tein sitten jo toisen vauvelin. Nautin olla äiti :D Kolmas kun tehtiin viiden vuoden tauon jälkeen, nauroimme aikaisesta iltatähdestä ikää minulla oli silloin hurjat 25 ja iltatähdestä tosiaan puhuimme. Olimme, elimme perheenä liki 14 vuotta kunnes liitto kaatui. Nyt sitten uuden puolison kera hänelle esikoista ja minulle jälleen iltatähteä :)
Lisäystä aikaisempaan tekstiin. kun luin sen itse läpi niin silmät osui kohtii "tehtiin" lapsia. Pyydän anteeksi heti alku metreillä jos sanavalinnalla loukkasin jotakuta. Olen vain niin "sikiävää" sorttia et alan odottaa pian kun "saa" alkaa odottaa. Toisekseen haluan korostaa että hyvä vanhemmuus ei katso ikää. Teinivanhempana koin tosiaan kaikenlaista. minulle on niin jäänyt mieleen erään päiväkodin työntekiän sanat " nuoresta iästä huolimatta te olette hyviä vanhempia, olen nähnyt huomattavasti vanhempiakin vanhempia joilla on vanhemmuus hukassa" Tällöin tuntui ensi kerran että vanhemmuutemme hyväksyttin ja me jopa saatamme onnistua siinä.
Moikka taas!! :) Mukava huomata jälleen uusia tulleen mukaan... Onnittelut uusille!
Täällä voidaan hyvin. Mulla ei oo mitää aamupahoivonteja ollu. Ennemminki iltasin tulee vähän sellane ällö olo. Ei oikee uskalla kauheest syödä enää mitään. Nyt on tullu tissit tosi paljon aremmiks ku viel pari päivää sitte. Saa nähdä kui tänää jumpassa käy. Rappusten alasmenokin tuntuu. :/
Mulla oli jääny viel yks digitesti käyttämättä ja oli sitte eilen pakko tehdä se :D Nyt oliki eile jo odotetut viikot eli 3+. Jaksais nyt vaa odottaa 13.2 varhaisultraan.
Onkos kaikilla kaikki hyvin?
5+3
Mitenkäs tuo facebook-ryhmä, jokos olette liittyneet sinne? Onko se nyt siis niin salainen, että mihinkään seinälleni ei lävähdä kaikkien silmien eteen jotain että liittyi ryhmään "meille syntyy lokakuussa vauva". Se olis epämiellyttävää :p
Itselläni pahoinvointi on aika epämiellyttävällä tasolla ollut tässä tämän viikon. Oksentaa ei vielä ole tarvinnut, mutta koko ajan on aika lähellä :/ tosi kurjaa, jos tämä jatkuu monta viikkoa. Töissä oleminenkin on vähän niin ja näin, asiakkaat jaksan juuri ja juuri tsempata läpi, mutta kaiken sen muun ajan, joka olisi esim. kirjoitustöille, tekisi mieli vain mennä pitkäkseen lattialle makaamaan. Ja tätä on kuitenkin melkein puolet työajasta. Työkaveriden seurassakin olen ollut tosi vaisu, yksi jo epäilikin olen jostain suuttunut sille :D Minulla tämä alkoi siis suunnilleen viikolla 5+0, onko se jotenkin kovinkin aikaisin? Mietin, että voisko raskaus olla oikeasti jo pidemmällä kuin laskeskelin, kuukautiseni kun ovat aika epäsäännölliset olleet. Olen laskenut sen mukaan, että kierto olisi 35 päivää, mutta jospa onkin tärpännyt jo aiemmin. Kun tein testin viikolla 4+1, niin plussa oli niin selkeä kuin vain voi olla eikä tod. mikään haamunen, onko se ihan normaalia noin aikaisin?
Aarinko 5+4
Päivitys 6.2.
**Lokakuun lapsoset**
-
-
Aliiisa rv 6+1 / LA 1.10. / 1. lapsi
Äitifor4 rv 6+1 / LA 1.10. / 4. lapsi
killed rv 6+0 / LA 2.10. / 3. lapsi
kippis rv 5+6 / LA 3.10. / 1. lapsi
Jaded rv ?+? / LA 3.10. / 1. lapsi
Tulikukka88 rv 5+5 / LA 4.10. / 1. lapsi
Anniinainen rv 5+5 / LA 4.10. / 1. lapsi
Eliinax rv ?+? / LA 4.10. / 3. lapsi
Siljaomena rv 5+5 / LA 4.10. / 1. lapsi
Mama78 rv 5+5 / LA 5.10. / 3. lapsi
Aarinko rv 5+4 / LA 5.10. / 1. lapsi
Silkkii rv 5+4 / LA 5.10. / 2. lapsi
yennaf rv 5+4 / LA ?.10. /
Merisiili rv 5+3 / LA 6.10. / 3. lapsi
Ainulii rv 5+3 / LA 6.10. / 2. lapsi
Senja84 rv ?+? / LA 6.10. / 1. lapsi
Mammamiitti rv 5+3 / LA 6.10. / 4. lapsi
Exec rv ?+? / LA 7.10. / 1. lapsi
susna rv 5+2 / LA 8.10. / 2. lapsi
zingzing rv ?+? / LA 8.10. / 3. lapsi
Marchesa rv ?+? / LA 8.10. / 1. lapsi
Julia M rv ?+? / LA 9.10. / 2. lapsi
Mannariini rv 4+5 / LA 11.10. / 1. lapsi
Adriana81 rv 4+5 / LA 11.10. / 2. lapsi
Tuomi81 rv 4+5 / LA 12.10. / 1. lapsi
Elokuu15 rv 4+4 / LA 12.10. / 1. lapsi
Iita82 rv ?+? / LA ?.10. / 2. lapsi
Sofia84 rv ?+? / LA ?.10. / 2. lapsi
Maybe14 rv ?+? / LA ?.10. / 1. lapsi
-
-
Voisko jo kertoa mulle että mikä helevatan AAMUPAHOINVOINTI! Todella harhaanjohtava termi, voiko joku onnekas pahoin muka vain aamuisin?? Itse olen nyt ainakin saanut kokea hyvin kokonaisvaltaisen aamu-, keskipäivä-, iltapäivä- ja iltapahoinvoinnin. Öisin menee hyvin, tai ylipäänsä kun nukun.
Minä(kään?) en ole uskaltanut mitään vielä vauvalle ostaa. Asutaan lastenvaatekirppiksen yläkerrassa, joten houkutus poiketa joskus on kyllä kova...
Missä päin muuten muut asutte/mikä on tuleva synnytyssairaalanne? Itse asun Helsingissä, niin kai se sitten kätilöopisto tai naistenklinikka on, en oikein tiedä noista. Jompikumpi on nyt vissiin ollut remontissakin..?