**Lokakuun 2014 lapsoset***
Ajattelimpa nyt sitten itse aloittaa tämän ketjun :) Tänne siis rohkeasti vaan kaikki, joilla laskettuaika osuisi lokakuulle 2014.
Itse plussasin viime viikolla kp 25/26 ja laskuri antaisi la:ksi 3.10.2014.
Olen itse kolmekymppinen ja yritystä takana jo kolme vuotta :) . Naimisissa ja ensimmäinen lapsi olisi kyseessä.
Jännitys siitä, että pysyykö pieni matkassa loppuun asti, on suuri, mutta jotenkin on aika luottavainen olo.
Jokos meitä muita lokakuisia olisi?
T: Kippis ja olio 4+1
Kommentit (400)
[quote author="killed" time="05.02.2014 klo 17:41"]
Heips taas! Facebook-ryhmä on luotu. Ilmeisesti tuolta asetuksista voi kutsua ryhmään ihmisiä myös sähköpostiosoitteella, joten riittänee mikäli laitatte tuohon sähköpostiin (lokakuiset@outlook.com) viestin, jotta saan sähköpostiosoitteenne ja voin sitä kautta lähettää teille kutsun ryhmään :)
[/quote]
HUOMIO! Olettehan kaikki huomanneet, että suljettu ja salainen FB-ryhmä on perustettu? Laittakaahan sitten tuohon yllä olevaan osoitteeseen s-postia ja liittykään ryhmään! Jatketaan keskustelua FB:n puolella. Siellä on jo aika mukavasti lokakuisia mukana :)
Tosi kiva, että facebook ryhmä on perustettu. :) Itse tässä pähkäilen, uskallanko näin aikaisin liittyä mukaan keskusteluun paljastaen kuka olen. Toki uskon ja luotan, että ryhmä on salainen, mutta jotenkin silti jännittää...
Ja sitten käytännön kysymys; pitääkö kutsupyyntö laittaa siitä sähköpostista, jota käyttää myös facebookiin kirjautuessaan?
Mannariini 4+6
Täällä julkisella puolella taisi nyt kesksutelu hiljentyä kokonaan?
Suljetusta ryhmästä en päässyt näkemään yhtäkään keskustelua enkä kyllä lähettämään omaakaan viestiä. Missähän vika? Näyttää kuitenkin, että minut on ryhmään liitetty.
Harmittaa, että jäikö tämä alkuraskausfiilistely täällä nyt kokonaan, kun en ihan vielä haluaisi facebook-ryhmäänkään liittyä. :(
Mannariini 5+1
Mannariini, joo, tosi floppi toi suljettu kun ei sinne saa aloitettua keskustelua :( Täällä olisi ylihuomenna jo ensimmäinen neuvola, jännää :) Vähän taas kaihertaa tuo oireettomuus, eilen oli ihan ältsin kipeet rinnat ja tänään taas ei mitään... Ja oon nukkunutkin ihan tosi hyvin viime viikkojen valvomisien jälkeen ja nälkäkin kadonnut... Eli selkeesti joku keskenmeno niinku joka päivä vaikka kuin ois kurja ja kipeä olo :D
sillki 6+0
Mannariini, jos olet FB-ryhmän jäsen, näet kyllä, mitä viestejä seinällä on ja pystyt myös lisäämään omiasi. Jos et näe mitään, et ole ryhmässä mukana tai hommassa on jotain outoa häikkää. Kun sait linkin sähköpostiisi ja se vei FB-ryhmään, klikkasithan sieltä vielä erikseen, että "liity ryhmään"? Jos et klikannut, et ole vielä liittynyt. Liittyminen ei tietenkään tapahdu heti klikattuasi sitä liity ryhmään -nappia, vaan vasta sitten kun valvoja sattuu itse kirjautumaan FB:iin ja hyväksyy sut mukaan.
Silkkii, miten ihmeessä pääset nyt jo neuvolaan? Eivätkös ne ota sinne vasta joskus viikolla 9-10 ekaa kertaa? Mulla on ylihuomenna lääkäri varattu neuvolaan, koska mulla on kystia munasarjassa ja muuta vaivaa, joista pitää jutella jo etukäteen lääkärin kanssa.
[quote author="Marchesa" time="09.02.2014 klo 18:59"]
Mannariini, jos olet FB-ryhmän jäsen, näet kyllä, mitä viestejä seinällä on ja pystyt myös lisäämään omiasi. Jos et näe mitään, et ole ryhmässä mukana tai hommassa on jotain outoa häikkää. Kun sait linkin sähköpostiisi ja se vei FB-ryhmään, klikkasithan sieltä vielä erikseen, että "liity ryhmään"? Jos et klikannut, et ole vielä liittynyt. Liittyminen ei tietenkään tapahdu heti klikattuasi sitä liity ryhmään -nappia, vaan vasta sitten kun valvoja sattuu itse kirjautumaan FB:iin ja hyväksyy sut mukaan.
[/quote]
Marschea, yritin tosiaan liittyä tämän sivuston suljettuun ryhmään en fb:n, mutta se ei näytä toimivan lainkaan. Facebook ryhmään en ole (vielä) edes lähettänyt kutsupyyntöä, ehkä rohkenen sen pian tehdä. :)
Silkkii, sulla on kyllä tosi aikasin eka neuvola, mulla on vasta maaliskuun alussa. Sen sijaan varasin ajan yksityiselle varhaisultraan ja se on alle kahden viikon päästä. :)
Silkkii, ootko huomannut, että ryhmän perustajan pitää hyväksyä ryhmään hakevat? Sitä ennen ei pääse kirjoittelemaan. Minulla lukee Lokakuisten ryhmän kohdalla, että "14 odottaa hyväksyntää" .
Sain varattua ekan lääkäriajan ensi perjantaille. Tosi jännää, mulla ei ole silloin vielä 7vkoa täynnä, joten sykkeen näkyminen ei ole varmaa. On kuitenkin kiva, että joku tsekkaa ja voi esittää kysymyksiä. Tulee todellisempaa tästä odotuksesta. Nyt ei oikeastaan ole muita oireita, kuin palelu ja rinnat ovat kasvaneet. Mikä on ihan kiva, tulee tosi naisellinen olo :)
Laitelkaahan naiset kuulumisianne!
Merisiili
Merisiili, joo no mä itse sen ryhmän perustin ja oon hyväksynyt halukkaat ja jakanut kaikille ne oikeudet hyväksyä jäseniä mutta en sinne ole saanut avattua keskustelua monista yrityksistä huolimatta.. :/ Ilmottaa vaan kokoajan että "viesti on pakollinen"...
Näkeekö nuo hyväksytyt jäsenet mitään siellä ryhmässä?
Täällä olisi uusi tulokas liittymässä Lokakuun lapsosiin jos vielä mahtuu :)
Muutaman kerran ehdinkin jo kirjoitella lokakuisista haaveilevien ketjuun, ja rohkaistun nyt pikku hiljaa siirtymään tänne.
Olen kolmatta odottava, reilu kolmekymppinen, ja pitkään jo kolmannesta haaveillut vaikkakin ihan vastikään päätos vasta tehtiin että kolmas olis tervetullut. Positiivinen testitulos ei oikein vieläkään tunnu todelliselta, etenkin kun oireita ei ole ilmaantunut. Kiva lukea muidenkin alkufiiliksiä ja ajatuksia! Mielelläni pysyisin itse vielä näillä sivustoilla facebookin sijaan jos juttua täälläkin riittäis!
Hilla 4+5
Huomenta ja onnea uusille plussanneille!
Mäkään en välttämättä vielä haluis facebookkiin liittyä. Harmi jos tää ketju kuihtuu nyt jo. Tän palstan suljetulle liityin mutta en ainakaan vielä pääse sinne. Mutta siinä lukeman mukaan ongelmia on ollukkin.
Meillä olis varhaisultra torstaina. Jännityksen määrä suunnaton!! Ei millään jaksais odottaa. Täytyy sitte sen jälkeen miettiä uudelleen että kertooko lähimmille vai ei. Onks joku jo käyny ultrassa?
Onko muut kertoneet vai oottaakko rv12? Siihen itekkin tähtää mut ku tekis mieli niin paljon kertoo jo aikasemmin. :)
6+0
Huuh, täällä uusi viikko alkanut mukavasti oksentamalla :( Tämä pahoinvointi vie kyllä kaikki mehut, mutta eipä tätä hyvässä lykyssä ole enää kuin kuusi viikkoa jäljellä. Tekisi niin mieli olla töistä pois, mutta nyt ei ole vielä ihan "pakko" pystyn kyllä töissä käymään ja huonolla säkällä tule vielä hetkiä, jolloin en vaan pysty töihin raahautumaan, niin ei viitsi ns. turhaan saikuttaa vielä. Töissäkin olisi ihan ok, jos ei tarvitsisi tavat ihmisiä ollenkaan.
Kohtalotovereita?
Miten tuo fb-ryhmä, voinko lähettää pyynnön mistä tahansa sähköpostisosoitteesta, mulla kun ei ole enää käytössä se, millä olen facebookiin alunperin liittynyt.
Aarinko 6+1
Päivitys 10.2.
**Lokakuun lapsoset**
-
-
Aliiisa rv 6+5 / LA 1.10. / 1. lapsi
Äitifor4 rv 6+5 / LA 1.10. / 4. lapsi
Jonnukka rv 6+5 / LA 1.10. / 3. lapsi
killed rv 6+4 / LA 2.10. / 3. lapsi
kippis rv 6+3 / LA 3.10. / 1. lapsi
Jaded rv ?+? / LA 3.10. / 1. lapsi
Tulikukka88 rv 6+2 / LA 4.10. / 1. lapsi
Anniinainen rv 6+2 / LA 4.10. / 1. lapsi
Eliinax rv ?+? / LA 4.10. / 3. lapsi
Siljaomena rv 6+2 / LA 4.10. / 1. lapsi
Mama78 rv 6+2 / LA 5.10. / 3. lapsi
Aarinko rv 6+1 / LA 5.10. / 1. lapsi
Silkkii rv 6+1 / LA 5.10. / 2. lapsi
yennaf rv 6+1 / LA ?.10. /
Merisiili rv 6+0 / LA 6.10. / 3. lapsi
Ainulii rv 6+0 / LA 6.10. / 2. lapsi
Mammamiitti rv 6+0 / LA 6.10. / 4. lapsi
Mekki rv 6+0 / LA 6.10. / 4. lapsi
Senja84 rv ?+? / LA 6.10. / 1. lapsi
Exec rv ?+? / LA 7.10. / 1. lapsi
susna rv 5+6 / LA 8.10. / 2. lapsi
Marchesa rv 5+5 / LA 8.10. / 1. lapsi
zingzing rv ?+? / LA 8.10. / 3. lapsi
Julia M rv ?+? / LA 9.10. / 2. lapsi
Mannariini rv 5+2 / LA 11.10. / 1. lapsi
Adriana81 rv 5+2 / LA 11.10. / 2. lapsi
Tuomi81 rv 5+2 / LA 12.10. / 1. lapsi
Elokuu15 rv 5+1 / LA 12.10. / 1. lapsi
Tiuhti22 rv 5+1 / LA ?.10. / 2. lapsi
Nuppuri rv 5+5 / LA ?.10. / 1. lapsi
Hilla79 rv 5+0 / LA ?.10. / 3. lapsi
Iita82 rv ?+? / LA ?.10. / 2. lapsi
Sofia84 rv ?+? / LA ?.10. / 2. lapsi
Maybe14 rv ?+? / LA ?.10. / 1. lapsi
-
-
Hei Nuppuri ja paljon onnea :) Meillä ei ihan noin pitkä taival hoidoissa ole.Muutama vuosi meni. Tämä plussa tuli 2.ICSI:n 6. PAS. Meillä on ultrat samana päivänä, varmasti kaikki on hyvin!
Nyt on neuvola-aika varattu ja ajan sai parin viikon päähän. Hieman pelottaa kun niukkaa, veristä vuotoa on ollut jonkun verran viikon ajan. Kyselin siitä aikaa varatessani ja se voi olla normaalia tai sitten merkki keskenmenosta, niinkuin oli viime kesänäkin. Eihän tässä mitään oikein voi tehdä kuin odotella ja käskivät vain ottaa yhteyttä jos tulee kipuja taikka vuoto runsastuu. En oikein tiedä varaisiko yksityiselle aikaa varhaisultraan, voihan se mennä kesken vaikka heti sen ultran jälkeenkin vaikka syke näkyisikin... Toisaalta jos on jo mennyt kesken, olisi mukavampi tietää se aikasemmin kuin taas vasta vk 12 ultrassa. Ei kait tässä auta kun odotella ja toivoa parasta. Muutama yö meni stressatessa ja valvoessa mutta nyt alkaa hieman helpottaa. Eiköhän luonto sitten hoida miten parhaaksi on, eikä se huolehtiminen kyllä asiaa autakaan.
Kiitos kaikille onnitteluista. Eihän tätä vielä todeksi uskokkaan:) Perjantain ultra jännittää niin paljon että en saanut taas viime yönäkään nukuttua...
Unohdinkin aiemmin laittaa la. Se olisi siis 8.10. En osaa listoille sitä lisätä joten voisiko joku tehdä sen. Kiitos!
Nuppuri 5+5
Onnea uusille plussalaisille :)
Mä siirryin meilkein kokonaan facebook-ryhmään kirjoittelemaan ja tämä sitten jäi.... Mutta nyt lennän täältäkin pois, koska mun tuhruttelu ja alun haaleat, hitaasti vahvistuneet plussat olivat merkkiä tulevasta;
Eli mulla tuli viime viikonloppuna (rv5+3) pientä haaleeta vaalenpunasta paperiin, joka loppui yhtä nopeasti kun alkoikin. Viikolla ei ollut mitään, kunnes lauantaina tuhru tuli uudestaan ja aavistuksen enemmän, loppui kuitenkin iltaan mennessä. Sunnuntai-aamuna heräsin kovaan paineeseen alvatsassa ja heti sen jälkeen kovat vihlovat ja viiltävät kivut Ilmaantuivat. Myös kramppeja(supistuksia?) oli jonkun verran, sitten tuli kirkasta verta pyyhittäessä ja vähän siteeseen. Soitin sairaalaan, ja käskivät tulemaan päivystykseen.
Päivystyksessä otettiin verikokeet, ja lääkäri tutki ultralla mahan(!!!?!?!)päältä, eikä kohdussa näkynyt mitään, mutta lääkäri katsoi, että hcg on liian korkea siihen nähden, että kohtu on tyhjä. -> epäily kohdunulkoisesta. Pääsin onneksi tässä välissä kotiin, ja maanantaina gynelle ja uus ultra sondilla.
No tänään kävin naistentautien poliklinikalla, ja sieltä ei selvinnyt juuri mitään. Ensiksi gyne haastatteli mua lukien täyttämääni esitetolomaketta, ja tuli tunne, että ei edes tiennyt mun olleen päivystyksessä. Kysyi KOLMEEN eri kertaan, onko raskaus suunniteltu(!!!!?!???) . Vuodosta hän sanoi minulle hyvin tiukkaan sävyyn, että vuodot ei automaattisesti tarkoita keskenmenoa, että ihan kuin minä itse olisin diagnoosin tehnyt. Sitten ultratessaan hän epäröi ja vatvoi, että näkyykö siellä kohdussa jotain vai ei. Lopputulos oli se, että siellä näyttää siltä kun ihan ihan alkuraskaudessa, mutta voi olla myös keskenmenossa. "En usko nähneeni munasarjoissa tai johtimissa mitään ylimäärästä" . Tämän jälkeen höpötti vain siitä, että jos raskaus onkin alkanut myöhemmin, eikä ole viikoilla 6+5, sen selittäiso myös hcg Arvo. Jos näin olisi tapahtunut, niin olisin saanut positiivisen tuloksen(taino haamujen haamu) 2+1, mikä ei siis millään tavalla ole mahdollista! Tätä gyne ei ottanut kuuleviin korviinsa. Huomenna uus verikoe, ja katsotaan mihin suuntaan se menee ja sen mukaan lisää tutkimuksia.
Elikkä suoraan sanottuna hoito ja palvelu naistentautienpolilla ihan p*rseestä! käteen jäi isompi ahdistus ja epätieto. Enkä voi ollenkaan luottaa lääkäriin "joka ei usko näkevänsä mitään poikkeavaa" . Ja parastahan koko reissussa oli se, kun olin vielä pöydällä paikat levällään, hoitaja ja gyne siirtyivät tietokoneillensa, eivätkä sanoneet mitään. Kysyin oliko tää tässä, voinko nousta? Hoitaja totesi huokauksen jälkeen nuivasti kyllä. Sitten kun olin vetämässä alkkareita jalkaan, gyne sano heippa ja lähti ovesta ulos, ja jouduin itse vetämään verhon nopeasti eteen, ettei käytävällä olleet nähneet mua housut kintuissa.
Että sellasta oikein empaattista ja ammattitaitoista hoitotyötä meidän sairaalassa!
Aliisa voi kamala mitä oon nyt kokenut, oon ihan tosi pahoillani että tuommoseen höykytykseen oot joutunut! Muutenkin mahdollinen keskenmeno ja olot varmasti tosi kurjia niin kohdellaan vielä noin, en ymmärrä :(
Voimia tosi kovasti! <3
Huomenia... mun alko aamu pöntön halauksella!! Ei ollenkaan kiva kokemus. Ja eilinen työmatka oli yhtä tuskaa pahanolon kanssa. Mul on tunnin ajomatka.
Aliisa, älä luovuta vielä! Aina on toivoa ellei varmaa tuomiota oo annettu. Toi sun tarina kuulosti kyl hurjalta. Muutenki sulla varmaan tosi paskat fiilikset ja sit muka ammattilaiset käyttäytyvät noin. Tsemppiä sulle!
Katotaan kui meijän käy ku meil on se varhaisultra torstaina. Toivottavast siel on vastassa hiukan sympaattisempia hoitajia.
Onko joku muuten saanu tän sivuston suljetun toimimaan?
6+1
Päivitys 7.2.
**Lokakuun lapsoset**
-
-
Aliiisa rv 6+2 / LA 1.10. / 1. lapsi
Äitifor4 rv 6+2 / LA 1.10. / 4. lapsi
Jonnukka rv 6+2 / LA 1.10. / 3. lapsi
killed rv 6+1 / LA 2.10. / 3. lapsi
kippis rv 6+0 / LA 3.10. / 1. lapsi
Jaded rv ?+? / LA 3.10. / 1. lapsi
Tulikukka88 rv 5+6 / LA 4.10. / 1. lapsi