Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**Lokakuun 2014 lapsoset***

25.01.2014 |

Ajattelimpa nyt sitten itse aloittaa tämän ketjun :) Tänne siis rohkeasti vaan kaikki, joilla laskettuaika osuisi lokakuulle 2014. 

Itse plussasin viime viikolla  kp 25/26 ja laskuri antaisi la:ksi 3.10.2014.

Olen itse kolmekymppinen ja yritystä takana jo kolme vuotta :) . Naimisissa ja ensimmäinen lapsi olisi kyseessä. 

Jännitys siitä, että pysyykö pieni matkassa loppuun asti, on suuri, mutta jotenkin on aika luottavainen olo.

Jokos meitä muita lokakuisia olisi?

T: Kippis ja olio 4+1

Kommentit (400)

221/400 |
06.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi kaikille! Facebookryhmässä on jo muutamia jäseniä, ja se on tosiaan niin salainen, että kukaan ei haulla löydä ryhmää, näe ketä siellä on jäsenenä tai mitä siellä kirjoitellaan. Ei siis ilmesty teidän profiiliin muiden nähtäväksi mitään tietoa siitä. :) Laittakaa sähköpostiosoitteenne osoitteeseen lokakuiset@outlook.com niin pistän ryhmäkutsut tulemaan!

Siljaomena, mä sain esikoiseni 19-vuotiaana ja toisen lapsen vuotta myöhemmin. Ikä ei todellakaan kerro äitiydestä. Esikoisen kohdalla kaikki on uutta ja ihmeellistä, ja on paljon totuteltavaa. Siinä ei ikä merkitse mitään, yhtälailla uutta se on vaikka 40-vuotiaalle ensisynnyttäjälle. :) 

Mä olen nyt päättänyt mennä varhasultraan, ja monen kiemuran kautta sain uuden ajan varattua koska jo varattu aika ei sittenkään sopinut. Varhaisultra on ensi perjantaina ja viikkoja silloin 7+1. Käydään sitten miehen kanssa vielä kahdestaan syömässä ultran jälkeen, kun on sopivasti ystävänpäivä.

Pientä pahoinvointia on alkanut tulemaan, ruoka täytyy syödä todella hitaasti ettei ala yököttämään. Minä normaalisti makeanhimoisena en siedä mitään makeaa nyt, ja suolaisia ruokia himottaa enemmän. Kuten pekonia, josta en muuten juuri välitä. Turvotus on iltaisin pahimmillaan, ja housut auki kuljen kotosalla. Täytynee pian käydä ensimmäisillä äitiysvaateostoksilla, sillä kaikki edellisten raskauksien äitiysvaatteet ovat jääneet isoksi.

killed 6+0

222/400 |
06.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mammamiitti, olen varma että minäkin saan kuulla paljon moittimista ja kauhisteluja "teiniäitiydestä". Kun lasta ruettiin hartaasti yrittämään, olimme miettineet asian loppuun saakka. Itse en pidä itseäni minään "teiniäitinä", vaan nuorena äitinä ennemmin. Enkä koe jääväni paitsi "villistä nuoruudesta". Ihan riittävästi olen tähän ikävuoteen mennessä tullut ja mennyt, ja baarissakin on tullut käytyä vaikka alaikäinen olenkin, ja huomannut ettei se ole se "minun juttu". Viihdyn jopa kotona paremmin, kuin että olisin ystävieni kanssa. Kotihiiri minusta siis on kehkeytynyt.

Laitoin eilen s.postia tuohon osoitteeseen, eikä minua ole lisätty ryhmään? 

Mahaa on juilinut koko viikon ja outoja mahakipuja ja nippailuja esiintyy. Pelottaa että jotain pahaa tapahtuu joka kerralla kun sattuu.

Siljaomena, 5+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
223/400 |
06.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siljaomena, pistin kyllä sähköpostiisi ryhmän linkin, onko tullut perille? :) 

Minä en ole koskaan saanut pahaa katsetta tai sanaa "teiniäitiydestäni", tai ei ainakaan muistu mieleen yksikään tällainen tilanne. Isäni oli raskaudesta kuultua hieman vastahakoinen raskauttani kohtaan, mutta huomasi pian ettei huolenaihetta ollut. Se on ikävää, että kovin usein teiniäitejä haukutaan huonoiksi äideiksi vain iän perusteella huomioimatta muita seikkoja. Ei kaikki teinit lähtökohtaisesti ole huonoja. Sinä voit vaan näyttää kaikille, että ovat väärässä ja että sinusta on loistavaksi äidiksi! Ei kannata jäädä murehtimaan muiden rumia sanoja.

224/400 |
06.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippatirallaa!

Joukkoon liittyy 36-vuotias kolmannen tenavan odottaja. LA 1.10...

Todellinen ja toivottu iltatähti tulossa; esikoinen on vuosimallia 1996 ja kuopus 2000. En malttanut olla kertomatta heille tulokkaasta, innoissaan odottavat pikkusisarusta! Kunpa kaikki menisi hyvin....
Kovin erilaiselta tuntuu tämä alkuraskaus noihin kahteen aiempaan verrattuna, liekö ikä tehnyt tehtävänsä! Ei oksentamista, vain lievää kuvotuksen tunnetta varsinkin silloin, kun ruokailuvälit venähtäneet. Molemmista aiemmista oksennettukin sitten 24/7 monta kuukautta. Ihanaa, jos tällä kertaa ei tarvitsekaan halailla pönttöä! Jonkun verran jomottelevaa tunnetta alavatsassa ja puoltoista viikkoa järjetön väsymys. 
Eka neuvola 18.2, hiukan jänskättää! Varhaisultra harkinnassa... Ehkäpä kuitenkin käydään tuo eka neuvolavisiitti ensin ja katellaan tilannetta sitten uudelleen.

Hyviä vointeja kaikille lokavauvoja odottaville!

*Jonnukka* 6+1

225/400 |
06.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Killed, oli tullut s.posti näköjään perille, oli mennyt roskaposteihin. :-)

Ja ei, en aiokaan välittää muiden  mielipiteistä. Tiedän että minusta tulee lapselleni hyvä äiti ja kasvattaja. Ja aion ylpeänä kantaa mahaani! :-)

Siljaomena

226/400 |
06.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi,

mua kävi vähän ahdistamaan, kun luin teidän kaikkien kommentteja. Miten on mahdollista, että teillä on tässä näin aikaisessa vaiheessa noin paljon raskausoireita? Mulla ei ole mitään! :D Eipä sillä, siis en haluaisikaan mitään ikäviä oireita, mutta tulee sellainen epäluuloinen olo, mahdanko olla raskaana ollenkaan. Kun siis tosiaan mitään oireita ei ole. Rintoja ei arista, pahoinvointia ei ole (tosin tässä vaiheessa rv 5+1 ei vissiin pitäisikään vielä olla, vaan joskus parin viikon päästä ehkä?), vatsa ei pömpötä, tms. Onko mussa jotain vialla?? Vai oletteko vain niin innoissanne raskaudesta, että mainitsette jotain ihan pikku aristuksia ja pikku äklötyksiä, vai onko teillä ihan oikeasti kipeät rinnat ja pahoinvointia?

Siis en tosiaan kirjoita tätä nyt ikävällä äänensävyllä tai kritisoidakseni, vaan koen täällä sisäistä paniikkia, onko mulla kaikki kunnossa...

terkuin,

Marchesa, eka lapsi, rv 5+1

227/400 |
06.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin on mietityttänyt tuo, milloin raskausoireita "pitäisi" tulla, niin kuin Marchesakin tuossa kirjoitti. Mutta mulla siis päinvastoin eli niin kuin tuossa päivällä kirjoittelin, niin mulla on valitettavasti ihan oikeita oireita, rintojen aristelu ja pahoinvointin ne suurimmat. Ja oireet tuntuvat aika voimakkailta viikkoihin nähden. Ja siksi mietinkin, että voisko raskaus olla pidemmällä kuin luulen. Kertokaa kokeneemmat, että missä vaiheessa mitäkin oireita pitäisi olla :p

Aarinko 5+4

228/400 |
06.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marchesa, muista että jokaisella, ihan jokaisella on jollain tapaa erilaiset raskaudet ja sen myötä erilaiset oireet jotka taas alkavat eri ajankohtana jos on alkaakseen. En näkisi syytä huolestua, etköhän sinäkin koe vielä joitakin oireita raskaudestasi.

Minulla esim tänään ei ole näkynyt mitään oireita raskaudesta, lukuunottamatta mahakipuja (jotka voi taas johtua mistä vain), kun taas esim viikko sitten tuntui olevan jos jonkin näköistä raskausoiretta.

Siljaomena 5+5

229/400 |
06.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

uskaltaudunpa minäkin nyt tänne kirjoittamaan. Plussan sain reilu viikko sitten veritestin tuloksena.Olen 35 vuotias, lapsi on ensimmäinen ja hartaasti toivottu. Itse asiassa kokonaista 13 vuotta on kulunut siitä kun ensikerran annettiin vauvalle mahdollisuus. Viimeiset 7 vuotta onkin sitten mennyt rankoissa lapsettomuushoidoissa. Ensimmäisen plussan ikinä sain 10/13 mutta raskaus meni kesken jo 7+jotain.

Nyt paniikki on melkoinen kun raskausoireita ei oikein ole. Vähän väsymystä ja ehkä pientä arkuutta rinnoissa. Juuri vuodatin taas oikein krokotiilin kyyneleitä kun luin teidän muiden oireista...

Miten tämän paniikin kanssa oikein pystyy elämään? Ultra on 14.2. lapsettomuusklinikalla ja siihen asti pitäisi nyt ensin sinnitellä.

Oikein paljon onnea kaikille plussista!

Nuppuri 5+1

230/400 |
06.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Nuppuri raskaudesta! Me ollaankin ihan samassa vaiheessa raskausviikoissa. Ja siis mullakaan ei ole mitään oireita. Mutta ehkä niitä vielä tulla tupsahtaa?

Ja kiitos Siljaomena kannustuksesta! :)

Oikeastaan mua hirvittää, miten töissä pystyy käymään, jos on pahoinvointia. Olisi ikävä olla sellaisen takia poissa ja olisi vaikea sanoa poissaololle syytä, kun ei vielä oikein viitsi sanoa olevansa raskaana.

Voiko pahoinvointi olla pelkkää kuvotusta vai oksentaako suurin osa? Toivon kovasti, ettei tarvitsisi oksennella :/

Noh, nämä ovat nyt vähän ennenaikaisia pohdiskeluja.

231/400 |
06.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Jonnukka ja Nuppuri! Päivittelen teidät huomenna listaan :)

Marchesa, mä oon kuullut että pahoinvointi alkaa yleisimmillään rv 6+ ja pahimman pitäisi olla ohi 13. viikkoon mennessä. Mutta toki sehän vaihtelee kovasti ihmis- ja raskauskohtaisesti. Mulla ei ole edellisissä raskauksissa juurikaan ollut pahoinvointia, mutta nyt taas on ihan viimepäivinä ja ihan vahvimpana tänään alkanut pahoinvointia olemaan. Ihan sillä tasolla, että saa päätä upottaa pönttöön. Onneksi en ole kertaakaan vielä oksentanut vaikka on ollut lähellä pönttöön kakoessani. Pahoittelut liiallisesta infosta ;) Ja mä myös "etsimällä etsin" pienimpiäkin oireita, mutta ei niitä kuitenkaan oikein tunnu löytyvän. Ne jotka löytyy voisi periaatteessa johtua jostain muustakin.

232/400 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka! Ja tervetuloa taas uusille, etenkin Nuppurille, teillä on pitkä yritys takana! Plussa tuntuu aina erityiseltä mutta voin vain kuvitella sitä onnea, kun on todella pitkään joutunut yrittämään. 

Mulla on pari päivää taukoa ollut kirjoittelussa, työt ovat pitäneet kiireisenä ja nettiyhteyskin takkuili yhtenä päivän. Ja mies oli työmatkalla niin olin yksinhuoltajana muksuille.

Pitäiskö päivityslistaan lisätä muuta tietoa esim. odottajan ikä ja mahd muiden lapsosten iät? Vai tuleeko siihen teidän mielestä liikaa tietoa? 

Minusta ei kannata hätäillä raskausoireiden puuttumista. Itse oikein nautin oireettomuudestani, enkä todellakaan ole kateellinen tissien kipeydestä tai pahoinvoinnista! Oireita tulee jos on tullakseen. Raskaus voi mennä kesken vaikka olisi millaisia oireita. En halua murehtia asioita, joille en voi mitään. Jos tämä menee kesken niin sitten suren ja ajattelen, että niin oli tarkoitettu. Nyt vain haluan nauttia pienestä salamatkustajasta <3. Ja minusta tuntuu ihanalta.

On se muuten jännä miten tunteet heittelehtivät laidasta laitaan. Meilläkin kuopus täyttää seitsemän juuri samoihin aikoihin kun vauvan laskettu aika olisi ja pääsemme jo ihanan helpolla isojen kanssa. En oikein enää edes muista vauva-aikoja, siitä on niin pitkä aika! Välillä hirvittää, että mihin sitä oikein on ryhtynyt ja miten mahtaa aika riittää kaikille lapsille. Kolmas lapsi!! Jestas, en olisi ikinä uskonut meistä. Ja kyllähän sitä pitkään mietittiinkin. Sitäpaitsi onhan tässä vielä mahdollisuus useampaankin, kun ei olla varhaisultrassa käyty, mitä jos tulisikin kaksoset...

Sitten taas toisella kertaa mut valtaa aivan valtaisa onnen tunne päästä varpaisiin, tuntuu ihan hykerryttävältä, että vielä saamme tämän onnen kerran kokea. Ja ajattelen, että asioilla on tapana järjestyä. Se, että on jo isompia lapsia tuo myös perspektiiviä hommaan; tietää, että vaikka pienen vauvan ja etenkin taaperoikäisen kanssa on välillä rankkaa ja väsyttää, ja oma aika on kortilla niin se menee kuitenkin pitkässä juoksussa äkkiä ohitse. Kunhan syntyisi terve lapsi. 

Minusta on ihana ajatus, että meillä olisi niin iso perhe sittenkin, kun lapset ovat jo isoja. Olen tosi perhekeskeinen ihminen vaikka työ ja oma ura ovatkin minulle äärimmäisen tärkeitä. Minusta ne eivät ole ristiriidassa. Olen parempi äiti lapsilleni, kun minulla on oma haasteellinen työ ja sen suoma sosiaalinen ympyrä kodin ulkopuolella. Nautin järjestää dinner partyja kotonani, ja kutsua ystäväperheitä syömään. On kivaa, kun on paljon ihmisiä ympärillä.

Jaksan vielä urheilla normaalisti. Olen alkanut jumpata pikkuisen joka päivä keskivartalon lihaksia, koska edellisessä raskaudessa selkä oli tosi kipeä jo puolivälistä raskautta. Pikkuisen enemmän ahdistaa jos housut puristavat, mutta kun on kahden lapsukaisen jäljiltä jo valmiiksi kengurupussi vyötäröllä, niin siihen on tottunut ;D

Hei, eikö tosiaan ole mitään keinoa saada tätä ryhmää suljetuksi? Nautin anonymiteetistä, enkä halua vielä ainakaan alkuun liittyä facebook-ryhmään, vaikka olisikin salainen. 

Paljon terkkuja! :)

Merisiili 5+3

233/400 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäys vielä edelliseen, että ymmärrän täysin sen, että hätäilee oireista tai oireettomuudesta etenkin jos on joskus ollut keskenmeno tai vaikeuksia raskautua. Olemme olleet siinä suhteessa onnekkaita tähän mennessä mieheni kanssa (kopkop) että meillä ei näitä ole ollut ja siksi en kai osaa pelätä. 

Tsempit kaikille!

Merisiililtä

234/400 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suljettu ryhmä on nyt luotu, tässä suora linkki ryhmien etusivulle:

http://www.vauva.fi/keskustelu/ryhmat

Ja sieltä Lokakuun 2014 lapsoset :)

Tervetuloa sinne turisemaan :)

235/400 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh, iloni oli ennenaikainen, sain toki ryhmän luotua mutta en saa uutta keskustelua avattua.. :D No, toivottavasti rupeaa pikkuhiljaa toimimaan!

236/400 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa! Hyppään uutena porukkaan. Plussattu on eka kerran jo 2 viikkoa sitten. Vielä en ole asiaa ihan täysin sisäistänyt, vaikka olen haaveillut jo pitkään. Kyseessä meidän perheen neljäs lapsi. Meillä lapset -04, -06 ja -12. LA on 6.10. vaikka neuvolassa laskevat pitkän kiertoni takia ihan päin mäntyjä. Eka neuvola mulla varattuna 18.2. 

Mekki 5+4

237/400 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka! Täältä uskaltaa myös ilmottautua yksi lokakuinen odottaja mukaan! :) Olen 22-vuotias pienen pojan äiti. Edellistä raskautta odottellimme yli vuodenverran ja saimme hieman lääketieteen apua raskautumiseen sen jälkeen joka onnistui heti seuraavasta kierrosta! =) Nyt odottelin kuukautisia synnytyksen jälkeen ja sanoin miehelle että teenpä testin niin nehän alkaa taas heti sen jälkeen kuten ennen. Testi olikin positiivinen 20.1 jolloin esikoinen oli vain reippaat kaksi kuukautta! Se oli melkoinen yllätys kun ensimmäistä ei kuulunut millään ja nyt oltiin heti raskaana ensimmäisestä kierrosta synnytyksen jälkeen. Kävin 4.2 ultrassa jossa tarkistettiin raskauden kesto kun ei ollut mitään tietoa sen alusta, viikkoja oli silloin 5+2 ja pienen pieni syke näkyi eli nyt ollaan rv: 5+5 =) 

Onhan tämä nopea tahti lapsille kun ikäeroa tulee vain 11kk (kun kaikki vain menisi nyt hyvin) ja alku puolivuotta tulee varmasti olemaan melko raskasta, mutta vanhempana lapsista on varmasti seuraa toisilleen :) Onko täällä muille tulossa minkälaisia ikäeroja lapsille? :) 

Kirjottelen tosiaan ensimmäistä kertaa eläissäni millekkään palstalle joten katotaan miten tämä onnistuu nyt! =)

-Tiuhti 5+5

238/400 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuppuri, onnea kovasti! Jännittää niin sun puolesta!

Aarinko: voihan hyvin olla että sun raskaus on vähän pidemmällä, kuin luulet. Jos on epäsäännöllinen kierto, niin ultrahan sen vain varmaksi kertoo missä mennään. Mulla alkoi pahoinvointi viimeksi noin 5+3 ja siitä paheni. Aika monella täälläkin jo pahoinvointia.

Marchesa: voihan pahoinvointi olla "vain" kuvotustakin. Mun mielestä se oikeastaan se kaikkein pahin, kun riittävästi etoo, etenkin jos 24/7. Toki oksentaminenkin karseeta. Molempia mulla jo ollut.

Tiuhti22: huojentavaa, että täällä muitakin vauvojen äitejä. Mulla sama. Menkkoja ei välissä lainkaan ja plussa todellinen yllätys. Meidän vauva tosin "jo" 8 kk, mutta onhan se vielä pieni!

Facessa keskustelu jo alkanut, sinne vaan mukaan :)

239/400 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon toosi huono tekemään mitään netissä niin kertokaa mulle tyhmälle miten sen facebookin keskustelun löydän ja eihän se näy missään mun etusivulla tai muuallakaan että oon semmosessa ryhmässä? :D

240/400 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiuhti22 ja muut palstalaiset; lähettäkää viesti osoitteeseen lokakuiset@outlook.com, niin laitan teidän sähköpostiinne liittymiskutsun facebook-ryhmään :) Ja se on salainen, eikä tietoa näy teidän profiilissanne muille kuin itsellenne. Paitsi tietenkin jos käy sellainen sattuma että joku teidän omista facebook-kavereista on myös ryhmässä :D

Mä oikeasti vannon ja lupaan, että tunnen tuon 5-7mm kokoisen riisinjyvän potkivan tuolla mahassa! Ei oo ikinä ollut tällaisia haamupotkuja, taitaa olla kova ilmankierto suolistossa :D Näin eilen sellaista untakin, että ultrassa paljastui että oon jo viikolla 16+ ja siksi tuntui selviä liikkeitä ja vatsa oli niin iso. Oikeasti turvotuskin on ihan ihmeellistä! Edellisissä raskauksissani turvotusta ei ole ikinä ollut, ja vatsakin on tullut kunnolla esille varsin myöhään. Viime raskaudessa taisin olla vielä 18+ viikoilla ihan omissa mitoissani, ilman mahaa.

Milloin teillä on maha tullut esiin? Mun tuttavalla oli jo joskus 4+ viikoilla niin selvä turvotus/maha ettei raskaudesta ollut epäilystäkään.