Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IS: Taksitolpilla käydään reviirikiistaa– ”Meidän yrittäjämme eivät enää uskalla mennä kaikille taksiasemille”

Vierailija
21.10.2020 |

– Helsingin rautatieasemalla on ihan aitoa reviirikiistaa, lähitaksin toimitusjohtaja Pentikäinen kertoo.
– Meidän yrittäjämme eivät enää uskalla mennä kaikille taksiasemille. Siellä tullaan uhkailemaan fyysisellä väkivallalla, ja väittämään esimerkiksi, että tämä asema kuuluu minulle.
Samanlaista menoa kuin Oulussa pizzeriayrittäjien välillä.
Suomesta on tullut varsinainen villi länsi vai pitäisikö sanoa Lähi-itä

Kommentit (103)

Vierailija
101/103 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viimeksi kun tarvitsin taksia Pasilan asemalla, niin oli pelkkiä mustia miehiä kuskeina. Kun siinä oli heitä muutama ulkona, kysyin, kuka teistä puhuu Suomea ja ymmärtää antamani osoitteen? Kolme sanoi ymmärtävänsä. Kun astuin lähimpänä olevan taksin kyytiin noista kolmesta ja kerroin kuskille osoitteen, eipä hän sitten ymmärtänytkään. Tarjosi kännykkäänsä minulle, että olisin siihen naputellut itse osoitteen. Tässä kohtaa nousin pois kyydistä ja kuski alkoi huutelemaan vihaisena perääni. 

Onneksi siihen kaartoi paikalle taksi joka jätti asiakkaan pois kyydistä. Tässä taksissa kuskina oli ilmeisesti virolainen aksentista päätellen, mutta hän ymmärsi heti minne mennä kun osoitteen kerroin. 

Pointtina minulla ei ole tässä ihon väri, vaan se, että odotan suomalaisessa taksissa saavani palvelua Suomen kielellä. Ja että kuski myös ymmärtää sitä sen verran, että osaa mennä oikeaan osoitteeseen ilman asiakkaan apua. 

Tästä ei muuten ole pitkä matka enää siihen, että asiakas ajaa itse sitä taksia. 

Tossa on myös vaarana rakastuminen..kuski saa kotiosoitteesi..

Ei kai kukaan pyydä kyytiä kotiosoitteeseensa? Ainahan se pitää pyytää vähän matkan päähän ja kävellä loput matkasta! Ihan oikeasti?

Tadat olla näitä juoksutaksin käyttäjiä

Vierailija
102/103 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seuraavaksi asiakkaat revitään hihasta taksiin.

Aitoa bäsäärimeininkiä.

Appista en tilaa, koska en saa valita kuskia.

Oon saanut tarpeekseni hihhuleista.

Edellytän että olen taksissa kaikin puolin turvassa.

über on tässä mielessä ehkä paras valinta. Näet millainen tyyppi autoa ajaa jo etukäteen ja hinta on taksia halvempi. Mulle on aika yhdentekevää istunko bränikän mersun takapenkillä vai kolme vuotta vanhan Skodan. 

Uber ja Yango toimii yleensä hyvin. Joskus tullut niiden kautta tilatessa ihan "normaali" bränikkä Mersukin (tai vastaava) jossa ihan normaali taksivarustus. Aina ei kuljettaja ole osannut suomea kunnolla mutta silloin on osannut englantia kyllä. Kuljettajan ei kannata noiden sovellusten kautta kerätä kovin paljon huonoa palautetta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/103 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai kukaan järkevä, varsinkaan yksin matkustava nainen enää mene arpomaan taksitolpalle että mihin menis. Taksi tilataan sovelluksella niin, että hinnan näkee etukäteen.

Minä en ainakaan, en todellakaan. Sen verran huonoja kokemuksia tuonut tuo uudistus, että tilaan aina taksini, vaikka tolppa olisi täynnä takseja. Asun myös Helsingissä ja käytän Taksi Helsinkiä.

Minä en edes käytä takseja enää. Bussilla ja junalla matkustan. Tai menen omalla autolla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan neljä