IS: Taksitolpilla käydään reviirikiistaa– ”Meidän yrittäjämme eivät enää uskalla mennä kaikille taksiasemille”
– Helsingin rautatieasemalla on ihan aitoa reviirikiistaa, lähitaksin toimitusjohtaja Pentikäinen kertoo.
– Meidän yrittäjämme eivät enää uskalla mennä kaikille taksiasemille. Siellä tullaan uhkailemaan fyysisellä väkivallalla, ja väittämään esimerkiksi, että tämä asema kuuluu minulle.
Samanlaista menoa kuin Oulussa pizzeriayrittäjien välillä.
Suomesta on tullut varsinainen villi länsi vai pitäisikö sanoa Lähi-itä
Kommentit (103)
Vierailija kirjoitti:
Viimeksi kun tarvitsin taksia Pasilan asemalla, niin oli pelkkiä mustia miehiä kuskeina. Kun siinä oli heitä muutama ulkona, kysyin, kuka teistä puhuu Suomea ja ymmärtää antamani osoitteen? Kolme sanoi ymmärtävänsä. Kun astuin lähimpänä olevan taksin kyytiin noista kolmesta ja kerroin kuskille osoitteen, eipä hän sitten ymmärtänytkään. Tarjosi kännykkäänsä minulle, että olisin siihen naputellut itse osoitteen. Tässä kohtaa nousin pois kyydistä ja kuski alkoi huutelemaan vihaisena perääni.
Onneksi siihen kaartoi paikalle taksi joka jätti asiakkaan pois kyydistä. Tässä taksissa kuskina oli ilmeisesti virolainen aksentista päätellen, mutta hän ymmärsi heti minne mennä kun osoitteen kerroin.
Pointtina minulla ei ole tässä ihon väri, vaan se, että odotan suomalaisessa taksissa saavani palvelua Suomen kielellä. Ja että kuski myös ymmärtää sitä sen verran, että osaa mennä oikeaan osoitteeseen ilman asiakkaan apua.
Tästä ei muuten ole pitkä matka enää siihen, että asiakas ajaa itse sitä taksia.
Juuri näin. Ihonväri tms ei ratkaise, vaan se että ymmärtää mihin pitäisi olla menossa.
Vierailija kirjoitti:
Viimeksi kun tarvitsin taksia Pasilan asemalla, niin oli pelkkiä mustia miehiä kuskeina. Kun siinä oli heitä muutama ulkona, kysyin, kuka teistä puhuu Suomea ja ymmärtää antamani osoitteen? Kolme sanoi ymmärtävänsä. Kun astuin lähimpänä olevan taksin kyytiin noista kolmesta ja kerroin kuskille osoitteen, eipä hän sitten ymmärtänytkään. Tarjosi kännykkäänsä minulle, että olisin siihen naputellut itse osoitteen. Tässä kohtaa nousin pois kyydistä ja kuski alkoi huutelemaan vihaisena perääni.
Onneksi siihen kaartoi paikalle taksi joka jätti asiakkaan pois kyydistä. Tässä taksissa kuskina oli ilmeisesti virolainen aksentista päätellen, mutta hän ymmärsi heti minne mennä kun osoitteen kerroin.
Pointtina minulla ei ole tässä ihon väri, vaan se, että odotan suomalaisessa taksissa saavani palvelua Suomen kielellä. Ja että kuski myös ymmärtää sitä sen verran, että osaa mennä oikeaan osoitteeseen ilman asiakkaan apua.
Tästä ei muuten ole pitkä matka enää siihen, että asiakas ajaa itse sitä taksia.
Tossa on myös vaarana rakastuminen..kuski saa kotiosoitteesi..
Vierailija kirjoitti:
No huh. Onneksi täällä meillä päin on ainakin vielä kuskit ihan suomalaisia ja tuntevat lähitienoot erittäin hyvin. Ikävää, että Helsingissä meno on tuollaista.
eikö suomessa palata vanhaan jopa eun parhaimpaan järjestelmään. jossa takseihin oli luottamus. bernel teki pyörivästä pyörästä neli kanttisen joka ei todellakaan pyöri. eikö keskustakaan puutu ääliö ehdokkaansa äly pieruihin. saarikko siellä menee latta pill.. viher tyttöjen kanssa
Vierailija kirjoitti:
Seuraavaksi asiakkaat revitään hihasta taksiin.
Aitoa bäsäärimeininkiä.
Appista en tilaa, koska en saa valita kuskia.
Oon saanut tarpeekseni hihhuleista.
Edellytän että olen taksissa kaikin puolin turvassa.
über on tässä mielessä ehkä paras valinta. Näet millainen tyyppi autoa ajaa jo etukäteen ja hinta on taksia halvempi. Mulle on aika yhdentekevää istunko bränikän mersun takapenkillä vai kolme vuotta vanhan Skodan.
Vierailija kirjoitti:
Miesasiakkaat tuskin tietävät miten paljon häiriköintiä värikylläisyys on tuonut naisten kannalta matkustamiseen.
Minä maksan joten valitsen kuskin niin kuin haluan.
Tämä. Ei, minua ei kiinnosta kuulla kehuja matkan, että olisin kaunis tai seksikäs(You are so beautiful etc), tuollainen ei millään muotoa sovi asiakaspalvelutilanteeseen, plus minä en tahdo kuulla uteluja mikä on minun nimeni tai ikäni, se ei kuulu kuskille millään muotoa. Minä haluan vain päästä turvallisesti kotiin ilman mitään pelleilyjä ja se siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miesasiakkaat tuskin tietävät miten paljon häiriköintiä värikylläisyys on tuonut naisten kannalta matkustamiseen.
Minä maksan joten valitsen kuskin niin kuin haluan.Tämä. Ei, minua ei kiinnosta kuulla kehuja matkan, että olisin kaunis tai seksikäs(You are so beautiful etc), tuollainen ei millään muotoa sovi asiakaspalvelutilanteeseen, plus minä en tahdo kuulla uteluja mikä on minun nimeni tai ikäni, se ei kuulu kuskille millään muotoa. Minä haluan vain päästä turvallisesti kotiin ilman mitään pelleilyjä ja se siitä.
Matkan aikana*
Äkkiä persut gallup johtoon! Lisää tälläistä!
Ihan päätön ratkaisu. En tiedä kuka tästä aivopierusta on hyötynyt. Kuluttaja se ei ainakaan ole.. Hinnat ei ainakaan ole laskeneet. Pikemminkin lisävaivaa aiheuttaa vertailla ja pohtia mitä maksaa ja arvailla minkälaista palvelua saa.
Jos tietää taksin tarpeensa etukäteen, niin voihan sen kyydin tilata etukäteen. Siinä tilauksen yhteydessä saa kertoa myös toiveensa, että suomalainen kuljettaja.
Vierailija kirjoitti:
Jos tietää taksin tarpeensa etukäteen, niin voihan sen kyydin tilata etukäteen. Siinä tilauksen yhteydessä saa kertoa myös toiveensa, että suomalainen kuljettaja.
ei saa, terv lähitaksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä maksan joten valitsen kuskin niin kuin haluan.perskutarallaa
Selvä, olet tyhmä. Häivy!
Vierailija kirjoitti:
Jo nyt ollaan valitettavan usein tilanteessa, jossa kuskin ajotaidot ja suunnistaminen on sitä luokkaa että ajaisin mieluummin itse jos se huomioitaisiin hinnassa. Ehkäpä tulevaisuuden malli voisi ollakin sellainen, että kuskin rooli olisi vain siirtää auto asiakkaan lähtöpaikkaan tai vahtia autoa tolpalla, sitten Timppa hammasrivistöineen mölisemään takapenkille, asiakas rattiin ja kyydin hinnaksi vaikka pelkkä lähtömaksu.
Berner tahtoi uuden mustan taksilain.
Kassa naurettavia 150e päivä, ei tunneta paikkoja, uhkaillaan.
Taksien tilauskeskuksista luovuttava. Sen sijaan tilalle systeemi, jossa puhelu yhdistyy suoraan ensimmäiselle vapaalle autolle. Näin asiakas pääsisi keskustelemaan suoraan kuskin kanssa ja jos ei miellytä, niin voisi jättää tilauksen tekemättä.
Kaikki persut äänesti tämän puolesta! Tai olivat puolueen koston pelossa poissa, kukaan ei äänestänyt vastaan!
Todistakaa vääräksi!
Tää on näitä vapaan kilpailun varjopuolia. Kun ala oli säädelty, niin ei ollut mitään tällaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jo nyt ollaan valitettavan usein tilanteessa, jossa kuskin ajotaidot ja suunnistaminen on sitä luokkaa että ajaisin mieluummin itse jos se huomioitaisiin hinnassa. Ehkäpä tulevaisuuden malli voisi ollakin sellainen, että kuskin rooli olisi vain siirtää auto asiakkaan lähtöpaikkaan tai vahtia autoa tolpalla, sitten Timppa hammasrivistöineen mölisemään takapenkille, asiakas rattiin ja kyydin hinnaksi vaikka pelkkä lähtömaksu.
Timppa hammasrivistöineen :D
Ihan mielelläni ajaisin itse sitä autoa jos vain olen ajokunnossa.