Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IS: Taksitolpilla käydään reviirikiistaa– ”Meidän yrittäjämme eivät enää uskalla mennä kaikille taksiasemille”

Vierailija
21.10.2020 |

– Helsingin rautatieasemalla on ihan aitoa reviirikiistaa, lähitaksin toimitusjohtaja Pentikäinen kertoo.
– Meidän yrittäjämme eivät enää uskalla mennä kaikille taksiasemille. Siellä tullaan uhkailemaan fyysisellä väkivallalla, ja väittämään esimerkiksi, että tämä asema kuuluu minulle.
Samanlaista menoa kuin Oulussa pizzeriayrittäjien välillä.
Suomesta on tullut varsinainen villi länsi vai pitäisikö sanoa Lähi-itä

Kommentit (103)

Vierailija
61/103 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi tämä halllitus ei tee mitään tässäkään asiassa???

Muistan miten silloinen oppositio pauhasi tuota bernerin sinällään idioottista esitystä vastaan. Oli täysin oikein sitä kritisoida. Mutta nyt he ovat päättämässä! Haloo te voitte muuttaa ne viidakonlait takaisin normaaliin! Herätyyys. Te olette PÄÄTTÄJIÄ NYT!

Heillä on kiirettä kun pitää esitellä lehtikuvissa että: "Katsokaa, minulla ei ole rintavakoa lainkaan vaikka olen aikuinen nainen".

On tästä ollut lehdissä että nykyinen hallitus korjaa tämän persujen tekemän lain.

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/2a76c645-a5c0-4c7b-84ea-cec0b2a48…

Berner oli kepulainen ja nykyinen liikenneministeri harakka näyttää miettivän ääneen että pitää tehdä kuntalaisaloite helsingille kun hän ei itse tiedä miten homma ratkaistaan. Eli siis hankala ongelma vaan pallotellaan muiden vastuulle. Toivottavasti harakka maksaa sitten palkkansakin helsingille jos helsinki joutuu keksimään itsekseen miten homma ratkaistaan. Ongelmahan on maanlaajuinen eli ei rajoitu helsinkiin. 

Vierailija
62/103 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistan miten silloinen oppositio pauhasi tuota bernerin sinällään idioottista esitystä vastaan. Oli täysin oikein sitä kritisoida. Mutta nyt he ovat päättämässä! Haloo te voitte muuttaa ne viidakonlait takaisin normaaliin! Herätyyys. Te olette PÄÄTTÄJIÄ NYT!

Heillä on kiirettä kun pitää esitellä lehtikuvissa että: "Katsokaa, minulla ei ole rintavakoa lainkaan vaikka olen aikuinen nainen".

On tästä ollut lehdissä että nykyinen hallitus korjaa tämän persujen tekemän lain.

Berner oli kepulainen ja nykyinen liikenneministeri harakka näyttää miettivän ääneen että pitää tehdä kuntalaisaloite helsingille kun hän ei itse tiedä miten homma ratkaistaan. Eli siis hankala ongelma vaan pallotellaan muiden vastuulle. Toivottavasti harakka maksaa sitten palkkansakin helsingille jos helsinki joutuu keksimään itsekseen miten homma ratkaistaan. Ongelmahan on maanlaajuinen eli ei rajoitu helsinkiin. 

Berner ei yksin tuota uudistusta vienyt läpi, vaan hallituspuolueiden tuella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/103 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai nytkö demarit koittaa vierittää syyn muillekin puolueille kuin pääministerille. Jännä miten nuo on vuosikausia koittaneet hokea että pääministeri vastaa hallituksessa kaikesta joten demarien mukanaolo jossain sekoiluhallituksessa ei siirrä syytä demareille vaikka noilla olisi vastuuministerin paikkakin jos niillä ei ole pääministerin paikkaa.

Vierailija
64/103 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika kammotava tuo tilanne missä asiakasta on potkaistu selkään ja h***iteltu. Mitä noiden päässä liikkuu. Luuleeko ne noin saavansa asiakkaita.

Mitäpä luulet mitä liikkuu ihmisen päässä jonka pitää valita ammatikseen taksikuski?

Itse olen monesti törmännyt taksikuskiin joka opiskelee yliopistossa. Kuski rahoittaa opintojaan ajamalla esim. viikonloppuyöt taksia.

Vierailija
65/103 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muut pakottivat aseella uhaten itkuisen Bernerin tekemään muutoksen, vaikka tämä yritti vastustaa viimeiseen asti?

Vierailija
66/103 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siirtomaaherrat ovat saapuneet Suomeen kyykyttämään paikallisia, joka alalla. Onneksi  voi valita edes sen, mistä mitäkin ostaa. Itse en siirtomaaherroilta osta mitään.

Vierailija
67/103 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika kammotava tuo tilanne missä asiakasta on potkaistu selkään ja h***iteltu. Mitä noiden päässä liikkuu. Luuleeko ne noin saavansa asiakkaita.

Mitäpä luulet mitä liikkuu ihmisen päässä jonka pitää valita ammatikseen taksikuski?

Mitähän tarkoitat? Se on työ ja iso joukko ihmisiä on tehnyt tuota perinteisesti jopa merkittävän osan työelämästään.

Vierailija
68/103 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enpä kuule tiedä mitä liikkuu mutta tähän uudistukseen asti taksikuskit oli melkein asiakaspalvelun eliittiä. Todella mukavia ja luotettavia. Osa toimi yrittäjänä. Ne jotka ei olleet yrittäjiä teki usein lisäksi jotain muuta, kuten opiskelivat.

Vierailija
69/103 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä Berner! Hurraa kokoomus!!!!

Mukana muös Perussuomalaiset!

Vierailija
70/103 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taustalla on katsos isla min us ko.

Vai olisikohan mielisairaus ja tunteidenhallinnan vaikeudet? Vai etsitkö koraanista kohdan jossa käsketään potkimaan asiakkaita.

Vierailija
71/103 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää on näitä vapaan kilpailun varjopuolia. Kun ala oli säädelty, niin ei ollut mitään tällaista.

Ehkei mutta muuten siinä oli omat ongelmansa kuten jokaisessa käytännön monopolissa. Vika ei ollut muutoksessa vaan siinä että homma hajotettiin kerralla eikä mitenkään edes yritetty kontrolloida miten se järjestyy uudelleen itsekseen.

Lisäksi muutoksen yksityiskohdissa on ongelmia, eli esim. en ymmärrä miten helposti nykyään annetaan taksilupia jos porukka ei osaa paikkakunnan osoitteita tai edes jotain maan kielistä. Samoin sekoilut taksamittarien kanssa tai sen että hintoja ei kontrolloida mitenkään. Lisäksi jos aletaan järkkäämään eri yhtiöille omia jonoja niin siinäkin homma menee pieleen. Olisi pitänyt pakottaa kuskiporukka vaikka väkisin ja vartioiden pakottamana jonottamaan yhdessä jonossa. Olisivat oppineet että hommissa on taksikuskeja eikä yhtiöitä. 

Luulisi, että näillä verorahoilla saisi poliisin puuttumaan laittomuuksiin keskellä pääkaupunkia. Yleiset järjestyshäiriöt, laittomat uhkaukset, taksiluvan myöntämisperusteiden vastainen toiminta yms.

Ei sinne vartijoita käytännössä laittaa ketään kyttäämään ja tietty porukkahan ei opi ihmisten tavoille muulla kuin pampulla jos silläkään.

Poliisilla on kiireitä tutkankannattimina ja kameratolppien käytössä, eli sori ei kerkiä. 

Vierailija
72/103 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää on näitä vapaan kilpailun varjopuolia. Kun ala oli säädelty, niin ei ollut mitään tällaista.

Ehkei mutta muuten siinä oli omat ongelmansa kuten jokaisessa käytännön monopolissa. Vika ei ollut muutoksessa vaan siinä että homma hajotettiin kerralla eikä mitenkään edes yritetty kontrolloida miten se järjestyy uudelleen itsekseen.

Lisäksi muutoksen yksityiskohdissa on ongelmia, eli esim. en ymmärrä miten helposti nykyään annetaan taksilupia jos porukka ei osaa paikkakunnan osoitteita tai edes jotain maan kielistä. Samoin sekoilut taksamittarien kanssa tai sen että hintoja ei kontrolloida mitenkään. Lisäksi jos aletaan järkkäämään eri yhtiöille omia jonoja niin siinäkin homma menee pieleen. Olisi pitänyt pakottaa kuskiporukka vaikka väkisin ja vartioiden pakottamana jonottamaan yhdessä jonossa. Olisivat oppineet että hommissa on taksikuskeja eikä yhtiöitä. 

Eli ongelma ei ollut sääntely, hyvä että se purettiin, vaan se, ettei enää säännellä hintoja tai säännellä lupia.

Vierailija
73/103 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muut pakottivat aseella uhaten itkuisen Bernerin tekemään muutoksen, vaikka tämä yritti vastustaa viimeiseen asti?

Berner on idiootti, mutta mitä ne sitten ovat jotka kannattavat idiootin tekemää lakiuudistusta?

Vierailija
74/103 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko meille vihreälle eliitiille saada omat taksitolpat ettei meidän tarvitisi nähdä tällaista?

Vierailija
75/103 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taustalla on katsos isla min us ko.

Vai olisikohan mielisairaus ja tunteidenhallinnan vaikeudet? Vai etsitkö koraanista kohdan jossa käsketään potkimaan asiakkaita.

Luepa sieltä , mitä vääräuskoisista sanotaan, Sinäkin olet semmoinen.

Ei nuo ole mitään uskovaisia missään uskonnossa. Sekopäitä.

Vierailija
76/103 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, ei hyvin mene. Luku- ja kirjoitustaidottomat on pitänyt saada väkisin mihin tahansa töihin ja tässä on tulos.

Kielitaidottomat. Eivät osaa lukea tai kirjoittaa suomenkielellä.

Ei osaa kaikki syntyperäisetkään, kuten tältäkin palstalta hyvin huomaa.

On aika eri asia olla kokonaan lukutaidoton, kuin osata lukea edes jotenkuten ja kirjoittaa vain vähän huonosti. Osaa kuitenkin ja selviää. Suomessa ei pääse koulusta ulos jos ei opi lukemaan.

Yksi tuollainen 10 vuotta sitten maahan tullut ei osannut lukea ja on silti töissä pakettilajittelussa. Hän oli keksinyt systeemin kuinka selviää työstään. Pomonsa ei tiedä, että hän ei osaa lukea. Olin todella hämmästynyt, kun tämä minulle selvisi hänen pyydettyään minua lukemaan viranomaiskirjeen hänelle.

Vierailija
77/103 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai kukaan järkevä, varsinkaan yksin matkustava nainen enää mene arpomaan taksitolpalle että mihin menis. Taksi tilataan sovelluksella niin, että hinnan näkee etukäteen.

Vierailija
78/103 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen ulkomaille matkustamisessa ahdistavaa oli nimenomaan epämääräiset taksit. Onneksi monessa paikassa on ns. virallinen taksi, jota uskaltaa käyttää, mutta asia vaatii aina selvittelyä. Suomi vietiin kertaheitolla ääripäästä toiseen. Ei suomalaiset keskimäärin tykkää tällaisesta epämääräisestä kulttuurista, missä hinta on mitä sattuu ja taksi voi näyttää miltä hyvänsä.

Vierailija
79/103 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai kukaan järkevä, varsinkaan yksin matkustava nainen enää mene arpomaan taksitolpalle että mihin menis. Taksi tilataan sovelluksella niin, että hinnan näkee etukäteen.

Minä en ainakaan, en todellakaan. Sen verran huonoja kokemuksia tuonut tuo uudistus, että tilaan aina taksini, vaikka tolppa olisi täynnä takseja. Asun myös Helsingissä ja käytän Taksi Helsinkiä.

Vierailija
80/103 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uudistuksen jälkeen on ollut asiakkaan omalla riskillä ottaa taksi tolpalta. Ei hyvä. Helpoimmalla pääsee kun tilaa kyydin ennakkoon luotettavalta firmalta/ autoilijalta.  Miehenäkin mieluusti maksan vähän enemmän siististä Mersusta ja ensiluokan palvelusta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän viisi