*~* HAAHUT viikko 30 *~*
[b][size=3][color=purple]Haahuilijat [/color][/size][/b]
[b][color=blue] Haahuilijat on keskenmenon kokeneiden kuumeilijoiden oma ryhmä. [/color][/b]
[color=fuchsia]~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *~*~*~*~*~*~*~ [/color]
[color=blue][size=1][b]Elisabeth72[/b] Olen 33-vee ja mieheni on 29. Meillä on kaksi tyttöä 03/03 & 08/04. Asumme ruotsissa....Elämäni ensimmäisen ja toivottavasti viimeisen keskenmenon sain joulukuussa -05. Kemiallinen raskaus 07/06.
[b]Enni-Maija[/b] minä -78, mies -65, esikoinen 08/04. ennen esikoista kolme km, 1. loppukesä 2002, toinen ystävänpäivänä 2003, kolmas syksyllä 2003. nyt ollaan toista toivottu 11/04.
[b]Eka-vekara[/b] 28 v, mies 32 v. Naimisiin toukokuussa-06. Etelä-Suomesta. Poika 12/03 (syntyi raskausmyrkytyksen päätteeksi rv 37). Alkuvuodesta-06 2 keskenmenoa (spontaani km rv 7+2. Toinen raskaus päättyi np-ultran jälkeen kaavintaan, sikiö kuollut heti ensimmäisen ultran jälkeen rv 7+0).
[b]Helga76[/b] Mies ja Mä molemmat 30v. Asutaan Etelä-Suomessa ja ensimmäistä lasta toivotaan saapuvaksi. Keskeytynyt keskenmeno 07/06. Minä olen tälläinen omituisen huumorintajun omaava blondi, jolla jopa toisinaan päänupissa syttyy " heureka" lamppu. Olen myös " super-tunteellinen" , välillä mennään korkealla ja kovaa, toisinaan ryömitään pohjamudissa.
[b]Jumppakärpänen[/b] Ikää on 28v. ja naimisissa olen. Pohjanmaalta. Ensimmäinen ja toivottavasti viimeinen keskenmeno oli 10/05.
[b]katri72[/b] Olen 34-v ja aviomies 33-v. 11-v koira. Helsingistä. Esikoisen yritys alkoi 02/03. Keskenmenot 7/05 ja 12/05.
[b]Koala-72[/b] mies myös 34 v. Asutaan Espoossa. Naimisiin mentiin 2004 ja vauvakuumeilu alkoi 05/2005. Km vkolla 20+1 (kaksoset) 11/2005 ja nyt on uutta raskautta yritetty 03/2006 alkaen.
[b]laralei[/b] Olen 20-vuotias, mies 28. Pillerit jätin pois syyskuussa -05, ensimmäinen raskaus alkoi toisesta kierrosta. Raskaus todettiin tuulimunaksi uudenvuoden aikaan,juuri kun tuli täyteen rv 12.
[b]Liliane[/b] Minä ja mies molemmat 24-vuotiaita ja asumme Lounais-Suomessa. Toiveissa oleva pienokainen olisi mulle toinen (tyttö 5/01) ja miehelle eka. Spontaani keskenmeno 01/2006 rv 7+2, odotin ilmeisesti kaksosia.
[b]Lizie[/b] Lizie 27v, mies 30v, poika -04, keskenmeno 4/06 viikolla 11+6
[b]meillekans[/b] Toista lasta kuumeillaan (sekä minä että mies). Esikoinen sai alkunsa 10 kuukauden yrityksen jälkeen ja siinä välissä ehti olla yksi todella kivulias keskenmeno rv 8+5. Esikko on nyt reilu 9 kuukautta.
[b]nippula[/b] yrittäminen alkanut kesällä 2004 ja km 8/04.
[b]nipsu-79[/b] olen 26 vuotias ja mieheni on 32. Minulla on kaksi lasta 3 ja 5 vuotiaat. nyt olemme yittäneet pikku kolmosta tän kierron jälkeen 8kk. Keskenmeno rv6 9/05. Viime kierrossa testasin plussaa joka muuttui kuitenkin tädin vierailuksi eli epäilen kemiallista km 12/05, km 01/06 ja km 06/06 rv5+.
[b]Nonna-80[/b] minä -80, mies -78, yritys aloitettu 10/03, keskenmeno 12/04 rv 14. Lapsettomuushoidot aloitettu 1/2006.
[b]Pikkutiikeri76[/b] meillä on ennestään lapset tyttö 8/02 ja poika 9/04. Asutaan pohjois-pohjanmaalla. Keskenmeno 01/2006.
[b]pipsa79[/b] Minä itse pian 27.v. ja mies 31 ja esikoista yritetään...meillä 3 Icsiä tehty josta saldona yksi keskenmeno ja sen jälkeen 2 luomuraskautta jotka kummakin menivät kesken.Tällä hetkellä käytössä clomit ja disperiini 100mg/pv.
[b]porkkana[/b] minä 26 v. ja avomies 28 v., lapset -02 ja -03. Km 6/05 rv10, 10/05 rv9 ja 01/06.
[b]puhbear[/b] oma ikä 25v, mies pari vuotta nuorempi. Ensimmäistä toivotaan kovin hartaasti. Yritys alkoi 12/05. km 04/06.
[b]pumpsu[/b] minä 24, mies 26, eka raskaus päättyi 7. viikolla 4/06. Pitkät kierrot riesana.
[b]Ria73[/b] Oma ja miehenikä: 33 ja mies 29, Asutaan: Helsingissä, Lapsia: Poika 10/01, Keskenmeno 10/04, kohdunulkoinen 4/05, tuulimuna 4/06
[b]sani-74[/b] Minä 31-v, mies 37-v, lapset 01 ja 03, kohdunulkoinen 08/05.
[b]titi75[/b] Minä-75, mies-67, vauvin yritys aloitettu 09/04, km 06/05 (rv8), km 09/05 (rv8).
[b]vauva2006[/b] minä 24 ja mies 32. ensimmäisestä haaveillaan, km 11+3 spontaanisti, vauhditettu lääkkeillä seuraavana päivänä, kuukauden päästä vielä kaavinta. vauva edelleen haaveissa saada.
[b]VM1974[/b] minä 30 v, mies 36 v asutaan pääkaupunkiseudulla ja ensimmäistä yhteistä yritetään. Mulla ei lapsia ennestään, miehellä 10 v tyttö. Yritetty on 10 / 2004 lähtien, km 07/2005 rv 6+3.
[b]vm69[/b] Neljäs raskaus päättyi rv 20+5, jolloin synnytin pienen tyttömme. Tämä tapahtui maaliskuussa.
[color=fuchsia]~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *~*~*~*~*~*~*~ [/color]
[size=2][color=red]ex-haahut eli jo plussanneet!! [/color][/size]
[b]Toive06[/b] plussa 30.9.2005, la 9.6.2006
[b]wannabemami[/b] plussa 24.11.2005, la 2.8.2006
[b]Niamey_85[/b] plussa 26.11.2005, la 3.8.2006
[b]Kerttukasperi[/b] plussa 11.12.2005, la 22.8.2006
[b]Lauris[/b] plussa 14.12.2005, la 20.8.2006
[b]sartsu[/b] plussa 24.12.2005, la 31.8.2006
[b]kuonokas[/b] plussa 28.12.2005, la 5.9.2006
[b]neronja[/b] plussa 30.12.2005, la 7.9.2006
[b]masunasu[/b] plussa 31.12.2005, la 8.9.2006
[b]peebee[/b] plussa 10.1.2006, la 22.9.2006
[b]femmamma[/b] plussa 11.1.2006, la 12.9.2006
[b]ulriina[/b] plussa 23.1.2006, la 5.10.2006
[b]myttynen75[/b] plussa 27.1.2006, la 6.10.2006
[b]nipsunen[/b] plussa ?, la 20.10.2006
[b]Kaksonen76[/b] plussa 15.2.2006, la 26.10.2006
[b]Swehina[/b] plussa 10.3.2006, la 12.11.2006
[b]Pirpula[/b] plussa ?, la ?
[b]marrasmamma[/b] plussa 29.3.2006, la ?
[b]maria80[/b] plussa 8.5.2006, la 20.1.2007
[b]memmuli24[/b] plussa 25.5.2006, la 1.2.2007
[b]Hannele-81[/b] plussa 14.6.2006, la 18.2.2007
[b]Enni-Maija[/b] plussa 22.6.2006, la 28.2.2007
[b]titi75[/b] plussa 10.7.2006, la 16.3.2007
[b]Lizie[/b] plussa 14.7.2006, la 16.3.2007
[b]porkkana05[/b] plussa 17.7.2006, la ?
[b][color=purple]Laihduttavat haahuilijat [/color][/b]
[b]Nimimerkki:[/b] nonna80
[b]Pituus ja lähtöpaino, BMI:[/b] 171cm, 82 kg. BMI jotain 26 ja risat
[b]Ongelmakohdat:[/b] sokeri
[b]Keinot:[/b] Sokerin vaihtaminen makeutusaineeseen, vaalean leivän ja pullan syönnin karsiminen, keksit pois!!!
[b]Tavoite:[/b] ainakin se 10 pois
[b]Nimimerkki:[/b] VM1974
[b]Pituus ja lähtöpaino, BMI:[/b] 169 cm, 74 kg, BMI 25,8
[b]Ongelmakohdat:[/b] herkkujen syöminen, ylisuuret ruoka-annokset
[b]Keinot:[/b] Pienennän ruoka-annoksia ja vähennän radikaalisti vaalean leivän sekä herkkujen syömistä. Makeapalaksi valitsen jatkossa vain kevyitä vaihtoehtoja, kuten rahkoja.
[b]Tavoite:[/b] 9 kg pois
[/quote]
Kommentit (101)
Jopas tässäkin aamussa on kerennyt huonoja uutisia satelemaan =(
Katrille: Täytyy sanoa, et sun hermot on kyllä rautaa. Mutta niinhän sitä tavallaan suojelee itseään, ei anna lupaa uskoa ennen kun vaara on ohi. Ja sittenkin tosi varovaisesti mietiskelee, että josko nyt.. Toivottavasti sieltä lääkäristä löytyisi sitten jotain selvyyttä asiaan! Kuinkahan kauan joudut odottamaan tuloksia? Ehkäpä yksityisellä osattaisiin tarttua oikeisiin asioihin ja jotain syytä tapahtumille löytyisi sitten lopulta? Eipä tässä tilanteessa voi muuta kuin toivotella taas pikaisia paranemisia ja tsempityksiä. =(
Pumpsu: Eiii.... Älä nyt sinäkin! Ja sanotaanko näin, että mene hyvä ihminen hakemaan sitä saikkua heti! Jos teillä on oma työterveyslääkäri, niin sanot et oikeesti kun en pysty keskittymään töihin kun tää asia velloo mielessä. Niin kuin se selvästi tekee... Ja oikeesti meinasit huomenna koota itsesi ja mennä töihin.... Noup, noup, Mä kiellän. Paniikki ja stressi= Huono yhdistelmä. Mulla ainakin kysyttiin otetaanko heti (ti ) kaavintaan vai tulenko torstaina. Täällä sairaalassa nää kaks päivää on operaatiopäiviä, arvaatte varmaan mille..( Ja mä jouduin vielä samaan huoneeseen venakko tytön kanssa, jonka sängynpäädyssä luki lappu " keskeytys" .)
Ja mun saikkuhan kestää nyt näillä näkymin 13pv. Sitten luulisin olevani työkykyinen tuon mahani kanssa..
Liliane: Täällä yks jonka testit meni näin:
Apteekin omasta roskishaamu, testasin kp30/28 ( Muistaakseni!!) TI
Kalliimpi testi 2pv päästä, nega TO
Kallein ja mukamas herkin testi 2pv edellisestä, nega LA
YO Apteekin oma, päivä edellisestä nega SU
Ja oireet senkun voimistui tuona aikana jatkuvasti! Testailin ihan siks koko ajan kun tuolle viikolle sattui kolmet pirskeet..
No sit meni hermo ja soitin neuvolaan, et voiko sinne tulla tekemään tuon testin.
Neuvolan testi.... Plussa KE.
Et mulla ei sit ilmeisesti näy missään apteekin testeissä mitään, ennenkun menkat on yli viikon myöhässä. Vähänkö se syö naista, kun itse on asiasta melkein varma, mut pah testit väittää aina vaan toista.
Ihan OT tähän väliin: Onko noil jotain yhteyttä mahdollisesti, testit paukkuu negaa kauan ja lopputuloksena km? Eikö sitä hormoonia jotenkin erity niinkuin kuuluisi tai jotain? Siis et onko se sitten alusta lähtien jotenkin kiikun kaakun, raskaana, vai ei.
Ommoo nappoo lopuks: Tänä aamuna sattus taas niin pirusti mahaan, lähdin koiran kanssa ulos niin tuntui kun joku ottaisi puukon ja joka askeleella survaisisi sen mahaan. Tuli aika lyhyt lenkki koiralle.. Eikö tää olo vois jo helpottaa, mä en kaipaa jokapäiväistä muistutusta tapahtuneesta! =(
Sitäpaitsi ruoka ei maistu, ei tee mieli syödä.. Eilenen meni munkin ja muffinsin voimalla iltakuuteen asti. Tosi fiksua, varsinkin kun mun tarttis vältellä sitä sokeria. Jaa, mut kysäisenpä nyt siitäkin!
Eli se lääkäri joka teki alkuraskauden ultran mulle sanos, et mulla on rakkulaiset munasarjat. Ja jos olisin tullut hänen vastaanotolle valittelemaan lapsettomuutta hän olisi pistänyt meikäläisen sokerilakkoon! Siis öö..... Rakkulaiset munasarjat googlettamalla, oon tullu siihen tulokseen et se on kytköksissä PCO kanssa, oonko oikeassa? ( Se ultraaja on vissiin joku lapsettomuus ekspertti...) Mut se jäi totaalisesti hämärän peittoon se sokeri homma, et mitenkä paljon se nyt sit vaikuttaa oikeesti niihin muniksiin? Ja eikö tavalliset lääkärit sit _nää_, et niissä on liikaa rakkuloita, koska aikasempi lääkäri, gyne, joka ultras mut joskus 2kk ennen raskautta sanos et kaikki on normaalia?? Ja samoin tää polin ällö lääkäri ma sanos et munikset on normaalit?? Siis että mitenkä.... Vai onko se raskaus vaikuttanu niihin rakkuloihin jotakin positiivisella tavalla, vai onko ne muut lääkärit vaan ollu niin pirun sokeita?
No niin ja taas alkaa päässä pyöriä, et mahdanko raskautua sitten enää ikinä... =(
Ja tietty mä rakastan karkkia enemmän kun ruokaa...
Helga76: Sulla on kyllä niin mainioita tekstejä, että hihittelen täällä aina niitä lukiessani. Harmi sun kannaltasi, että ¿joudut¿ tänne haahuihin hyppämään km:n vuoksi, mutta meille olet kyllä suuri piristys päivään aina. Kiva, että olet täällä meitä piristämässä. =)
Kyllä tosiaan raskaana ollaan _toistaiseksi_ mutta saapi nähdä miten jatko nyt menee. Eli kuukautisten mukaan samoissa päivissä mennään Lizien ja Eka-Vekaran kanssa. Eikä mikään ihme, jos täällä joskus menee vähän nicit sekaisin, kun tätä populaa on niin paljon. Mutta ei se niin vakavaa ole. =)
Niistä helvatan puskista vielä¿siskolta hain kaiken näköisiä kirjoja taimi-istutuksista ja kukkasten istutuksista, mutta kun ei vois oikeesti vähempää kiinnostaa koko touhu. Tohon mäkin törmäsin, et kun joku kraakku näyttää hienolta kuvassa, niin heti totesin, että liian vaikeahoitoinen meikäläiselle, tai sitten just siihen paikkaan mihkä haluaisi sen, ei voi auringon takia laittaa. Pöh¿
Yritin siskookin jo maanitella, että paljonko se ottais tunnilta, jos tulis suunnitteleen pari ¿krookkusta¿ meitin pihaan ja istuttais ne. Sitä vaan nauratti. Ja mä hitto vie olin ihan tosissani. Se ei vaan ole mun touhuani. =D
Katri: No voihan kökkö, että se vuoto sitten yltyi kovemmaksi. Hyvä, että pääsit nyt kuitenkin edes johonkin kokeisiin. Silti mä olen aivan pöyristynyt noitten lääkäreitten kommenteista siihen, että ne vaivaudu oikeesti hoitamaan sua kuntoon. Toi sun kierto ei musta kyllä ole mitenkään päin normaali ja vaatis kyllä jotain hormoonihoitoa ehdottomasti, että se saatais tasaantumaan. Kukas se oli joka just kirjoitti, että jos kuitenkin raskautumista yrittää¿olikohan se Neronja tuolla ex-haahu puolella kun sulle kommentoi¿niin kyllä kierto pitäs saada hoidolla tai toisella tasaantumaan, muuten te oikeesti tuhlaatte kallista aikaa siihen vauvan yrittämiseen ja niitä mahdollisuuksia jos kierrossa on vaan kerta, niin sitä on tosi vaikea edes ajoittaa oikein kun ei koskaan kierron pituuksista tiedä, eikä tiedä ovuloikokaan edes sitten joka kierrolla. Kyllä lääkärinkin pitäs sen verran tietää, että jos kierrot huitelee tuollaisia lukemia, niin aika vaikeeksi se raskautumisenkin tekee. Ja kun selkeesti on tiedossa, että teillä vauva on aikeissa. Nää vuodet menee nimittäin tosi nopeesti, ja noilla kierrolla on tosiaan vuosi lyhyt aika. Mutta nyt toivotaan, että hormonikokeissa jotain sellasta näkyis, että niiden on pakko antaa sulle hormonihoitoa tuohon kiertoon. Ja nyt häntä vaan pystyyn sielä Katri¿ajattele, teillä on tulossa ihana matka ja saatte nauttia sen ihan kaksin etkä ainakaan sit kärsi huonosta olosta sielä niin kun mä. =) Jos sitten nyt selviää kokeista jotain, niin ehkä sitten on helpompi hoidon kanssa aloittaa ihan täydellä teholla se vauvan yritys. Tsemiä ja toivottavasti mielikin sieltä parantuu. *halii ja rutistaa kovasti*
Pumpsu: Mitenkähän sua lohduttaisi. Perjantaina on sulla siis vielä ultra ja sielä toivottavasti selkiää sitten asia suuntaan tai toiseen. Paljonkos sulla nyt oikeesti piti niittä viikkoja olla kasassa? Mä oikeesti pidän kaikki ulokkeet pystyssä täällä ja toivon, että uutiset on hyviä. Itse elän tätä tiedottomuuden tunnetta täällä myös. Ihan paniikissa nyt taas olen heti kun tänä aamuna ei ole ollut niin huono olo kun koko eilisen päivän ja masua nippaili menkkamaisesti aamulla. Ajattelin, että juu vuoto sieltä taas alkaa. Miksi meidän hermoja raastetaan tällä tavalla. Kurjaa. =( Ja ilman muuta pyydät saikkua loppupäivän jos uutiset sattuisi huonoja olemaan. Ei ketään voi pakottaa sellaisessa olotilassa takas töihin, kun niistä töistä ei kuitenkaan mitään tule. Mulla on ollut kax lääkkeellistä tyhjennystä ja niistä toinen tais olla sillain että oli ke päivä ja sain sen loppuviikon saikkua¿siitä mulla alkoikin viime kesänä sitten kesäloma. Ja toisella kertaa se tais olla torstai ja olin sit loppuviikon saikulla. Virallisesti siitä on kai oikeus saada 1-3pv sairaslomaa. Toki senkin jälkeen jos pää ei kestä ja tuntuu, ettei pysty tekemään töitä, niin varmasti voi normaalille lääkärille vielä mennä ja pyytää lisää sairaslomaa. Sanot, että ei vaan pysty olemaan töissä, on niin paha olla. Muuta en neuvoksi osaa sulle kertoa. Toivotaan nyt vielä kuitenkin, että josko sielä voisi jotain hyvää näkyä ultrassa. Toivon hartaasti. *iso hali*
Liliane: Jos sä olet siihen vaaleanpunaista väriä saanut testiajan ulkopuolellakin, niin uskoisin, että sen varmaan pitäs vahvistua jokusen päivän sisään. Olen saanut noilla testeillä testiajan ulkopuolella vaan sitä ohutta valkoista tai harmaata viivanpaikkaa, mutta se on negaa¿mielestäni jos siihen vaaleanpunaista väriä tulee, niin se kyllä on merkki alkaneesta raskaudesta. Peukut on täällä pystyssä. dbdbdbdb =) P.S. Ehkä niitä _ihan lärvejä_ ei kuitenkaan tässä tilanteessa kantsi vetää. ;-)
ON: Paniikki taas jo kun ei tänä aamuna ole tehnyt juurikaan huonoa. No ehkä kun olen täällä sisällä. Jos menen ulos ja aurinkoon, niin yöks. Muuten ei kai tänne ihmeempää. Päiviä yks plakkarissa lisää mutta alkaa kyllä nyt suuri pelko jäytää kun näitä kriittisiä päiviä eletään koko ajan. Pe oli 7+0 ja kalenterista katoin, niin viimeksi tais ensimmäiset hieman runsaammat tuhrut alkaa. Kyllä on niin karmiva olo, että hui olkoon. Ekassa raskaudessahan mä pääsin päiville 7+6 kun tuli illalla ehkä just sen verran vp-vuotoa kun mitä nyt olen jo tässä raskaudessa vuotanut useana päivänä ja sit 8+0 mulla oli se ultra ja sielä todettiin, että meidän pikku kaveri oli mitoiltaan vaan 6+3, eikä sykettä näkynyt. Eli oli ollut jo 2vkoa kuolleena. Ottaa oikein päähän kun toi kaikki tulee taas niin elävänä mieleen. Voi kumpa nyt jollain onnenkantamoisella etenis ihan normaalisti. Mä en kestä niitä lääkärin sanoja siitä että ei vastaa kokoja. Neuvolaankin pitäs varmaan kohta soitella, mutta soitan sitten vasta ultran jälkeen jos vielä on tarvetta.
titi75 (rv 6+5)
Titi: maalailin miehen päähän kuvia kauniista luonnonkukkakedosta ja perhosista ja helppohoitoisuudesta.. Ei nurmikonleikkuuta, ei kitkemistä jne..
Siis mun hyvä suunnitelma oli kylvää takapiha täyteen luonnonkukan siemeniä.. No mieskin sit innostu, et däm se vois oikeesti olla kiva ja helppo kun sitä nurtsia ei tartte leikata. ( Siis lue=laiska mies..)
Takapiha muutenkin on sellanen omituinen, vähä sammalta, nurmikkoo, muutama pensas ja puu eli vähä mettämäinen valmiiks. No se sit kaatus se homma siihen kun ois pitäny hakee multaa, et ne siemenet vois edes kylvää, savimaata osaks niin eihän ne siinä kasva.. Ja sit huomattiin, et siihen multaan menee omaisuus, plus mä en löytäny mistään niitä siemeniä!
Mikä onkaan lopputulos? Nyt tuonne on levitetty puuhaketta terassin reunoista eteenpäin marjapensaille asti, syy= laiska ämmä, joka ei tod. aio kitkee yhtään mitään rikkaruohoja mistään. Se hake sit loppus kesken vielä, kun piti vääntää sitä pensasaidan reunoille, et sieltäkin sais ne ärsyttävät ylimääräiset ruohotupsut kuoletettuu pois.
Nyt tuo on ollu puol valmis piha, toista vuotta... terassin tekokin kesti vaan 2v. (Mies skarppas ja teki sen nyt alkukesästä loppuun kun odotettiin sitä perheenlisäystä, olishan se ikävä ollu tuuppailla vaunuja koolausten päälle.....)
Ehkä ens kesänä meillä on nätti takapiha? Hah, toivossa on hyvä elellä!
* Alkaa suunnitella kivipihaa jossa ei tartte kasvattaa mitään...*
Tänne taas kurkistelen ;o) Vaikka niinhän täällä näyttää moni muukin viihtyä, E-V, Titi...
KATRI: Tympiä homma että lääkärit ei ala millekkään kun kierrot ei jatkuvasti oo epämääräsiä! Tuo on kuitenkin itelle aika tuskastuttava tilanne! Pahoittelut sulle tuosta tilanteesta kun olit siellä niin mieli maassakin! ((( ))))
PUMPSU: Minä sain kaavinnasta saikkua 3 pv, jonka jälkeen oli v-loppu ja sen jälkeen olin 2 pv töissä ja sitten taas loppuviikon 3 pv saikulla. Jos sun olo on hankala, siis ihan henkisesti, niin minusta voisit hakea saikkua. Ja mikäli perjantaina ultrassa jotain ikävää todetaan ja toimenpiteisiin aletaan heti, niin ne antaa kyllä saikkua samantien. Jos taas toimenpiteet siirretään seur. viikkoon niin sanot heti että et halua mennä enää tänään töihin, ja voitteko antaa saikkua! Varmasti antavat, eiväthän ne voi semmosten uutisten jälkeen lähettää töihin! JA sitten sun ei tarttis kuluttaa mitään omia vapaapäiviä tuommoseen! Jaksuja sulle ja halauksia!
NIPSULLE ja JUMPPIKSELLE tsempitykset uuteen kiertoon!
EKA-VEKA: Toivottavasti siitä disperiinistä on hyötyä, itsellä ei oo kokemusta, mutta paljon oon täällä vauviksella kuullut sitä miten raskaus on vihdoin onnistunut kun on syönyt minidisperiiniä. Toivottavasti selviät nyt ens viikonlopun yli ja raskaus jatkuu loppuu saakka! Sulla on kamala viikonloppu tulossa kun saat pelätä tuleeko km. Nuo päivät on varmasti pahimmat.
TITILLE myös, sullakin just ne päivät siellä käsillä, joten ei oo varmasti helppoa eikä tarvi mielenrauhasta haaveillakaan! Jaksuja!
HELGA: Lääkäri sitten tarkoitti varmaan monirakkulamunasarjoja. Mulla on sellaiset, ne on tosiaan ultraamalla todettu. Luulisin että ne on ja pysyy, mutta en ole varma, mutta siinä tapauksessa niiltä edellisiltä lääkäreiltä olis jäänyt huomaamatta! Mää kävin elämäni ekassa ultrassa gynen polilla viime vuonna ja siellä lääkäri totes ne heti. Mutta mulla ne on oireettomat. Yleisin oire on kai ne pitkät kierrot ja - älä nyt säikähdä - voivat aiheuttaa myös lapsettomuutta, kun kierrot on mitä sattuun eikä välttämättä ovuloi. Siinä tapauksesa jos oireita on, niin sillon sitä sanotaan PCO:ksi, mutta siis esim. mulla on monirakkulamunasarjat mutta olen tullut tosi helposti raskaaksi. Ja sellaisilla joilla on tuo PCO niin on taipumusta lihoa eli siksi varmaan lääkäri mainitsi sokereista. Onko sulla ylipainoa? Usein jos on hankaluuksia tulla raskaaksi ja todetaan PCO, niin pelkkä laihdutus auttaa raskaaksituloon. Onko sulla mitään PCO-oireita kuitenkaan? Eli älä välttämättä niistä monirakkulamunasarjoista säikähdä, koska mullakin ne on, mutta koskaan mitään " haittaa" niistä ei oo ollut! Kyselit lisäksi tuota negojen ja km yhteyttä. Ainakin tuulimunaraskauksissa hormoonit nousee hitaasti ja siten testit näyttää negaa. Itsellä testi näytti plussaa vasta kun menkat oli myöhässä 2,5 viikkoa. Jos raskaus menee kesken itsestään ennen mitään ultria niin sillonhan ei tiedetä oliko raskaus tuulimuna vai ihan " tavallinen" . Minä en ensikertalaisena osannut yhdistää tuota myöhäistä plussaa tuulimunaan, ja kun muuten raskaus meni täydellisesti (oli pahoinvointia, väsymystä, jne.) joten oli kova shokki kun rv 12+2 np-ultrassa todettiin tuulimuna. Muutoin en usko että negoilla olis keskenmenoihin yhteyttä...
Tälläistä täältä,
HANNELE + vilpertti rv 10+3
oon niin kuolemanväsynyt etten jaksa muuten kirjoitella/kommentoida.
mut Titiseni, ihan samoissa fiilareissa. Yritän kohta itseasiassa soittaa sairaalaan, oliskos ne tukostestit tulleet. Ihan paniikissa : ( Vaikkei periaatteessa mitään syytä, mut toi haamuraja pelottaa.
Nyt pakko mennä päikkäreille, kunhan tuo poika tipahtaa. Herätty jo enne seittämää ja olen suorastaan itkun partaalla tän väsymyksen kanssa. Mitähän se on ens viikosta, kun pitäis herätä 6.30...
ainiin, oliko se Helga kun kyseli rakkulaisista munasarjoista ja lekurin sokerittomuuskommenteista? Noh, googlaa myös PCO ja low-carb/vähähiilihydraattinen ruokavalio. Suosittu ja menestyksekäs hoitokeino tuohon PCO:n. Sit pitäis kyl sokrun lisäksi unohtaa kaikki viljat, leivät ja tärkkelyspitoiset juureksetkin. tai käy lukemassa www.karpit.info ja hae sieltä esim lapsettomuus-hakusanalla keskusteluja..
e-v 6+5
HELGA: Lääkäri sitten tarkoitti varmaan monirakkulamunasarjoja. Mulla on sellaiset, ne on tosiaan ultraamalla todettu. Luulisin että ne on ja pysyy, mutta en ole varma, mutta siinä tapauksessa niiltä edellisiltä lääkäreiltä olis jäänyt huomaamatta! Mää kävin elämäni ekassa ultrassa gynen polilla viime vuonna ja siellä lääkäri totes ne heti. Mutta mulla ne on oireettomat. Yleisin oire on kai ne pitkät kierrot ja - älä nyt säikähdä - voivat aiheuttaa myös lapsettomuutta, kun kierrot on mitä sattuun eikä välttämättä ovuloi. Siinä tapauksesa jos oireita on, niin sillon sitä sanotaan PCO:ksi, mutta siis esim. mulla on monirakkulamunasarjat mutta olen tullut tosi helposti raskaaksi. Ja sellaisilla joilla on tuo PCO niin on taipumusta lihoa eli siksi varmaan lääkäri mainitsi sokereista. Onko sulla ylipainoa? Usein jos on hankaluuksia tulla raskaaksi ja todetaan PCO, niin pelkkä laihdutus auttaa raskaaksituloon. Onko sulla mitään PCO-oireita kuitenkaan? Eli älä välttämättä niistä monirakkulamunasarjoista säikähdä, koska mullakin ne on, mutta koskaan mitään " haittaa" niistä ei oo ollut! Kyselit lisäksi tuota negojen ja km yhteyttä. Ainakin tuulimunaraskauksissa hormoonit nousee hitaasti ja siten testit näyttää negaa. Itsellä testi näytti plussaa vasta kun menkat oli myöhässä 2,5 viikkoa. Jos raskaus menee kesken itsestään ennen mitään ultria niin sillonhan ei tiedetä oliko raskaus tuulimuna vai ihan " tavallinen" . Minä en ensikertalaisena osannut yhdistää tuota myöhäistä plussaa tuulimunaan, ja kun muuten raskaus meni täydellisesti (oli pahoinvointia, väsymystä, jne.) joten oli kova shokki kun rv 12+2 np-ultrassa todettiin tuulimuna. Muutoin en usko että negoilla olis keskenmenoihin yhteyttä...
Tälläistä täältä,
HANNELE + vilpertti rv 10+3
[/quote]
Lainasin sit koko helahoidon...( Opettelee käyttämistä näemmä vielä ens vuostuhannella...)
En tosiaan tiedä mitä meinas? Mun kierrot on jämpti 28. Mut mua vaivaa se vuodon olemattomuus, tippa tai kaks siinä mun menkat! Ja nyt jälkikäteen oon miettiny, et mahdanko saada ovista joka kierrosta. Siks tilasin tikut jo nyt ja alottelen parin viikon päästä ihmettelemään niitten kanssa. Tosin odottelen siis ekoja km jälkeisiä menkkojakin, et jos bongaan sen oviksen tiedän, et menkatkin lähestyy. Kaks kärpästä samalla iskulla siis. Varsinaista ylipainoa ei oo, oon kylläkin painoindeksin rajalla, et miten sen nyt ottaa... Jotain se höpis se ekspertti setä, et se sokeri on kytköksissä niihin rakkuloihin, noin muistaisin. Däm tartteeko tässä nyt varata sille gynelle uus aika ja mennä kovistelemaan, et mitä tää tarkoittaa.. Kun onhan täs tosiaan vielä sellanen pointti, et mulle vilauteltiin endon mahdollisuutta yhdeks syyks mun maailman omituisimpiin mahakipuihin, mut mun menkat vissiin sulkee sen mahdollisuuden kuitenkin pois. Niukkuus ja endo ei näemmä kulje käsikädessä. Eli ota nyt tästä sitten selvää....
Osittain noitten mahakipujen vuoksi mä kävin sillon siel alkuraskauden ultras, jossa kaikki oli ok.
Hitsi...Mitä enemmän mä mietin mä alan olla satavarma, että varmaan en ovuloi joka kierrosta. Siks se mun limojen bongailukin meni ihan persiilleen. Ja kas yllättäen mieleen tuleekin, et pitäiskö ottaa 50-60 chäänssit ja koittaa sekstata loppuviikosta ilman kumeja, jos kerta helpommin raskautuis km jälkeen... Voi elämä nyt alkaa sit pää mennä taas ylikierroksilla! =(
Antakaa mulle puolesta ja vastaan kommentit odotanko yhdet menkat vai en.... Miten maailman helpoimmasta asiasta voikin tulla vaikein?
Helga: Lääkäri puhui jotain parista päivästä, joten varmaankin sitten perjantaina saa ne kokeiden tulokset tietää. Vaikea sanoa tosiaan miten yksityisellä. Ei vain ole nyt varaa kun tuo matkakin varattiin. Mutta jos jotain vastaavaa vielä tulee, niin luultavasti menen silloin suoraan yksityiselle jos suinkin vain voin.
Hermoista. En nyt tiedä onko mulla niin kovin rautaset hermot, välillä kyllä tuntuu pinna palavan suhtkin helposti. =) Enempi nyt oli vain epäuskoa ja arkuutta ennen tätä vuotoa. Siinä kun oli just sekin, että ei varsinaisesti olla edes yritetty. Jos olisi jotain ollukin, niin joko tuplakumit olis pettäny tai sitten " touhutippa" olis päässy karkuteille.... muuta mahdollisuutta raskaaksi tuloon ei ollut. Kiitos vielä tsempityksestä ja paranemistoivotuksesta. =)
Pumpsu: Mä kanssa olen saikun kannalla. Kyllä sitä itse tietää pystyykö olemaan töissä vai ei.
Titi: Mulle on joskus parisen vuotta sitten sanonu lääkäri ihan samaa, kun kävin kysymässä apuja epäsäännölliseen kiertoihin. Silloinkin sanottiin ettei ole tarpeeksi? epäsäännölliset. Vaikka on kuulemma pitkähköt eli vähän päälle 30, niin silti ne ovat olleet säännöllisesti sitä eikä esimerkiksi heitä vaikka 28-60 väliä joka kuukausi ja eri kymmenluvuilla suunnilleen joka kerta. Tuon ekan km:n jälkeenhän mun kierto oli tasan 30 joka kerta, ei heittäny päivääkään puoleen taikka toiseen. Vasta tän tokan km:n jälkeen meni taas sekaisemmaksi.
Ainut asia joka tässä piristää on tosiaan se, että matka lähenee koko ajan. Sitä yritän ajatella, niin jotenkin menee. Kiitos tsempityksestä ja haleista, ne otetaan kiitollisena vastaan. *halii takaisin*
Tsemppiä sullekin ultraan!
Hannele: Onhan tää tuskastuttavaa, mutta ei muu auta kuin odotella ja katsoa mitä tuleman pitää. Lääkäri puhui jotain parista päivästä, jolloin saisi sitten niitä kokeiden tuloksia. Näkee sitten onko niissä jotain. Parisen vuotta sitten otettiin samat kun menin valittamaan kierroistani, mutta ei mitään löytyny silloin. Kaikki oli hyvät.
ON: Aavistuksen on alavatsan poltot hellittäneet. Enää ei sentään meinaa silmissä musteta pahimman polton yhteydessä, kuten vielä aamulla oli. Vuoto on pysytelly tosiaan ihan normaalina menkkavuotona mitä yleensäkin on kp 2:n ollessa. Hyytymiäkään ei ole enää tullut.
Mutta oli kyllä mieskin selvästi vähän mieli maassa kun sille tästä aamulla kerroin. Ilme muuttui surullisemmaksi ja tuli heti halimaan. Oli siinä taas lähellä ettei itku päässyt.... varmaan sekin oli herätelly jo pientä toivoa, että jos sittenkin.... ja kun niistä kahvin juomisista ja syömisistäkin jo puhui siihen malliin, että pitäiskö vähän varoa. No, nyt ei tarvi varoa enää.
Nosto!
*Kattooko kaikki Bodyguardiii????? Vai mihin kaik on jääny....*
Täällä immeiset rupee huolestuun, et onko mukamas joku päässy irrottautumaan palstasta.... Vierotusoireita kehiin ja tänne takas het!
Jaa ja kuinka tylsä elämä mulla sit taas mahtaakaan olla kun notkun täällä melkein koko ajan...
*Nolona rupee seuraamaan kans töllöö, ja tulee sit vilkuileen tänne kun se leffa loppuu...*
...paitsi Sinkkuelämää tuolta just alkoi, sitä tarttis mennä töllöttelemään.
Ostin tänään pari apteekin omaa raskaustestiä, kokeilen pe tehdä, silloin kp 27, jolloin viimeks menkat alkoi. Osaisko joku sanoa mikä ton apteekin raskaustestin herkkyys on ??? Ei lukenut siinä missään. Ei se kyl välttämättä tossa vaiheessa viel mahd. raskautta näyttäis.
Tänään on ollu koko päivän tosi äklö olo ja nyt illalla varsinkin, oon koko ajan litkiny vettä. Samaan aikaan kauhee mahakipu niinku usein ennen menkkojen alkua.. Mutta pieni toivo elää, että jos kuitenkin? Toi paha olo voi olla ihan siitäkin, että jännitän niin paljon testaamista.
Kiitos Titille peukutuksista!!! Toi antoi vähän toivoa, mitä kirjoitit vaaleanpunaisesta väristä. Mut se todellakin on niin hailakka et just erottaa ja tuli myöhemmin kuin 5 minuutin kuluessa...
Ja nyt töllön ääreen!
T:Liliane
Oikeesti nyt luovutan ja menen pesulle ja tutimaan....
*Uskottelee kovin oikeesti tekevänsä noin*
Oho iski dementia! Mut siis edelliselle kirjoittajalle:
En tiiä niistä apteekin testeistä kuinka herkkiä ovat, mut mulla ei siis näyttäny ne mitään vaik menkat viikon myöhäs! Taisin kirjoittaakin siitä aikaisemmin? *Miettii ja raapii päätään,et kirjoitinko sittenkään..?*
...että HELGA, mää löysin kaapin kätköistä eilen vanhan Painonvartijoiden lehden jonka äiti antoi mulle sen jälkeen kun mulla oli todettu ne monirakkulamunasarjat. Siinä oli juttu tuosta oireyhtymästä, ja lukasin sen uudelleen. Mää voisin huomenna vaikka ottaa lehden matkaan ja kirjotella tänne juttuja siitä, siinä oli kyllä asiaa. Ja jotain siinä kerrottiin siitä että nuo monirakkulamunasarjat aiheuttaa jotain häikkää insuliinin herkkyydessä, ja että pitäis vartioida ruokavaliota. Ja että näille naisille tulee tosi herkästi esim. raskausajan diabetes. Ja että nämä ihmiset on taipuvaisia ylipainoon ja keskivartalolihavuuteen, mutta että vaikka ois normaalipainonen tai hoikka, niin silti pitäis huomioida ruokavaliota koska siinä insuliinihommassa on häikkää vaikka ois normaalipainonenkin. Ja nuo hommat siis pätee vaikka tauti ois vain " piilevä" eli ei olis niitä varsinaisia PCO:n oireita joita ovat siis kuukautiskierron epäsäännöllisyys, kuukautisten niukkuus tai jopa puuttuminen (ja sitä myötä lapsettomuus) sekä hirsutismi (liiallinen karvankasvu - näillä naisilla on kuulemma veressä tavallista enemmän mieshormoonia). Joo ja sitten oli siinä oli kaikkia kauhujuttuja että tulee helposti vanhemmalla iällä kohtusyöpä kun kohdun limakalvot ei uusiudu normaaliin tapaan ja että on suuri riski sydän- ja verisuonitauteihin. Joo, nyt mää oonkin tuon jutun luettuani ihan vakuuttunut että mulle tulee raskausajan diabetes, lihon kymmenkertaseksi, saan kohtusyövän ja kuolen nuorena sydän- ja verisuonisairauksiin... Ja tää tauti on muuten myös perinnöllinen, mutta meillä ei kyllä äidillä oo. Toivottavasti et säikähtäny näitä juttuja (yhtä paljon kun minä ite). Mutta siis ihan asiaa puhu lääkäri kun puhu siittä sokerihommasta.
Ja sitten LILIANELLE, plussasäteitä huomiselle! Mää oon testannu apteekin omalla (juuri tämän raskauden) ja musta tuntu että siinä testissä herkkyys oli 25, eli herkkähän se. Mutta oisko niitä apteekin omia sitten monenlaisia...?
HANNELE + vilpertti rv 10+4
Liliane: Plussasäteitä sinulle! bdbdbd
Helga: En mäkään sitä leffaa katellu, kävin lukasemassa viimesimmät kuulumiset ja huomasin kirjoituksesi, mutta en enää ehtiny mitään vastailemaan.
ON: Jäi muuten eilen sanomatta, että se lääkäri sitten epäili mun saaneen keskenmenon. =( Kun oli niitä poltteita ja sitten sitä runsaampaa vuotoa. Mutta kyllä tuntuikin siltä, että vuodan kuin niagara. Alkuiltakin meni vielä ihan ok, mutta kun oltiin käymässä nukkumaan ja mies jostain jotain hermoili, niin mä repesin ja aloin itkeä. =´( Näköjään se oli sitten se viimeinen pisara mitä en enää kestäny. Siinä jotain puolisen tuntia näytti menevän enempi tai vähempi itkiessä. Mieskään ei ensin sanonu mitään, mutta jossain vaiheessa sanoi sitten, että yritähän nyt rauhoittua, niin päästään nukkumaankin. Ei mitään muuta. Sitten mulla alkoikin olo sen verran helpottaa, että itku loppui ja kuulin miehenkin vaipuneen uneen. Eipä siltäkään juuri lohtua herunnut... =(
Nyt on sitten tosi väsyny olo, kun olin vielä hereillä joskus kahden maissa yöllä. Vähän sen jälkeen olinkin sitten nukahtanut, kun en muista enää ainakaan kelloa katsoneeni. Silmätkin tuntuu tosi turvonneilta. Kiva kiva.
Joo, tämmöisissä tunnelmissa täällä. Parempaa päivää teille muille! ;)
Siis vattu ja vimpula sentään! Kirjoitin taas vaik mitä ja kuinka paljon ja tää masiina heitti mut taas ulos! * Hermot...*
Onko tähän vehkeeseen asennettu joku suodatin, mikä karsii mun kirjoitukset minimiin?
Eka-Vekara: Uuuh... Karppaajaa musta ei kyllä saa aikaseks millään muulla konstilla kuin äärimmäisellä todetulla taudinkuvalla ja viimeisellä pakolla. Kas ku leipä on niin hyvvee... Täällä nököttää ihminen joka saattaa vetää pari ruisleipää aamusta ja ja pari päivällä ja syö sitten illalla, ehkä, vasta kunnon ruokaa. Ja jos ei syö niin vetää taas muutaman leivän... Jep olen leipä holisti!
Mut toki voishan sitä karsii esim. makaroonit/perunan pois jne. Tai muuta pientä juttuu. Mä en edes oo peruna fani, söinkin yhteen aikaan liha jutut kasvisten kanssa. Oli musta vaan parempaa niin.
Katri: Ne on ne miehet... Oma mies ainakin on just niin " hölömö" , et jos pari päivää meikä vetää täällä ihan ok fiiliksissä niin hän sitten kuvittelee kaiken olevan jo ok ja normaalin elämän olevan käsillä. Mut ehei...
Ei miesten putkiaivot ymmärrä, et asiat saattaa ruveta surettamaan/mietityttämään/ naurattamaan vielä päivän/viikon/kk tai jopa vuoden jälkeen naisia.
Mulle jos mies sanoo, et koitas nyt rauhottua, saa aikaan sellasen megalomaanisen raivarin, et soronoo.. Mä en ittekkää tiedä mikä siinä lauseessa saa mut välittömästi tappelu fiiliksiin, mut niin vaan on. Ehkä se on siinä, et mä katson oikeudekseni surra/iloita jne. Silloin kun siltä tuntuu, ei kellään oo oikeutta sanoo mulle et rauhotu, ts. et lopeta et sä saa tuntee noin. Mun nykyinen mies hokas sen harvinaisen äkkiä, et ei kannata tuota lausetta käyttää... Meil käytetäänkiin " salakieltä" siks.
Jos mua itkettää yms. niin sanon miehelle, et " kainaloon" niin se tietää, et tartten hellyyttä ja sitä olkapäätä ja kuuntelijaa, eikä hoputa mua mitenkään. ( Niin kun just nukkumaan.) Tosin joskus kärsiviä silmäyksiä saatan ohimennen huomata, mut kiukkuinen silmäys palauttaa miehen raiteilleen. ;)
Eli mä sanon, et siskot ohoi, sanotte vaan niille äijän köriläille, et nyt on tällanen hetki kun mä tartten sua. Sillon kun siltä tuntuu, kyllä ne niitten putkiaivot sitten tajuaa sen asian. Jos ei tajua, niin napakka kopautus kupoliin voi olla paikallaan sen tukoksen avaajaks mikä estää sen ymmärryksen. =)
* Joo, jos ei vielä oo tullu selväks niin mä olen äkkipikainen tuittupää toisinaan....*
Siis jos mitenkään viitsit näpytellä sitä tekstiä tänne niin ois tosi jees!
Mä kyselin ohimennen onko suvus muniksissa ongelmii niin ei kuulemma ole. Äidin puolen suvussa on nimenomaan myös ongelmana tää " vuodetaan kun teurastetut siat" efekti. Ja ennen kun rupesin syömään pillereitä, mun menkat oli normaalit, ei kivuliaat. Lääkäreitten mielestä mun vuoto ei vaan ollu tasaantunu ennen pillereitä, etten oikeasti tiedä minkälaiset niitten kuuluisi olla... No joo menkat oli kylläkin jo n.2 vuotta ennen pillereitä, ja kierto kerkes tasaantua siihen 28pv.
Nykyään sit menkat on kivuliaat ja silloin abaut kun oviksen pitäis olla käsillä iskee nää mun omituiset vatsakivut, jotka kestää n. viikon.
Paitsi tää kipu puuttui toukokuussa, jolloin viimeset menkat tuli ja jonka jälkeen raskauduin! Omituista.....
Siis millä saa lääkärit uskomaan oikeasti, et jos mä sanon et nää menkat ei oo normaalit, niin ei uskota sit millään?! Tartteeko aina mennä sit yksityiselle, et otetaan omatkin tuntemukset oikeasti huomioon? Ilmeisesti..
Muutenkin kun raskauduin niin mun painohan pomppas laakista n. +10kg! Ja kutsu sokeri testeihin oli jo olemassa. Kävin eilen vaa´alla niin n.5kg on jo hävinnyt kaavinnan jälkeen, mut mahassa on vielä makkara muistona tapahtuneesta... Et kyl jotain häikkää jossain on.
Ihan OT: Koiralla ripuli ja mul menee hermo kun vartin välein kiidetään pihalle kun tuulispää..... Krr......
Katri: Kuulostaa ihanalta tuo teidän reissu :) Romanttisia hetkiä sinne kaukorannoille!! Ehkä siellä saa hetkeksi unohtaa nämä vauva-asiat. Pahoittelut vuodon alkamisesta!!! Mikä kp sulla oli? *HALAUS!*
Titi: ymmärrän kyllä hyvin, ettei halua mennä sekoittamaan jotain ventovierasta lääkäriä siihen omaan tilanteeseen. Mähän jouduin silloin viikko sitten ja nyt taas huomenna ihan eri lääkärille, kuin millä olen aikasemmin käynyt. Olishan se ollut kivempi, että olisi ollut sama lääkäri, joka tietää tilanteen ja osittain siksikin varmaan jännitti niin kamalasti. Viikkoja pitäisi nyt olla omien laskujen mukaan olla kasassa semmonen 6+3, mitään oireita ei ole, mitä nyt tissit on kipeät ja turpeat (ei taida mahtua mun pikkusen rinnan kohdalta kireeseen mekkoon, jonka lauantaina kiskon sinne häihin päälle...pitää varmaan pistää joku etumuksen littaan painava sportti-toppi sinne alle). Toivotaan että sulla pikkuinen pysyy matkassa, mä tiedän tasan tarkkaan, miltä tuo oireiden pakonomainen tarkkailu tuntuu, siinä hajoaa kestävämpikin pää! Kauanko muuten sulla kesti vuoto lääkkeellisissä? Joo mutta täällä tosiaan peukkuset pystyssä sulle ja pikkuselle!!
Helga: Tuli vaan mieleen, että kun nämä sun viestit tahtoo lentää bittiavaruuteen jatkuvasti, niin kannattaisikohan käyttää jotain Wordia tai vastaavaa ja naputella siihen ensin ja sitten siirtää copy-pastella tänne paltalle? Mä aloin harjottaa tota sen jälkeen kun olin kans muutamaan kertaan ladottanut megaviestini.
Joo, eihän noi seksileikit kumin kanssa samalle maistu. Me käytettiin pari kertaa, mutta sitten turvauduttiin keskeytettyyn ja loppukierrosta ei enää ehkästy ollenkaan. Mutta täytyy kyllä sanoa, että ihanan miehen olet vierellesi löytänyt :)
Ja testeistä ja myöhäsestä plussasta. Mä olen ihan varma että näillä on ainakin mun kohalla kyse. Että alkio kyllä tarttyy kohdun seinämään ja istukka alkaa kehittyä, mutta jokin menee pieleen, niin ettei hCG erity normaalisti ja siksi raskaus näkyy testissä myöhemmin/ haaleena.
PCOta mullekin yksi lekuri povasi, mutta kaksi lääkäriä on todennut että ihan suht siistit munikset on...eivät lähtisi niin nopeasti diagnoosia tekemään.
Liliane tulee sitten heti kertomaan mitä testi näyttää. ++++ säteitä sinne, oikein tehokkaita!!!
Mutta nyt sitten pillit pussiin ja palailen huomenna kertomaan gynen tuomion.
Pumpsu
....No ihanan ja " ihanan" miehen... *Kihertää* Mut täytyy kyllä suoraan sanoo, et tuo ukko on paras valinta kaikista! Osaahan se olla super ärsyttävä, niin kun minäkii. Ollaan molemmat äkkipikasii päkkipäitä! =)
Trust me... Jahka tää elämä normalisoituu kunnolla niin eiköhän täälläkin huushollissa ala taas ärräpäät lentämään ja mies tuntumaan vähemmän ymmärtäväiseltä.... ;)
Oi... Ja tsemppiä huomiselle!!!!
Suoritin nyt piiitkääät puhelin keskustelut tätiklaanini kanssa ja voila!
Yhdellä tädillä prikulleen samat hommat muniksien kanssa kuin meikäläiselläkin! Ja hänellä myös rakkuloita normaalia enemmän, jotka ovat HÄVINNEET raskauksien myötä pois! Ja myös kipu nimenomaan vasemman muniksen kohdalla molemmilla... Nyt tää käy jännittäväks sanon mä!
Eli summa summaarum, ehkä ne rakkulat ei vielä olleet olemassa silloin mahakipuja tutkittaessa eikä näin ollen niitä ultrassa näkynyt. Alkuraskaudenultran aikaan olivat tulleet esille, mutta raskauden myötä taas " hävinneet" ja siksi niitä ei nyt ma ultrassa näkynyt?
Mahdollista?
Ja tuolla tädilläni myös oli löytynyt kystiä, jotka yksinään sitten olivat poksahdelleet.
Ja nyt mä olen sekaisin, sekä vallannut koko listan omilla kirjoituksillani.
Helga: Ei tosiaan tunnu tuo mies ymmärtävän aina näitä tuntemuksia. Eikä kyllä auttanu sen tokaisu yhtään. No, se sanoi vähän ennen sitä tokaisuaan, että on niin hirveän väsyny ja että meinas jo seisaalleen nukahtaa, niin ottaa sitten päähän, kun menee niin myöhään... Vai myöhään menee, niinpä niin... itsehän se kanssa haluaa valvoa myöhempään, joten oma vikahan on, mutta eihän se nyt itseään voi syyttää. Joo, ei kait vain täälläkin olla vähän pinna herkässä... ehei... ;)
Pumpsu: Mulla ehti kp:t tuonne 73 asti. Tai oli 74, mutta se sitten muuttuikin kp 1:ksi.
ON: Eipä tässä oikeastaan mitään uutta sitten aamun. Nää ajatukset vai pyörii mielessä koko ajan kun täällä yksin on kotona ja sitten itkettää...
Joo, mieskin pisti aamulla töihin päästessään meiliä, että oli juossut metrolle ja sen kännykkä oli lentäny tarrakotelostaan ulos ja suoraan metron eteen. Että se siitä kännykästä sitten..... Nyt sitten pitää hommata sille uus kännykkä sekä liittymä. Ensin viime vuonna sen kännykkä varastettiin sen työpaikalta ja piti hommata uus ja nyt sitten taas. Seuraava on sen kolmas kännykkä vajaan 3:n vuoden sisään ja mulla on jo tää nykyinenkin ollu 5 v ja sitäkin edellinen parisen vuotta aina akun kulahtamiseen saakka. " Vähän" siis eri tahtiin tulee meillä näitä kännyköitä hommailtua...
Siis ihan urheilumielellä ja tylsistyneenä päätin tuhlata yhden ovistikun.
*Selittelee*
Ja se näyttää negaa! Eli voisko olla niin, et se raskaushormooni on poistunut kehosta? Kun eikös sen nyt sit pitäis sotkee tuota tulosta, jos sitä siis olis kehissä vielä, ja pistää plussat paukkumaan siihen tikkuun?
Ja testit on sieltä mammaksi sivuilta tilattu, jos sillä on merkitystä..
Perhana pitäiskö mun " uhrata" yks raskaustestikin ja kattoo mitä siihen pärähtää.... Sen voisin kyl jättää aamuun, jotta varma tulos tulis..hmm..
*kamalissa testaus tuskissa on nyt tää tytsy täällä!*
Ja oikeesti mä olen vallannut tän ketjun.. Hävettää.. taidan pakottaa itseni pihalle aurinkoon..
Lääkärireissu takana....
Vatsaa se lääkäri paineli eri kohdista, kyseli mun kierrosta yleensä ja sitten laittoi lähetteen labraan.
Kierrosta sanoi sen verran, että kun ei ole jatkuvasti yli kp 50:n kiertoja, niin ei lähdetä vielä tekemään mitään. Mutta jos noita taukoja alkaa olla joka kerta, niin sitten uudelleen lääkäriin ja katellaan mitä tehdään.
Labrassa otettiin varmaan ainakin 10 putkiloa verta kilpirauhaskoetta ja hormonikokeita varten. Vähän heikotti sen jälkeen. Tuloksista voin kysellä myöhemmin. Eli tilanne on nyt meillä se, että jos ei noista mitään löydy, niin entinen toiminta jatkuu.