*~* HAAHUT viikko 30 *~*
[b][size=3][color=purple]Haahuilijat [/color][/size][/b]
[b][color=blue] Haahuilijat on keskenmenon kokeneiden kuumeilijoiden oma ryhmä. [/color][/b]
[color=fuchsia]~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *~*~*~*~*~*~*~ [/color]
[color=blue][size=1][b]Elisabeth72[/b] Olen 33-vee ja mieheni on 29. Meillä on kaksi tyttöä 03/03 & 08/04. Asumme ruotsissa....Elämäni ensimmäisen ja toivottavasti viimeisen keskenmenon sain joulukuussa -05. Kemiallinen raskaus 07/06.
[b]Enni-Maija[/b] minä -78, mies -65, esikoinen 08/04. ennen esikoista kolme km, 1. loppukesä 2002, toinen ystävänpäivänä 2003, kolmas syksyllä 2003. nyt ollaan toista toivottu 11/04.
[b]Eka-vekara[/b] 28 v, mies 32 v. Naimisiin toukokuussa-06. Etelä-Suomesta. Poika 12/03 (syntyi raskausmyrkytyksen päätteeksi rv 37). Alkuvuodesta-06 2 keskenmenoa (spontaani km rv 7+2. Toinen raskaus päättyi np-ultran jälkeen kaavintaan, sikiö kuollut heti ensimmäisen ultran jälkeen rv 7+0).
[b]Helga76[/b] Mies ja Mä molemmat 30v. Asutaan Etelä-Suomessa ja ensimmäistä lasta toivotaan saapuvaksi. Keskeytynyt keskenmeno 07/06. Minä olen tälläinen omituisen huumorintajun omaava blondi, jolla jopa toisinaan päänupissa syttyy " heureka" lamppu. Olen myös " super-tunteellinen" , välillä mennään korkealla ja kovaa, toisinaan ryömitään pohjamudissa.
[b]Jumppakärpänen[/b] Ikää on 28v. ja naimisissa olen. Pohjanmaalta. Ensimmäinen ja toivottavasti viimeinen keskenmeno oli 10/05.
[b]katri72[/b] Olen 34-v ja aviomies 33-v. 11-v koira. Helsingistä. Esikoisen yritys alkoi 02/03. Keskenmenot 7/05 ja 12/05.
[b]Koala-72[/b] mies myös 34 v. Asutaan Espoossa. Naimisiin mentiin 2004 ja vauvakuumeilu alkoi 05/2005. Km vkolla 20+1 (kaksoset) 11/2005 ja nyt on uutta raskautta yritetty 03/2006 alkaen.
[b]laralei[/b] Olen 20-vuotias, mies 28. Pillerit jätin pois syyskuussa -05, ensimmäinen raskaus alkoi toisesta kierrosta. Raskaus todettiin tuulimunaksi uudenvuoden aikaan,juuri kun tuli täyteen rv 12.
[b]Liliane[/b] Minä ja mies molemmat 24-vuotiaita ja asumme Lounais-Suomessa. Toiveissa oleva pienokainen olisi mulle toinen (tyttö 5/01) ja miehelle eka. Spontaani keskenmeno 01/2006 rv 7+2, odotin ilmeisesti kaksosia.
[b]Lizie[/b] Lizie 27v, mies 30v, poika -04, keskenmeno 4/06 viikolla 11+6
[b]meillekans[/b] Toista lasta kuumeillaan (sekä minä että mies). Esikoinen sai alkunsa 10 kuukauden yrityksen jälkeen ja siinä välissä ehti olla yksi todella kivulias keskenmeno rv 8+5. Esikko on nyt reilu 9 kuukautta.
[b]nippula[/b] yrittäminen alkanut kesällä 2004 ja km 8/04.
[b]nipsu-79[/b] olen 26 vuotias ja mieheni on 32. Minulla on kaksi lasta 3 ja 5 vuotiaat. nyt olemme yittäneet pikku kolmosta tän kierron jälkeen 8kk. Keskenmeno rv6 9/05. Viime kierrossa testasin plussaa joka muuttui kuitenkin tädin vierailuksi eli epäilen kemiallista km 12/05, km 01/06 ja km 06/06 rv5+.
[b]Nonna-80[/b] minä -80, mies -78, yritys aloitettu 10/03, keskenmeno 12/04 rv 14. Lapsettomuushoidot aloitettu 1/2006.
[b]Pikkutiikeri76[/b] meillä on ennestään lapset tyttö 8/02 ja poika 9/04. Asutaan pohjois-pohjanmaalla. Keskenmeno 01/2006.
[b]pipsa79[/b] Minä itse pian 27.v. ja mies 31 ja esikoista yritetään...meillä 3 Icsiä tehty josta saldona yksi keskenmeno ja sen jälkeen 2 luomuraskautta jotka kummakin menivät kesken.Tällä hetkellä käytössä clomit ja disperiini 100mg/pv.
[b]porkkana[/b] minä 26 v. ja avomies 28 v., lapset -02 ja -03. Km 6/05 rv10, 10/05 rv9 ja 01/06.
[b]puhbear[/b] oma ikä 25v, mies pari vuotta nuorempi. Ensimmäistä toivotaan kovin hartaasti. Yritys alkoi 12/05. km 04/06.
[b]pumpsu[/b] minä 24, mies 26, eka raskaus päättyi 7. viikolla 4/06. Pitkät kierrot riesana.
[b]Ria73[/b] Oma ja miehenikä: 33 ja mies 29, Asutaan: Helsingissä, Lapsia: Poika 10/01, Keskenmeno 10/04, kohdunulkoinen 4/05, tuulimuna 4/06
[b]sani-74[/b] Minä 31-v, mies 37-v, lapset 01 ja 03, kohdunulkoinen 08/05.
[b]titi75[/b] Minä-75, mies-67, vauvin yritys aloitettu 09/04, km 06/05 (rv8), km 09/05 (rv8).
[b]vauva2006[/b] minä 24 ja mies 32. ensimmäisestä haaveillaan, km 11+3 spontaanisti, vauhditettu lääkkeillä seuraavana päivänä, kuukauden päästä vielä kaavinta. vauva edelleen haaveissa saada.
[b]VM1974[/b] minä 30 v, mies 36 v asutaan pääkaupunkiseudulla ja ensimmäistä yhteistä yritetään. Mulla ei lapsia ennestään, miehellä 10 v tyttö. Yritetty on 10 / 2004 lähtien, km 07/2005 rv 6+3.
[b]vm69[/b] Neljäs raskaus päättyi rv 20+5, jolloin synnytin pienen tyttömme. Tämä tapahtui maaliskuussa.
[color=fuchsia]~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *~*~*~*~*~*~*~ [/color]
[size=2][color=red]ex-haahut eli jo plussanneet!! [/color][/size]
[b]Toive06[/b] plussa 30.9.2005, la 9.6.2006
[b]wannabemami[/b] plussa 24.11.2005, la 2.8.2006
[b]Niamey_85[/b] plussa 26.11.2005, la 3.8.2006
[b]Kerttukasperi[/b] plussa 11.12.2005, la 22.8.2006
[b]Lauris[/b] plussa 14.12.2005, la 20.8.2006
[b]sartsu[/b] plussa 24.12.2005, la 31.8.2006
[b]kuonokas[/b] plussa 28.12.2005, la 5.9.2006
[b]neronja[/b] plussa 30.12.2005, la 7.9.2006
[b]masunasu[/b] plussa 31.12.2005, la 8.9.2006
[b]peebee[/b] plussa 10.1.2006, la 22.9.2006
[b]femmamma[/b] plussa 11.1.2006, la 12.9.2006
[b]ulriina[/b] plussa 23.1.2006, la 5.10.2006
[b]myttynen75[/b] plussa 27.1.2006, la 6.10.2006
[b]nipsunen[/b] plussa ?, la 20.10.2006
[b]Kaksonen76[/b] plussa 15.2.2006, la 26.10.2006
[b]Swehina[/b] plussa 10.3.2006, la 12.11.2006
[b]Pirpula[/b] plussa ?, la ?
[b]marrasmamma[/b] plussa 29.3.2006, la ?
[b]maria80[/b] plussa 8.5.2006, la 20.1.2007
[b]memmuli24[/b] plussa 25.5.2006, la 1.2.2007
[b]Hannele-81[/b] plussa 14.6.2006, la 18.2.2007
[b]Enni-Maija[/b] plussa 22.6.2006, la 28.2.2007
[b]titi75[/b] plussa 10.7.2006, la 16.3.2007
[b]Lizie[/b] plussa 14.7.2006, la 16.3.2007
[b]porkkana05[/b] plussa 17.7.2006, la ?
[b][color=purple]Laihduttavat haahuilijat [/color][/b]
[b]Nimimerkki:[/b] nonna80
[b]Pituus ja lähtöpaino, BMI:[/b] 171cm, 82 kg. BMI jotain 26 ja risat
[b]Ongelmakohdat:[/b] sokeri
[b]Keinot:[/b] Sokerin vaihtaminen makeutusaineeseen, vaalean leivän ja pullan syönnin karsiminen, keksit pois!!!
[b]Tavoite:[/b] ainakin se 10 pois
[b]Nimimerkki:[/b] VM1974
[b]Pituus ja lähtöpaino, BMI:[/b] 169 cm, 74 kg, BMI 25,8
[b]Ongelmakohdat:[/b] herkkujen syöminen, ylisuuret ruoka-annokset
[b]Keinot:[/b] Pienennän ruoka-annoksia ja vähennän radikaalisti vaalean leivän sekä herkkujen syömistä. Makeapalaksi valitsen jatkossa vain kevyitä vaihtoehtoja, kuten rahkoja.
[b]Tavoite:[/b] 9 kg pois
[/quote]
Kommentit (101)
Pipsa: Tervetuloa takaisin! =) Kiva kun oli onnistunut reissu, vaikka ne menkat sieltä sitten tulikin. Kiitos plussasäteistä, niitä tarvitaan, on sen verran epäuskoinen olo...
Masunasu: Joo, ei tässä kovin herkästi viitsi testailla kun ei ennenkään ole niin aikaisin ne plussat näkyneet. Nytkin epäilen, että kyllä se nega vielä putkahtaa sunnuntaina, kun tässä vaiheessa testailen.... sanoo oireet sitten mitä tahansa.
Lizie: Kiitos sullekin plussan toivotuksesta. Täytyy vain toivoa, eipä tässä muuta voi juuri tehdäkään. Eikös ne oireet voi vaihdellakin eli välillä olla niin, ettei juuri mitään ole ja sitten välillä voi taas olla tosi voimakkaat? Ainakin niin muistelisin jostain lukeneeni. Etköhän sä ihan tukevasti raskaana ole. ;)
Sani: Joo, sori, luin vähän puolihuolimattomasti. Niinpä tosiaan olet lomalla jo ollukin. =) Toivottavasti pystyt siitä loppulomasta kuitenkin jotenkin nauttimaan, vaikka isäsi onkin huonossa kunnossa.
Helga: No, saa nyt nähdä tuleeko sitä virallista todistusaineistoa... sitä en usko ennenkuin näen sen itse. Mutta toivotaan. ;)
Jumppis: Kiva kuulla taas sinustakin. Valitettavasti en osaa kyllä kysymyksiisi vastata, mutta toivottavasti joku sen osaisi tehdä. Tsemppiä!
ON: Täällä entinen jatkuu samaan malliin. Eipä tässä muuta ihmeitä sitten olekaan. Aurinkoinen päivä tulossa, se on kyllä kiva.
Mukavaa tiistaita kaikille!
Hetken kun on poissa, niin onhan luettavaa... yritin pikaisesti lukea viime viikon loput ja eiliset viestit. Kivaa olla lomalla, mutta töissä ehtii paremmin olla mukana tässä palstailussa... Ai ai, onneksi ei työnantajakaan tiedä kaikkea.
Titi: En muista sellaista jäätelökojua... Saattoi olla jo siellä, mutta en nyt muista... Entäs oliko siinä PalmaNovan rajamailla vielä ihan siinä rannassa Mäkkäri? Mä asuin silloin aikoinani PalmaNovan " reunalla" , ihan alkupäässä, etäänpänä Magalluffista. Oliko siellä muuten vielä sellainen suuri Disco, mikä ihme sen nimi nyt olikaan... Hitsi kun en muista, oli kolmessa kerroksessa ja silloin sata vuotta sitten sitä markkinoitiin yhtenä euroopan suurimmista.. ei tule nyt nimi mieleen. BCM?? Voi kun tuli taas kaihomieli...
Helgako se oli joka " valitteli" miehen Innottomuudesta... meillä tänään sama fiilinki. Ovis varmaan viikonloppuna ja mies lähtee huomen tai torstaina reissuun pohjoiseen. Mutta yritin aamulla pientä touhua jos vaikka simpat pysyisikin hengissä ja ovis olisikin aikaisemmin.. mutta yritykseksi jäi. Mä olen ihan kypsä tähän touhuun. Mulla tää vauvakuume taitaa olla liian kova. itse pilaan jo etukäteen ajatuksillani kaiken, kun aloin heti viime menkkojen alettua ajattelee, että no niin, ja ensi kuun oviksen aikaan mies on reissussa. Eli elän liikaa tän kiertoni mukaan. Kesäkin kohta suhahtaa ohi ja mä vaan metsästän tärppipäiviä.
Piti laittaa enemmän kaikille muillekin, mutta pakko taas mennä. lapset oven raossa jo huutaa " tuu jo äiti" .
Kaikille joilla masussa on jo asukit toivottelen hyvää vointia ja onnea, että kaikki menee hyvin. Ja meille, joilla vielä ei ole " alivuokralaisia" toivon plussaonnea!!!
No johan PUH nyt pommittaa viesteillään, nyt hävettää. Aloitinpa sitten uuden keskustelun kun piti vastata tähän. Painaa päänsä nolona piiloon. No kai sitä sattuu paremmissakin piireissä.
helga: Sä kyselit niistä ovisoireista. Pari kertaa oon tuntenut selkeetä kipua just oviksen aikoihin, viime kierrossa ekan kerran havaitsin liman, ehkä en vaan oo siihen aikasemmin kiinnittänyt huomiota, mut mitään kipuja ei kyllä nyt ollut missään vaiheessa. kai nää on tosi yksilöllisisä juttuja, ja voi vaihdella samallakin henkilöllä. Kyllähän se tiedetään miten ihmeelinen se naisen keho on...
vm69: Ihan samat fiilikset on mullakin noiden päivien kyttäilyn suhteen. ihan itteäkin suututtaa, kun tuntuu että tää kuumeilu vie kaiken keskittymisen ja kalenteria pitää vilkuilla joka käänteessä. Joo, ja sit viel sanotaan että pitäis vaan ottaa sennosti. Kai se sitten siihen meneekin kun tarpeeksi kyllästyy ja tulee pettymyksiä.
Ja perkules nyt ne plussat ihan joka naiselle tästä kierrosta jolla ei vielä ole ja niille joilla jo on, niin sellaisena pysyköön. Hemmetti soikoon!!!!!
ON: vasta alan täällä tädin terrorista vähitellen toipua, kp 5/28-29.
Mut kohta lähetään työporukalla ulos lounastamaan, siel on kait hyvä ilma, en näe kun ikkunat peitettiin pesun ajaksi. Täällä on ihan pimeetä niin kuin talvella=)
vm69: Kyllä sieltä se mäkkäri löytyi Palmanovan reunalta ja se meidän hotelli oli taas tosiaan sielä ihan toisessa päässä, eli juurikin sielä mistä se Magallufin alue alkaa. Se oli oikein mölinä paikka. Tunsi ittensä jo jotenkin tosi vanhaksi ja raihnaiseksi¿kun ei ollenkaan jaksanut edes ajatella että vouhottaisi sielä minihameessa drinksulasi kädessä, niin kun ehkä 10 vuotta sitten. Ja jotenkin kun oli tuo ¿alivuokralainen¿ matkassa mukana, niin taisin olla jotenkin vielä enemmän yltiörauhallinen, eikä voinut vähempää kiinnostaa mikään reuhkaaminen. Oli niin huono olokin, etten olis edes jaksanut. =) itse asiassa se BCM, oliko joku BCM Planet Disco tms. oli just sellanen kolme kerroksinen ja näkyi meidän hotellin parvekkeelta sielä oikella viistossa ja sitten se BCM:n pienempi ¿haarakonttori¿ eli sellainen pienempi pub näkyi sitten siinä lähempänä vasemmalla melkein rannassa, jossa sitten illalla ne esitanssijatytöt heilutti pyllyä kohtalaisen pienissä vetimissä. ;-) Sielä Palmanovan puolella tosiaan liikuttiin enemmän, kun sielä oli niin ihanan rauhallista. Se oli meidän paikka enemmän. =)
Toivottavasti saat sen miehen _kiikkin_ ennenkö lähtee reissuun. Tuo on niin tuttu tunne kun huomaa, että elää täysin sen oman kierron varassa ja kaikki tekemiset valmiiksi jo laskee niin, että miten kierto menee. Sitten itsekin oli niin kauheen kärttynen aina jo paria vkoa aikaisemmin jos laskin niin että miehelle sattuu juuri työmatka sillon kun oletettu tärppipäivä olis. Toivotaan tosiaan, että saat hyviä siimahäntiä sinne jemmaan odottamaan tulevaa tärppinkiä. Olis ihana kun saisit sen lussan sinäkin. =)
Katri: Voi Katri tuota sun tilannetta. Sinä aiheutat oikeita jännitysnäytelmiä tänne meidän pinoon. Voisiko selvempiä oireita enää olla ja niin kun Helgako mainitsi, että näyttöä löytyy, mutta se todistusaineisto puuttuu. Voi kun ne viivat sieltä nyt pärähtäisi ruutuun. Ja sulla on tosiaan megalomaaliset hermot ton testauksen kanssa. No mutta toisaalta kun sä ite tiedät ettei sulla ne plussat näy niin helposti, niin miksi sitten pitää kiirettä. Mutta kyllä olet sitkeä sissi. =) *peukuttaa plussan puolesta* =D
Jumppis: Olisko sulla sitten kuitenkin voinut olla tuo ovis vasta sillon kp15? Siis tosiaan kivuista päätellen. Sitä en tiedä aiheuttaako kiinnittyminen joillekkin tuollaisia voimakkaita kipuja. Itse voin rehellisesti sanoa, että nyt en tuntenut kyllä mitään viime kierrossa ja niitä vuotojakin oli ja silti tärppi tuli. Mutta mulla itellä kyllä joissakin kuukausissa oli ihan hervoton kipukohtaus varmaan just muniksen irtoamisen paikkeilla. Olisko niitä voimmaasti oireilevia ollut pari kertaa ja toisestahan tuollaisesta kerrastahan sitten tärppi kävi. Plussaonnea siis. Toivottavasti olette hyvin pöllyttäneet lakanoita ukkokullan kanssa. ;-)
Pipsa79: Kivaa, että olet taas palannut kehiin mukaan. Ihanalta on teidän reissu kuulostanut. Tosi hieno homma, että kaikki meni hyvin ja putkeen¿pöh¿lukuun ottamatta sitä että se tätipaholainen seurasi sinne reissuun asti. Ei ymmärrä kaunista vihjettä ei. Onneksi ette antaneet sen pilata matkaanne. =)
Lizie: Voi kun ei nyt sitten enää kuuluttaisi tuohon 1%:n. Mä olen jotenkin ajatellut, että mitä useempi noita km:ja tulee, niin sitä suurempi prosenttuaalinen mahdollisuus on aina saada seuraavakin. Sitä aina takertuu noihin oljenkorsiin. Itelle ainakin noi 2km sais jo riittää.
Nauratti muuten tuo sun juttus tuosta mökillä plussauksesta. On se varmaan ollut aina extreeme kokemus. Hih. =) Onneksi kukaan ei yllättänyt sua tikku kädessä veskistä. =D
Sani-74: Hyvää viimeistä lomaviikkoa toivottelee täältä Sinulle Titi. =) Ja ennen kaikkea parantavia säteitä isällesi. Kyllä sitä omaan mieleen kovasti vaikuttaa jos läheinen ihminen on huonossa kunnossa, vaikka kuinka yrittäisi olla pirteä. *jaksuhaleja*
Helga76: Saa mököttää¿ =) jos sille tuntuu. Toivottavasti se sun miehesi on nyt suosiollinen ja pääset vähän sitä läheisyyttä hakemaan. Itse muistan, että km:jen jälkeen on aina ollut hetken aikaa molemmat vähän sekaisin koko jutusta ja toisen lähestyminen on ollut vaikeaa. Tai ainakin mies on ollut tosi varovainen. Meillä oikeastaan mies odotti sitä hetkeä, että sitten kun mä lähestyn häntä, niin olen käsitellyt asiaa sen verran, että olen ilmeisesti valmis läheiseen kontaktiin. Kyllä siinä tovi meni, että sitä vaan halusi olla toisen kainalossa ja halia ja tietysti niiden vuotojenkin takia piti varoa. Toisen km:n käsittely jotenkin oli silti helpompi kun sen ensimmäisen. Koko se km rumba oli jotenkin niin outo ja pelottava juttu. Onhan se vieläkin, mutta ainakin tietää mitä tuleman pitää jos se vieläkin kohdalle sattuu. Monesti miehilläkin on se oma tapansa surra ja käsitellä noita juttuja ja meillä en ekalla kerralla edes tajunnut miten koville se km otti miehelle. Se ei sitä sanonut silloin, vasta monta kuukautta myöhemmin. Rassukka ei halunnut enää mun oloani pahentaa ja siksi ei puhunut mitään. Sehän voi olla, että mies on yllättynyt omista tuntemuksistaan tuon km:n suhteen, että sä oletkin valmis läheiseen kontaktiin niin pian ja hänellä voi olla vielä pasmat sekaisin ja sitä kautta voi myös osoittaa niitä torjumisen merkkejä, muttei kehtaa sanoa miten voimakkaasti km on häneen vaikuttanut. Meillä sen ainakin huomasin, että se eka kerta km:n jälkeen oli vaikein, mutta kun huomasi, että seksistä voi kuitenkin nauttia ihan seksinäkin, ilman että sitä vauvaa ajatellaan heti uudelleen alulle laitettavaksi, vaan pelkästään siksi, että saa toisen ihmisen lähelle ja siitä tulee hyvä olo. Onnea petipuuhiin. =)
Eka-Vekara: Sinäkös se suosittelit niitä maitohappo emätinkapseleita? Mulla jotenkin vielä vähän hiivanen olo oli ja kävin eilen hakemassa niitä apteekista ja olisko tosiaan noin, että heti viime öisen jälkeen olo on nyt parempi. Eikä ole kirvelyä tms. kun ei tainnut olla niin stydiä kamaa kun se Canesten. Taidan vielä parina yönä laittaa sen kapselin, ettei sitten jää kummittelemaan ja paranee kunnolla. Kiitos vinkistä. Olis heti pitänyt sitä kokeilla. Mulla nyt vaan kun sattu se Canesten olemaan valmiina kotona ennen sitä matkaa ja ajattelin, että menee reissu ihan pilalle jos olo kauheesti pahentuu. Ilman asetinta sen laitoin, mutta silti tietty mietin, että kun apteekissakin se apteekkari sanoi, että Canestenia ei tulis raskaana ollessa käyttää ilman lääkärin lupaa. Toivottavasti sillä en nyt mitään hallaa aiheuttanut. Enemmän ajattelin haittaa olevan sillä, että se hiiva jää sinne vaivaamaan ja aiheuttaa mahdollisesti jotain lisäongelmia.
Nonna: Ja teille on kyllä se plussa saatava himputti soikoon tavalla tai toisella. Positiivista kuulla, että sielä sitä taistelutahtoa riittää. SE ON HYVÄ ASENNE! Periksi ette nyt anna kun noin pitkällä jo olette. Seisotte sielä petissä vaikka päällänne tärppipäivät jos tarve vaatii. =)
Hannele: Hui!!! Sulla menee viikot kyllä jo hyvällä mallilla. Jippii!!! =D Miten noi omat päivät tuntuukin vielä noin onnettomilta. Onneksi täällä on nyt hyvin taustatukea, kun on Eka-Vekara ja Lizie, jotka menee tismalleen samoissa päivissä mun kanssa. Saapi nähdä putooko sitten korkeelta ja kovaa kun pääsee jossain vaiheessa sinne ultraan. Aikaisemmilla kerroilla on aina kuultu tää sama virsi ¿pahoittelen, mutta ei täsmää viikkoja sikiön koko¿¿ mä EN haluaisi kuulla sitä enää. Muutenkin melki tiedän parin päivän tarkkuudella millon ovis on ollut kun olen tikuttanut koko kevään kierrot, joten parin päivän heittoa suurempaa ei oikestaan voi edes tulla. On tää karmimvaa odotusta¿ = /
Puhi: Niin kun tässä jo virkoin Nonnallekkin, niin samat sanat sun viestiisi vastaukseksi. TUO ON OIKEA ASENNE! Taistelutahtoa olla pitää ja olen tasan samaa mieltä, että ne keillä ei plussaa vielä ole, niin nyt se heti tästä kierrosta ja sassiin ja ne jotka sellaisen ovat onnistuneet loihtimaan, niin kilokaupalla vauvaliimaa, ettei vaan putoa kyydistä. Toivottavasti saat valon takaisin sinne konttuuriin pian. Ulkona on tosi hieno ilma. Mukavaa lounastaukoa ja lopputyöpäivää toivottelee titi. =)
ON: Yllättävän rauhallisin mielin olen ollut. Olenhan mä rauhallinen jos en vaan vuoda. Jotenkin raskaana olo tuntuu _normaalimmalta_ kun ei ole minkään sortin vuotoa. Niitä jo olleita tihkuja en saa tekemättömäksi ja ne mieltä vähän vaivaa, mutta nyt ei matkalta kotiutumisen jälkeen ole tullut mitään vuotoa toistaiseksi ja se on hyvä. Ja on kyllä hassua miten paljon helmpompi täällä Suomessa on olla kun sielä kuumassa. Jotenkin tuntu vähän siltä, että meni tuo matkakin ihan hukkaan kun ei oikein pystynyt tuosta auringosta ja lämmöstä nauttimaan, kun heikotti niin hirveesti. Täällä kotona huomaan nyt vaan sen, että väsyttää ihan koko ajan. Hävettää oikein kun mieson niin innokkaasti tekemässä tuota pihaa ja mun _pitäs_ suunnitella joku hieno kukkaistutuspenkki tuohon pihan keskelle sellaisen ulkolampun ympärille. Ja luovuus on nyt tasan nolla. = / Any good ideas? Pakko kai yrittää kun mies eilenkin kitisi, että mua ei kiinnosta yhtään millanen siitä pihasta tulee. No joo¿tällä hetkellä huomio on kyllä ihan muissa asioissa, mutta pitää yrittää skarpata. Olen pariin otteeseen miehelle vaan sanonut, että jos hän mahdollisesti on ymmärtänyt että olen raskaana ja olo on vähän heikko, eikä muutenkaan mikään huvita. Sit se aina herää tähän päivään ja sanoo sit heti, että ei kun lepäät niin paljon kun haluat ja käyt vaikka kävelyllä ja otat ihan relasti. Se tietysti jollain tapaa yrittää ite varmaan siirtää pois ajatusta tästä raskaudesta, ettei sitten ole kauheen kova kolhu jos vieläkin tää meiltä pois otetaan. Ymmärrän kyllä. Mä luulen, että se työnimikin tälle vauvelillle kyhätään vasta sitten kun/jos sielä ultrassa näyttää siltä mille pitääkin.
Nyt lähden kävelylle¿ on niin ihanan aurinkoinen ilmakin.
titi75 (rv 6+4)
Heippa ja helteistä tiistaita! Nautittiin aamupäivä rannalla poitsun kanssa melkeimpä kahdestaan, aika tyhjää oli. mutta ihanan lämmintä! Muistattehan haahutkin käydä pulahtamassa, sillä tänäänhän se Jaakko heittää kylmän kiven järveen ; ), tästä se kylmeneminen alkaa.. Itse asiassa en kyllä uinut, taaperon kanssa yksin ei auta lähteä itse syvemmälle kun saa vieressä vahtia ettei sukella.
Katrin lomamatka senkun vaan lähenee!! Ihanaa, muut taitaa melkein olla lomansa lomailleet kohta. Arvaa vaan onko haahulauma sunnuntaina koneella päivystämässä sun uutisia! bd
niin ja onhan Hannelellakin loma vielä edessä : ) kannattaa sitten asuntomessuille henkisesti varautua niihin huikeisiin asuntojen hintoihin, ettei turhaan järkyty.. Sulle ja Katrille ja Titillkin, kenes kaikkien kanssa nuista hajuista on puhuttu.. Tuli just mieleen, etten oo koskaan pitänyt auton ilmastointilaitteen hajusta, mutta nyt (erityisesti kuivuessaan sammuttamisen jälkeen) haisee ihan kissanpissalle. Kuvotus. Ja on kyllä makuaistikin alkanut muuttumaan. Oon jo muutaman kuukauden syönyt hiilihydraattitietoisesti, eli korvannut potut ja pastat ja leivät kasviksilla, niin arvatkaapa onnistuuko nyt. Noup, kaikki kaalit ym ällöttää ja pitäis olla mahdollisimman neutraalin makuista ruokaa.. No pystyn kyllä syömään, kun vetelen makaroonia ja leipää, mutta mahakin on sitten sen edestä turvoksissa ja närästää ym vaivoja joista olin jo päässyt eroon vhh-ruokavaliolla : (
Titillä on kans jännät paikat, toivottavasti se lekuri nyt piipahtais kaupungissa ja ultrais. Tosin jos heti alkuviikosta pääset, niin eipä oo kaukana sekään. Muistaakseni valitit kanssa tuota ristiriitaista suhtautumista ultraan, toisaalta pelottaa mennä ja haluais olla hyvässä uskossa vaan. Toisaalta haluaa ehdottomasti nähdä mitä siellä tapahtuu.. Mullahan se alkuraskauden ultra on 4.8, jolloin olisi jo 8+0. Arvaas mitä, pohdintojen jälkeen aloitin ihan itsekseni syömään minidisperiinejä (50mg), jos tosissaan saattaa niissä SPR:n testeissä kestää niin kauan tulla. Empä kai ainakaan mitään haittaa saa aikaseksi, mutta pelkään että ne testien tulokset tulisivat liian myöhään : (
Pipsa: iahanalta kuulosti tuo teidän reissu, ei olleskaan sellaista peri-brittiläistä sadesäätä ollut! Lykkyä uuteen kiertoon!
Lizien kanssa mennään kanssa käsikynkkää synnärille saakka (joku sais päättää mihin synnärille sitten lähempänä ;) Oireitta olo varmaan on tosi epätodellinen, mulla ainakin eka (oireeton) raskaus muuttui todeksi vasta ultrassa. Vaan onpa olo epätodellinen ihan oireillakin..
Helga, meillä ei mies oo seksiä karttanut km:n jälkeen, pikemminkin mua on saanut houkutella hommaan. Toisaalta mä oon kyllä sitten oviksen bongattuani jahdannu herraa ympäri kämppää. totes tuo joskun olikohan se ekan vai tokan km:n jälkeen, kun vonkasin seksiä kolmantena päivänä peräkkäin, että pidän häntä vain siemenpankkina.. no totta osaksi kyllä, pakkomielteisessä päässäni kun mikään tekosyy ei riitä ovisseksin skippaamiseen.. Mutta joo, kyllä se seksin lisäksi se läheisyys on hyväksi suhteelle, ja tosissaan tuo näkökulma, että eihän sitä lakanoita pöllytetä vain vauvansiementen vuoksi. Toivottavasti mieskin lämpenee : ) iin ja siis plussasin " jo" 7.7, mutta en uska siirtyä vielä tuonne odottajiin. Pelottaa niin uusi km..
jumppis, muistaakseni ovulaation jälkeenkin voi kipuja olla, kun puhjennut munarakkula erittää hmm olikohan se keltahormonia tms. jolloin mahdolliset kivut ovat selkeästi ovuloineen munasarjan puolella. Mutta huomasitko miten kävi limojen tuolloin kovimpien kipujen aikana kp 15? Kun voisin kuitenkin ajatella että tosissaan ovis ois sulla ollut vasta sitten. Mulla ainakin voimakkaimmat kivut on oviksen tapahtuessa, ja jälkikäteen tulee vain pikkunippaisuja jommasta kummasta munasarjasta.
vähän ON: kuten tuolla titille jo mainitsinkin, aloin omin lupineni syömään eilen minidisperiiniä ihan pienellä annokseela, mä en vaan tosissaan voi odottaa kädet ristissä et jatkuuko tää raskaus. Vaikka ei mitään tukostaipumusta diagnosoitu, mulla kuitenkin km:n lisäksi on tuota sukurasitetta + raskausmyrkytys, jotka liittyy tuohon tukostaipumukseen. Alkaa olla käsillä se mun haamuraja, viikonlopulle osuu aikaisempien km:n rv:t.. Pelottaa niin hitosti, sanokaa joku, et teen oikein kun syön nuita disperiinejä. Itselläkin on epävarma olo. Oma lekuri sanoi ettei niistä oisi mainittavaa hyötyä. Mutta täällä niin monille on lääkärit neuvoneet sen ja kannustaneet käyttämään.
Pitääköhän hetkeksi vetäistä pitkälleen, poikakin on unilla. Tai sitten surffaan hetken kun vielä on omaa aikaa..
e-v rv 6+4 (onneksi voi tarkistaa titiltä nuo päivät : )
Hassua, kun tuntuu etten oikein vielä tunne ketään ja teidän tän hetkiset tilanteet ja nikit on yhtä puuroa päässä ;) Olen kyllä kovasti pinoja lueskellut...
Hannelen muistan hyvin ja onkin tosi kiva lukea noita onnistumis-kuulumisia. Ne niin piristä, että jospa minäkin olen vielä tuossa tilanteessa.
Puhbear: sun epätoivo-kiukku on niin tuttua! Ite koen hankalimmaksi sen, kun itseä ketuttaa eikä muilla ole harmainta aavstusta mistä mun paha mieli johtuu. Yritä siinä sitten vääntää selitystä jostain huonosti nukutuista yöunista tai vastaavasta.
Titi: Olet ilmeisesti käynyt yksityisellä. Miltä tuntuisi mennä käymään jonkun muun kuin sen oman lääkärin luona? Ihan kamalalta? Ihan vaan että mielenrauhan saisit :) Tai sitten vaan odotat sinne ens viikolle...
Helga: Kaikki sympatiat sun suolella. Tiedän tasan tarkkaan mitä ass holeja nuo lääkärit voi pahimmillaan olla. Paras musta oli kun joku näillä sivuilla päivitteli sitä miten mieslääkäri oli keskenmenon tosi kovista kivuista sanonut että ei ne kuukautiskipuja pahemmat voi olla, että kyllä sä niistä ilman kummempia kipulääkkeitä selviät. Niin että mitenköhän monet kuukautiset taikka keskenmenoa tällä herralla olikaan ollut?!? Saitko työterveyslääkäriltä lisää saikkua? Ja sitten kysyit tosta seksistä. Meillä ollaan menty vähän niinkuin miehen tahtiin. Minä olen yleensä se aktiivisempi osapuoli, joten annan herran yleensä tehdä aloitteet, että mennään niinkuin hänen tahtiinsa. Ovis aikaan ilmoitin että nyt voisi olla otollista aikaa, ja sitten annoin hänen päättää mitä tehdään. Olen yrittänyt olla painostamasta seksiin silloin ovis aikaan, ettei alkaisi tuntua että touhuillaan vaan vauvan takia. Mutta eihän se aina onnistu. Meni ehkä vähän ohi siitä mitä kysyit, mutta meillä ei mieheen sillai ole km vaikuttanut, että vähemmän haluaisi puuhailla.
Jumppis: mä olen ainakin niin sekaisin nyt omien ovis/raskaus/ym -tuntemusten kanssa etten osaa yhtään auttaa :(
Katri: Mihin päin olette lähdössä? Meilläkin loma siintää näköpiirissa. Kesäloman alkuun tasan 2 viikkoa :)
Eka-vekara: En oikeesti usko että tosta annoksesta on haittaa ainakaan. Minusta oman mielenrauhan vuokse tuollainen itselääkitys voi olla ihan paikallaan. Tsemppiä sulle seuraaviin viikkoihin.
Niin ja Lizielle piti hirmusesti onnea toivottaa!!!! Vauvaliimaa lähettelen sylin täydeltä sinnepäin!!!
).( Olin siis viime perjantaina ultrassa. Kohdussa näkyi jotain. Ihan niinkuin tiesinkin...eihän se testi muuten näyttäisi haileeta plussaa jos siellä ei mitään olisi!!! Ei osannut gyne mitään sanoa. Viikkoja olisi mun laskujen mukaan 6 ja päälle, mutta testit näyttää edelleen tosi haaleeta. Lauantainä itkin 20 minuuttia töissä pimeässä vessassa. Mietin jo kotiin lähtöä, mutta sain kasattua itteni. Perjantaina on sitten uusinta ultra, jossa selviää että lähdetäänkö kohtua sitten tyhjntämään vai mitä. Huoh. Reissuun lähdetään kahden viikon kuluttua. Niin se piti vielä sanoa ettei se lääkäri kovin positiiviselta vaikuttanut tämän asian suhteen...mutta muutaman päivän kuluttua sitten selviää että mitä tehdään.
Aurinkoista päivää kaikille!
Pumpsu kp48 tai rv 6+jotain tai keskeytynyt km?
Eka-vekara: Kivaa on tosiaan, kun " enää" vajaat pari kuukautta ja päästään reissuun.
Pumpsu: Me lähetään syyskuun lopulla Teneriffalle, Puerto de la Cruziin. Viikko ollaan. Miehellä on silloin vielä pari viikkoa lomaa. Vähän ehtii lomailla kotonakin ennen ja jälkeen reissun, kun lennot on torstaisin. Tuntuu vielä tuplasti ihanammalta lähteä, kun edellisestä tulee tuolloin kuluneeksi 12 v ja sekin oli silloin meidän häämatka. =)
ON: Just taas heräsin. Siinä meni 2 ½ tuntia unten mailla ja nyt on sitten selkä kipeänä. Alavatsaakin nipistelee taas oikein kunnolla. Jotenkin tuntuu, että vieläkin nukuttaisi, mutta nyt ei kyllä enää pysty makoilemaan. Pitäis vain yrittää kehittää jotain tekemistä... on kuitenkin n. 3 tuntia ennenkuin mieskään tulee kotiin.
Saa nähdä tuleeko sittenkään testaamisen tarvetta. Kävin just vessassa ja paperiin tuli sellasta vaaleanpunaista limaa. =( Pöntössä ei mitään näkynyt (oli pakko kurkkia), vain siis papereihin tuli ja nyt alavatsaa juilii koko ajan.
Mutta.... jos nyt ei tässä mitään muuta tulekaan, niin sitten testailen sunnuntaina, mutta kovin aikaisin en koneelle ehdi tuloksia kirjottelemaan, ehkä vasta tuossa puolenpäivän maissa. Että turhaan ei kannata ainakaan ihan aamusta tulla lukemaan.... ;)
Hiukkasen kyllä ihmetyttää mikä tuo vaaleanpunainen lima oikein on, eipä sellastakaan ole ikinä ennen tullu.
Vähän kyllä nyt epäilen, ettei siihen testaamiseen enää tuu olemaan tarvetta, mutta kiva kun olitte hengessä mukana...
Hieman tässä nyt apein mielin (vaikka pitihän se arvata...mutta silti se harmittaa) poistun tässä taas.
sani-74: Hyvää lomaa! Toivottavasti isäsi on pian paremmassa kunnossa! On varmasti vaikea lomailla sataprosenttisesti, kun kantaa huolta lähimmäisestä.
Jumppakärpänen: Tervetuloa terrorisoimaan palstaa enemmänkin, heti kun siltä tuntuu. En osaa ovulaatiokivuista sanoa paljon, en ole koskaan ovista testaillut. Mutta nyt keskenmenon jälkeen olen kahdessa kierrossa huomannut ovulaation, koska 3-4pv juilinut masua ja selkää. Tätä ei ole ollut aiemmin. Tämä kipuilu on ajoittunut johonkin kp10-15 välimaastoon.
katri72: Toivotaan, et raskaana ollaan molemmat. Huolimatta tuosta sun punaisesta tuhrusta. Toivottavasti su on edelleen aihetta testata. onkin huonossa kunnossa.
puhbear: Todella plussasäteitä kaikille, jotka tässä kierrossa pääsevät piinailemaan!!
titi75: Ei tässä auta kuin päivä kerrallaan mennä. Katsotaan, mitä tapahtuu. Ensi viikon alussa (jos sinne asti päästään) meinasin varata aikaa neuvolasta. Oli siel mökil joo pikkaisen suunniteltava, miten, milloin ja missä testaan, ettei kukaan käräytä. Onneks meil on sisävessa, jonka saa lukkoon. Siellä sit testailin esikon nukkuessa seinän takana.
eka-vekara: Joo, käsikynkkä sopii mulle hyvin. Nauratti ihan pikkaisen, kun luin viestiäs. Niin hauskasti sanottu.
ON: Masua nipistelee, kiitettävästi edelleen väsyttää. Jano on ja pientä etovaa oloa ajoittain. Päivä kerrallaan jatketaan.
Nyt pitää mennä, esikoinen heräs. Kaikille mukavaa päivänjatkoa! Lizie rv6+4
Eka-vekaralle: nopesti, että käypä kyselemässä tuola ex-haahuissa tuosta disperiinin syömisestä, sielä on ainakin muistaakseni neronja ja joku muukin jotka ovat sitä syöneet. Luulisin kyllä kans ettei ainakaan mitään haittaa oo, kun monet kerta sitä syövät..
Katrille *voimahaleja* Toivotaan parasta! bd bd bd bd Eihän tuo mitään, että luulit mun loman vasta alkaneen. :) Sinäkös lähetit isälle paranemissäteitä, jos niin kiitos niistä niitä kyllä tarvitaan!
Lizie: kiitos lomantoivotuksista ja isälle lähettämistäsi paranemis toiveista! Toivotaan tosiaan, että alkaisi paranemaan! Hyvää vointia sulle ja pikkuiselle!
Pumpsu: *voimahaleja myös sinulle! Toivotaan, että ens ultrassa olisi kuitenkin iloisia uutisia! bd bd bd Monestihan sitä on saanut lukea myös tällä palstalla että vaikka eka ei ole vastannut viikkoja eikä sydämenlyöntejä löydetty niin seuraavassa ultrassa kaikki ollutkin hyvin.
Mukavaa kesän jatkoa kaikille! :)
Titihän se oli joka lähetti isälle niitä paranemissäteitä, kiitos niistä! Sorry huono muistini!
Katrille kuitenkin kiitokset lomantoivotuksesta! :) Koitan kyllä nauttia siitä parhaani mukaan. :)
Ja piti siis toivottaa kaikille mukavaa kesäpäivän jatkoa eikä kesän jatkoa, koska kylläpä tässä kesää on jäljellä ja vielä monen monta kertaa täälä tavataan sen aikana.. ;)
Täällä aletaan toipumaan tädin yllätyksestä pikku hiljaa. Nyt menossa kp 3/ 26-32 ja vuoto alkaa olla loppumaisillaan ja toiveet nostettu taas ylös!
Eka-Vekara: Mullahan tosiaan niistä tukosjutuista ei löytynyt mitään. Tästä olikin varmaan aiemmin jo puhetta. Itse kans silloin mietin, että mitä jos kuitenkin pitäs varuiks sitä disperiiniä syödä kun kolmas raskaus alkaisi, mutta sitten Neronja ex-haahujen puolelta (kyselin muistaakseni tästä siltä), niin kommentoi, että kuulemma oliko se nyt niitä kalaöljykapseleita tms. syönti ajaisi saman asian. Mä olen siis nyt syönyt jo pidempään niitä Omega3-kapseleita. Toivotaan, että ajavat saman asian kun se disperiini ja toivottavasti tässä raskaudessa olisi siitä apuja. Mutta kantsiihan sun vielä vaikka tuolta ex-haahuista vielä vaikka Neronjaa hätyytellä tuosta asiasta¿osaa varmasti kertoa paremmin. Itse en nyt noiden kapseleiden lisäksi sitten enää sitä disperiiniä aio syödä. Foolihappoa ostin erillisinä kapseleina ja sitä olen syönyt ja sitten sitä multivita 2+:aa, joka oli suunnattu raskautta suunnitteleville ja-/ tai raskaana oleville. Mutta en myöskään jaksa uskoa, että tuosta pienestä määrästä disperiiniä sulle tulis mitään haittaa.
Katri: Juu, älähän heitä kirvestä kaivoon sen raskautumisen suhteen vieläkään. Muisteleppas vaan miten omituisesti mun raskaus alkoi¿ja toistaiseksi nyt ainakin vielä täällä kervistellään. Eli toivoa ei kantsi menettää vielä. =)
Pumpsu: Juu yksityisellä lapsettomuuspolilla ollaan käyty ja tavallaan tuon lääkärin haluaisin tekevän sen ekan ultrankin ja mahdolliset muut ultrat jos tässä alussa vielä käyn ennen np-ultraa, koska se on niin hyvin tietoinen meidän tilanteesta ja ongelmista. Ja se saa siitä ultrasta kaiken sen tarvittavan tiedon (tai osaa katsoa) sen mahdollisesti tulevia jatkotutkimuksia varten, jos tämäkin menee vielä kesken. En haluaisi montaa lääkäriä siihen sekoittaa. Luulen myös, että tää yksityinen lekuri mulle selittäisi asian varmaan kivuttomammin kun joku muu lääkäri jolta menisin vaan kuuleman sen tuloksen, että onko sielä ketään vai ei ja lyökö sydän¿ja mä luulen, että toi mun oma lekuri varmasti kertoisi asian sitten eri tavalla. Mulla on ihan oikeesti tullut kammo noihin lääkäreihin, kun tuntuu, että ne ei juuri meidän tunteita ajattele. Mutta siitä hyvästä mä olen valmis odottamaan ens viikon alkuunkin jos tarve vaatii.
Pumpsu, sullakin on sielä tosi jännät paikat tulossa. Ehkä sulla on nyt menossa just se tilanne mitä ite kans pelkään, että ilmoitetaan, ettei vastaa viikkoja ja sitten jos se lääkäri vielä letkauttaa sen siinä vaan ihan ohimennen, niin sitten ite on ihan paniikissa. Vielä toivon Sinullekkin, että käy niin joku jo tuossa tokas, että eka ultra ei ole näyttänyt juuri mitään ja sitten toisessa pikkuinen onkin ottanut kovan kirin ja kasvanut niinkun pitääkin. Kaikki sormet ja varpaat täällä pystyssä, että kaikki olis seuraavassa ultrassa hyvin. dbdbdbdb
ON: Toisaalta olen täsä kelannut, että jos ilman vuotoja pääsee tuonne ensi viikolle asti, niin ehkä se on parempikin kuulla vasta sillon se koko totuus. Jos sielä pieni sydän pampattaa ja vastaa viikkoja, niin sillon olisin jo päässyt sen ¿mun kriittisen¿ rajan yli ja voisi toivo alkaa jo herätä, että josko tämä tästä onnistuisi. Mutta tosiaan nyt on just ne päivät menossa kun meidän edellisten pikkuisten sydämet ovat lakanneet pamppailemasta. Kyllä on pupu housussa täälläkin.
Täällä on tämä vaihe menossa, että mä syön ihan kaiken aikaa. Se on ainut keino millä pysyy tuo pahin huono olo pois. Kylästäkin oli tänään pakko miestä patistaa kotiin, että pääsin jääkaapille. En pystynyt vieraissa juomaan kahvia ja ihmettelivät varmaan kun pyysin vaan mehua ja toisekseen kun kahvipöydässä oli pelkkää makeeta, niin se alko yököttämään. Suolasta tekee mieli ihan hirveesti. Hapankorppu ja ¿reikäjuusto¿ on nyt in. =) Ja Valion greippimehua johon on sekoitettu vichyä, niin se vasta herkkua onkin. Tiedän¿kuulostaa pimeeltä. Mies ei voi ymmärtää näitä mun makuelämyksiäni. =D
Tänään on ollut nyt illan aikana pientä nipistelyä masussa¿mietin juuri, että tuntuuko ne menkkaoireilta vai ei. Pelottaa heti, että toivottavasti ne ei voimistu samanlaiseksi kun näissä parissa ekassa. Sitten alkaa jo odotella, että jaahans, koskas se vuoto sitten alkaa. Taidan mennä levolle, kun on niin väsy.
Kauniita unia kaikille. =)
titi75
Mä kirjoitin megaviestin ja tää masiina heitti mut ulos!!! Byhyy...
Aloitan alusta ja lyhennän puolella tekstiä...
Jumppakärpänen: Mulla oli ainakin ennenkuulumatonta kipua oviksen jälkeen edellisessä kierrossa, josta siis tärppi tuli! Siitä heräsikin ajatus, et mahdanko ovuloida joka kierrosta. Täällä siis aloitetaan tikuttelu ihan varmuuden vuoks.
Vm69: Se on vaarallista touhua se ovis metsästys.... meinaa itse " saalis" , jäädä huomiotta ihan kokonaan. Ja metsästysintokin laskee sen seurauksena, ainakin meillä! Meinaa muuttuu pakkopullaks sit koko homma.
Titi75: sano sil miehel kun raskasta olla raskaana, et mitä jos hän tois sulle kaik mahdolliset esitteet joita voisit hyvällä omalla tunnolla pläräillä soffalla maaten ja herkkuja syöden.... ;) meinaan pihasuunnittelu sucks! Muistan kun itse piti sitä miettiä niin aina kun löysi kivan kasvin/kukan/pensaan niin sitä ei tietenkään saanu istuttaa siihen mihin halus koska se ei kestä aurinkoa/ei kestä varjoo/ tarttee savimaata/ multaa/ hiekkaa ihan mitä vaan mut ei sitä mitä on tarjolla.
Eka-Vekara: meillä myös mainuttu tää kommentti, et olenko mä sulle kävelevä spermapankki pelkästään.... Hölläsin sit ihan hetkeks, et päivistä viis sit pupuillaan kun siltä tuntuu. Hei ja tsemppiä ultraan!
Pumpsu: Sama fiilis, kun mä oon uus täällä niin tuntuu, et ei millään pysy perässä kaikista jutuista! Ja mulla oli tänään tosi mukava lääkäri, (pisti loppuviikon saikkua samantien). Tosin pääsin niinkin pitkälle kuin, et viime tiistaina sain keskenmenon ja jouduin samantien kaavintaan ja..ja.. sit alko niagara efekti. Ei mun henkinen puoli sit kestänykkään ventovieraalle ihmiselle selittämistä! ja parkuminen on hyvästä, ei väliä missä sitä tekee kunhan sitä tekee, eikä yritä " kovettaa" väkisin itteesä. Se helpottaa, siihen tulokseen oon tullu. Voimia sulle! ( Itte oon töissä näkyvällä paikalla asikkaiden kanssa tekemisissä ja vähä pelottaa, et kun eka vastoinkäyminen töis tulee niin pitääkö mun hermot siinä tilanteessa vai ei...)
Katri: Käykää reissussa siinä viereisessä kaupungissa Americasissa, siel on ainakin kiva vesipuisto! Joka soveltuu ihan auringon ottoon myös. Ja jos tulee ennennäkemätöntä limajuttuu, niin sitä ei lasketa varmaks merkiks mistään. Syystä että sitä ei ennen ole ollut. Siispä tää täti pistää sun puolesta sormet ristiin kyynärpäitä myöden.
Nipsu79: Siis tääl on yks ongelmainen kans noilla lyhkäsil vuodoil.. Koko ajan pärjää pikkuhousunsuojilla, ja hyvä jos yks kunnon lorotuspäivä tulee. Muuten kp28 tasan,mut epäilyttää jo välil et ei tää ihan normaalii oo. Mulla ennen pillereitä oli ns. normaalit menkat ja nyt ne on tota tippa päiväs meininkii, mut lääkärit vaan meinaa et ei haittaa niin kauan kun ne on säännölliset.( En usko..) Ja mietityttää tosiaan tuo ovis et tuleeko sitä edes säännöllisesti, no tikuttelu sen sit paljastaa! Nii siis " vuoto" kestää kans vaihtelevasti 3-5pv. Miten sulla tuo ovis homma tuleeko säntillisesti?
Ommoo nappoo: Seksiä tuli, mut voi jestas.... Meinas mennä nauruks koko homma! Semmosta sähläämistä et oksat pois. Molemmat vihaa kortsuja, mä muutun saharaks, ja mies vähemmän innokkaaks, ni koitappa siinä sitten äheltää jotain aikaseks.... Meinasin jo lyödä hanskat tiskiin, mut iski tää periks ei anneta per****.... Ja kunnialla loppuun. Tosin onko teil tuntoherkkyys vähä ollu kadoksissa? Mulla oli aluks sellanen olo et ihan kun koko värkki olis puudutettu, et tuntuu kyllä, mut ei silti " tunnu" ... Hankala selittää! Sovittiin sit miehen kans, et kun noi kumivempaimet ei oikeesti oo meitä varten niin koitetaan pistää selibaattia pystyyn niin kauaks aikaa, et saa " oikeesti" harrastaa seksiä.. Taitaapi käydä niin, et tän tytön hyvät suunnitelmat kortsun käytöstä valuu kankkulan kaivoon... Niin ja tuo mies ei siks lämmenny, kun hän pelkäs et mä en kuitenkaan oo valmis, suostu ja usko sit vasta mua kun vannoin, et jos tuntuu pahalta/sattuu yms. niin sanon heti ja peli vihelletään poikki. On se niin ihana ja huolehtivainen tuo mies ja kovin rakas mulle. =)
Hyvää yötä
Titi: Höh, mitä ihmettä oonko mä sekottanu ihmiset vai miten mulla on menny ihan ohi et säkin olet plussannu???
Onnea kovasti, älä panikoi... Tiedän, helpommin sanottu kun tehty..
Ja vielä Katrille: Et se kaivo ei edelleenkään sitä kirvestä kaipaa joten äläpä heittele sitä sinnepäin...
Ja jos joku muukin oli raskaana, niin anteeks sokeuteni ja onnea sekä tsempityksiä tasapuolisesti kaikille!!!
Ja tietty tsemppiä meille muillekkin, jotka kärrien kyydistä on tippuneet odottamaan seuraavaa kyytiä.
*Nyt oikeesti nukkumaan*
Helga: Tarkoitus on joo mennäkin sinne Americakseen ja vähän muuallakin kierrellä paikkoja. =)
Helga, Lizie, Sani ja Titi: Kiitokset teille peukutuksista, mutta kyllä se on mun osalta ohi. Selostan omassa navassa siitä tarkemmin...
Ja nyt sitä omaa napaa...
Eilen kerroinkin siitä vaaleanpunaisesta limaklöntistä... No, alavatsan kivut vain jatkuivat ja illalla tuli jo jonkin verran oikein kunnon vertakin siteeseen. Tänä aamuna kun heräsin, niin nyt vasta alavatsaan sattuikin tosi paljon. Siteeseenkin oli tullut lisää verta ja vessassa kun kävin, niin sitten tuli pieniä klönttejäkin (sori kuvaus). Ja yleensä kun kumarassa olo on helpottanut menkkakipuja, niin nyt se päinvastoin paheni ja lisäksi siinä asennossa hohti vielä kunnolla selän puolellekin, että oli sitten jumissa sekin.
Koko ajan sattuu alavatsaan ja tuntuu kummaa painon tunnetta samoissa kohdin. Rintojen kylmän arkuus ja nännien kipu on jäljellä, muita oireita en ole enää havainnut.
Nyt on lääkäriin soitettu ja ihme ja kumma sain ajankin.... palailen myöhemmin, kun olen sieltä tullut.
Mieli on maassa.... =(
Päivänjatkoja teille muille!
Tein tänään vikan testin mitä nyt ennen perjantaita meinaan tehdä. Viidessä minuutissa tuli se ihan sama tulos, minkä olen yhtä negatiivista tulosta lukuunottamatta kaikista ikinä tekemistäni raskaustesteistä saanut. Haalean vaalea hento viiva. :( Toivo menetetty lopullisesti. Ollaan menossa yksiin häihin viikonloppuna ja kun ultra on siis perjantaina, niin eikai ne samana päivänä vaan ala tyhjentää kohtua. Haluaisin viikonloppuna olla ajattelematta asiaa niin paljon kuin mahdollista että pysyisin siellä häissä kasassa, eikä se taida onnistua jos perjantaina on ollut kaavinta tai alotettu lääkkeellinen. Huokaus. Ja luin juuri että kahen km:n jälkeen seuraava raskaus keskeytyy 40% tod. näköisyydellä. Haluaisin niin että tutkittaisiin jo nyt että mikä tässä menee mönkään. Miten on tuon sairasloman laita? Huomenna menen vielä töihin, se on varma, mutta perjantaina meinaan ottaa oman saikkupäivän...en vaan pysty menemään sen ultran jälkeen takas töihin, ja miten sen sitten selittäisin, jos parin töissäolotunnin jälkeen lähtisinkin yht' äkkiä kotiin. Eikö ole ihan ok? Mitenkä sitten kaavinnan tai lääkkeellisen seurauksena...paljonko olette sairaslomaa saaneet?
Tääkin sepustus on ihan sekavaa, asiat tulee ihan sikin sokin päähän, eikä mihinkään pysty keskittymään...YHYY! :' (
Mä en nyt tiiä oikein missä mennään. Tein aamulla testin (Advance ja kp25), tuijotin sitä 5 minuuttia eikä siihen ilmestynyt muuta kun se viiva joka aina tulee. Menin sit aamupalalle ja soitin miehelle masiksissa että perjantaina sitten vedetään lärvit..
Tunti testin tekemisen jälkeen menin vessaan ja yhtäkkiä siinä oli toinenkin tosi haalea viiva vaaleenpunainen. Enkä nyt voi tietää onko se tullut kymmenen minuutin sisällä vaiko myöhemmin ja virheellisesti näyttäis plussaa. Toi oli mun viimeinen testi ja huomenna jo lähdetään reissuun.
Täytyykö tässä nyt vaan kärvistellä ja odotella et jollain apteekin ei-niin-herkällä testillä vois testata... Onko kellään vastaavia kokemuksia? Onko ollut loppujen lopuksi nega vai plussa?
Huomenna lähdetään reissuun ja sitten oon varmaan viikon nettipimennossa.... Plaah.
Helga76: Mulla tuo vuoto kestää 3-5pvä. Eka päivä on ihan kauheaa vuotoa ja sit vähenee tiputteluun. Ennen näitä kahta viimeisintä km mulla menkat kesti 5-7pvä ja todella runsaat olivat. En tiedä sitten onko tuolla Terolut kuurilla jotain vaikutusta tohon vuotoon. Sillä sehän annettiin mulle epäsäännölisiin,kivuliaisiin ja runsaisiin menkkoihin. Pms oireet ei kyllä ole helpottanu vaikka pitäs tällä lääkkeellä. Mulla ne on pahentunu ihan kunnolla.
Mä olen käyttäny Persona monitoria ennen ehkäisynä ja nyt sit oviksen pongaamiseen ja sen mukaan mulla ovis tapahtuu joka kierto. Ovis päivänä mulle tulee jostain aikaa kauhee kipuhohtaus tonne munasarjoihin ja kohtuun. joka kestää sellaisen 30min. Tuolloin kohtu on tärinä arka. Limat mulla tulee yleensä 1-2pvä ennen ovista. Lima on oikein vesimäistä ja sitä lorottaa kunnolla. Välillä tuntuu et pissat karkaa housuun kun tulee niin paljon. Eli näiden oireitten mukaan tiedän kyllä tasan tarkkaan milloin ovis on.
Pitkästä aikaa!
Kuulumisenne kyllä luen silloin tällöin, mutta jotenkin ei nyt energia riitä palstailuun. Tuo nega otti niin koville:(
Kaikille kuitenkin terkkuja ja enköhän kohta taas ala palstaa terrorisoimaan, kun piinikset lähestyy! Kommentoin teidän tekemisiänne sitten loppuviikosta enemmän, kun työtkin taas alkaa ja normaali elämä palaa kuvioihin!
Laitoin tämän tekstin myös ovulaatio-palstalle, mutta jos tekin osaisitte ongelmaani vastata:
KIVUT OVULAATION JÄLKEEN?
Onko siis mahdollista, että ovulaation jälkeen esiintyisi myös voimakkaampaa kipua kuin ovulaation aikoihin?
Ensimmäiset kivut tulevat n.kp7 (pientä nippailua)
Toiset kp12-kp13 (jo voimakkaampaa ja limaa enemmän)
Kolmannet kp14-15 (todella voimakkaat repäisevät kivut noustessa ym. )
Onko muilla kokemusta tästä? Tässä kierrossa piti kokeilla tikuilla, mutta loppuivat perkuleet kesken:) Mietin vaan, että jos kaikesta huolimatta ovuloinkin vasta siellä kp15 aikoihin ja luteaalivaihe olisi vain n.10 päivää...
Vastauksia kiitollisena odotellen,
Jumppis