Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaksi lapsetonta ystävääni teki näin, alkoi olla viimeinen pisara

Vierailija
16.01.2014 |

Minulla on kaksi ystävää, joille ei kummallekaan ole lapsia kuulunut. Toinen on yrittänyt pitkään miehensä kanssa ja hänellä on ollut keskenmenoja muttei koskaan onnistunutta raskautta. Toinen on taas lapsettomuushoidoissa miehensä kanssa.

Olemme viettäneet aikaa kolmistaan ja aina vaan se puhe kääntyy noihin asioihin. En vaan jaksa kuunnella kun on omia murheitakin. Vaikka rautalangasta yrittäisin vääntää, että puhuttaisko jostain muusta niin aina vaan kääntyy samaan aiheeseen.

Viimeisin "tyttöjen ilta" oli liikaa, sanoa paukautin sitten että kun kaikkien niitä lapsia ei vaan pidä saada. Siihen voi olla ihan hyvä syy ja että varmasti he joskus ymmärtävät sen kyllä. No sain tietysti pahoja katseita.

Kuten arvasinkin, niin eipä ole tullut enää kutsuja yhteisten ystäviemme juhliin (olemme noin 6 hengen porukka ja muut vielä toistaiseksi nielee nuo jutut) eikä nämä kaksi enää ole vastanneet viesteihin ja sähköposteihin.

No tänä aamuna alkoi olla viimeinen pisara. Olin lähdössä autolla töihin, niin autoni päällä oli sitä itseään. (ilmeisesti koiran). Koska meillä on samassa pihapiirissä yrityksemme, niin tallentava videovalvonta on ja video on katsottu, syylliset tiedossa. Poliisille tehty rikosilmoitus asiasta. Nämä kaksihan siellä oli vauhdissa. Siis tällaisten ihmistenkö pitäisi niitä lapsia saada?

Luulisi että melkein 30-kymppiset naiset on sen verran jo kasvaneet ettei tuollaisiin lapsellisiin kostotoimiin tarvitse alkaa! Nyt on seuraamukset tulossa.

Kommentit (110)

Vierailija
81/110 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen AP järkyttynyt.

Tehtäköön nyt aivan aluksi selväksi, että olen itse tahattomasti lapseton. Ja olen sitä mieltä, että kenenkään ei tarvitse kuulla yksipuoleisesti valitusta surkeasta elämänkohtalostani ja hoidon käänteistä. Olen välillä jopa mennyt hieman yli siinä, että pyrin olemaan varovainen puheissani, ja yritän iloita aidosti ystäväpiirini vauvoista. Yleensä siinä onnistuenkin.

Ja samaan hengen vetoon voin todeta, että tuomitsen tältäkin palstalta (ja monesta muustakin lähteestä) kuulemieni "kauhutarinoiden" mukaisen käytöksen tahattomasti lapsettomien taholta. Toivottavasti minusta ei koskaan tule kyseisiä piirteitä esiin, katkeroitumista, muiden lasten sietämättömyyttä, jopa muiden syyllistämistä.

MUTTA AP, sinun kommenttisi on yksi törkeimmistä ja loukkaavimmista, joita voin kuvitella edes kellekkään tahattomasti lapsettomalle sanottavan. Etkö ymmärrä, että meistä monet kamppailee itsekin juuri tuon epäilyksen kanssa (Olen varmasti kelpaamaton äidiksi ja kasvattajaksi, kun minulle ei ole lapsia annettu... )?? Ja vaikka ei kipuilisikaa, niin tuo oli niin loukkaava kommentti, että ei mitään rajaa. En voi ymmärtää, miten ystäväsi pääsevät koskaan sen yli. Ainoastaan se lohduttaa minua, että heitä oli siinä tilanteessa kaksi ja kohdistit heille molemmille sanansa. Se saattaa auttaa heitä jotenkin selviämään.

Tottakai tuomitsen myös heidän tekosensa tai en voi ymmärtää sitä. Mutta siltikin tunnen aivan vähän vahingoniloa.

Vierailija
82/110 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porvoossako tapahtui?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/110 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.01.2014 klo 20:13"]

Lapsettomien ei kuulukaan saada lapsia. Niinhän se on. Ihan sama mitä inisette, eikä paskakostot ym tempaukset sitä tosiasiaa muuksi muuta.

[/quote]

Lukeeko noin Isossa kirjassa vai mistä moinen viisaus?

Vierailija
84/110 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi että, onpa hauska huomata että palstalla pyörii noinkin tyhmä tyyppi kuin ap :D Vaikka toopeja me monet ollaan, mutta ap oikeen teki sen selväks. Hihhiiii hyvät naurut tuli :D Jos tää on totta ni voi jösses kuin joku voi olla noin luupää :D ja ihmettelee täällä vielä miten kaverit matki typeryyttä..

Vierailija
85/110 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmästi sanoit, mutta todella lapsellisesti kaverisi käyttäytyivät. Jos haluat vielä jotain sopua, pyydä mahdollisimman pian anteeksi ja unohda koko koirankakka-episodi, älä ota sitä missään nimessä puheeksi. Jos kuitenkin olet kyllästynyt näihin kavereihin, niin nyt olisi hyvä tilaisuus jatkaa elämää ilman heitä. Aikuisena ei vaan kovin helposti saa uusia kavereita eli mieti, mitä haluat.

Vierailija
86/110 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh huh, aloittaja. Sait mitä ansaitset. Ja saanet jatkossakin, korkojen kera. Poliisiasia, tuskinpa heille siitä mitään seuraa, kakasta kun ei jää pysyvää vauriota teidän peltilehmäänne. Toisin kuin näille naisille sanoista, jotka sanoit ääneen. Ajatella saa, kun joku puolusti ap:n oikeutta mielipiteeseensä, mutta sanoa se toisille päin naamaa oli kauniisti sanottuna yksinkertaisesti täysin harkitsematonta.

Vierailija
87/110 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukekaa mammat sellainen kirja kuin "Havahtuminen". Silloin ymmärrätte ettei kukaan voi satuttaa teitä sanoilla, sillä ette anna niille valtaa. Voitte olla vapaita! Kenenkään mielipide tai töksäytys ei aiheuta teissä pahaa oloa, sillä olette vapaita.

Vierailija
88/110 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.01.2014 klo 20:17"]

olenko ainoa joka on ap kanssa samaa mieltä? olen varmaan, mutta parasta on aina sanoa suoraan. jollei vastapuoli ymmärrä, vaan kostaa paskalla, niin kyllä sielä päässä viiraa ja pahasti. myös ap:lla on oikeus tuntea ja myös ilmaista tunteensa.

[/quote]

Et ole vaan myös minä olen ap:n puolella.

Vierailija
89/110 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän kyllä aloittajaa! Sehän on ihan sama, mistä aiheesta porukassa joku/jotkut valittavat ja murehtivat, jos eivät porukan muiden jäsenten huolia kuuntele ollenkaan. Mielestäni kuitenkin kanssakäyminen on parasta silloin, kun jokainen voi mieltään painavia asioita kertoa ja kokee tulleensa kuulluksi.

Itse onneksi sain apua lapsettomuuteen melko helposti, mutta kyllä siinä ehti kaikenlaista ajatella. Olisin kenties suuttunut kyllä aloittajan suorasta kommentista, mutta sittenpä olisi myös ehkä alkanut miettiä, että hetkinen, pitäisikö välillä puhua jostain muustakin, ajatella jotain muutakin? Että muutakin elämää kuin lapsettomuustutkimukset ja -hoidot on olemassa!

Vierailija
90/110 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tekemistä "muilla puheenaiheilla" (ymmärrän, että ap halusi niitä) on sen kanssa, että ap sanoi, ettei hänen ystäviensä kuulukaan saada lapsia??

Vierailija
91/110 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.01.2014 klo 00:01"]

Lukekaa mammat sellainen kirja kuin "Havahtuminen". Silloin ymmärrätte ettei kukaan voi satuttaa teitä sanoilla, sillä ette anna niille valtaa. Voitte olla vapaita! Kenenkään mielipide tai töksäytys ei aiheuta teissä pahaa oloa, sillä olette vapaita.

[/quote]

Varmaan helpompi harjoitella tätä asiaa muiden kuin läheisten ystävien kanssa? Tiedän, että jokainen on vastuussa omista ajatuksistaan ja tunteistaan, mutta tästä tulee nyt mieleen se pariskunta, joka meni halaamaan tyttärensä murhaajaa vankilaan, koska eivät voineet olla tälle vihaisia... Eivätkä ehkä aidosti olleetkaan sillä hetkellä, mutta... (Ehkä niin shokissa?) mutta olen silti sitä mieltä, että tuollaisia pitäisi vain oppia olemaan sanomatta. 

Niillä ystävillä on ehkä muutakin tekemistä kuin lukea tuota kirjaa ja ajatella syvällisiä. Ap:n sen sijaan antaisit jatkaa porsasteluaan ja sylkeä ulos aivopierujaan?

Vierailija
92/110 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen ap:n kanssa samaa mieltä, kyllä se luonto tietää, kenen kuuluu saada lapsia ja kenen ei. Kenenkään ei tulisi alkaa leikkiä jumalaa siinä ja pyrkiä siihen keinotekoisesti. Samoin 150 cm pitkästä aikuisesta ei voi tulla 180 cm pitkää, vaikka miten haluaisi, tai skandinaavisen näköisestä blondista lattarikaunotarta ilman keinotekoista muokkausta.

Vierailija
93/110 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.01.2014 klo 00:21"]

Minäkin olen ap:n kanssa samaa mieltä, kyllä se luonto tietää, kenen kuuluu saada lapsia ja kenen ei. Kenenkään ei tulisi alkaa leikkiä jumalaa siinä ja pyrkiä siihen keinotekoisesti. Samoin 150 cm pitkästä aikuisesta ei voi tulla 180 cm pitkää, vaikka miten haluaisi, tai skandinaavisen näköisestä blondista lattarikaunotarta ilman keinotekoista muokkausta.

[/quote]

Korreloi lapsettomuuden kanssa mitenkä?

Vierailija
94/110 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP O KP.

Vierailija
95/110 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on siis niin, että jos joku sanoo jotain mikä minua loukkaa, niin saan mennä laittamaan paskaa hänen autolleen? Minä olen kyllä niin loukkaantunut tälläisestä ilkivallan hyväksymisestä, että laittakaapa osoitteenne ja autonne rekkari.

Vierailija
96/110 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsettomat ämmät Niuvanniemeen hoitoon.

Vierailija
97/110 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä teidän kaikkien kolmen ei olisi pitänyt viettää aikaa yhdessä alunperinkään? Ehkä nuo kaksi ovat pitäneet sinua ystävänään ja ovat uskoutuneet sinulle? Sinä taas olet ajatellut että kyseessä on kepeä kaverisuhde jossa vaan mastellaan skumppaa ja harrastetaan small talkkia.

Lapsettomuus on todella kipeä asia joillekin enkä yhtään ihmettele että mielenterveys voi alkaa kärsiä. Jotkut ovat sellaisia että jo pikkutytöstä unelmoivat äitiydestä ja se, ettei lapsia kuulu on todella iso kriisi. 

Vierailija
98/110 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan huono.

Vierailija
99/110 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä ymmärtänyt, miten jotkut muka suorapuheisuuden piikkiin kuvittelevat voivansa sanoa ihan mitä vaan. Kyse on käytöstapojen ja perusempatian puutteesta. En mene täräyttelemään lievästi kehitysvammaiselle ystävälleni, että hän näyttää ihan tosi vammaiselta tai ulkonäöstään huolehtivalle anopilleni, että rypyt näkyy ja ikä painaa. Tuossa ei ole mitään suorapuheisuutta vaan käytöstapojen puutetta ja silkkaa ilkeyttä.

Jos taas mietitään ap:n sanomaa: lapsettomien pitääkin olla lapsettomia, kun eivät kelpaa vanhemmiksi. Miten ihmeessä se narkkari, alkoholisti, murhaaja, pedofiili kelpaa äidiksi tai isäksi? Miten voi etukäteen tietää, onko joku oikeasti sopiva vanhemmaksi? Kyseessähän on täysin sama asia kuin sanoisi syöpäsairaalle, että kaikki ei ole tarkoitettu elämään.

Mitä taas tulee ap:n ystäviin, niin tokihan hekin olivat epäkohteliaita, kun jauhoivat vain yhtä ja samaaa (joka tosin kai aika tavalla on heidän elämänsä suuri tragedia) enkä missään nimessä nyt hyväksy mitään ilkivaltaa, mutta kakan hierominen autoon on tasan yhtä lapsellista kuin ilkeiden kommenttien täräyttäminen. Eipä taida tulla mitään rangaistusta kummastakaan.

Ap, ansaitsit kakan. Mene itseesi ja mieti, mitä kannattaa elämässä jatkossa tehdä toisin. Näiden "ystävien" kanssa nyt ei enää kannata olla missään tekemisissä. Uskon kyllä, että sinä pystyt unohtamaan kakkaepisodin, mutta en usko lainkaan, että he pystyvät unohtamaan, että pidät heitä kelvottomina vanhemmiksi.

Vierailija
100/110 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tulipa teillä tilit selviksi. Sinulla  kaksi ystävää vähemmän. Hyvin menee. Mitä valitat?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kolme