Kaksi lapsetonta ystävääni teki näin, alkoi olla viimeinen pisara
Minulla on kaksi ystävää, joille ei kummallekaan ole lapsia kuulunut. Toinen on yrittänyt pitkään miehensä kanssa ja hänellä on ollut keskenmenoja muttei koskaan onnistunutta raskautta. Toinen on taas lapsettomuushoidoissa miehensä kanssa.
Olemme viettäneet aikaa kolmistaan ja aina vaan se puhe kääntyy noihin asioihin. En vaan jaksa kuunnella kun on omia murheitakin. Vaikka rautalangasta yrittäisin vääntää, että puhuttaisko jostain muusta niin aina vaan kääntyy samaan aiheeseen.
Viimeisin "tyttöjen ilta" oli liikaa, sanoa paukautin sitten että kun kaikkien niitä lapsia ei vaan pidä saada. Siihen voi olla ihan hyvä syy ja että varmasti he joskus ymmärtävät sen kyllä. No sain tietysti pahoja katseita.
Kuten arvasinkin, niin eipä ole tullut enää kutsuja yhteisten ystäviemme juhliin (olemme noin 6 hengen porukka ja muut vielä toistaiseksi nielee nuo jutut) eikä nämä kaksi enää ole vastanneet viesteihin ja sähköposteihin.
No tänä aamuna alkoi olla viimeinen pisara. Olin lähdössä autolla töihin, niin autoni päällä oli sitä itseään. (ilmeisesti koiran). Koska meillä on samassa pihapiirissä yrityksemme, niin tallentava videovalvonta on ja video on katsottu, syylliset tiedossa. Poliisille tehty rikosilmoitus asiasta. Nämä kaksihan siellä oli vauhdissa. Siis tällaisten ihmistenkö pitäisi niitä lapsia saada?
Luulisi että melkein 30-kymppiset naiset on sen verran jo kasvaneet ettei tuollaisiin lapsellisiin kostotoimiin tarvitse alkaa! Nyt on seuraamukset tulossa.
Kommentit (110)
1) Ap sanoi ilkeästi, oikeastaan hyvin ilkeästi ja loukkaavasti. Jos lapsettomuuskeskustelu ärsyttää, on olemassa paljon hienovaraisempiakin ajatuksia ilmaista itseään.
2) Ystävät toimivat tyhmästi. Mikään ei oikeuta heittämään koiran kakkaa toisen autolle, vaikka itsessään se on vähemmän loukkaavampaa kuin ap:n kommentti.
Summa summarum: kaikki kolme ovat tyhmiä, lapsellisia ja ajattelemattomia.
en viitsi lukea kaikkia vastauksia mutta ennen kaikkea tekstistä pisti silmään että kummallakaan osapuolella ei riitä ymmärrystä toisen elämään. Jokainen meistä on sellainen että puhuu siitä mikä on itselle juuri sillä hetkellä tärkeää,se kuuluu ihmisen perusluonteeseen. Olisit voinut ap asian tahdikkaammin hoitaa,jos ei jaksa kuunnella sitä samaa juttua niin aina voi ottaa hienotunteisesti etäisyyttä ja pitää taukoa näkemisessä. Ei tarvitse tökerösti polttaa siltoja takana. Ja toisen osapuolen ppitäisi jaksaa muistaa että on olemass amuitakin asioita kuin hänen pahaolo ja hoidot,mutta kun ne ovat pinnalla/käynnissä niin se muodostuu elämän tärkeimmäksi asiaksi sillä hetkellä,ihan inhimillistä. Minä tein lapset myöhemmin kuin pitkäaikaisimmat ystäväni,en jaksanut heidän kakkavaippa-itku-valvomisjuttujaan koska ne eivät koskettaneet sen hetkistä elämääni ja eivätkä ystäväni jaksaneet kuunnella minun matkakertomuksiani kun olivat muutaman yön valvoneet ja eivät päässet edes kauppaan yksi. Mutta se ei tarkoita sitä kun on ERI elämäntilanne että sillat poltetaan takana ja ollaan tylyjä ja kuvitellaan että se oma elämä on ainut oikea malli elää ja olla. Ystäväni myöhemmin heräsivät "äitiyskoomastaan" ja kuten myös itse myöhemmin samaisesta asiasta,nyt voidaan taas puhua kaikista asioista,eikä vaan siitä että minkä väristä kakkaa tulee :) ystävyyssuhteissa pitää antaa aikaa puolin ja toisin.
[quote author="Vierailija" time="17.01.2014 klo 11:27"]
[quote author="Vierailija" time="17.01.2014 klo 11:18"]
[quote author="Vierailija" time="17.01.2014 klo 08:04"]
Missä teillä koston hyväksyjillä menee raja? Onko ok tappaa ap? Onko ok tappaa ap:n lapset? Onko ok sytyttää ap:n talo tuleen? Antaako lapsettomuus oikeuden tehdä mitä tykkää? Jos joku ei tahdo keskustella aina vain lapsettomuushoidoista niin saako vastapuolta ja hänen perhettään todella sitten kohdella miten tahtoo? Jos olisin ap niin olisin peloissani lasteni puolesta, lapsen uhraaminen äidille kostamiseksi tuskin hetkauttaisi arvon loukkaantujarouvia.
Itse en kenellekään sanoisi noin, mutta minulle on sanottu noin ja silloin minä vain itse pyysin anteeksi ja sanoin että tiedän itse paremmin. (Sairaalassa lääkäri ei onnitellut synnytyksen jälkeen, totesi vain että olisi lapselle parempi ollut olla syntymättä koska me emme ole hyviä vanhempia hänen mielestään)
[/quote]
Herran tähden, menisköhän se raja vaikka siinä kakan levittelyssä? Siitä on kuule aika iso askel talon polttamiseen, saati jonkun tappamiseen! Mieti nyt hetki ennen kuin painat sitä lähetä-nappia... Tietysti tuollainen ilkivaltakin on ällöttävää ja lapsellista, sitä en kiellä.
Kysymys niille, joiden mielestä "lapsettomien ei kuulukaan saada lasta": kärsin lapsettomuudesta ja hoidoilla saimme lapsen. Täydellisen pienen ihmisen. Kuuluiko minun nyt siis saada tuo lapsi vai ei? Kun hänet kuitenkin sain, jos pystytte ymmärtämään, mitä tarkoitan. Eli tekikö tässä "luonto" (WTF?) jonkin järkyttävän virheen vai mitä meinaatte?
Adoption ehdottelijoille en voi sanoa muuta kuin että tutustukaapa aiheeseen vähän tarkemmin, ennen kuin tulette huutelemaan noita "helppoja ratkaisujanne". Ihan oikeasti. Teillä ei taida olla pienintäkään käryä koko asiasta. Se EI OLE niin helppoa. Lapsia ei todellakaan ole tarjolla kaikille halukkaille adoptoijille, ja adoptioon on todella tiukat kriteerit. Esim. itse en saisi adoptiolasta, koska minulla on 1-tyypin diabetes. Kodittomien lasten saaminen adoptioon ei myöskään käy ihan noin vain - ei kukaan voi mennä repimään jotain random katulasta Bangkokista mukaansa, vaan lapsen pitää oikeasti olla annettu adoptoitavaksi. Kaiken lisäksi kansainväliseen adoptioon liittyy paljon eettisiä ongelmia, joita en nyt tässä ala ruotia, kun menee niin pahasti ohi aiheen. Mutta toistan toiveeni: tutustukaa edes VÄHÄN aiheisiin, joista huolettomasti heittelette (naurettavia) kommentteja.
[/quote]
Koeputkesta sait lapsen, jota sinulle ei muuten suostuttu antamaan. Edes adoption kautta. Tarviiko tätä nyt selittää?
[/quote]
Haha, olet kyllä, ap, huvittavan yksinkertainen ihminen.
Ja ihan turha sanoa "en ole ap, ymmärrän ap:ta". Voi palstan omaa narsisti-akkaa kun kaikki tekevät vain sinun elämästäsi niin vaikeaa.
En kehtaa mennä viikonloppuna juhliin, koska en halua kertoa ihmisille olevani työtön.
Olen ollut jo puoli vuotta työttömänä ja viikonloppuna olisi juhlat, joihin tulee vanhoja tuttuja ja sukulaisia. Tiedän, että kaikki kyselisivät mitä teen nykyisin, enkä kehtaa kertoa että olen työtön. Toisaalta jos minä en mene, kysyvät he kuitenkin vanhemmiltani, jotka ovat menossa. Mitä voin tehdä?
[quote author="Vierailija" time="17.01.2014 klo 00:21"]
Minäkin olen ap:n kanssa samaa mieltä, kyllä se luonto tietää, kenen kuuluu saada lapsia ja kenen ei. Kenenkään ei tulisi alkaa leikkiä jumalaa siinä ja pyrkiä siihen keinotekoisesti. [/quote]
Niin, että kun esimerkiksi sikotautia sattuu olemaan liikkeellä, niin luonto antaa sen tarttua vain ja ainoastaan niihin poikiin, joista tulisi kehnoja isiä?
Miksi sinä sanoit noin ilkeästi omille ystävillesi? Minä en olisi sekuntiakaan tuollaisen ääliön ystävä. Jos sinulla itselläsi on lapsia niin yritäppäs korjailla asenteitasi ettei tartu viattomiin lapsiin.
Rehellisyys toista kohtaan ei tarkoita että voidaan loukata toista mikä itseä ärsyttää. Oli se ystävä sitten lihava tms. ei ystäviä haukuta, niitä tsempataan!
Jospa sinulle tulee joskus elämässä eteen tilanne että haluaisit purkaa sydäntäsi niin pidäppä itse turpasi silloin kiinni.
[quote author="Vierailija" time="16.01.2014 klo 19:48"]
Minulla on kaksi ystävää, joille ei kummallekaan ole lapsia kuulunut. Toinen on yrittänyt pitkään miehensä kanssa ja hänellä on ollut keskenmenoja muttei koskaan onnistunutta raskautta. Toinen on taas lapsettomuushoidoissa miehensä kanssa.
Olemme viettäneet aikaa kolmistaan ja aina vaan se puhe kääntyy noihin asioihin. En vaan jaksa kuunnella kun on omia murheitakin. Vaikka rautalangasta yrittäisin vääntää, että puhuttaisko jostain muusta niin aina vaan kääntyy samaan aiheeseen.
Viimeisin "tyttöjen ilta" oli liikaa, sanoa paukautin sitten että kun kaikkien niitä lapsia ei vaan pidä saada. Siihen voi olla ihan hyvä syy ja että varmasti he joskus ymmärtävät sen kyllä. No sain tietysti pahoja katseita.
Kuten arvasinkin, niin eipä ole tullut enää kutsuja yhteisten ystäviemme juhliin (olemme noin 6 hengen porukka ja muut vielä toistaiseksi nielee nuo jutut) eikä nämä kaksi enää ole vastanneet viesteihin ja sähköposteihin.
No tänä aamuna alkoi olla viimeinen pisara. Olin lähdössä autolla töihin, niin autoni päällä oli sitä itseään. (ilmeisesti koiran). Koska meillä on samassa pihapiirissä yrityksemme, niin tallentava videovalvonta on ja video on katsottu, syylliset tiedossa. Poliisille tehty rikosilmoitus asiasta. Nämä kaksihan siellä oli vauhdissa. Siis tällaisten ihmistenkö pitäisi niitä lapsia saada?
Luulisi että melkein 30-kymppiset naiset on sen verran jo kasvaneet ettei tuollaisiin lapsellisiin kostotoimiin tarvitse alkaa! Nyt on seuraamukset tulossa.
[/quote]
Hei,
mikä se hyvä syy on siihen, että ystäviesi ei pitäisi saada lapsia?
Missä teillä koston hyväksyjillä menee raja? Onko ok tappaa ap? Onko ok tappaa ap:n lapset? Onko ok sytyttää ap:n talo tuleen? Antaako lapsettomuus oikeuden tehdä mitä tykkää? Jos joku ei tahdo keskustella aina vain lapsettomuushoidoista niin saako vastapuolta ja hänen perhettään todella sitten kohdella miten tahtoo? Jos olisin ap niin olisin peloissani lasteni puolesta, lapsen uhraaminen äidille kostamiseksi tuskin hetkauttaisi arvon loukkaantujarouvia.
Itse en kenellekään sanoisi noin, mutta minulle on sanottu noin ja silloin minä vain itse pyysin anteeksi ja sanoin että tiedän itse paremmin. (Sairaalassa lääkäri ei onnitellut synnytyksen jälkeen, totesi vain että olisi lapselle parempi ollut olla syntymättä koska me emme ole hyviä vanhempia hänen mielestään)
[/quote]
Herran tähden, menisköhän se raja vaikka siinä kakan levittelyssä? Siitä on kuule aika iso askel talon polttamiseen, saati jonkun tappamiseen! Mieti nyt hetki ennen kuin painat sitä lähetä-nappia... Tietysti tuollainen ilkivaltakin on ällöttävää ja lapsellista, sitä en kiellä.
Kysymys niille, joiden mielestä "lapsettomien ei kuulukaan saada lasta": kärsin lapsettomuudesta ja hoidoilla saimme lapsen. Täydellisen pienen ihmisen. Kuuluiko minun nyt siis saada tuo lapsi vai ei? Kun hänet kuitenkin sain, jos pystytte ymmärtämään, mitä tarkoitan. Eli tekikö tässä "luonto" (WTF?) jonkin järkyttävän virheen vai mitä meinaatte?
Adoption ehdottelijoille en voi sanoa muuta kuin että tutustukaapa aiheeseen vähän tarkemmin, ennen kuin tulette huutelemaan noita "helppoja ratkaisujanne". Ihan oikeasti. Teillä ei taida olla pienintäkään käryä koko asiasta. Se EI OLE niin helppoa. Lapsia ei todellakaan ole tarjolla kaikille halukkaille adoptoijille, ja adoptioon on todella tiukat kriteerit. Esim. itse en saisi adoptiolasta, koska minulla on 1-tyypin diabetes. Kodittomien lasten saaminen adoptioon ei myöskään käy ihan noin vain - ei kukaan voi mennä repimään jotain random katulasta Bangkokista mukaansa, vaan lapsen pitää oikeasti olla annettu adoptoitavaksi. Kaiken lisäksi kansainväliseen adoptioon liittyy paljon eettisiä ongelmia, joita en nyt tässä ala ruotia, kun menee niin pahasti ohi aiheen. Mutta toistan toiveeni: tutustukaa edes VÄHÄN aiheisiin, joista huolettomasti heittelette (naurettavia) kommentteja.
[/quote]
Koeputkesta sait lapsen, jota sinulle ei muuten suostuttu antamaan. Edes adoption kautta. Tarviiko tätä nyt selittää?
[/quote]
Sinusta ykköstyypin diabetes tekee ihmisestä kelpaamattoman vanhemmaksi?
Minulla on ystävä, jonka olen tuntenut 35 vuotta. Hän on yksinäinen, minulla on perhe. Kun puhumme puhelimessa, hän yleensä avautuu kaikista ikävistä asioista, joita hänellä on sydämellään. Harvoin hän kysyy, mitä minulle kuuluu. Kuuntelen häntä, koska en ole valmis luopumaan tästä ystävyydestä, kumma kyllä!
[/quote]
[/quote]
Kyllä, ole hyvä ja selitä. IImeisesti olen myös auttamattoman tyhmä, kun en ymmärrä, miksi diabeteksen takia en "ansaitsisi" lasta.
Tietysti on tyhmää provosoitua heikkolahjaisen ap provosta, mutta muutaman sanan kirjoitan.
Mutta jos luonto on päättänyt, että jonkun kuuluukin jäädä lapsettomaksi, niin saman ajatustavan mukaan jonkun joka sairastuu, kuuluukin sairastua, mitä turhaan hoidamme, kyllä luonto asiasta huolehtii, se parantuu, jonka luonnon tahdosta kuuluukin parantua.
Muutoin toivoisin, teinkin pyynnön, että sivujen ylläpitäjä nyt vihdoinkin tarttuisi toimeen ja poistaisi nämä ala.arvoiset provot. Kaikki eivät niitä provoksi ymmärrä ja ihminen joka liikkuu rajalla surunsa keskellä voi katkeroitua ja tehdä harkitsemattomia tekoja.Tahdotko ap todella, että olet mahdollisesti edesauttamassa jonkun epätoivoisen itsemurhaa?
Emmeko ole oppineet mitään surullisista ampumistapauksista?
Suurin osa niistä on juuri tälläisten kiusaamisten aiheuttamia, ei ole väliä kiusataanko reaali vai virtuaalimaailmassa.
Sydän käteen provojen tekijät; oletko valmis kantamaan vastuun, jos poliisi joku kaunis päivä soittaa ovikelloa ja pyytää perusteluita kirjoituksellesi? Ei ollenkaan mahdoton mielikuva, viestin lähettäjöä on lapsellisen helppoa selvittää, jos niin halutaan!
[quote author="Vierailija" time="17.01.2014 klo 11:47"]
[/quote]
[/quote]
Kyllä, ole hyvä ja selitä. IImeisesti olen myös auttamattoman tyhmä, kun en ymmärrä, miksi diabeteksen takia en "ansaitsisi" lasta.
[/quote]
Ja siis kuka minulle sen lapsen "antoi" tai olisi ollut antamatta? Luontoäiti? Miksi "hän" sitten sen kuitenkin "antoi", kun kerran lapsi minulla nyt on? En vain voi tajuta näitä järkeilyjä...
Onko tämä palsta täynnä lapsettomia vaiko muuten vaan ihanh hemmetin tekopyhiä ihmisiä? Tekö siis väitätte, että vilpittömästi jaksaisitte kuunnella ystäviänne nähdessänne aina vaan sitä samaa valitusvirttä? En kuulkaas usko. Tai sitten olette tosissanne ottanut kaverisuhteessanne jonkun sylkykuppiosan.
Ei ne lapsettomat mitään pyhimyksiä sentään ole! Varmasti tuollainen tilanne on vaikea ja satuttaa, mutta pitäisi heidänkin tulla pois sieltä kuplastaan ja miettiä ehkä jotain muuta sisältöä elämälleen.
Hieman tahditon heitto aloittajalta, mutta aika hauskaa jos teidän mielestä ystävyyssuhteeseen kuuluu toisen taukoamaton valituksen kuuntelu mutta ei kuitenkaan suoraan sanominen. Se oli ap:n mielipide, piste.
Ja tuo kosto oli vain ja ainoastaan lapsellista ja pistää kyllä minutkin miettimään että tollaisistako sitten vanhempia pitäisi tulla. Ehkä tosiaan parempi vaan että eivät ole enää ysäviä. Harmittaa aloittajan puolesta että välit näyttäis sitten menneen muihinkin. Toivotaan että hekin valitukseen liikaa kyllästyttyään tajuavat ettei ap mikään pahis ole.
Oi aikoja oi tapoja. Kyllä se aika usein menee myös toisinpäin. Että tyttöjen kinkereissä jutellaan suurimmalta osin niistä omista muksuista. Eihän se nyt niin kovin kivaa sitten ole tahattomasti lapsettomana sitä kuulostella. Ei mulle silti tulis mieleenkään lähteä laukoaan mitään toisten lapsista, eikä kyllä siitä lapsettomuudestakaan.
Silti uskon että tää oli provo, eikä noin ole oikeasti missään tapahtunut. Jos olis, niin mitä järkeä sitä olis tulla tänne palstoille ruikuttamaan, mitä toivot siitä hyötyväsi?
No huh huh. ap:han vain sai totuuden, miten siitä voi edes suuttua?
Huh millasia "kavereita". :O Katkeria ja rumiakin varmasti. Vääränlainen vartalokin raskautumiseen niillä. Mutta että tuollaista ilkivaltaa tekee, törkeää. No, onneksi sellasilla hulluilla ei ole lapsia. Mutta ajattele miten hauskaa... Mahot lehmät paskaa käsissään. :D
96 ja 97 ap:n kirjoittamia. Taitaa olla sinulla vaikea elämä, voi raukkaa. :)
[quote author="Vierailija" time="17.01.2014 klo 13:05"]
96 ja 97 ap:n kirjoittamia. Taitaa olla sinulla vaikea elämä, voi raukkaa. :)
[/quote]
Ei raukka ymmärrä, että hänen kirjoitukset erottaa koska näkökulma ei ole täysikasvuisen ihmisen. Ei terve ihminen keksi provoja toisten autojen sotkemisesta. Ja joka ketjuun vastataan itselle jos kukaan muu ei kehu hyväksi tyypiksi, se vielä puuttuu tästä. "vaikutat hyvältä tyypilta. tsemiä /tsemppiä ap"
[/quote]
[/quote]