Mekkojen käyttö "alastonta" ja poikkeavaa?
Kyllä pisti ihmettelemään, kun luin tuota vanhaa ketjua, missä jonkun äidin lapset valittavat hänen hameiden käytöstä. Osa niistä kommenteista siis (oli siellä hyviäkin). Tähänkö on tultu, että kaikki massasta poikkeava on outoa? Eihän teineille se kuulu, miten vanhemmat pukeutuu! Ennen naiset pukeutuivat aina hameeseen ja miehet housuihin. Nyt se katsotaan paljastavaksi
Kommentit (91)
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliä jos pikkuhousut vilahtavat? Eihän siinä mitään hävytöntä ole, nehän peittävät kuitenkin kriittiset paikat
No mietipä, miksei ihmiset kulje sitten pelkissä pikkuhousuissa tuolla kaupungilla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliä jos pikkuhousut vilahtavat? Eihän siinä mitään hävytöntä ole, nehän peittävät kuitenkin kriittiset paikat
No mietipä, miksei ihmiset kulje sitten pelkissä pikkuhousuissa tuolla kaupungilla?
Niinhän jotkut tekevätkin. Siinä on vain helma esteenä
Mitäs nämä legginssit ja trikoot sitten on ? ! Vako ja pikkuhousut näkyy aivan selväst ! Samat vinkujat möyhyää asiallisista pukeutumisesta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän mekoissa ole mitään alastonta. Itse käytän usein niitä enkä koskaan ole kuullut moista.
Mekoissa/hameissa voi portaissa tai läpinäkyvillä lattioilla olla se ongelma, että alla olija näkee liikaa. Myös tuuli nostaa helmoja. Eli vaatii peittävät alushousut alle.
Mikä nyt on liikaa?
-Hopeakettu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinhän jotkut tekevätkin. Siinä on vain helma esteenä
eli roiskeläppä kuten automiehet sanovat
Mekossa ei ole mitään vikaa. Polvipituus on sopiva lähes kaikille iästä riippumatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kesällä paras kuumalla.Hame.
Talvella lämmin ,kun paksut kalsarit,sukkahousut pitkän hameen kanssa.
Sukkahousut ovat lämpimämmät kuin farkut kylmillä keleillä
Kalsarit,sukkahousut tietysti farkkujen alle,eihän sitä muuten tarkene,vielä säärystimetkin.[/quote
Joo ja vielä ne vanhat kunnon väli-,eli raappahousut ,niin: 'A,'vot' !]
En ymmärrä mikä minihameessa on vikana? Olen 33-vuotias ja käytän kyllä edelleen minihameita. Kesällä ilman sukkahousuja ja talvella sukkahousujen kanssa. Ja mulla on vieläpä esiteini-ikäisiä lapsia joita ei haittaa miten pukeudun.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä mikä minihameessa on vikana? Olen 33-vuotias ja käytän kyllä edelleen minihameita. Kesällä ilman sukkahousuja ja talvella sukkahousujen kanssa. Ja mulla on vieläpä esiteini-ikäisiä lapsia joita ei haittaa miten pukeudun.
Tuskin ne niin lyhyitä kuitenkaan ovat että takapuoli vilkkuu. Minihame voi tarkoittaa myös melkein polveen ulottuvaa
Joillekin ihmisille sopii hame paljon paremmin kuin housut. Näyttää jotenkin enemmän omalta. Toiset taas ovat housuihmisiä ja tyylikkäitä niissä. Jokainen tyylillään.
Tietysti riippuu myös, miltä sääret/polvet/reidet näyttävät.
Hohhoijaa kirjoitti:
Mitäs nämä legginssit ja trikoot sitten on ? ! Vako ja pikkuhousut näkyy aivan selväst ! Samat vinkujat möyhyää asiallisista pukeutumisesta
Niin ja kyllähän esim. tiukat farkut myös korostavat takapuolta sekä lantiota ja tuovat jalkojen muodot esiin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kyllähän miltei kaikki käyttävät pitkiä housuja tähän aikaan vuodesta. Hameisiin pukeutuvat ovat selkeässä vähemmistössä.
Maaseudulla ehkä, mutta Helsingissä mekko tai hame on normi vaate toimistotyössä. Ketjun aloittaja mainitsi lisäksi että työkseen on asiakaspalvelutehtävässä ja mekko on työvaate.
Niin on, tietyt ammatithan käytännössä edellyttävät hameen käyttöä. Tosin yleensä työtehtävissä hameet ovat säädyllisen pituisia ja niiden kanssa käytetään sukkahousuja. Ellei työskentele maksullisissa tehtävissä :D
Ai kesälläkinkö pitää käyttää sukkahousuja? Ja onko niiden pakko olla mustat läpinäkymättömät? Taitaa olla aika ahdasmielistä tynnyrissä elänyttä maalaisporukkaa täällä kirjoittelemassa.
Ei ollut mustista sukkahousuista puhetta, vaan sukkiksista ylipäätään. Kuuluuhan ne juhlaetikettiinkin, ohuet ihonväriset. Ja jotkut 10 den sukkahousut eivät hiosta
Niinpä. Eihän miehetkään saa tulla juhliin shortseissa, vaikka olisi keskikesä, joten miksi naisten kuuluisi saada olla ilman sukkahousuja? Huono selitys tuo että tulee kuuma
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskin ne niin lyhyitä kuitenkaan ovat että takapuoli vilkkuu. Minihame voi tarkoittaa myös melkein polveen ulottuvaa
Minihame on yleensä about puoleen reiteen. Ei silloin takapuoli vilku vielä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kerro että nostat työpaikalla tavarat lattialta suorin jaloin?
Meillä oli sellainen sihteerikkö 90-luvulla
-Hopeakettu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kerro että nostat työpaikalla tavarat lattialta suorin jaloin?
Meillä oli sellainen sihteerikkö 90-luvulla
-Hopeakettu
Aina voi mennä kyykkyyn ;) Toki riippuu millaista työtä tekee, jossain toimisto tai asiakaspalvelutyössä harvemmin joutuu kyykistelemään
Alastomalta näyttää, jos mekot näyttävät enemmän yöpaidoilta kuin päällysvaatteilta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kyllähän miltei kaikki käyttävät pitkiä housuja tähän aikaan vuodesta. Hameisiin pukeutuvat ovat selkeässä vähemmistössä.
Maaseudulla ehkä, mutta Helsingissä mekko tai hame on normi vaate toimistotyössä. Ketjun aloittaja mainitsi lisäksi että työkseen on asiakaspalvelutehtävässä ja mekko on työvaate.
Niin on, tietyt ammatithan käytännössä edellyttävät hameen käyttöä. Tosin yleensä työtehtävissä hameet ovat säädyllisen pituisia ja niiden kanssa käytetään sukkahousuja. Ellei työskentele maksullisissa tehtävissä :D
Ai kesälläkinkö pitää käyttää sukkahousuja? Ja onko niiden pakko olla mustat läpinäkymättömät? Taitaa olla aika ahdasmielistä tynnyrissä elänyttä maalaisporukkaa täällä kirjoittelemassa.
Ei ollut mustista sukkahousuista puhetta, vaan sukkiksista ylipäätään. Kuuluuhan ne juhlaetikettiinkin, ohuet ihonväriset. Ja jotkut 10 den sukkahousut eivät hiosta
Niinpä. Eihän miehetkään saa tulla juhliin shortseissa, vaikka olisi keskikesä, joten miksi naisten kuuluisi saada olla ilman sukkahousuja? Huono selitys tuo että tulee kuuma
Olen aina ihmetellyt kanssa tätä, että miehillä pitää olla aina pitkät housut kaikissa virallisissa tilaisuuksissa, mutta naiset saavat olla halutessaan vaikka sääret paljaana lyhyt hame päällä. Shortsit miehillä ovat aina nou nou
Vilkkuvat alushout kuulostaakin joltain kaalimato.comin pääsiäismunayllätykseltä. Leppeän kesätuulen hellästi hameen halla hyväilemä verhoamaton hupikumpu sen sijaan on jotain ihan muuta.