Naiset - miten synnytys TODELLISUUDESSA vaikuttaa alapäähän?
Kertokaapa siskot. Itse synnytän maaliskuussa esikoiseni ja mitä moninaisimpia juttuja kuultuani haluaisin kuulla kokemuksia ihan oikeilta, asian kokeneilta ihmisiltä.
Kiitos!
Kommentit (89)
Kolme lasta alateitse syynnyttänyt enkä ole huomannut muutoksia, eikä ole mieskään, joskus mies todennut että olen "ihanan tiukka". Tosi vähän olen jumpannut lantionpohjan lihaksia, sen verran että olen paikallistanut kyseiset lihakset.
Mulla ei mitenkään, tiukkaa kamaa on
[quote author="Vierailija" time="09.01.2014 klo 07:39"]No varmasti vaikuttaa. Tavara rupee roikkumaan ja menetät pahimmillaan virtsanhallintakyvyn.
[/quote]
Minulla ainakaan ei todellakaan ole alkanut mikään muu roikkumaan lasten myötä kuin tissit..ne ainoat koihin et voi jumppaamalla vaikuttaa.. Entisellään pimppini on kahden lapsen jälkeenkin eikä ikinä ollut virtsanpidätysongelmia.
t. Posliini viiva ;)
Minulla on viisi lasta. Viimeisimpien synnytysten jälkeen on ollut pari kk väljän oloiset paikat, mutta aika vähällä jumpalla olen saanut tiukemmaksi kuin ennen raskauksia. Positiivinen vaikutus tiukkuuteen siis!
Ei mitenkään. Tietysti heti synnytyksen jälkeen oli tikkejä, mutta ei jäänyt mitään eroa pitemmän päälle. En ole edes jaksanut kauheasti tehdä lantionpohjajumppaa
Kyselijä kuulostaa kuusikymppiseltä pervoukolta.
Mun mielestä kysymys kuuluu, miten RASKAUS ja synnytys vaikuttavat alapäähän. Mulla ainakin isoimmat muutokset on tulleet raskausaikana. Oonkin varmaan ainoa AV-palstailija, jolla jotain muutoksia on tapahtunut.
Tuntoherkkyys ja nautinto lisääntyivät.
Raskaus itsessään löysyttää paikkoja. Siksi keisarileikkauskaan ei pelasta löystymiseltä. Repeämiltä se tietysti pelastaa, jos ei ota huomioon leikkaushaavaa kohdun, vatsanpeitteiden ja ihon läpi. Samoin naisen ikääntyminen vaikuttaa.
Ei mitenkään negatiivisesti. Neljä synnytystä. Naisen elimistö osaa toipua synnytyksestä. Poikkeuksia toki on, ja toipuminen on yksilöllistä. Lantionpohjajumppaa kannattaa kaikkien tehdä. Myös synnyttämättömien. Kun imettää ja joutuu istuskelemaan ja makoilemaan vauvan kanssa, voi samalla jumpata. Tai bussipysäkillä vaikka. Älä usko kauhujuttuja. Jos todellisia ongelmia tulee, hankkiudu erikoislääkärille.
Lue tuo ketju, siellä on oltu rehellisempiä:
http://www.vauva.fi/keskustelu/3877187/ketju/siis_jaako_mun_alapaa_lopullisesti_tallaiseksi
Ei radikaalisti, mutta ennen kiinni olevan näköinen pillu on kuin oksentava karhu. Se on jotenkin "auki" olevan näköinen. Mulla on 3 lasta.
Ei mitenkään.
Ihan rehellisesti sanottuna 2 synnytystä ei vaikuttanut mitenkään mainittavasti. Mitään mainittavaa muutosta ei ole nähtävissä eikä myöskään tunnu. Vaikka 2x episiotomia niin leikkausjälki parantui niin hyvin, ettei sitä huomaisi jos ei osaisi etsiä.
Ai jos joku kertoo, että ei tullut muutoksia, niin sekö ei ole sitten rehellistä? Vain kauhukettomukset ovat totta? Mietipä nyt vielä kerran...
Itse se emättimen aukko ei ole sillai tiukka kuin ennen, mutta sisemmältä kyllä aika normaali seksiä ajatellen. Mulla tuli laskeumaa joka paikkaan eli vaikka kyykyssä huomaa kyllä et kohdunsuu on tosi alhaalla, etuseinämä pullottaa ulos ja takaseinämä (suoli) emättimeen päin. Virtsankarkailua tms. Ei ole, eikä tosiaan sekstailuun ole vaikutusta, laskeumaleikkaus kuitenkin jossain vaiheessa tod.näk edessä.
5 lasta tehnyt 5 vei tunto aistin alapäässä ja klitoriksesta tiukkuus palautui jumpalla parissa kuukaudessa.
Mulla ei mitenkään. Kaksi lasta olen synnyttänyt alakautta, ei repeämiä tai ainuttakaan tikkiä kummallakaan kerralla. Mulla on todella joustava kudostyyppi, joka aiheuttaa muissa asioissa ongelmia (mm. yliliikkuvat nivelet), mutta synnytyksessä siitä oli apua. Lihaksia olen jumpannut sen verran, että ainakaan löysemmäksi ei ole paikat jääneet.
Nykyisin ulkonäöllisesti näkee vain epparinarven. Tottakait aluksi menee aikaa ennen kuin palautuu. Ite synnytän lähiaikoina kolmannen. Ja aluksi seksi ei ole olut niin nautinnollista, mutta tunto palautuu ajallaan :)
Nämä jotka väittävät että ei mitenkään muutu, niin miettikää nyt. Sieltä alapäästä on tullut vauva ulos. Siis monen kilon mötikkä. Synnytys on voinut olla pitkä, jolloin vauvan pää venyttänyt paikkoja pitkään. Niin että ihanko entiselleen sellaisesta palaa. Ei varmasti. Kyllä tavara voi ihan kelvolliseksi ja seksin kannalta hyväksi palata, mutta liioittelut sikseen.
Omalla kohdalla kävi niin, että episiotomiahaava kiristi todella pitkään, noin 4kk. Alapäähän kun katsoin, niin värkki oli jotenkin kummallisen näköinen, ei ollut paikat kohdillaan. Jumppasin ja jumppasin, mutta peilistä katsoi vieras pimppi. Nyt kahden vuoden jälkeen tuntuu ja näyttää hyvältä kun vertaa vaikka pariin ensimmäiseen synnytyksen jälkeiseen kuukauteen. Vaan ei ole entisensä.
No varmasti vaikuttaa. Tavara rupee roikkumaan ja menetät pahimmillaan virtsanhallintakyvyn.