Armeijan käynyt nainen paikalla, kysy mitä haluat
Kommentit (141)
Tässä hienoa opetusmateriaalia sodanajan olosuhteista ja niissä selviytymisestä. Tämä tietenkin vain siviileille, me intin käyneet jo tiedämmekin nämä jutut.
[quote author="Vierailija" time="07.01.2014 klo 18:20"]
[quote author="Vierailija" time="07.01.2014 klo 18:15"]
Mitä eri "vapauksia" sait kuin miehet? Mitäs sit kun sulla oli menkat siellä..kuinka paljon hankaloitti mitäkin? Hyi..mä en ikinä vois mennä armeijaan. Menkat 24/7 ja eihän siellä oo mitään yksityisyyttä edes vessatoimitusten aikana. Haluan kärsiä menkkani, paskoa sekä nukkua ihan omassa rauhassani ilman että pitää hyppiä jonkun muun pillin mukaan.
[/quote]
Söin pillereitä, ihan just sen takia ettei metsässä ois menkkoja. Kun leiri saattoi kestää 5 päivää eikä tietenkään sinä aikana pääse suihkuun - kuten ei kukaan muukaan. Huhua oon kuullu, että naiset pääsis metässäkin suihkuun, mutta en ite ainakaan sellasta mahdollisuutta vuoden aikana nähny enkä kyllä kysellykään. Jos kasarmilla oli menkat niin ei se sen kummemmin hankaloittanut, side taskuun ja vaihtamaan kun käy vessassa. Suurin ongelma vessakäyntien suhteen oli leireillä pissalla käynti, kun otat pois taisteluliivin, sirpaleliivin (aukaiset ja pujotat pään yli, eli otat myös kypärän pois, ja aseen laitat niin että löydät sen myös pimeässä, taskulamppu ei saanut käyttää) sitten aukaiset talvikerraston takin, sitten toisen takin ja sitten pääset ottamaan henkselit pois ja sitten kyykylle vasta. Eli jos oli 5min tauko niin ei todellakaan riittänyt, miehet tässä ajassa tietenkin hyvin ehtivät kun ei tarvinnut kuin aukaista sepalus. Naisena jouduit lähtemään jonnekin vähän kauemmas puskan taakse, ei ihan siinä kaikkien edessä viitsinyt.
[/quote]
Mutta monet miehet ovat olleet armeijassa parin viikon leireillä. Silloin menkat tulee pakostikkin
[quote author="Vierailija" time="07.01.2014 klo 18:55"]
Saitko mitään fyysisiä helpotuksia, jotka olisivat vituttaneet miesvarusmiehiä?
Itse sain aikaan helteessä kannettavaksi skapparilta naisvarusmiehen tetsarin ja rynkyn 30km:n marssilla. Itsellä oli vielä radio omien releiden lisäksi. Onneksi en nähnyt tätä vapaaehtoista, vaan skapiainen otti fiksusti marssin päätteeksi releet takaisin. Ei syntynyt mitään antipatioita tiettyä naista kohtaan.
[/quote]
Ootko oikeastaan käynyt armeijaa ollenkaan? En ole kuullut koskaan kenenkään käyttävän sanaa "skapiainen" vain kapiainen ja skappari...
[quote author="Vierailija" time="07.01.2014 klo 19:51"]
[quote author="Vierailija" time="07.01.2014 klo 19:27"]
Pidätkö itseäsi jollain tapaa erilaisena kuin armeijaa käymättömiä naisia?
[/quote]
No jos tarkoitat pidänkö parempana, niin en. Mutta jos nainen alkaa puhumaan, että "joo minäkin mietin, että oisin menny inttiin! ja olinkin jo menossa jne", niin sitten tulee vähän sellanen fiilis, että no pitääkö se mainita kun et kuitenkaan mennyt. Siinä "meinasin" ja "kävin" välillä on kuitenkin aika iso ero. Mutta jos on intin joutunut keskeyttämään terveydellisestä syystä niin en millään tavalla todellakaan väheksy tai pidä heikompana. Mutta tottakai se on kokemuksena todella erilainen, joten tietenkin pidän jossain määrin itseäni erilaisena. Toisaalta joku muu on voinut olla vuoden reissaamassa Intiassa, ja on siltä tapaa erilainen. Pidän positiivisena sitä, että käytyäni intin en eroa siinä miehistä. Voin esimerkiksi paremmin ottaa kantaa tasa-arvo asioihin, kun ensimmäisenä joku mies ei huuda "no vittuakos sä tiedät kun et oo edes inttiä käynyt." Enempää kysymystä erittelemättä vaikea tarkemmin vastata.
[/quote]
En ole ap, vaan armeijan käynyt nainen itsekin. Lähes aina kun mainitsen , että olen käynyt armeijan tulee vastapuolelta (jos on nainen) samat kommentit:"Olisin itsekin mennyt mutta kun se tuli mahdolliseksi olin jo liian vanha, 23-v", "Olisin mennyt, mutta aloinkin sitten seurustelemaan"tai "Olisin mennyt jos en olisi seurustellut jo nuorena", "Olisin mennyt, mutta vanhempani/poikaystäväni olivat sitä vastaan", "Olisin mennyt mutta pääsinkin sitten suoraan lukiosta opiskelemaan".
Omassa tuvassani oli alokasaikana: minä 25v (sinkku, amk:stä valmistunut), tuleva työkaverini 24v, poikaystävältä salaa inttiin lähtenyt (törmäsivät sitten kun päästiin ekaa kertaa vapaasti sodeen), yliopistoon päässyt seurusteleva. Viides ei koskaan ilmestynyt paikalle. Tapasin myös armeija-aikana 29v äidin joka oli intissä.
Hei. Mä oon aina ollu toisaalta kiinnostunu armeijaan menemisestä. Isiki nauro kun tyttö 5w ilmoittti menevänsä armeijaan, nojaa, olen tällä hetkellä 15, eli kuitenkin "lapsi" vielä ja on tässä aikaa miettiä, mutta oon alkanu nyt tosissaan miettimään menisinkö armeijaan kun sen aika ois. Minkälainen kunto sinulla oli ennen armeijaa, että miten sen hetkinen kuntosi vaikutti hyvällä tai huonolla. Itse olen aina ollut poikamainen tyttö, en mikään neiti, ja oon aina halunnu ylittää itseäni ja saada sitä tiettyä kokemusta. Olisi erittäin mukava jos voisit tiivistetysti kertoa armeijasta, sekä hyvistä, että huonoista puolista:)
Kun on käynyt nainen armeian, ja sitten päättää ettei halua osallistua enää armeian juttuihin, niin onko sitten pakko mennä vai voika siitä erota?, Esim jos tulisi tilanne et pitää lähteä sotimaan?
Alkaako nimesi A-kirjaimella ja onko sinulla vauva?
Suomen armeija on jo niin leikkikoulu, että myös tyttelit siellä pärjäävät... Tämä näkyy esim.sillä että virallisessa kuntotestissä rimaa on laskettu jo muun muassa sillä että enään testiin ei kuulu edes leuanvedot, koska naiset eivät niitä fyysisesti heikompina saa tehtyä. Myös kuritustoimenpiteitä ei enään ole alokkaille /rivimiehille.
Myös auk:iin ja ruk:iin otetaan melkein kaikki halukkaat naiset ilman mitään pätevyysperusteita. Pelkkä sukupuoli riittää, koska pelätään sovinismia ja tasa-arvoa. Niin, siis kaikki armeijassa olevat ja sen käyneet ovat fanaattisia feministejä jotka toivoisivat omistavansa peniksen.
Katsokaahan esim. Venäläisten, brittien ja jenkkien erikoisjoukkoja (näissä on kova taso, eikä vaatimustasoa ole laskettu femakkojen hölmöjen vaatimusten vuoksi). Näkyykö näissä tytteleitä? Ei...
Palautinko teidät maanpinnalle armeija -asiassa? Entä pahoitinko mielesi? Hyvä, sitä toivonkin ;)
Ja Ap, en arvosta sinua sen enempää kuin ketään muutakaan armeijaa käynyttä vain koska olet nainen. Turhaa korostat täällä itseäsi sillä että olet selvinnyt moisesta 6kk -12kk kestävästä leikkikoulusta.
Ehkä sinä keskustelun aloittaja (tai kuka tahansa intin käynyt nainen) luet tätä keskustelua vielä ja vaivaudut vastaamaan :)
Itseki olisi vuoden päästä kesällä tarkoitus mennä armeijaan ja alkaa jo hieman jännittää, mutta eniten minua ehkä "pelottaa" elämä intissä menkkojen kanssa. Heti ensimmäisissä viesteissä totesitkin käyttäneesi pilleritä, mutta miten se elämä varsinkin siellä leirillä kuukautisten kanssa toimii? En ole käyttänyt aikaisemmin minkäänlaisia ehkäisyvalmisteitakaan että siteiden voimin on menty enkä todellakaan haluaisi aloittaa pillereidenkään syömistä.Lähinä siis en oikein tiedä miten minun kannattaisi tehdä... Pahemmin ole edes pillereihin tms perehtynytkään, koska en niitä haluaisi käyttää lainkaan kaikkien sivuvaikutuksien yms vuoksi. Olisin todella kiitollinen jos olisi hyviä neuvoja? ^^
Onko Suomi vähän jälkeen jäänyt paska verrattuna useimpiin Euroopan maihin? Miehillä asevelvollisuus ja naiset saa mennä jos huvittaa.
Paskasysteemi pääsis vaan muualle täältä ja äkkiä. Vieläkin kuin joku kekkoslovakia omituisine lakeineen. Nytkin kauppiaat menettää ja paljon. Hyi mikä holhousyhteiskunta.
Onko armeijaan jotain testejä tytöille? Kuinka helppo tyttönä on helppo päästä inttiin? :) miten hiukset kannattaa pitää, että ne eivät olisi tiellä?
Miten pidit hiuksia intin aikana? Ite olen menossa inttiin ja oon miettiny leikkaisko lyhyeks vai laittasko jotenki kii. Mut en oo mikää mestari kampausten tekijä :D
[quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 02:13"]Ehkä sinä keskustelun aloittaja (tai kuka tahansa intin käynyt nainen) luet tätä keskustelua vielä ja vaivaudut vastaamaan :)
Itseki olisi vuoden päästä kesällä tarkoitus mennä armeijaan ja alkaa jo hieman jännittää, mutta eniten minua ehkä "pelottaa" elämä intissä menkkojen kanssa. Heti ensimmäisissä viesteissä totesitkin käyttäneesi pilleritä, mutta miten se elämä varsinkin siellä leirillä kuukautisten kanssa toimii? En ole käyttänyt aikaisemmin minkäänlaisia ehkäisyvalmisteitakaan että siteiden voimin on menty enkä todellakaan haluaisi aloittaa pillereidenkään syömistä.Lähinä siis en oikein tiedä miten minun kannattaisi tehdä... Pahemmin ole edes pillereihin tms perehtynytkään, koska en niitä haluaisi käyttää lainkaan kaikkien sivuvaikutuksien yms vuoksi. Olisin todella kiitollinen jos olisi hyviä neuvoja? ^^
[/quote]
En ole ap mutta vastaanpas. Minä käytin siteitä ja tamponeita. Intin housuissa ei siteet yleensä näy. Koska pääasiallisesti palvelin talvella, kerroksia oli niin paljon, että harvemmin ongelmia oli. Pakastuspussi kannattaa pitää pikkuroskiksena toisessa reisitaskussa, hautaamaan älä niitä ala. Heittelee sitten roskiin sen pussin kun tilaisuus tulee.
Kannattaa pitää metsässä intiimipuhdistuspyyhkeitä mukana.
[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 13:12"]Onko armeijaan jotain testejä tytöille? Kuinka helppo tyttönä on helppo päästä inttiin? :) miten hiukset kannattaa pitää, että ne eivät olisi tiellä?
[/quote]
Lääkärintarkastus ja kutsunnat.
Hiukset todella lyhyeksi tai sitten pitkänä tiukka nuttura nutturaverkkoa käyttämällä. Puolipitkä on epäsiisti. Samoin "naisellinen lyhyt" on epäsiisti.
[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 18:31"]Miten pidit hiuksia intin aikana? Ite olen menossa inttiin ja oon miettiny leikkaisko lyhyeks vai laittasko jotenki kii. Mut en oo mikää mestari kampausten tekijä :D
[/quote]
Pitkillä hiuksilla on helppo tehdä tiukka nuttura nutturaverkolla.
Olen 13v tyttö. Mulla on ollu haaveena armeija jo pitemmän aikaa jostain 4-5v asti. Harrastan partiota,palokuntaa jayleis urheilua. Mutta kunto on aika huono silti. Tiedätkö mitään paikkaa mistä vois nähdä mitä "tasoja" on johon voisin pyrkiä?
voiko nainen mennä inttiin vaikka ei ois missään fitness kunnossa? Tai että pärjääkö siellä silti? En meinaa siis mitään erityisen lihavaakaan
Meidän aikaan tunnettiin muodossa: "yksi härsii, kaikki kärsii". Harvoin meillä silti ole nasset naamassa..