Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuka muistaa kylman talven 1987?

Vierailija
07.01.2014 |

Mennessani duuniin kavelin Stockan lapi lampimikseni. Matka oli siis asememalta Ludviginkadulle (Erottojan ylapuolella). Ja jossain vaiheessa posket palentui kuitenkin. -37c  ja junat kulki mutta ehka vahan myohassa. Olin 21v. 

Kommentit (705)

Vierailija
321/705 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista erikseen tuota talvea. Olin neljännellä luokalla ja minusta tuntuu, että ala-asteella täällä pohjoisessa oli aina talvella yli 30 astetta pakkasta. Isä tai naapuri vei meidät kovemmilla pakkasilla kouluun. Kotiin piti kävellä, ellei joku tuttu ottanut kyytiin. Villaa oli päällä, koska äiti oli kova neulomaan. Silti joskus paleltui posket. En muista oliko se juuri tuo talvi.

Vierailija
322/705 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan että tein itselleni irtohupun ja isot käsineet tikkikankaasta, resorista vuori, tarkenin kävellä kahden km matkan töihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/705 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnyin tuona talvena, joten muistikuvani ovat hatarat. 

Vierailija
324/705 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista, olin niin onneni huumassa, kun olin ollut vasta vuoden uskossa Jeesukseen - kaikki oli vaan niin ihanaa.

Vierailija
325/705 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista, olen syntynyt 1990

Vierailija
326/705 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan. Olin itse silloin 8 vuotias. 👍vaatetta vaan päälle ulos kun piti lähteä jonnekin.

Vierailija
327/705 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kyselet muistiasioita ja vielä talvesta.

Vierailija
328/705 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan hyvin. lokakuun lopussa oli -25. Oltiin ulkona kavereiden kanssa täysissä talvivarusteissa lokakuussa. Lunta oli reilusti, kauhea pakkanen ja tähtikirkas taivas.

Kesä -87 pli kylmää ja satoi vettä koko kesän. oltiin kaverin kotona koko kesäloma, istuttiin lattialla ja pelattiin korttia kaksi kuukautta putkeen. Kehittävä nuoruus.

Vierailija
329/705 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 25. Ystävällä oli koira ja hän laittoi sille pienet villatumput jalkoihin, kun vei sen ulos. Kävin kylässä Helsingin keskustan asunnossa, jossa oli kuuraa ikkunan sisäpuolella.

Vierailija
330/705 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan. Olin raskaana ja mies oli juuri lähtenyt matkalle ja itse pakkasessa odotin linja-autoa joka ei tullut. Soitin sitten veljelleni joka haki Turusta ja vei Kaarinaan. Todella kylmää oli iltapimeässä.

Vierailija
331/705 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin lukion ekalla Kajaanissa ja kuljin pyörällä kouluun 4 km suuntaansa. Pyörä kulki hyvin tahmeasti. Kaikkia vaatteita paitsi kenkiä oli päällä kahdet päällekkäin, koska en teininä omistanut mitään toppakamaa. Koululle päästyä vaatekerrosten kuorimiseen kului hyvä tovi. Tuon talven jälkeen ei mikään pakkanen ole tuntunut enää miltään.

Vierailija
332/705 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnyin myös tuona vuonna, kesällä tosin, mikä sekin oli kuulemma kylmä ja sateinen. Ilmankos en pahemmin sairastele, kun heti synnyttyä joutui kunnolla karaistumaan. =D

Vierailija
333/705 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin tuona talvena opiskelemassa Varkaudessa, kylmä talvi kuten sitä edellinen ja seuraavakin.

334/705 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En itse muista, olin tuolloin 5-vuotias. Mutta anoppi muistaa, sillä mieheni oli silloin sen viisi, ja pikkusiskonsa 3, ja lisäksi heillä oli vastasyntynyt. Mihinkään ei anoppi voinut kotoa niin pienen vauvan kanssa lähteä, joten mielikuvitusta sai käyttää että sai kaksi isompaa lasta edes jotenkin päin olemaan järjissään, sisällä siis. 

Ei kyllä käy kateeksi :) Sen jälkeinen kesä varmaan tuntui ihanalta :)

Sen jälkeinen kesä oli kylmä ja sateinen, mutta -88 lyötiin helle-ennätyksiä. Kuka muistaa?

Muistan! -88 oli paras ja kuuma. 

Vierailija
335/705 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nykyään tosiaankaan muistella kylmiä talvia tai kesiä vaan ihanaa hellettä koska ilmast onmuutos. 

Vierailija
336/705 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan hyvin, olin Mexicossa ja lämmintä oli 37c. Sosilisteilla Suomessa - 50c  :)

Vierailija
337/705 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan, olin ala-asteella. Oli juhlaa, kun koulussa ei tarvinnut mennä välituntisin ulos vaan saimme leikkiä käytävällä My little ponyilla.

Vierailija
338/705 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin väijyssä pressanlinnan edessä, oltiin sisallä. Siellä oli joku juttu, puolustusministeri ja jellona kauluksisia ukkoja, niin piti mennä pihalle pönöttämään. Vartissa paleltui poskipäät ja nenä. Sitten kuulustelu, missä paleltui, miksi paleltui. Voiko jokin esimies olla vastuussa... No joka kerta kun on kylmä, tuntuu klyyvarissa. Ja se talvi tulee mieleen. Sitä hän sä kysyit.

Vierailija
339/705 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan. Olin hoitamassa lapsia Espoon Haukilahdessa. Työmatkani kulki meren rantaa. Kävelin vajaan kilometrin matkan ja merituuli yhdistettynä tuohon pakkaseen oli hornasta!

Vierailija
340/705 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä kiveshikeä en unohda koskaan!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kolme