Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuka muistaa kylman talven 1987?

Vierailija
07.01.2014 |

Mennessani duuniin kavelin Stockan lapi lampimikseni. Matka oli siis asememalta Ludviginkadulle (Erottojan ylapuolella). Ja jossain vaiheessa posket palentui kuitenkin. -37c  ja junat kulki mutta ehka vahan myohassa. Olin 21v. 

Kommentit (705)

Vierailija
261/705 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista kovin hyvin kun olin silloin vielä äitini mahassa, mutta keväällä sitten synnyin :D

Vierailija
262/705 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan. Olin armeijassa silloin, teltassa yövyttiin. Päällä suunnilleen kaikki mitä kaapista löytyi. Oli ihan kiva käydä kakkosella pusikossa/puuceessä..... Sai inttiikin tuoda omat turkishaalarit kunhan ei päällepäin näkynyt, oli aika kyttyräselkäistä kaveria kun huput oli niskassa lumipuvun alla.

Traktorikuskit herätettiin kahden tunnin välein käyttään traktoria ettei ne jäädy. Yks sitten meinas siirtymällä nukahtaa, onneks oli kaide siinä kohtaa....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/705 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain alkuni silloin. Synnyin 11/1987.

Vierailija
264/705 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan.

Niin minäkin. Uudessa rivitaloasunnossa jäätyi vesiputki, joka meni pienen matkan ullakolla. Se oli jäänyt eristämättä. Rakennusfirma kävi hoitamassa homman nopeasti.

Vierailija
265/705 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan hyvin, olin äitiyslomalla ja vauvan kanssa sisällä yksiössä 6 viikkoa! Illalla, kun mies tuli töistä, kaipaisi kauppaan ihmisten ilmoille. Ja kyllä, muistan myös sen surkean seuraavan kesän! Olin odottanut kaunista kesää lomailla vauvan kanssa.

Vierailija
266/705 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan hyvin, olin äitiyslomalla ja vauvan kanssa sisällä yksiössä 6 viikkoa! Illalla, kun mies tuli töistä, kaipaisi kauppaan ihmisten ilmoille. Ja kyllä, muistan myös sen surkean seuraavan kesän! Olin odottanut kaunista kesää lomailla vauvan kanssa.

Vierailija
267/705 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä muistan. Löydettiin kissa ulkoa, oli värjötellyt pari päivää roskiksen takana ja sisko kaverin kanssa oli käynyt katsomassa. Yritti välillä viereisen talon rappuun, mutta joku aina ajoi sen pois. Äiti sanoi että hakekaa se meille ja me houkuteltiin se Tähtimissellä (kissanruoka) syliin ja kotiin. Kissa kehräsi taukoamatta useamman päivän. Tassuissa oli paleltumia ja korvissa myös niin että korvista tippui kärjet pois. Olin 11v ja sisko 10v. Koulumatka oli joku vajaa km ja ajattelin kovasti kaikkea lämmintä kun tuntui että jäädyn siihen paikkaan.

Ihmisten käsittämätön pahuus on aina samaa. Ajaa viaton eläin kuolemaan ja kitumaan kylmään...käsittämätöntä julmuutta!

Toivottavasti veitte eläinlääkäriin ja piditte kissan.

Nämäkin kiduttajat mielestään kunnon ihmisiä. Hyi hel-evetti!!

Vierailija
268/705 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kävelleeni kylmässä ala-asteelle. Ilin masentunut ja kiusattu. Ihailin silti kaunista pakkastaivasta.

Vierailija
269/705 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä muistan.Monta viikkoa oli -31c.ja luulin mittarin olevan rikki,kun samaa lukua viikosta toiseen.Aamulla olin silloin töihin menossa ja autosta tyhjeni eturengas.Vararengas takakontissa mutta tunkkia ei.Ajoin autolla työpaikalle lämpimään konehalliin ja ruokatunnilla vaihdoin vararenkaan rik.tilalle.Iltapäivällä oli autolle katsastus töiden jälkeen.Silloin oli helmikuun viim.viikko.Katsastaja sanoi,kesärengas alla?Aamulla töihinmennessä rengas tyhjeni ja se on takakontissa.Hyv.leima papruihin ja talvirengas varakiekan tilalle tänään,jos mahdollista.Se päivä oli ihmeellinen,kun aamulla oli klo.8.00. -31c.niin iltapäivällä klo.16.00 oli melkein nollakeli.Kahdeksaan tuntiin aika raju lämpötilamuutos.Kuopion lähellä tällainen muisto.

Vierailija
270/705 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. Armeijassa tuolloin.

Vierailija
271/705 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan. Olin lukion ekalla, ja pakko oli tehdä myönnytys ja käyttää pipoa. Penkkarit oli onneksi vasta seuraavana vuonna, tosin silloinkin oli pakkasta sen verran, että ihan rapsakkaa oli kyyti kuorma-auton lavalla - tietysti ilman pipoa, heh.

Andy Warholin kuolema ja pakkaset - siinä alkuvuoden 1987 päällimmäiset muistot.

Vierailija
272/705 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli hyytävää seistä kuorma-auton lavalla penkkareissa.

Vierailija
273/705 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep. Armeijassa tuolloin.

Armeijan harmaissa kertaamassa.

Vierailija
274/705 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän mä vuoden muistan, mutten lainkaan että se ois kylmä ollu.

Olin 22v. ja mentiin silloin talvella naimisiin.

Vierailija
275/705 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autot tuolloin vielä kikkailemalla käyntiin ja käynnistyskaapelit surutta käyttöön ja ihan hinaamallakin käyntiin.Nyt sitten uskalla enään tehdä mitään ja hinausautoa ja taas vakuutukset nousee.

276/705 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli silloin ala-asteella, ja ihan hämärästi muistan tuon. Luultavasti elättelin toivoa, ettei tarvitsisi pakkasen takia mennä kouluun. En muista miten siinä kävi, varmaan vanhempani veivät autolla ja välitunnit sai olla sisällä.

Vierailija
277/705 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala-asteella ei tarvinnut mennä välitunnilla ulos vaan sai juoksennella sisällä. Sama useampanakin talvena.

Vierailija
278/705 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haistavittusaatana

Vierailija
279/705 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan. Olin silloin eskarilainen. Isäni vei minut pyörällä aamulla hoitoon ennen kuin meni itse tehtaaseen töihin. Vauhti ei noilla pakkasilla päätä huimannut.

Vierailija
280/705 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mennessani duuniin kavelin Stockan lapi lampimikseni. Matka oli siis asememalta Ludviginkadulle (Erottojan ylapuolella). Ja jossain vaiheessa posket palentui kuitenkin. -37c  ja junat kulki mutta ehka vahan myohassa. Olin 21v. 

Ei haluta muistella oli niin perkeleesti vastauksia silloin,olin 20v ja intissä.