Miksi teillä käy tai ei käy siivoojaa?
Meillä on käynyt nyt 2kk siivooja ja harmittelen miksi en ottanut jo aiemmin käyttöön. Käy 2 viikon välein, ihana tulla puhtaaseen kotiin perjantaina.
Kommentit (81)
Käy, kahdesta syystä: kotitalousvähennys (huomioi myös vaikutus verotuksen progressiivisuuteen) ja se, että jää turhat tappelut pois, kun kumpaakaan ei oikeesti kiinnosta siivous.
Ei käy. En halua tällä haavaa maksaa siitä, on tarpeeksi muita menoja. Lisäksi asun pienessä asunnossa ja mulla on periaatteessa aikaa siivota itsekin. Ei mulla ole periaatteessa mitään siivoojia vastaan, voisin ihan hyvin palkata sellaisen jos kokisin sen helpottavan elämää merkittävästi. N50
Vierailija kirjoitti:
Mies ei suostu siihen, että meillä kävisi siivooja. Sen verran on vanhanaikainen tapaus.
Ei oo vanhanaikainen vaan moderni.
Ennen vanhaan kodeissa oli kotiapulaisia ja siivoojia ja piikoja.
Mun isoisä oli tavallinen virkamies ja heillä oli keittäjä ja lisäksi lastenhoitaja lasten ollessa pieniä.
Sen verran pieni asunto, että ehdin siivota itse. Ikkunan pesuun olen harkinnut palkata siivoojan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies ei suostu siihen, että meillä kävisi siivooja. Sen verran on vanhanaikainen tapaus.
Ei oo vanhanaikainen vaan moderni.
Ennen vanhaan kodeissa oli kotiapulaisia ja siivoojia ja piikoja.
Mun isoisä oli tavallinen virkamies ja heillä oli keittäjä ja lisäksi lastenhoitaja lasten ollessa pieniä.
Riippuu siitä toteutetaanko siivous yhdessä tai vuorotellen, vai niin että se jää perheen nais(t)en hommaksi. Jotenkin tuosta "vanhanaikaisuudesta" voi päätellä että siivous on naisten hommaa ja se myös pitää tehdä usein.
Sinänsä ihmetyttää miten mies voi estää vaimoa ostamasta siivouspalvelua? Joku "meillä on yhteiset rahat joiden käytöstä mies päättää"-juttu?
Vierailija kirjoitti:
Sama meillä :(
Miksi ihmeessä meillä kävisi siivooja kun olen päivät kotona?
Ei käy, kun en jaksa siivota ennen siivoojaa. Ei se imurointi ja moppaus itseäni rasita, vaan se järjestely, pyykit, ja muut mitä se ei kuitenkaan tekisi.
Ei oo varaa. Saan itse 1200e kk palkkaa käteen.
Meillä ei käy enää. Kolmilapsisessa perheessä
jouduimme kuitenkin siivoamaan itsekin siinä välissä, eli ei se rikka rokassa sitten paljoa tuntunut. Myös oli vaikea keksiä mihin lapset menevät siivouksen ajaksi, eivät halunneet olla kotona samaan aikaan. Kodin järjestelemisessä oli suurin työ, sen jälkeen imurointi ja moppaus ei enää paljoa aikaa vie. Tuli enemmän stressi siltä että taas ne siivoojat on tulossa!
Eli ei sopinut meille.
Keskivertoihmisellä menee noin 7-8 tunnin ansiot maksaakseen siivoojan työstä 1,5-2 tuntia. Samaan nettotulokseen pääsee useimmat kun ottavat palkattoman vapaapäivän parin viikon välein ja siivoavat 2 tuntia ja rentoutuvat 6 ylimääräistä tuntia.
Ei oo varaa Plus en usko et pystyisin elämään asian kanssa et joku random kulkis täällä ja pystyis tonkimaan tavaroita. Mulla ny mtn ruumista kaapissa ole mut yksityisasioita silti jotka ei muille kuulu
En ole laiska ja toisekseen olen itse laitoshuoltaja, joten miksi ottaa joku tekemään huonosti sen minkä minä teen loistavasti.
En halua vieraita ihmisiä kotiini. Muutenkin kun joka päivää siivoaa vähän (esim. alakerran imurointi varsi-imurilla 5 min., seuraavana päivänä portaiden pyyhkiminen 3 min. jne.) niin koskaan ei ole kaaos eikä tarvitse raivosiivota tunteja.
Pienessä asunnossa on esillä kaikkea henkilökohtaista ja arvokastakin mistä olen tarkka. Tuntuu tosi hankalalta ajatella että joku ulkopuolinen käy jotain tekemässä. Jos olisi vähän enemmän tilaa ja voisin kaikkea järjestellä sopivasti pois tieltä, tai vaikka sanoa että tuota yhtä huonetta ei tarvitse siivota, niin sitten ottaisin.
Ei käy, ei ole varaa. Mutta mietin kyllä että kun laitan asunnon myyntiin niin voisi tilata jonkun ammattilaisen pesemään ikkunat, jospa tulisi kerrankin viirutonta jälkeä. Maisemat ovat kämppäni parasta antia ja olisi hyvä jos ne tulisivat hyvin esiin eikä huomio tarttuisi kaikenmaailman viiruihin ja läntteihin.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä meillä kävisi siivooja kun olen päivät kotona?
No meillä käy vaikka olen päivät kotona. Mä vaan yksinkertaisesti en viitsi itse siivota. Miksi siis pitäisi? Siivoojan tullessa lähdetään koiran kanssa pitkälle lenkille, koirakin tykkää.
Vierailija kirjoitti:
Kai miehesi kuitenkin siivoaa myös itse? Jos hän on niin jääräpäinen, että suostuu tekemään vain niitä miesten töitä, niin toivottavasti asutte sellaisessa paikassa, että niitä oikeasti on. Jos ette, niin muuttakaa.
Nykyisin saan siivottua perussiivoukset, mutta haaveilen, että olisi varaa palkata siivooja pesemään kunnolla kylppäri ja sauna sekä ikkunat.
Vierailija kirjoitti:
Laiskuuden huippu, miksi ette itse siivoa?
Mieluummin käytän sen ajan ulkona lenkkeilyyn. Elämä on valintoja täynnä.
Ei käy siivoojaa koska meillä on niin sotkuista. Siivoojaa varten pitäisi olla esim. tasot tyhjinä, jota ne voisi helposti pyyhkiä. Vieraan on vaikea järjestellä kotia niin, että siitä olisi enemmän hyötyä kuin haittaa.