Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi teillä käy tai ei käy siivoojaa?

Vierailija
12.10.2020 |

Meillä on käynyt nyt 2kk siivooja ja harmittelen miksi en ottanut jo aiemmin käyttöön. Käy 2 viikon välein, ihana tulla puhtaaseen kotiin perjantaina.

Kommentit (81)

Vierailija
61/81 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei käy siivoojaa, koska asun yksin yksiössä niin se on helppo ja nopea siivota itsekin. Ei tosin olisi varaakaan siivoojaan, mutta vaikka olisi niin en sitä tähän tilanteeseen ottaisi.

Vierailija
62/81 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laiskuuden huippu, miksi ette itse siivoa?

Osaako joku selittää, miksi pitäisi siivota just itse?

Käykö sulla kokki ja miksi ei?

Miksi pitäisi just ruuanlaitto tehdä itse?

Minä kokkaan, kun pidän ruuanlaitosta, mutta en siivoa, kun en pidä siivoamisesta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/81 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan itsekin imuroida, tiskata ja pyyhkiä kaappien ovia.

Vierailija
64/81 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse siivooja, joten en maksa toiselle siitä mikä käy multa itseltäni hyvin näppärästi.

Vierailija
65/81 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isompi työ on tavaroiden järjestely, pienen tavaran ja sälän karsiminen. Siivoaminen helppoa. Ei noita vois kuitenkaan jättää siivoajalle.

Vierailija
66/81 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei käy siivooja, sillä ei ole tarvetta eikä varaa palkata. En kyllä palkkaisi, vaikka olisikin varaa, sillä näissä kotisiivousfirmoissa ei voi olla palkkaus ja työehdot kohdillaan, kun ovat kuitenkin sen verran edullisia.

Te, joilla käy siivooja, mietittekö, onko sillä luonanne siivoavalla venäläisellä Tatjanalla ok palkka ja asiat hyvin? Vaivaako yhtään, että osallistutte ehkä työoikeuksien polkemiseen ja riistoon? Vai onko vaan kiva olla hyväosainen ja pitää surkeasti palkattuja palvelijoita, jotka tekee teidän p askahommat?

Vierailija
67/81 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä te sotkette, kun kotia niin järjestellä ennen siivousta? Minä laitan aina kaikki tavarat paikoilleen käytön jälkeen. Mukavampaa ja viihtysämpää kun ei loju tavaroita joka paikassa. 

Vierailija
68/81 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä käy kahden viikon välein. 300m2 talo ja useampi koira ja lapsia. Samoin kuin jollain muulla tämä on paikallinen pienyrittäjä, jota tuen mielelläni.

Se etukäteissiivous on vaan hyvä asia. Saan sillä lapset pitämään huoneensa siisteinä ja jos ovat saaneet sotkua aikaan, niin tietävät, että ennen siivoojan tuloa pitää olla rojut pois lattioilta ja pinnoilta.

Väliviikkoina imurointi hoituu robotti-imurin avulla. Sitä pitää tehdä joka toinen pvä koska hiekkaa ja roskaa tulee sisälle ja koirista lähtee karvaa. Nautin kuitenkin siististä kodista, mutta itse en halua vapaapäivänäni moppailla ja tampata mattoja vaan ulkoilemme kaikki yhdessä. Siivoojan tullessa olemme koulussa ja töissä ja koirat ulkona isolla pihalla, jossa niillä on myös omat sisätilat sateen varalle.

Ja perusduunareita ollaan perheen molemmat aikuiset. Tämä on meille asia, josta olemme valmiita mielummin maksamaan kuin toisillemme nurisemaan.

Vierailija
69/81 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei käy siivooja, sillä ei ole tarvetta eikä varaa palkata. En kyllä palkkaisi, vaikka olisikin varaa, sillä näissä kotisiivousfirmoissa ei voi olla palkkaus ja työehdot kohdillaan, kun ovat kuitenkin sen verran edullisia.

Te, joilla käy siivooja, mietittekö, onko sillä luonanne siivoavalla venäläisellä Tatjanalla ok palkka ja asiat hyvin? Vaivaako yhtään, että osallistutte ehkä työoikeuksien polkemiseen ja riistoon? Vai onko vaan kiva olla hyväosainen ja pitää surkeasti palkattuja palvelijoita, jotka tekee teidän p askahommat?

Meillä kävi englantilainen siivooja kymmenisen vuotta. Ei vaikuttanut yhtään poljetulta ja riistetyltä. Hän oli oikein mukava ja harrasti muuten matkustamista tosi paljon. Kaikki lomat oli jossain reissussa ympäri maailmaa. 

Vierailija
70/81 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kävi muutama vuosi sitten. Kyseessä oli tuttuni joka siivoojana firmassa.

Tutun lähdettyä opiskelemaan meillä kävi yhden kerran toinen siivooja joka totesi että pelkää koiria eikä pysty tulemaan.

Nyt siivotaan itse mutta suosittelen kyllä kokeilemaan.

Mitä tutummaksi paikka tulee siivoojalle niin sen enemmän sielä kerkee tehdä asioita.

Vierailija
71/81 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

näissä kotisiivousfirmoissa ei voi olla palkkaus ja työehdot kohdillaan, kun ovat kuitenkin sen verran edullisia.

Te, joilla käy siivooja, mietittekö, onko sillä luonanne siivoavalla venäläisellä Tatjanalla ok palkka ja asiat hyvin?

Ei käy venäläinen Tatjana vaan ihan suomalaiset, 2 tuttua rouvaa tästä "kyliltä" joilla oma firma. 

Sä varmaan olet tosi tarkka esim. siitä missä vaatteesi on valmistettu? Ravintolassakaan et varmaan käy kun voivat olla riistäjiä ja itse tietysti teet parempaa ruokaa?

Vierailija
72/81 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä kävi muutama vuosi sitten. Kyseessä oli tuttuni joka siivoojana firmassa.

Tutun lähdettyä opiskelemaan meillä kävi yhden kerran toinen siivooja joka totesi että pelkää koiria eikä pysty tulemaan.

Nyt siivotaan itse mutta suosittelen kyllä kokeilemaan.

Mitä tutummaksi paikka tulee siivoojalle niin sen enemmän sielä kerkee tehdä asioita.

Kirjoitimpas hienosti viimeisen lauseen.

Ei mitään tulkinnanvaraa : D

Vierailija
73/81 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainut syy miksei käy on se etten ole saanut aikaiseksi tilata.  Suositelkaa Helsinki-Vantaa akselita hyvää.

Vierailija
74/81 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä te sotkette, kun kotia niin järjestellä ennen siivousta? Minä laitan aina kaikki tavarat paikoilleen käytön jälkeen. Mukavampaa ja viihtysämpää kun ei loju tavaroita joka paikassa. 

Meillä se tarkoittaa esim. että laitetaan kengät kaappiin/telineeseen, kerätään koiran lelut, purujutut ja pedit pois lattioilta.

Vierailija
75/81 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua ketään vierasta kotiini.

Vierailija
76/81 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömänäkö sen Tatjanan pitäisi mieluummin olla?

Vierailija
77/81 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos itse ottaisin kotisiivouksen, niin tilaisin sen yhdeltä paikalliselta uusosuuskunnalta. Olen itsekin aiemmin tehnyt siellä töitä ja tiedän tarkkaan, että siivoojat saavat ok palkkaa ja kaikki lakisääteiset maksut hoidetaan. Palkka on parempi mitä siivousfirmoilla.

Vierailija
78/81 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entisessä asunnossa kävi siivooja ja en tykännyt. Oli toki ihanaa kun joku jynssäsi kerran viikossa lattiat, kaakelit ja roskiskaapin yms. Olen kuitenkin itse kotona ja varsinkin lasten ollessa pieniä nukuin vaihteleviin aikoihin - oli inhottavaa herätä/syödä/yrittää oleskella kun joku on asunnossasi. Jos olisin itse säännöllisesti pois kotoa siihen aikaan kun siivooja käy, olisi se ehkä ok, en tosin tykkää ajatuksesta että joku näkee alusvaatteitani tai roskiani yms..

Vierailija
79/81 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän ajan mieluummin koiran kanssa lenkkeilyyn. Asun ulkomailla, ja täällä tyyliin kaikilla käy siivooja. Koronan takia oli kyllä tauko ja piti itse siivota vaihteeksi.

Vierailija
80/81 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joillain meillä on pieniä lapsia? Hitsi mitä luksusta olisikaan asua yksin ja asunto olisi siinä kunnossa kun itse sen jätän!