Miksi teillä käy tai ei käy siivoojaa?
Meillä on käynyt nyt 2kk siivooja ja harmittelen miksi en ottanut jo aiemmin käyttöön. Käy 2 viikon välein, ihana tulla puhtaaseen kotiin perjantaina.
Kommentit (81)
Vierailija kirjoitti:
Ap, mikä firma teillä käy?
ap on itse siivooja, joka tuskailee kun ei saa keikkaa, joten yrittää pikkuisissa arkiaamusidukoissaan synnyttää uutta kysyntää hölmöilemällä palstalla.
Ap haluaa vaan kehuskella varakkuudellaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, mikä firma teillä käy?
ap on itse siivooja, joka tuskailee kun ei saa keikkaa, joten yrittää pikkuisissa arkiaamusidukoissaan synnyttää uutta kysyntää hölmöilemällä palstalla.
Niin, eihän kellään oikeasti siivoojaa käy. Ne kotisiivousfirmat on ihan silmänlumetta, mielikuvitusta kaikki. Hyvin oivallettu.
Pieni asunto, ei ole paljoa siivoamista jota voisi siivoojalle jättää. Järjestelyn ja päivittäiset siivoukset nyt kuitenkin pitää itse tehdä. Aikuistaloudessa ei niin paikat likastu. Juuri pesin viikonloppuna ikkunat tunnissa. Isompi vaiva olisi ollut alkaa järjestää jostain siivoojaa ja sopia aikoja hänen kanssaan.
Meillä on käynyt siivooja jo yli 20 vuotta.
Iso koti, siinä syy.
Kyllä tekemistä riittää, vaikka joku muu siivouksen hoitaakin.
125
Siivoominen on ihanaa kunnon välineillä! Pakkomielle.
En pidä sitä hintansa arvoisena kotitalousvähennyksestä huolimatta. Ennen siivoojan tuloa joutuu laittamaan tavarat paikoilleen ja siinä samalla vaivalla nopeasti imuroin. En tarvitse niin tarkkaa jälkeä imuroinnille kuin siivoojat tekee. Keittiö taas pitää joka tapauksessa siivota useammin kuin siivooja käy. Toki jos olisin upporikas ja asuisin isossa talossa niin voisin harkita.
Minulla kävi noin kolme vuotta siivooja joka toinen vk. Olen yh, äitini maksoi siivouksen ja se oli kyllä hienoa, kun sai tulla siistiin kotiin.
Nyt ei ole enää ollut varaa niin maksan lapselleni ja sen kaverille (teinejä) että tekevät siivouksen n.kerran kk. Jälki ollut yhtä hyvää.
Ap jatkaa, torstaina laitamme tavarat paikoilleen (hlö. kohtaiset) siivoojaa pyyhkii pölyt, imuroi ja noppaa lattiat, vaihtaa lakanat, tuulettaa. Siivous kestää 3h. Kokeilin 3 siivoojaa ennekuin sanoin sopivan, yksityinen pienyrittäjä paikallinen. Tosi mukava ja hyvä. En vaihtaisi pois, vaikka maksaakin. Kotitalousvähennys on hyvä juttu.
Vierailija kirjoitti:
Ap haluaa vaan kehuskella varakkuudellaan.
Se on kyllä harhaluulo että pitää olla rikas että palkkaisi siivoojan.
Minä yh sairaseläkeläinen, asun kaksiossa kerrostalossa ja minulla käynyt siivooja. Ihan yksityinen ja maksettu.
En pysty itse siivoamaan kunnolla.
Tilaan myös ruuat kotiin. Sekin luksusta, vaikka kuulun maan köyhiin.
En halua tuntemattomia kotiini pyörimään. Enkä kyllä tuttujakaan.
Kävi varmaan 2 vuotta kahden viikon välein. Siivottuun kotiin oli ihanaa tulla, mutta mua alkoi häiritä, että kotona kävi vieras ihminen.
Teetettiin iso remontti ja siinä samassa lopetin siivouksen, kun se olisi remppa-aikaan ollut käytännössä mahdotonta. Sen jälkeen tuli olo, että en edes halua siivoojaa enää meille.
Tilaan muuttosiivouksen koska kaiken muun muuttoon liittyvän rääkin vastapainoksi on ihanaa että joku muu jynssää liedenalusen mun puolesta. Ja uusista asunnoista löytyy aina kaikenlaisia ylläreitä. Olen esim. kaksi kertaa löytänyt kaulimen yhtäkkiä vetolaatikosta omien tavaroitteni päältä ja kerran leikkuulaudan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laiskuuden huippu, miksi ette itse siivoa?
Osaako joku selittää, miksi pitäisi siivota just itse?
Käykö sulla kokki ja miksi ei?
Miksi pitäisi just ruuanlaitto tehdä itse?
Myös ruoanlaiton saa ulkoistaa, jos siltä tuntuu. Yrittäjätutullani käy kaksi kertaa viikossa täti-ihminen kokkaamassa kaapit täyteen kotiruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Meillä käy kahden viikon välein. Aluksi siihen oli ihan järkiperuste, kun tehtiin puolison kanssa todella pitkää päivää töissä ja elämä tuntui niin hektiseltä, että kun vapaapäivä koitti, niin imurin varteen ja luutuun tarttuminen oli kyllä viimeinen asia, mikä oli mielessä.
Nyt on elämäntilanne vähän muuttunut ja ehtisimme varmaan siivota itsekin, mutta saavutetuista eduista on vaikea luopua. Se on vaan maailman ihanin tunne tulla siistiin, raikkaalta tuoksuvaan kotiin!
Ajattelen näin, että samalla tuen tässä yhden naisen paikallista yritystä, joka näin korona-aikana on tullut entistäkin tärkeämmäksi arvoksi.
Vähän ihmettelen niitä, jotka sanovat, että ei ole varaa. Siivooja veloittaa meillä vähän viikosta ja tehdyistä homimista riippuen 70-80 euroa per käynti, josta saan 40% kotitalousvähennyksiin. Siivouksen hinnaksi kuukaudessa tulee siis käytännössä muutamia kymmeniä euroja. Ei ole mielestäni mitenkään kallista tai luksusta, väitän että kaikilla työssäkäyvillä ihmisillä tuohon olisi varaa.
Voit toki väittää ihan mitä haluat, mutta totuus se ei silti ole. Kun ei ole varaa niin ei ole.
Mietin jatkuvasti siivouspalvelun ottamista. Olen itse siivonnut kotini 30 vuotta, suuren osan ajasta lapsiperheen isoa kotia. Nyt asun 60 neliössä kerrostalossa miehen kanssa, ei lapsia eikä lemmikkejä ja aikaa pitäisi periaatteessa olla noin pienen kodin siivoamiseen. Ikä kuitenkin alkaa näkyä, töitten jälkeen käytän vapaa-aikani mieluummin ulkoiluun ja rentoutumiseen. Olen myös saanut siivoamisesta elämäni aikana NIIN tarpeekseni, kun tuntuu että se aina vain kaatuu naisen niskaan.
Toisaalta vähän hävettää pelkkä ajatuskin :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laiskuuden huippu, miksi ette itse siivoa?
Osaako joku selittää, miksi pitäisi siivota just itse?
Käykö sulla kokki ja miksi ei?
Miksi pitäisi just ruuanlaitto tehdä itse?
Mistä voi tilata kokin kotiin tekemään ruoat? Voisin muutaman kerran vuodessa tilatakin kokin tekemään meille ruokia. Olisi kivaa vaihtelua. Eikä mitään kaappauskeittiössä ohjelman kuvauksia, vaan pelkkä kokki.
Vierailija kirjoitti:
Meillä käy kahden viikon välein. Aluksi siihen oli ihan järkiperuste, kun tehtiin puolison kanssa todella pitkää päivää töissä ja elämä tuntui niin hektiseltä, että kun vapaapäivä koitti, niin imurin varteen ja luutuun tarttuminen oli kyllä viimeinen asia, mikä oli mielessä.
Nyt on elämäntilanne vähän muuttunut ja ehtisimme varmaan siivota itsekin, mutta saavutetuista eduista on vaikea luopua. Se on vaan maailman ihanin tunne tulla siistiin, raikkaalta tuoksuvaan kotiin!
Ajattelen näin, että samalla tuen tässä yhden naisen paikallista yritystä, joka näin korona-aikana on tullut entistäkin tärkeämmäksi arvoksi.
Vähän ihmettelen niitä, jotka sanovat, että ei ole varaa. Siivooja veloittaa meillä vähän viikosta ja tehdyistä homimista riippuen 70-80 euroa per käynti, josta saan 40% kotitalousvähennyksiin. Siivouksen hinnaksi kuukaudessa tulee siis käytännössä muutamia kymmeniä euroja. Ei ole mielestäni mitenkään kallista tai luksusta, väitän että kaikilla työssäkäyvillä ihmisillä tuohon olisi varaa.
Ihmiselle, jolla ei ole itsellään töitä, tai palkka on hyvin pieni, ei kotitalousvähennys paljon lämmitä. Ja tuo 70-80 euroa (vanhemmillani 40 euroa) kerta voi olla puolen kuukauden ruokarahat. Jos pitää jo muutenkin miettiä ja laskea tarkkaan, kuinka saa rahansa riittämään kaikkeen siihen, mitä ilman ei pärjää, ei todellakaan voi maksaa muutamaa kymppiä kuussa siivoojalle. Jotkut ovat oikeasti köyhiä, ja heitä on yllättävän paljon, vaikka sinä et ketään heistä henkilökohtaisesti tunnekaan.
Meillä alkoi käydä siivooja kun oltiin molemmat aina viikot työn puitteissa poissa, ei huvittanut viikonloppuisin siivota. Nykyään ollaan kyllä molemmat pääsääntöisesti himassa, mutta siivooja käy edelleen kun ollaan siihen totuttu, lähdetään vaan alta pois siksi aikaa.
Kävisi, jos sen saisi samaan tapaan kuin siivoojan. Ja joskus kävi siivooja, joka myös kokkasi.