Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Narsistinen esimies vie terveyden?!

Vierailija
06.01.2014 |

Onko täällä muita, jotka ovat kokeneet narsistisen tyypin kohtelua työpaikalla tai vaikkapa parisuhteessa? Aivan käsittämätöntä käytöstä. Olen itse työpaikassa, jossa narisistinen esimies toimii vain oman etunsa mukaisesti jatkuvasti. Kaikkien kaveri olevinaan, mutta kulissien takana kuohuu. Valehdellaan, vääristellään asioita, puhutaan täysin päinvastaistaisesti heti kun selän kääntää jne. Onneksi ymmärsin kerätä todisteita heti, kun ensimmäiset epäilykseni heräsivät hänestä. 

Puhuu niin paljon ristiin, kuin sielu sietää. 

Aloitin blogin aiheesta omaksi terapiakseni http://narsistinmyrkky.blogspot.fi

Kommentit (82)

Vierailija
21/82 |
11.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, en suinkaan! Olinpa epäselvä, anteeksi. Tarkoitin että nimenomaan narsisti painaa kaikki virheet ja ongelmat vaivihkaa muiden harteille. Olen itsekin esimiesasemassa, joten ymmärrän täysin sinua. Minuakin ahdistaa se, etten tajunnut tilannetta jo kauaa sitten. 

Kirjaimellisesti samat kokemukset kuin sinulla työssäjaksamisen osalta jne. Jos vaan jaksat, kirjoittele mailia jos haluat kirjoitella "syvemmin". Mailiosoitteeni löytyy blogistani. Tsemppiä! 

ap

[quote author="Vierailija" time="11.01.2014 klo 01:55"]

Ap

en tiedä tarkoitiko että minä pikkupomona vähättelin vastuutani? 

Toki mullakin vastuu asiasta oli, en vaan tajunnut Tapahtumia ajoissa. Omaa yksikköäni Olin johtanut 4 v ilmeisestikin hyvin, koska pomoni kai luuli että selviän myös narsistista. En selvinnyt, 1 vuosi narsistin esimiehenä teki tehtävänsä enkä jaksanut enää kinata. Se vei energiaa niin, ettei työtehtäviin enää virtaa riittänyt.

narsistia kun ei johdeta samoilla metodeilla kuin hyviä, yhtesityöhaluisia alaisia, joita on ikävä.

[/quote]

Vierailija
22/82 |
11.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin sulle ap. Mulla on vielä portti auki vanhaan työpaikkaani, ja miten selviäisinkö narsistista, kun nyt tiedän taustat. Hänen "sydänystävänsä" ei enää Ole paikalla... Vai etsiikö uuden jatkaakseen mun ulossavustamista... Harmi ettei mun pomo halua asiaan vaikuttaa (on tämän narsistin tuttu!), sillä mun tilalle tulleella ei oikein homma Ole hallussa. Paitsi se puoli, että toistaiseksi narsisti hännystelee tätä uutta pikkupomoa... Tuskin honeymoon loputtomiin kestää.

hyvän aloituksen teit!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/82 |
11.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo savustaminen on niin järjetöntä ja järjestelmällistä. Honeymoon olikin tosi hauska ja oikea termi :). Olet ihan oikeassa, ei se loputtomiin voi kestää, mutta pienessä työyhteisössä jo kahden ihmisen "honeymoon" voi johtaa todella tuhoisaan tulokseen. 

Kunpa vaan pääsisi noista eroon. 

Tuo "hyväveljiys/siskous on todellista bonusta narsistiselle esimiehelle/johtajalle. Ei kai ole mitään tehtävissä. 

Koittakaa jaksaa! 

AP

[quote author="Vierailija" time="11.01.2014 klo 02:09"]

Samoin sulle ap. Mulla on vielä portti auki vanhaan työpaikkaani, ja miten selviäisinkö narsistista, kun nyt tiedän taustat. Hänen "sydänystävänsä" ei enää Ole paikalla... Vai etsiikö uuden jatkaakseen mun ulossavustamista... Harmi ettei mun pomo halua asiaan vaikuttaa (on tämän narsistin tuttu!), sillä mun tilalle tulleella ei oikein homma Ole hallussa. Paitsi se puoli, että toistaiseksi narsisti hännystelee tätä uutta pikkupomoa... Tuskin honeymoon loputtomiin kestää.

hyvän aloituksen teit!

[/quote]

Vierailija
24/82 |
11.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä asiat otetaan yleisesti liian kevyesti. Työpaikkakiusaaminen terminä on lähinnä kevyttä huumoria monen mielestä. Ennen kuin se omalle kohdalle sattuu.. 

Vierailija
25/82 |
11.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinäpä sen sanoit!

AP

[quote author="Vierailija" time="11.01.2014 klo 02:31"]

Nämä asiat otetaan yleisesti liian kevyesti. Työpaikkakiusaaminen terminä on lähinnä kevyttä huumoria monen mielestä. Ennen kuin se omalle kohdalle sattuu.. 

[/quote]

Vierailija
26/82 |
11.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkahan paljon narsistisia piirteitä omaavat tuhoavat avo-/avioliittoja? Kokemuksia? 

Vierailija
27/82 |
12.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinaatko mennä takaisin vanhaan työpaikkaasi? Voimia!

[quote author="Vierailija" time="11.01.2014 klo 02:09"]

hyvän aloituksen teit!

[/quote]

Vierailija
28/82 |
12.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde vaan menee! Tervein vaihtoehto! 

Vierailija
29/82 |
12.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on yli kolmen vuoden kokemus narsistiesimiehestä, voisin kirjottaa sen touhuista, valheista, manipuloinneista jne kokonaisen kirjan. Joka päivä jotain sairasta kieroilua, uhkailua ja valehtelua jotain kohtaan.

Tämä röyhkimys mm. varasti muiden ideoita ominaan, esitti ne johdolle ominaan ja sai kovat bonukset. Osti niillä rahoilla itselleen kalliita luksustuotteita joita tuli ylpeänä esittelemään alaisilleen, joille kieltäytyi ensin antamasta ryhmäbonusta tai palkankorotusta heidän kovasta työstä (en ollut vielä hänen alaisenaan tuolloin). Siis niin puhdasta v-ttuilua ettei mitään rajaa!

Vierailija
30/82 |
12.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.01.2014 klo 03:20"]

Minulla on yli kolmen vuoden kokemus narsistiesimiehestä, voisin kirjottaa sen touhuista, valheista, manipuloinneista jne kokonaisen kirjan. Joka päivä jotain sairasta kieroilua, uhkailua ja valehtelua jotain kohtaan.

Tämä röyhkimys mm. varasti muiden ideoita ominaan, esitti ne johdolle ominaan ja sai kovat bonukset. Osti niillä rahoilla itselleen kalliita luksustuotteita joita tuli ylpeänä esittelemään alaisilleen, joille kieltäytyi ensin antamasta ryhmäbonusta tai palkankorotusta heidän kovasta työstä (en ollut vielä hänen alaisenaan tuolloin). Siis niin puhdasta v-ttuilua ettei mitään rajaa!

[/quote]

Kirjoita se kirja, ainakin päiväkirjan muodossa niin saisin sen aineistoksi tulevaan graduuni. Vai pitäsköhän ihan joku jatkotutkinto siitä vääntää, kun yksi tutkinto on jo valmiina.

Olen todella hämmästynyt siitä, kuinka narsistin voidaan antaa huseerata mielin määrin, ja hänen esimiehensä ovat umpisokeita. Kyllä joukkueessa yleensä vaihdetaan valmentaja, jos menee huonosti, mutta narsistitsen johtajan alaisuudessa vaihdetaan joukkue, kerta toisensa jälkeen ja jatkuvasti.

Vierailija
31/82 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti et tapaa enää vastaavaa. Itsekin toivon sitä sydämeni pohjasta. Onneksi narsistin oppii tunnistamaan edes hieman helpommin jatkossa. Ei ainakaan lähde mukaan siihen jatkuvaan negatiivisuuteen, jos sellaisen ihmisen tapaa. 

[quote author="Vierailija" time="13.01.2014 klo 13:52"]

Meillä oli sellainen narsisti esimiehenä joka ei voinut sietää sitä että joku muu sai huomiota, oli se sitten valmistuminen, naimisiin meno, raskaaksi tuleminen, jonkin uuden asian hankkiminen niin aina piti tuoda itseään esiin kovaan ääneen että "mutta silloin kun MINÄ olin (raskaana/valmistunut/vastanainut/uuden auton ostanut) niin minäpä...." Kukaan muu ei saanut puheenvuoroa hänen seurassaan, kehtasi äänekkäästi puuttua joka asiaan vaikkei tiennyt mistä palavereissa puhutaan. Paremmuutta piti aina osoittaa, ja kerjätä kehuja ja muutama mielistelijä löytyi aina, paremman tittelin toivossa.

Yritti kaveerata joidenkin alaistensa kanssa soittelemalla heille viikonloppuisin tai iltaisin ilman mitään varsinaista syytä. Kaksi henkilöä kertoi minulle että kuulosti humalaiselta ja yksinäiseltä. Haastoi heitä puhumaan paskaa muista, ja oletettavasti yksi näistä lähti mukaan siihen ja kertoi kaikkea ja keksi törkyä meistä muista. Hänet ylennettiin ilman minkäänlaista pätevyyttä. Tuo narsisti sai muuten henkilöstöpäällikön mukaan juoniinsa ja henkilöstöpäällikkö kertoi tälle luottamuksellisia asioita meistä. Kun vihjasin toiselle esimiesryhmälle että olin kuullut henkilöstöpäällikön juoruilevan luottamuksellisia asioita, niin tämä henkilöstöpäällikkö lähti yllättäen liukkaasti toiseen yritykseen, mutta narsisti alkoi nuoleskelemaan uuden henkilöstöpäällikön p-settä, ja sai vielä työsuojeluvastuuhenkilön mukaan tuohon piiriinsä. Joten miten voit valittaa narsistisesta esimiehestä jos hänellä henkilöstöpäällikkö ja työsuojeluvastaava puolellaan, koska nuo eivät ilmeisesti uskaltaneet asettautua hänen vastaansa? Millä keinolla lie heitä uhannut.

Sanoin itseni irti tuolta, pahin pelkoni oli vain se että toinen samanlainen tulee vielä vastaan esimiehenä mutta sain narsistin vastakohdan esimieheksi ja olen erittäin tyytyväinen nykyiseen työhöni.

Melkein koko muu tiimi lähti pois minun jälkeeni.

[/quote]

Vierailija
32/82 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttua juttua! Harmi, että tätä ei ongelmaa ei oteta tosissaan.

[/quote]

Vierailija
33/82 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä vertaus tuo joukkueen valmentajan vaihtuminen. Mikäli narsistinen esimies osaa vuodesta toiseen perustella uskottavasti muiden olevan syyllisiä, alaisten on vaikeaa selitellä sen jälkeen päinvastaista. Harmillista on myös se, että usein ko. firmoissa vaihtuu johtokin muutaman vuoden välein. Oletko tekemässä gradua aiheesta? 

Ainakin minusta saat haastateltavan graduusi. Mielelläni avaan asioita tarkemminkin! 

AP

[quote author="Vierailija" time="12.01.2014 klo 09:13"]

[/quote]

Kirjoita se kirja, ainakin päiväkirjan muodossa niin saisin sen aineistoksi tulevaan graduuni. Vai pitäsköhän ihan joku jatkotutkinto siitä vääntää, kun yksi tutkinto on jo valmiina.

Olen todella hämmästynyt siitä, kuinka narsistin voidaan antaa huseerata mielin määrin, ja hänen esimiehensä ovat umpisokeita. Kyllä joukkueessa yleensä vaihdetaan valmentaja, jos menee huonosti, mutta narsistitsen johtajan alaisuudessa vaihdetaan joukkue, kerta toisensa jälkeen ja jatkuvasti.

[/quote]

Vierailija
34/82 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ei ole mikään leikinasia, jota jokainen narsistinen esimies välttelee kaikin voimin. Parasta että tämä tulisi ilmi vaikka jossakin naistenlehdessä! Miten voi olla mahdollista, että kaikki peittelevät aihetta, niin miehet kuin naisetkin. 

Vierailija
35/82 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin 70% prosentilla suomalaisista taitaa olla narsistinen personaallisuushäiriö, ainakin jos av-palstaa on uskominen. Hämmästyttävää.

Vierailija
36/82 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita kirja tai blogi!

AP (narsistinmyrkky.blogspot.fi)

[/quote]

[/quote]

Vierailija
37/82 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisella on narsistisia piirteitä, mutta kun se käy psykopaattiseksi, et voi varmasti kieltää sen olevan älytöntä. 

Nämä on niitä asioita, jotka on koettava ennen kuin uskoo. Omallakin kohdallani kävi juuri noin. 

[quote author="Vierailija" time="16.01.2014 klo 01:37"]

Ainakin 70% prosentilla suomalaisista taitaa olla narsistinen personaallisuushäiriö, ainakin jos av-palstaa on uskominen. Hämmästyttävää.

[/quote]

Vierailija
38/82 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ei ollut minun kommenttini. -AP[quote author="Vierailija" time="16.01.2014 klo 01:39"]

Kirjoita kirja tai blogi!

AP (narsistinmyrkky.blogspot.fi)

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Vierailija
39/82 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikkakiusaamista voi olla ilman narstistiakin. Sen todistaa tilanne, jossa n oli itse poissa, mutta tilanne vaan paheni.

Miten todellakin hänen esimiehensä ja hallitusten puheenjohtajat ym. voivat uskoa, että vika on niissä 37 poislähteneessä työntekijässä, eikä siinä yhdessä johtajassa ja/tai hänen lähipiiriinsä kuuluvassa ongelmahenkilössä?

Vierailija
40/82 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimenomaan! Se valehtelu on jo sellaista luokkaa, että kaikki uskoo. Suurimmassa osassa normaalisti ajattelevissa ihmisissä on vielä luottamus ihmisisiä kohtaan jäljellä, ja ikävä kyllä narsistiset esimiehet pääsevät ensimmäisenä kertomaan versionsa esim. hallitukselle. 

Onko kukaan ollut läsnä esimerkiksi kokouksessa, jossa esimies/työtoveri valehtelee kaikkien edessä? Täysin silmitöntä ja röyhkeää toimintaa, kun kertoo asiat vielä niin ettei niihin voi kukaan kommentoida siinä samassa tilanteessa.