Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uutisten lukemattomuus ja yleinen vähäinen yleissivistys

Vierailija
22.10.2023 |

Kerroin kolleegalle, että näköjään Marakin kuollut. Kysymys sai minut hiljaiseksi "kuka se on?". 

Miten voi jotkut olla niin pihalla maailmanmenosta, ettei mitään uutisia seurata? Pikkusiskoni on samaa tasoa. Ei edes tiennyt, missä ukraina on, kun kerroin eräässä perhetapaamisessa seuraavani tarkoin uutisointia asiasta. Ei oikein edes tiennyt mitään koko Ukrainan sodasta.

Miten jotkut oikeasti voivatkaan olla noin tyhmiä? Pikkusiskollani on tosin paljon kavereita, mutta epäilen, että ne kaverit ovat älyllisesti samaa tasoa.

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok. Joskus vähäinen "tieto" (se yleissivistys) voi olla virheellistä. Tässä kysymyksiä:

1) Rahoittaako verotus valtion toimintoja?

2) Onko 1 = 0,999...?

3) Onko kirjoitus kieltä?

Vierailija
2/45 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se tarkoita, että on tyhmä jos ei halua lukea uutisia. Mua ne vain ahdistaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketää ei kiinnosta mikää iltalehtien valepaska ja ihmisil on omat elämät asioita menee ohi

Mä vannon jos sä meet kysyy kadulta käveleviltä ihmisiltä että luetttele meidän presidenttejä, 99% niistä ei osaa sanoa ku max 3

Vierailija
4/45 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korreloit älykkyyden iltalehtien lukemisen kanssa? okei. Minä teen sen toistepäin

Vierailija
5/45 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä se suomalainen ilmainen koulutus teettää. Porukka täysin pihalla kaikesta, valikoidaan uutisvirrasta vain kaikki kiva (eli roskasisältö) eikä juuri kellään ole enää mitään realistista ymmärrystä yhteiskunnasta, jossa elävät.

Vierailija
6/45 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Ketää ei kiinnosta mikää iltalehtien valepaska ja ihmisil on omat elämät asioita menee ohi

Mä vannon jos sä meet kysyy kadulta käveleviltä ihmisiltä että luetttele meidän presidenttejä, 99% niistä ei osaa sanoa ku max 3

Hmm?

Ståhlberg

Svinhufvud

Kallio

Ryti

Mannerheim

Paasikivi

Kekkonen

Koivisto

Mara

Halonen

Niinistö

Vierailija
7/45 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Hmm?

Ståhlberg

Svinhufvud

Kallio

Ryti

Mannerheim

Paasikivi

Kekkonen

Koivisto

Mara

Halonen

Niinistö

Helppo ne on nyt siitä googlesta kopioida

Vierailija
8/45 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Korreloit älykkyyden iltalehtien lukemisen kanssa? okei. Minä teen sen toistepäin

Näistä asioista on laajasti uutisoitu, ei ainostaan iltalehdissä. 

-ohis 

Vierailija
9/45 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

> Helppo ne on nyt siitä googlesta kopioida

En tehnyt näin.

Vierailija
10/45 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täh? Aloittaja puhuu uutisten lukemisesta ja kommenteissa möyhötään, ettei Iltalehtiä tarvitse kenenkään lukea?

Vierailija
11/45 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiologian kurssilla aikoinaan proffa totesi, että keskivertoihmiset eivät ajattele mitään, varsinkaan syvällisesti.

Jotkut haluaa elää niin ja heillä on siihen täysi oikeus. Ei ole myöskään pakko ajaa ajokorttia tai opetella luistelemaan.

Vierailija
12/45 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Ok. Joskus vähäinen "tieto" (se yleissivistys) voi olla virheellistä. Tässä kysymyksiä:

1) Rahoittaako verotus valtion toimintoja?

2) Onko 1 = 0,999...?

3) Onko kirjoitus kieltä?

Ja jatkoa:

4) Onko olemassa vääriä mielipiteitä?

Vierailija
13/45 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän hyötyä tuostakin presidenttien luettelemisesta on kenellekään? Pelkkää nippelitietoa, joillakin on hyvä muisti ja toisilla ei. Eikö olisi tärkempää muistaa jotain merkittäviä tekoja esimerkiksi. 

Vierailija
14/45 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Sosiologian kurssilla aikoinaan proffa totesi, että keskivertoihmiset eivät ajattele mitään, varsinkaan syvällisesti.

Jotkut haluaa elää niin ja heillä on siihen täysi oikeus.

Ei,ei ole. Tyhmyys aiheuttaa katastrofeja. Vrt. persujen äänestäminen.

Vierailija
15/45 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy sanoa että jos joku sanoisi mulle että mara on kuollut voisin ensin olettaa että se on joku läheinen, ei presidentti.

Vierailija
16/45 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Hmm?

Ståhlberg

Svinhufvud

Kallio

Ryti

Mannerheim

Paasikivi

Kekkonen

Koivisto

Mara

Halonen

Niinistö

Lauri Relander jäi puuttumaan. Hän oli Suomen toinen presidentti, Ståhlbergin ja Svinhufvudin välissä. Muistaakseni 1925-31.

Vierailija
17/45 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Täytyy sanoa että jos joku sanoisi mulle että mara on kuollut voisin ensin olettaa että se on joku läheinen, ei presidentti.

Niinkö? Minä ja usea muukin ei kyllä halua kertoa toisille läheisen kuolemasta!

Vierailija
18/45 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Samaa tulin sanomaan. Ei kaikki käytä tuota "lempinimeä". 

Vierailija
19/45 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Hmm?

Ståhlberg

Svinhufvud

Kallio

Ryti

Mannerheim

Paasikivi

Kekkonen

Koivisto

Mara

Halonen

Niinistö

Kuka Mara?

Ei meillä ole sen nimistä presidenttiä ollut missään vaiheessa.

Vierailija
20/45 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikös punikki mara ollut lähinnä namipian heimopäällikkö eihän hän suomalaisista välittänyt. raskaat mullat

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän yhdeksän