Narsistinen esimies vie terveyden?!
Onko täällä muita, jotka ovat kokeneet narsistisen tyypin kohtelua työpaikalla tai vaikkapa parisuhteessa? Aivan käsittämätöntä käytöstä. Olen itse työpaikassa, jossa narisistinen esimies toimii vain oman etunsa mukaisesti jatkuvasti. Kaikkien kaveri olevinaan, mutta kulissien takana kuohuu. Valehdellaan, vääristellään asioita, puhutaan täysin päinvastaistaisesti heti kun selän kääntää jne. Onneksi ymmärsin kerätä todisteita heti, kun ensimmäiset epäilykseni heräsivät hänestä.
Puhuu niin paljon ristiin, kuin sielu sietää.
Aloitin blogin aiheesta omaksi terapiakseni http://narsistinmyrkky.blogspot.fi
Kommentit (82)
Sähköpostit on ehdottomasti laitettava aina tulostettuina talteen, samoin pidettävä muutenkin tarkkaa päiväkirjaa tekemisistä ja tekemättä jättämisistään. Se on apuna oman selustan varmistamisessa.
Onneksi olen itse päässyt sellaisesta paikasta eroon, jossa jo kaksi kuukautta sai aikaan hirmuisen sählingin, jota nyt selvitetään työterveyden, työsuojelun, ammattiliittojen ja poliisin kanssa. Tähän mennessä apua on ollut vain työterveyshuollosta sairauslomien ja lääkkeitten muodossa.
Hullujen hoitamiseen ei riitä johtamiskyvyt - tiedän, kun olen kokeillut. Tarvittiin psykiatrisen sairaalan suljettua osastoa enkä ole aivan varma, auttoiko sekään muuhun kuin virallisen diagnoosin saantiin ja siihen, että käräjäoikeus päätti jättää tuomitsematta rangaistusta, vaikka syylliseksi totesikin.
Kuulostaa tutulta. Onneksi tuo manipuloija ei ole esimiehenä, mutta henkistä valtaa hän on kyllä muodollisen sijaan kerännyt. Hajoita ja hallitse on hänen taktiikka, puhutaan ristiin toisista työntekijöistä pahaa ja manipuloidaan väkeä ajattelemaan negatiivisesti toisistaan. Samalla myös kerätään omaa haaremia ja mielistellään tärkeille tahoille, jotta oma asema pysyy turvattuna. Oksettavaa.