158cm ja 65kg. Olenko norsu?
Kommentit (84)
itse kävin aamulla vaa'alla ja pituus on 160 cm ja paino 58. Siinä on kyllä pari kiloa liikaa. Lähinnä huomaa valokuvista ja omasta olosta, pikkaisen olisi varaa pudottaa. En kuitenkaan ota suurempaa stressiä asiasta, ikää on jo päälle 30 enkä halua näyttää pikkutytöltä vaan naiselta. Olen ollut parikymppisenä noin 50 kg painava, ja tuolloin mm. kuukautiset eivät tulleet säännöllisesti. Eli minulle se paino oli selvästi liian vähän.
itse kävin aamulla vaa'alla ja pituus on 160 cm ja paino 58. Siinä on kyllä pari kiloa liikaa. Lähinnä huomaa valokuvista ja omasta olosta, pikkaisen olisi varaa pudottaa. En kuitenkaan ota suurempaa stressiä asiasta, ikää on jo päälle 30 enkä halua näyttää pikkutytöltä vaan naiselta. Olen ollut parikymppisenä noin 50 kg painava, ja tuolloin mm. kuukautiset eivät tulleet säännöllisesti. Eli minulle se paino oli selvästi liian vähän.
No kyllä aloittaja on painoindeksinkin mukaan jo normaalipainon ulkopuolella, eli lievästi lihava. Toki se, miten paljon sitä läskiä on riippuu siitä paljonko on lihasta. Lihas painaa enemmän kuin läski. Mutta kyllä 65kg on tuon pituiselle jo aika suuri lukema. Toki tärkeintä on, että itse viihtyy kehossaan. Jos ap kokee painon pudotukselle tarvetta niin silloin sitä kannattaa pudottaa. Sen verran kuin itsestä hyvälle tuntuu/näyttää.
Riippuu valtavasti ruumiinrakenteesta. Itse olen 163 cm ja 64 kg, ja kaikki sanovat laihaksi. Itse voin paremmin 60-kiloisena, mutta en osaa laihduttaa. Siksi tämä 64.
Mikä helvetin peruste ylipainolle on se ettei halua näyttää pikkutytöltä vaan naiselta?
Ihan esimerkkinä, 165cm työkaverini, 37v ja kahden lapsen äiti, painaa 52 kiloa eikä todellakaan näytä pikkutytöltä. Naisellisimpia naisia mitä tiedän, hiuksista, pukeutumisesta sekä olemuksesta lähtien.
Etsikää parempia tekosyitä.
Juu ei minustakaan paino ja naisen näköisyys liity toisiinsa millään lailla, jos ei ole ääripäistä kysymys. Ei minusta läski ole naisellista, vähiten vyötärömakkarat.
Ei,luulen ,että kuitenkin ihminen,ellei sitten ole pitkää kärsää!
Mulla samat mitat ja ihanteellinen paino mulle on 50 kg. Nyt käytän xl ja 42 koon vaatteita. Eli multa kysyttynä, kyllä, me molemmat ollaan norsuja.
Sama paino, 11 cm enemmän pituutta. Olo on kuin norsulla ja dieetti päällä.
Et ole norsu.
Me naiset voisimme lakata murehtimasta, mitä ventovieraat ajattelevat vartaloistamme. Jos oma olo on hyvä eikä painoindeksikään ole älytön, miksi käsitys itsestä pitäisi muodostaa sen perusteella, mitä kuvittelemme muiden vartaloltamme haluavan. Itsevarmuus, hymy ja ryhti tekevät paljon kauniimmaksi ja kiinnostavammaksi kuin muutaman kilon pudottaminen.
[quote author="Vierailija" time="05.01.2014 klo 21:26"]Mulla samat mitat ja ihanteellinen paino mulle on 50 kg. Nyt käytän xl ja 42 koon vaatteita. Eli multa kysyttynä, kyllä, me molemmat ollaan norsuja.
[/quote] Kiitos paljon vastauksista, lisääkin luen mielelläni. Antaa vähän näkökulmaa koska itse haluan vielä nähdä peilistä sen 58kiloisen naisen joka olin vielä vuosi sitten...Sitten lopetin tupakoinnin enkä lisännyt naposteltavien määrää ja nämä kilot on silti lopputulos :(
Lainasin tuon tekstin koska ihmettelen miten minun vaatteeni ovat 36/38 tai S/M kokoa ja sinun noin paljon isompia? Juuri ostin Seppälästä 36 kokoiset farkut ja paidoista M kokoa isompiin hukun? AP
Painan tuon pituisena 45 kg ja lihaksia loytyy. Kolesteroli alle 3,5. 65 kiloa en painannut edes kolmannen raskauteni lopussa, jolloin painoin elamani aikana kaiken eniten. En pida nimittelyista, niita harrastetaan Suomessa liikaa. Olennaisempaa on se mills ruokavaliolla nuo mainitut kilosi ovat hankittu. Jos siina on sokereita, alkoholia, elainrasvoja, niin terveytesi kannalta se on vaarin. Samoin jos saavuttaisin taman alhaisen painoni syomalla vahan mutta epaterveellisesti, sekin olisi terveyteni kannalta vaarin. Syon kuitenkin saannollisesti ja erittain monipuolisesti kasvispainoitteista ruokaa, hyvia rasvoja etc. Eli ei se maara, vaan se laatu ovat ratkaisevia tassakin tapauksessa.
Ap, jos olet ITSE sitä mieltä, että pudotettavaa on, niin silloin se kannattaa. Minusta on tärkeää viihtyä omassa kehossaan. Kaikkiin asioihin ulkonäössä ei voi vaikuttaa, mutta painoon voi. Jos haluat nähdä vielä peilistä sen naisen mikä joskus olit, niin eikun hommiin :)
Turha kysellä täälä painosta tai palkasta. Täälä aina vähätellään niitä, et ole ikinä liian laiha tai tarpeeksi hyväpalkkainen. Itse luotan ihan tavalliseen BMI indeksiin, sen mukaan olet hiukan ylipainoinen..
Vähintään 10kg pois, ehkä enemmänkin (riippuu paljonko sinulla on lihasta, mutta veikkaan, ettei ole paljon)
Ihmiset on eri muotosiakin. Et ole tosiaankaan läski.
Mä oon 160cm 60kg, samoissa melkein ollaan. Paitakokoni on S-M ja housut 38.
Samaa mieltä kuin 11. Kertokaa, miksi ne ylimääräiset makkarat ovat jotenkin naisellisia? Kun käsittääkseni naiselliset muodot hukkuvat ylipainon alle ja ylipainoinen nainen on hedelmättömämpi. Mistä se normaalipainoiselta hoikalta puuttuva ekstranaisellisuus siis tulee?
Kertokaa se, valaiskaa (pun intended) tietämätöntä (tai hyväksykää, että läski on läskiä, laardia, ihraa, ei mitään "naiseutta", ei esteetiikan eikä käytännön tasolla).
No et ole! Minä olen 160cm ja 64kg enkä tunne itseäni norsuksi. Onhan sitä läskiä, mutta nyt kun olen alkanut harrastamaan juoksua sitä on myös kadonnut/muuttunut lihakseksi.