Onko oikeasti olemassa ihmisiä, jotka pitävät työstään?
Eikä vain sano niin muiden mieliksi vaan oikeasti tykkää. Onko täällä sellaisia, mitä teette työksenne?
Kommentit (335)
Pitääköhän kukaan teurastaja työstään?
Vierailija kirjoitti:
Pitääköhän kukaan teurastaja työstään?
Tottakai! Teurastaminen on hauskaa ja terapeuttista!
Olen toimistosihteeri mutta työpaikkani on niin kiinnostava ja työkaverit hauskoja että todellakin pidän työstäni.
Olen oikeastaan aina pitänyt työstäni, olimpa alalla millä tahansa, mutta sitten kun menin puutarha-alalle, niin oli kuin olisin ollut kotona. Heti eka työ ja työpaikka oli kymppiplus. Palkka ei ole mikään hyvä (10-12e/h väliin, kasvihuonepuolella pari euroa huonompi lähtö), mutta se työ, työpaikka ja työkaverit voittaa huonon palkan. Voisi sanoa, että rakastan alaani. En vaihtaisi sitä enää mihinkään. Koska työ on kausiluonteista, tarkoitus olisi alkaa alan yrittäjäksi tai löytää paikka, joka pystyy työllistämään ympäri vuoden.
Rakastin työtäni baarimikkona. Sattuneesta syystä olen nyt väliaikaisesti muissa hommissa enkä nauti tästä mitenkään erityisesti. Kyllä tätä nyt tekee ennemmin ku selkäänsä ottaa mutta ei ole minkäänmoista paloa tähän nykyiseen työhön. Huoh, vielä joku päivä :/
Vierailija kirjoitti:
Tykkään, olen asiantuntija. Huonojakin puolia tietysti on, mutta niin on kaikilla muillakin elämänalueilla kuin työssä. Jos vihaat työtäsi, niin olisiko paikallaan hakea muita hommia tai kouluttautua uudelle alalle (jos vaan rahallisesti mahdollista). Töissä kun ollaan aika iso osa elämästä...
Ei siinä alan vaihto auta. Minä ainakin käyn töissä tasan palkan vuoksi, jos olisi muu tulonlähde niin jäisin vapaaherraksi heti.
Se vaan, että ilman isoa perintöä tai lottovoittoa ei ihan heti löydy lähdettä, josta saisi sen 7000€/kk, edes bruttona.
Tykkään työstäni, mutta ei se silti parasta tietämääni tekemistä ole.
Itse tykkään. Työskentelen rakennusalalla tietomalliasiantuntijana ja teen koodausjuttuja. Saa tehdä etätyötä, omassa rauhassa eikä pomo paljoa kysele. Lievä asperger löytyy ja haluankin tehdä työni omissa oloissani. Tämä sopii paremmin kuin hyvin. Monesti teen työjuttuja viikonloputkin, kun istuisin koneella muutenkin. Tämänkin joulun koodaan.
Oon töissä it tukihenkilönä.
Työ on helppoa ja mukavaa ajanvietettä
Tykkään tosi paljon työstäni. Olen palvelutuotannon päällikkö, työhön kuuluu toiminnan suunnittelua ja kehittämistä, asiakastapaamisia ja esimiestyötä. Työpaikkakin on kiva, samoin työkaverit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä teen suunnittelutyötä insinööritoimistossa ja työ on ihan kivaa. Itse työpaikasta, siis fyysisesti siitä paikasta, en tykkää yhtään. Se on kylmä avokonttori, ilman mitään yksityisyyttä missään, pukuhuonekin yhteinen miesten kanssa.
Tyhmä kysymys mutta mihin toimistotyössä tarvitaan pukuhuonetta?
Esim päällystakeille, sadevarusteille, hatuille jne. Lisäksi kaikki eivät tule autolla, joten vaikka pyöräillessä tai mopoillessa pitää laittaa reilusti vaatetta päälle, koska rapaa lentää. Lisäksi kauempaa töihin tuleville kätevä, jos haluaa vaikka käydä esim harrastuksissa samalla reissulla. Lisäksi osassa toimistotöitä pitää käydä välillä esim. työmaalla tai asiakkailla. Myös toimistotöissä voi olla työantajan määräämä virkapuku päällä, kuten poliiseilla tai sotilailla.
T. Poliisi toimistossa
Olen litteroija ja tykkään työstäni. Eli kirjoitan puhtaaksi tutkimushaastatteluja.
Haastattelut ovat yleensä mielenkiintoisia ja pääsen olemaan apuna tutkimuksessa. Joskus on toki tylsää tai turhan vaativaa, mutta suurin osa töistä on ihan mukavia. Usein huomaan että tulen työstä iloiseksi. Vaativan työn loppuun tekeminen on myös oma ilonsa, vaikka ensin stressaakin.
Palaudun työstä nopeasti enkä mieti sitä enää vapaa-ajalla.
Ainoa ongelma on, että palkka on todella pieni.
Pidän, en tekisi mitään muuta työtä mieluummin
Mä tykkään leikata ap:n aivoja.
Mietin, että jos saisin lottovoiton, niin tekisinkö työtä edelleen. Vastaan kyllä. Ehkä vähemmän tunteja, mutta kyllä
En usko että tällaisia on olemassakaan. Olen tokmannilla töissä, mies 35v. 15v tehny samaa paskaa, en hymyile enää koskaan, vihan ihmisiä, pakko vaan jatkaa.
Vierailija kirjoitti:
On niitä mutta aika harvinaisia ovat. Jos harrastuksesta tulee työ niin siitä varmaan voi oikeasti tykätä.
On sellaisia ihmisiä, joille jokin työ on elämäntapa.
Kumminkaan mikään ahkeruus, pätevyys, aikaansaavuus ei välttämättä auta tällaista henkilöä. Suurissa työyhteisöissä voi esiintyä pyrkimystä savustaa tällainen henkilö ulos tai ainakin ohittaa tämä kaikissa ylennyksissä..
Jos pidät työstäsi ja olet siinä huippu, huomaa vaaran merkit. Sellainen on muun muassa rekrytoijien taipumus palkata johtotehtäviin uutta vastuualuettaan tuntemattomia henkilöitä. Sellaisia, jotka eivät osaa juuri mitään ja siten eivät tunnista osaamista muillakaan. Rekrytointipäätös voi perustua vaikkapa rekryytin ulkomuotoon, kaveruuteen tai johonkin muuhun tehtävään liittymättömään asiaan.
Jos johonkin tavoiteltuun parempaan tehtävään valitaan henkilö ja hakijoita on useampia, niin paikan saa pääsääntöisesti pystymetsästä tullut tumpelo, jonka tietämättömyys ja kokemattomuus tulkitaan valtavaksi potentiaaliksi. Rekrytoijat luulevat tehneensä ainutlaatuisen rohkean vedon. He suojelevat valintaansa. Tumpelo savustaa päteviä ulos. Niin alkaa organisaation alamäki. Nyt on pätevillä poishyppäämisen aika.
Työpaikoissa ei mitään vikaa, mutta työntekijöissä sitäkin enemmän.
Työkavereiden käytös asiatonta, huutelua, nälvimistä, puhumattomuus,
näyryytetään ja lopuksi räkäistään päin naamaa.
Käytöstavoista ei tietoakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työskentelen erään firman info-pisteessä, työni on siis pääosin av-palstalla roikkumista, joskus vastailen puhelimeen, erittäin harvoin kukaan tulee kysymään mitään. En valita.
Taitaa työnantajana olla Valtioneuvosto. Ja toimipaikkana pääministerin kanslia.
Taas yksi reppana joka kuvittelee trollaavansa pääministeriä ja ties ketä julkkiksia henkilökohtaisesti :D
En tiedä onko se asenteesta kiinni, mutta olen pitänyt jokaisesta työstä mitä olen tehnyt. Kaikissa on ollut omat huonot puolensa, mutta myös hyvät puolet. Nyt työskentelen psyk. sh:na ja tämä on selkeästi viihtyisin työ mitä koskaan olen tehnyt.