Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lääkkeistä tietäviä paikalla?

Vierailija
24.07.2020 |

Saako tramalin lisäksi ottaa sirdaludia? Sain ensin mainitun lääkkeen tänään ja kaapissa olis sirdaludia, jota meinasin kipuihin kokeilla. Voiko niitä käyttää yhdessä? Ainoo paikka missä kysellä, eikä googlekaan kerro.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö lääkäri kertonut sinulle määräämistään lääkkeistä

Vierailija
2/20 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen välttämään sirdaludia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, tulee liikaa hermostoa lamaavaa

Vierailija
4/20 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö lääkäri kertonut sinulle määräämistään lääkkeistä

Se määräsi tramalia yhden tabletin, että ei kyllä hirveesti kertonut. Päivystyksessä sen sain. Kotiin kun lähdin, niin kivunhoito-ohjeeksi oli vain kylmägeeli, jota ei pysty edes polveen laittamaan koska polvi on täysin kosketusarka. Sitä ei tiiä mikä siinä polvessa on.

Vierailija
5/20 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ottaisi ilman varmistusta apteekista. Kokeile löytää esim. joku apteekin chatti tai puhelinnumero.

Vierailija
6/20 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen avulla saisin ainakin nukuttua, joka muuten on kivun vuoksi lähes mahdotonta.

Vierailija
7/20 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI saa ottaa!!!!

T. Lääkärin ex

Vierailija
8/20 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Komppaan. Menin itse ainakin ihan sekaisin siitä ja tuli paha olo.

Vierailija
9/20 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä juoksin päin seiniä kirjaimellisesti ainoastaan sirdaludista.

Vierailija
10/20 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei koskaan kannata lähteä omin päin yhdistelemään mitään lääkkeitä, voi lähteä henki tai aiheutua vakavia komplikaatioita.

Vierailija
11/20 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle taas sirdalud toimii hyvin, mutta tramalista tulee aivan kauhea olo. En enää ikinä koske siihen.

Vierailija
12/20 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yliopiston lääkeneuvonta 24h googleen

Vierailija
13/20 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

EI saa ottaa!!!!

T. Lääkärin ex

Voiks siitä tulla kenties joku hengityslama, jos ottaakin? Toisaalta se olis ihan sama, vaikka ottaisin ja jotain tuliskin, loppuis kivut, jos siis henki lähtis.

Kipuihin kun en apua saa. Se on vaan kertaluontoinen, muutaman tunnin apu kun käyn päivystyksestä kipupiikin hakemassa, sekin oli tänään vaikea saada, koska lääkäri sanoi sen olevan vain hetken helpotus(6tuntia), sairaanhoitaja sen sitten puhui ympäri että sain sen. Se ei auttanut tarpeeks, joten sen lisäksi sain tramalin. Sairaanhoitaja totesikin että on huomannut että siellä päivystyksessä apua saa pärstäkertoimen perusteella. Mä en ole koskaan saanut kunnollista apua mun polvikipuihin, aina on sanottu että "syö sitä buranaa". Söin ja söin ja söin, kunnes nykyään en enää sitä syö, koska vatsa ei kestä.

Vierailija
14/20 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

EI saa ottaa!!!!

T. Lääkärin ex

Voiks siitä tulla kenties joku hengityslama, jos ottaakin? Toisaalta se olis ihan sama, vaikka ottaisin ja jotain tuliskin, loppuis kivut, jos siis henki lähtis.

Kipuihin kun en apua saa. Se on vaan kertaluontoinen, muutaman tunnin apu kun käyn päivystyksestä kipupiikin hakemassa, sekin oli tänään vaikea saada, koska lääkäri sanoi sen olevan vain hetken helpotus(6tuntia), sairaanhoitaja sen sitten puhui ympäri että sain sen. Se ei auttanut tarpeeks, joten sen lisäksi sain tramalin. Sairaanhoitaja totesikin että on huomannut että siellä päivystyksessä apua saa pärstäkertoimen perusteella. Mä en ole koskaan saanut kunnollista apua mun polvikipuihin, aina on sanottu että "syö sitä buranaa". Söin ja söin ja söin, kunnes nykyään en enää sitä syö, koska vatsa ei kestä.

Älä hyvä ihminen! Soita yliopiston apteekin neuvontaan! Chat palvelee myös!!!

Vierailija
15/20 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

EI saa ottaa!!!!

T. Lääkärin ex

Älä hyvä ihminen! Soita yliopiston apteekin neuvontaan! Chat palvelee myös!!!

Mä en enää välitä itsestäni, joten sama se vaikka mitä kävisikin.

Vierailija
16/20 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Komppaan. Menin itse ainakin ihan sekaisin siitä ja tuli paha olo.

Työkaveri meni ihan sekaisin Tramalista, jonka otti selkäkipuun toiselta työkaverilta. Sama mun vaimolla. Sirdalud toimii vaimolla hyvin ilman mitään sekoamista, väsyttää kuulemma vaan.

Ite oon ottanut joskus sekä Sirdaludia, että Tramalia, en kuitenkasn yhtä aikaa. Molemmilla kipu hiukan hellittää. Kummastakaan en saa mitään sivuvaikutiksia. Pari muuta lääkettä (Efedriiniä sisältävät yskänlääkkeet) ja joku allergialääke tekee ihan sietämättömän olon, sydän hakkaa, ei saa nukuttua, päätä särkee, ym.

Lääkkeiden vaikutus on hyvin yksilöllistä.

Vierailija
17/20 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

muinaismuija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Mitä Sirdalud/Sirdalud Retard sisältää

Vaikuttava aine on titsanidiinihydrokloridi

Muut aineet ovat:

Sirdalud tabletit: vedetön kolloidinen piidioksidi, steariinihappo, mikrokiteinen selluloosa ja vedetön laktoosi.

Sirdalud Retard kovat depotkapselit: etyyliselluloosa, sellakka, talkki, maissitärkkelys, sakkaroosi, titaanidioksidi (E 171), liivate ja musta rautaoksidi (E172)."

Sellakasta tulee migreeni ja talkissa voi olla asbestia, titaanidioksidista kuulonalenema. Ei siis missään tapauksessa Sirdaludia

No ehkä pärjään ens yön jotenkin ja sirdaludin aika on vasta huomenma. Tramalia on kotona ennestään, siinä ainoa haitta pitemmässä käytössä on ruokahaluttomuus joten ei kovin suositeltava, sen käyttö on erikseen kielletty ton haittavaikutuksen takia, mut kivun ollessa kovinta mahdollista, niin eipä oo paljoo väliä jos ruokahalu vaikka katoaisikin, jos kivutkin lievittyis sillä.

Vierailija
18/20 |
25.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kellään faktatietoa siitä, mitä kaikkee voi tulla sirdaludin ja tramalin yhteyskäytöstä sivuvaikutuksena? Kokeiluun menee...

Vierailija
19/20 |
25.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näiden yhteiskäyttö voi aiheuttaa keskushermostolaman. Voi saada hengityspysähdyksen, vajota koomaan ja jopa kuolla. En lähtisi kokeilemaan yhteiskäyttöä.

Vierailija
20/20 |
25.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näiden yhteiskäyttö voi aiheuttaa keskushermostolaman. Voi saada hengityspysähdyksen, vajota koomaan ja jopa kuolla. En lähtisi kokeilemaan yhteiskäyttöä.

Sellaisen muistan lukeneeni hjoskus, mut en tohtinut kirjoitaa kun en ollut varma.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan neljä