Kissa vs. Koira
Kumman ottaisit/olet ottanut ja miksi? Itse olen kissaihminen ollut lapsuudesta saakka, koiria hieman pelkään. Kissa on itsenäinen, viisas, siisti, käyttää hiekkalaatikkoa, tulee syliin siliteltäväksi ja on kaikin tavoin ihana olento :)
Kommentit (242)
Jos viihtyisin sisällä valitsisin ehkä kissan, mutta koska haluan olla ulkona, kuntoilla ja tutustua harrastustenkautta uusiin ihmisiin valitsen koiran, koska se on hyvä lenkkikaveri sekä on enemmän kokemusta moisista, joten uskoisin sen olevan minulle se parempi vaihtoehto. Tosin maalla kissa ei olisi yhtään huonompi ratkaisu hiirulasiongelmassa, mutta tosiaan koirat taitavat olla kuitenkin se minkä valitsen ainakin ensimmäiseksi omaksi lemmikiksi.
Kissa <3 Pidän koiristakin, mutta kissoilla on aivan eri tavalla persoonaa, syvällisyyttä, älykkyyttä ja itsenäisyyttä. Koirat tuntuvat jotenkin yksinkertaisilta, ehkä se johtuu laumaluonteesta ja koulutettavuudesta. Kissat on ihanan monitahoisia eläimiä. Lisäksi paljon söpömpiä, ketterämpiä, helppohoitoisempia ja tulevat syliin. Ja elävät kauemmin. :) Koirat on vähän kuin lapsia ja kissat ystäviä.
Vierailija kirjoitti:
Heti kun koira näkee toisen koiran se alkaa nussi sitä. Koirat rikkoo tavararoita (kissat ei oo tuholaisii) koirat ne haisee sisällä sit ne kuolaa on rumia ja paskoo naamalle!
Haista paska Koirat ääretön kertaa parempii
Oikeasti kissat ovat viisaampia kuin koirat ja kissat ei muutenkaan haise niin pahalle kuin koiratalo jossa on sanomalehtiä lattialla märkänä koiran takia. Juu itse olen kissaihminen
Rakastan kissoja mutta valitsen koiran koska niistä saa ulkoiluseuraa:)
Vierailija kirjoitti:
Jos viihtyisin sisällä valitsisin ehkä kissan, mutta koska haluan olla ulkona, kuntoilla ja tutustua harrastustenkautta uusiin ihmisiin valitsen koiran, koska se on hyvä lenkkikaveri sekä on enemmän kokemusta moisista, joten uskoisin sen olevan minulle se parempi vaihtoehto. Tosin maalla kissa ei olisi yhtään huonompi ratkaisu hiirulasiongelmassa, mutta tosiaan koirat taitavat olla kuitenkin se minkä valitsen ainakin ensimmäiseksi omaksi lemmikiksi.
Kyllä kissat ovat todella suosittuja juoksemisesta koska kissaeläimet ovat maailman nopeimpia juoksijoita kuten gepardi ja sekin on kissa
Vierailija kirjoitti:
Oikeasti kissat ovat viisaampia kuin koirat ja kissat ei muutenkaan haise niin pahalle kuin koiratalo jossa on sanomalehtiä lattialla märkänä koiran takia. Juu itse olen kissaihminen
Huomaa että olet. Eihän ne sanomalehdet ole siellä lattialla märkinä kuin pentuajan jolloin opetellaan sisäsiistiksi. Poikkeuksena tietysti jos vielä aikuisenakin pidätysongelmia.
Mutta joo, ehdottomasti koira. Molempia olen omistanut ja kyllä se kissojen itsekkyys, arvaamattomuus ja kämpän tuhoaminen kävi niin hermoille että oli pakko luopua kissoista. Koirat eivät pentuinakaan tehneet niin järjetöntä tuhoa kuin kissat. Puhumattakaan siitä ympäri kämppää levitetystä kissanpaskasta ja muusta "perseilystä" mikä tuntui välillä täysin kettuillakseen tehdyltä. Tuli kyllä hyvä muistutus siitä että en vaan ole kissaihminen.
Koira, koska kissat ovat yleensä ihan hulluja, kun vain kehrää ja yhtäkkiä alkaa raapimaan ja puremaan ja sähisemään. Koirat ovat niin söpöjä ja niiden kanssa ei tule tylsää. Koira antaa myös enemmän vastuuta kuin turha kissa, johon vaa tuhlaa rahaa, kun ei sitä välttämättä edes näe koko päivänä. Koira on lojaali ja mukava, kun sen saa kutsuttua luoksu, kun taas kissa sekoaa täysin, jos sitä yrittää edes kutsua luokse.
Mää olen pelkästää kissa ihmisiä ja koirat on musta pelkkiä räksöttäviä ja ulisevia raakkeja ! Kissassa on sitä jotain mitä ei oo koirassa esim söpöys .
Välillä tämä on totta että koira voi hyppiä, mutta usein ne ei hypi jos ne opettaa oikein. Koirat usein näyttää agressiivisuuden ennen kuin tekee jotain. Itse olen koira ihminen, niiden kanssa on vaan niin paljon tekemistä ja treenaamista. Mutta en moiti kissoja ;)
Koirat tuoksuu hyvälle, ja en ymmärrä miks on pakko haukkuu koirii XD koska on kissoissaki haukutta vaa. Koirat on sivistyneita ja cooleja XD
Jos olisi pakko joku elukka ottaa, niin kissa, koska sen eteen ei tarvitse tehdä juuri mitään, kun se on sellainen "itsenäinen". Joku koiran koulutus ja lenkitys ei inspaa yhtään.
Itse pidän sitä kun koira ilmoittaa jonkun tulevan. Koirat pesee itsensä ja tuoksee hyvälle. :D
Itse pidän siitä kun koira ilmoittaa jonkun tulevan. Koirat pesee itsensä ja tuoksuu hyvälle. :D
Laiskat ei jaksa lenkittää koiraa. Laiskat ei myöskään jaksa trimmata koiraa (jos se on tarpeellista) koska kaikkia koiria ei tarvitse trimmata.
Aina ollut koiraihminen, vaikka kyllä kissoistakin pidän. Molemmissa hyvät ja ei niin hyvät puolensa.
Koiran kouluttaminen on hyvä "harrastus", mutta kouluttamaton koira ei ole hyvä kotieläin. Kissan itsenäisyys ei välttämättä lämmitä niin kun kotiin tulee. Koira on ehkä enemmän riippuvainen omistajastaan. Huolettomamman lemmikin haluavalle kissa on koiraa parempi.
Koiran ulkoiluttaminen voi olla rasite, mutta samalla hyödyllistä. Harvoin tulisi lähdettyä kävelylenkille 3x päivässä. Jos hakee plussia ja miinuksia, niin omaan elämään koira sopii paremmin.
Kissa ehdottomasti :) Kissojen omalaatuinen tapa osottaa hellyyttä, tulla päälle nukkumaan jne on omasta mielestä erilaista ja kivempaa, kun koirien hyppiminen ja vouhkaaminen. Pidän kyllä myös pienistä koirista, isoja vähän pelkään kun lapsena kävi kimppuun. Pitää muistaa että kaikissa asioissa on monta näkökulmaa: ei kaikki kissat tuhoa taloa eikä kaikki koirat hypi päälle yms. Omat kissani eivät ole ikinä pissanneet/kakanneet lattialle eivätkä tuhonneet mitään. Osaavat myös temppuja ja oppivat nopeasti (perus istu, tassu, maahan, hyppää yms). Että ei pidä yleistää
Kyllä kissaakin voi kouluttaa..