Kissa vs. Koira
Kumman ottaisit/olet ottanut ja miksi? Itse olen kissaihminen ollut lapsuudesta saakka, koiria hieman pelkään. Kissa on itsenäinen, viisas, siisti, käyttää hiekkalaatikkoa, tulee syliin siliteltäväksi ja on kaikin tavoin ihana olento :)
Kommentit (242)
Meillä on molemmat. Meillä kävi silleen, että kissa oli ensin ja sitten otettiin koiranpentu. Ja sitten tää kissa hyväkäs loihti tästä koirasta kissan. Nyt meillä on kaksi kissaa, se toinen on vaan koiran näköinen. Se koiran näköinen päästelee hassuja ääniä kun se yrittää puhua kissaa. Ylimmät ystävät ovat kyllä.
Kissat tuoksuvat, koirat haisevat. Kissa on rauhallinen ja hiljainen, koira äänekäs meuhkaaja, räksyttäjä ja edestakas säntäilijä. Kissa syö vähemmän kuin keskiverto koira. Kissa elää kauemmin. Kissa ei nuole naamaasi eikä haistele jalkoväliäsi. Kissalla on ihanan pehmeä, tuoksuva turkki - koiralla karkea ja haiseva. Kyllä: kissat voittaa 6-0.
Kissat. Kissat ovat luonnon mestariluomuksia. Kauniita katsoa. Ja niiden liikkeet ovat sulavuudessaan vertaansa vailla.
Oikeesti kiinassa joka vuosi 10 000 koiraa ja kissaa tapetaan ja syödään. Ihan kauheeta kattokaa netistä " yulin festival :((((
Minusta paras tilanne olisi se, että omistaisi molemmat. Minulla on ollutkin muutaman vuoden ajan kissa ja koira yhtä aikaa. Molemmissa on ihania piirteitä, mutta ne ovat niin erilaisia, ja lisäksi jokainen kissa ja jokainen koira on yksilö. Tällä hetkellä minulla on vain kissa. Se tuntuu jotenkin läheisemmältä kuin aikaisemmin omistamani koirat. Mutta haluaisin sillti vielä joskus koiran.
Kissat, varsinkin sisäkissat, tuoksuvat aina niin hyvälle. Kissa on niin pienikokoinen, että sen voi päästää sänkyyn nukkumaan, sitä voi pitää sylissä... Ja se on niin silkinpehmeä.
Koira taas on jollain lailla turvallinen, niin uskollinen ja jotenkin koko ajan läsnä. Ja koira voi oppia vaikkka mitä hyödyllistä, esimerkiksi avustajakoirat ja opaskoirat ovat mahtavia!
Olen siis enemmän kissaihminen, kerään kaikkea mahdollista kissa-aiheista, mutta kaipaan silti myös koiran läheisyyttä.
Kismett
KOIRA!!! KISSOILLA ON VAAN YKSI ILME. NE NÄYTTÄÄ KAIKKI IHAN SAMALTA. NE EI OPI MITÄÄN. NIITÄ EI VOI PÄÄSTÄÄ LUONTOON KOSKA OVAT TUHOLAISIA JA SIT NE VAAN HAISEE SISÄLLÄ. NIIDEN PASKOJA SÄILYTETÄÄN VESSASSA, MISTÄ SYYSTÄ KOKO KÄMPPÄ HAISEE. IHAN KÖYHIÄ LEMMIKKEJÄ. KOIRISTA SEN SIJAAN LÖYTYY LUONNETTA, ULKONÄKÖÄ JA ÄLYÄ JA TUOKSUVAKIN HYVÄLTÄ. KOIRIEN KANSSA VOI ULKOILLA JA HARRASTAA MONENLAISTA JA OSOITTAVAT OMISTAJILLEEN LUONNON UPEUDEN. JA ULKOILUN TÄRKEYDEN.
Kissat. Perusteluja on täällä jo tarpeeksi.
koirat on parempia ei kuse kenkiin ei raavi huonekaluja ja koiria voi kouluttaa kissat on paskasta kissa 1 koira 10000000000000000000000000000000000000 koirat on in the best<3 kissat on kissan pissoja. Kissa kakkapissa kissa!
kissa on se joka pissalta haisee hyi hyi
kaikilla vallanhimoisilla on koira, sehän on selvää.
mun äidin luona on koira ja isä luona kissa kun olin isän luona niin kissa kusi mun lemppari kenkiin jee tosi kivaa koirat ei ikinä pissaa kenkiin voin äidin luona pitää kengät turvallisesti eteisessä ei tartte pelätä että aamulla on kusi kengässä mutta isillä tartee :( ymmärrän jos jotain tämä loukkaa mutta kissat ovat kauheita epäsiistejä pissoja ja en pidä niistä ei voi ees ottaa syliin ilman raapimis jälkee. jotkut tietty tykkää kissoista mut mä en voi sietää. riippuu tietty kissasta esim mun naapurissa asuu kaksi kissaa siiri ja poju ne on kilttejä ei kuse kenkiin ja kaverini ainon kissat on kilttejä mutta isän luona olevat kissat on kammottavia. oon tänä viikonloppuna menossa isille ja taas pitää piilottaa kengät ettei aamulla oo yllätystä kengissä. ok anteeksi tää miljoonan tunnin kestävä lause mut en vaa tykkää tietyistä kissoista. täs oli tää ja saitte varmaan selville että en tykkää kissoista vaan oon koiraihminen :) ps. kissaihmiset älkää ottako pahalla!
Vierailija kirjoitti:
kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa
Uusi yritys
Vierailija kirjoitti:
Koira ehdottomasti (vaikka kissakin meillä on ollut). Koiran kanssa voi touhuta kaikenlaista, se kulkee menossa mukana ja siitä on seuraakin ihan eritavalla kuin kissasta. Koirat ovat älykkäämpiäkin, niiden kanssa voi leikkiä esim piilosta ja koira pitää omistajansa aktiivisena.
Sitä paitsi kaikkien kissaihmisten kodeissa haisee hiekkalaatikon takia aivan kuvottavalle.
Kissojenkin kanssa touhuta ja paljonkin. Jos kissa on sisäkissa, sen kanssa voi ja pitääkin leikkiä paljon. Sitä paitsi kissoja voi ulkoiluttaa valjaissa, jos ne siihen pennusta asti oppivat. Ja seuran saaminen riippuu monesta eri asiasta. Jos joku ottaa kissanpennun lapsikodista, siitä riittää seuraa, kun taas jos annat kodin aikuiselle kissalle löytökodista, voi olla, että siitä ei saakkaan seuraa. Ja seuran määrä riippuu myös rodusta. Esim. Siamilaiskissat ja sphyxit ovat erittäin seurallisia. Ja koirat muka älykkäämpiä? Juuri hiljattain tehdyn tutkimuksen mukaan, kissaeläimet ovat syrjäyttäneet monia koiraeläinlajeja metsästys- ja selviytymistaidoillaan. Ja lopuksi, minulla on kaksi kissaa (ja kolmannen hommaan) ja silti talossa ei haise, kunhan hiekka laatikon siivoaa tarpeeksi usein.
Meillä on kissa, mutta etsitään koiraa. Molemmissa on hyvät ja huonot puolensa. Ja se riippuu ihan miten kissan opettaa, että pissaako kengille ja raapiiko. Ja jos raapii huonekaluja ostaa raapima puun. Mä en tiedä, että oonko kissa vai koira ihminen molemmista tykkään, mutta ehkä kallistun kissojen puoleen.
No osaako kissa aistia kuoleman. Tai haistaa huumeet. Eli KOIRA.
Vierailija kirjoitti:
Kumman ottaisit/olet ottanut ja miksi? Itse olen kissaihminen ollut lapsuudesta saakka, koiria hieman pelkään. Kissa on itsenäinen, viisas, siisti, käyttää hiekkalaatikkoa, tulee syliin siliteltäväksi ja on kaikin tavoin ihana olento :)
Miksi pitää vastakkain asetella ihania eläimiä? Joillakin eläinparoilla ei ole ketään puolustajaa, inhottava ajatella kuinka ne ovat ihmisten mielivallan armoilla:(
JOTKUT VÄITTÄÄ ET KISSOISTA EI LÄHE KARVAA MUT KU SILITÄN KAVERINI KISSAA NIIN MUN KÄSI ON IHAN MUSTA KARVOISTA. :DDDD