Kissa vs. Koira
Kumman ottaisit/olet ottanut ja miksi? Itse olen kissaihminen ollut lapsuudesta saakka, koiria hieman pelkään. Kissa on itsenäinen, viisas, siisti, käyttää hiekkalaatikkoa, tulee syliin siliteltäväksi ja on kaikin tavoin ihana olento :)
Kommentit (242)
Koirat saatana! Mitää vitu kissoi. Painukaa helvettii
"Elukkaruokahyllyllä aina näkee, kuinka kissanruokia ostaa laiskan näköiset ja/paksut ihmiset. Koiranruokaa ostavat ovat paljon liikkuvamman ja reippaamman näköisiä."
Eivätkä osta. Kissa on parempia ja Reippaita ovat kissaihmisetkin.
"Koirat saatana! Mitää vitu kissoi. Painukaa helvettii"
Painu ite. Kissat on parempia
Kissat... Olen omistanut koiran kohta 9 vuotta...kissoja hieman pidempään. Pitkäkarvaisesta kissasta lähtee vähemmän karvaa, kuin pitkäkarvaisesta koirasta. Pitkäkarvainen kissa pitää turkkinsa siistinpänä, kuin pitkäkarvainen koira. Kun kissan käyttää kävelyllä, sekin saa ulkokissalle ominaisen hajun, mutta koiran ulkoilu haju on vahvempi. Koiran kieli on kerrassaan oksettava, kissalla nuolaisu on kuiva. Koira täytyy kouluttaa ja koulutusta pidettävä yllä, useimmat kissat tietävät asiat luonnostaan. Kissa on pennusta asti siisti, ja helppo. Koiranpentu on yhtä häsellystä. Kissa ulkona ei vedä hihnasta...ikinä...sitä ei tarvitse edes johtaa eikä johtajuus asemaa ulkona tarvitse miettiä. Kissa ei voi tappaa ohi kulkijaa, oli se kuinka agressiivinen tahansa. Kissa osoittaa hellyyttä ja rakkautta paremmin. Koiraa voi silittää tunti tolkulla etkä saa mitään muuta kun limaisen nuolaisun kädelle, kissa kehrää ja nukahtaa syliin tyytyväisyyttään. Kissa ei tee virheitä...ikinä... se ei mm tiputa tai töytäise esineitä ilman että sen säikyttää. Koiran kanssa pitää olla tarkkana...varsinkin jos nuori elukka.
Jos mennään vielä pidemmälle ja mietitään että tyttö vai poika kissa. Niin ehdottomasti tyttö. Ei haise vaikkei olisi leikattu. Poika kissat rajumpia, tytöt hellempiä. Tyttökissat pysyvät kauemmin aktiivisina ja ovat luonnostaan parempia hiiri pyydyksiä. Vaikkei meillä hiiriä ole...mutta jos olis ni ei olis kauan.
Kissat ovat vähintään yhtä älykkäitä, kuin koirat. Koirissakin, yleensä älykkäimpiä ovat itsenäiset rodut. Älykäs eläin ei anna itseään toisten johdettavaksi helposti ja täten koulutus on hankalaa. Mutta se on mahdollista...kissa vaan ei tee yhtään mitään ilman että se saa itselleen jotain tarpeellista prosessissa. Ja sen täytyy arvossaan olla mieluiten kysyttävää tehtävää arvokkaampi ja kissan ajan arvoinen. Kissa tekee työtä jos palkka on oikea. Kissoille voi opettaa mm agilityä. Laittakaa vaikka youtubeen, sieltä löytyy.
Koirat ottavat paljon kontaktia omistajaan, mikä tekee niistä ylivertaisia seuraeläimiä. Ylipäätään ne ottavat vastaan komentoja ja kykenevät parempaan vuorovaikutukseen. Myös harrastusmahdollisuudet ovat kissoihin verrattuna monipuolisemmat. Kissaihmiset toistelevat kattien älykkyyttä, mutta harmittavan vähän siitä on iloa ihmiselle. Jotenkin kummallista miten tottelemattomuudesta on tehty hyve. Sen sijaan tyhmemmänkin koiran kanssa voi tehdä vaikka mitä jännää.
Koira. En pidä kissoista. meillä oli aina kissoja kun olin lapsi. Elimme maatalossa ja siellä oli tapana pitää kissaa. Kaksi koiraakin oli, toinen jäi ihan pentuna auton alle kun karkasi tielle.
Itsellä on ollut neljä koiraa joita olen rakastanut kuin ihmisiä ja itkenyt kuoleman jälkeen yhtä paljon kuin läheistä ihmistä. Koirat elivät kaksi n. 10 vuotiaiksi ja kaksi siarastui n. 6 -vuotiaana ja piti viedä lopetettavaksi. Nyt harkitsen otanko vielä pennun.
Nuorempana olin koiraihminen, nykyään varmaan enemmän kissatyyppi. Mulla on sekä koira että sisäkissoja. Koira on ihan ok, koska se vahtii pihaan tulijat. Kissat taas pitää hiiret kurissa. (Asun yksin vanhassa rintamamiestalossa maalla.)
Koira on ahdistavan hössö, se koheltaa ja säheltää ja hössöttää koko ajan. Heti kun ihminen liikauttaa jalkaansakaan, se pomppaa seisomaan ja huiskuttamaan häntää. Lisäksi mua ällöttää koiran tyyli rakastaa kaikkea pahalta haisevaa ja ällöttävää, kuten ulosteet. Hyi.
Mulla on rotukissoja, joten nämä ainakin ovat hyvinkin seurallisia ja lempeitä. Eivät raavi tai pure ihmisiä. Yksi kissoista noutaa palloa, jos sitä sille heittelee. Yksi taas rakastaisi ulkoilua valjaissa, ja sitä saisi kävelyttää siellä niin paljon kuin sielu sietää. Sylissä viihtyvät ja silitellä saa niin paljon kuin vain ikinä jaksaa. Hiekkalaatikon haisemisesta sen verran, että kun käyttää laadukasta hiekkaa, siivoaa laatikon päivittäin ja antaa kissoille laadukasta ruokaa, niin mitään hajuja ei tule.
Tääl on näköjää enemmä kissaihmisii ku koiraihmisii ku kissaihmisil on vähä liikaa aikaa xd
Koirat ei ole arvaamattomia jos ne kouluttaa toisinkuin kissat joista ei tiedä koska hyppää ja minne hyppää
Onko tästä pakko vääntää sellaista toinen on parempi kuin toinen-väittelyä? Itseäni kiinnostaa juuri ihmisten mieltymykset ja kokemukset, ei kädenvääntö lajin paremmuudesta.
Lähes kaikki kohtaamani kissat ovat olleet melkoisia pahantekijöitä (syöneet villapaidat ja johdot, raapineet sohvat) ja hellyysaggressiivisia (tai miksi sitä nyt kutsutaan kun kesken kehräyksen ja silittelyn yhtäkkiä tarraavat kynsillä ja hampailla käteen kiinni), ja omaa kissaa en ole ikinä omistanut. Suhtaudun kunnioittaen ja varauksella.
Kai olen enemmän koiraihminen, koiria on paljon helpompi ymmärtää ja kouluttaa. Ovat niin mahdottoman persoonallisia, jopa inhimillisiä. Kodin turva ja lenkkiseura on vaan plussaa.
Joo kyllä kissat on parempia, en tiiä niissä on sitä jotain
Meilläpäs on kummatki :D :P kummatkii yht ihanii otuksii <3
Kissa. Vaikka tykkään kyllä koiristakin ja voisin hyvinkin ajatella myös koiran omistavani, sitten kun olen eläkkeellä ja aikaa pakollisiin pissalenkkeihin on enemmän. Tällä hetkellä kaksi kissaa. Tykkään kissoissa siitä, että niiden kiintymys ei ole samalla tavalla itsestäänselvyys kuin koirilla, vaan kissan rakkaus pitää tietyllä tavalla enemmän ansaita. Samoin tykkään niissä siitä, että ne suhtautuvat koko "laumaan" tasa-arvoisesti eli eivät pidä omistajia laumanjohtajina tai itse ota johtajan asemaa, jos on heikko omistaja, vaan kaikki samassa taloudessa elävät ovat kissan mielestä periaatteessa samalla viivalla. Lisäksi mikään ei ole mukavampaa kuin nukahtaa pehmoinen kissa kainalossa kehräämässä tai rentoutua sohvalla lämmintä karvakerää silitellen.
Nämä meidän kissat ovat todella sosiaalisia ja osallistuvia ja käydään näiden kanssa kahdesti päivässä ihan kunnon mittaisilla valjaslenkeillä, eli siinäkään mielessä ei tarvitse edes ajatella, että koira olisi sosiaalisempi lemmikki ja sen kanssa voisi tehdä enemmä asioita. Toisaalta kissa kuitenkin on siinä mielessä helpompi, että sitä ei ole pakko viedä ulos kaatosateessa tai tulipalopakkasessa tai tiettyyn aikaan päivästä, ettei pissat ja kakat tule lattialle, vaan kissa pärjää kyllä ihan sisätiloissa ja hiekkalaatikolla tarvittaessa. Eli ei tarvitse samalla tavalla stressata sitä, voiko lähteä suoraan töistä yksille tai käydä shoppailemassa treenien jälkeen jne.
Tykkään molemmista hirveästi mutta elämäntilanteen vuoksi minulla on kissa. Kissa on kiireiselle ihmiselle kätevämpi kun elämää ei tarvitse aikatauluttaa kissan lenkittämisen mukaan.
Kissa. Olen allerginen koirille.
Kissa ehdottomasti. Ne ovat siistejä,viisaita,kauniita,tuoksuvat hyvälle,pehmoisia,söpöjä,helliä ja ihmisrakkaita..vaikka mitä muuta keksisi hyvää sanottavaa... :) Ja kyllä kissat kiintyy ihmisiin ja oppii temppuja eikä kissanvessa haise kun sitä hoitaa oikein. Kyllä jotkut koiratkin on ihania, mutta kuitenkin olen sisimmältäni enemmän kissaihminen.
En osannut päättää niin otin molemmat. 😄
Meillä kissat ovat mahdottomia pyörittämään tiettyjä perheenjäseniä, kun huomaavat tilaisuuden vaatia ihmisten herkkuja, avaamaan kaappeja toisessa huoneessa ym. Liikuttavaa on seurata kun ilmeisesti kuulevat lempi-ihmisen tulevan rappuun 6 kerrosta alempana ja ovat aivan malttamattomina oven takana odottamassa. Välillä opetan jotain uusia temppuja ja 16v kissa katselee vierestä, mutta ei osallistu kunnes joku kerta tulee pokkana mukaan ja tekee katsomansa tempun saadakseen makupalapalkinnon.