Kissa vs. Koira
Kumman ottaisit/olet ottanut ja miksi? Itse olen kissaihminen ollut lapsuudesta saakka, koiria hieman pelkään. Kissa on itsenäinen, viisas, siisti, käyttää hiekkalaatikkoa, tulee syliin siliteltäväksi ja on kaikin tavoin ihana olento :)
Kommentit (242)
Koira on monipuolisempi - sitä voi käyttää harrastuksiin, patikoida pitkin metsiä ja monet rodut soveltuu jopa työkäyttöön. Lemmikkinä koira on työläämpi kuin kissa, mutta toisaalta ulkoilusta pitävän ihmisen hyvä lenkkikaveri. Kiireisen arjen keskellä koiran hoitaminen voi käydä raskaaksi ja silloin kissa on loistava lemmikki. Mukavaa tulla kotiin uuvuttavan työpäivän jälkeen kissan luokse, kun ei tarvitse lähteä ulos lenkkeilemään ja keksimään aktivointia - vaan voi köllähtää sohvan nurkkaan ja silitellä kissaa kainalossa.
Minulla molempia ja molempia myös tarvitsen.
Erikoisia mielipiteitä täällä:D Mä oon itse kissaihminen mutta ei koirissakaan ole mitään pahaa, itse olen vain saanut koirista huonoja kokemuksia.
Vierailija kirjoitti:
Koira tietysti. Koiran ongelma on vain se, että se on paljon kissaa työläämpi. Kissat on niin häijynnäköisiäkin. Mun mies kuvasi tän hyvin kerran. Elukkaruokahyllyllä aina näkee, kuinka kissanruokia ostaa laiskan näköiset ja/paksut ihmiset. Koiranruokaa ostavat ovat paljon liikkuvamman ja reippaamman näköisiä.
Pääsitpä taas toteuttamaan ihanaa luonnettasi itsetehostamalla ja vidduilemalla muille. Onko nyt päivä pelastettu?
KUOLEMA KISSOILLE!
Koira on ainoa oikea lemmikki sekä perheenjäsen ja 99,9% palstalaisista on samaa mieltä kanssani!
EI KISSOJA PALSTALLE!
EI KISSOJA MINNEKÄÄN!
Vierailija kirjoitti:
KUOLEMA KISSOILLE!
Koira on ainoa oikea lemmikki sekä perheenjäsen ja 99,9% palstalaisista on samaa mieltä kanssani!
EI KISSOJA PALSTALLE!
EI KISSOJA MINNEKÄÄN!
Juu, tämä selvä. Tokihan olet jo ryhtynyt tarvittaviin toimiin?
Koira. Meillä on ollut kissoja ja koiria. Koira on seurallisempi, se kyttäämällä kyttää koska istun tai kaadun sohvalle ja köllähtää kainaloon heti, koirasta on lenkkikaveriksi ja vaelluksella se nukkuu vieressä. Ei haise sisällä niinkuin kissa.
Kissa oli huomattavasti helpompi hoitoinen. Mutta koiran otin aikanaan siksi että se pakottaisi lenkille...Ja hyvä niin.
Koiran ottaisin. Oon kissalle allerginen ja ne on jotenkin tyhmemmän ja välinpitämättömän oloisia. Sinänsä ihan kivoja eläimiä hekin, mutta koirassa on enemmän lemmikkiä.
Jotenki aina koiran omistajat/puolella olevat ovat kissoja vastaan ja keksimälläkin keksivät syitä että koirat olisivat parempia? Monet valittavat siitä että kissat ovat hiljaisia ja kaikkien kissojen omistajilla haisee kissankakka eikä kissojen kanssa voisi muka touhuta😂? No minäpä kerron totuuden. Kissojen kanssa voi leikkiä ihan siinä missä koirienkin kissoja voi myös kouluttaa mutta se on vain työläämpää. Kissojen omistajat eivät ole aina pulleita/laiskan näköisisä kyllä sitä näkee myös ”laiskan/pullean näköisiä” koirienkin omistajia. En näe mitään järkeä siinä että haukutaan toista eläintä ja yritetään saada oma suosikki näyttämään hyvältä. Tuntuu että koiranomistajat eivät ole koskaan nähneet kissaa. Itse omistan kaksi kissa jotka tulevat nukkumaan viereen. Ja toinen niistä ei TODELLAKAAN ole hiljainen päivastoin! Tykkään itse myös koirista mutta kissat ovat enemmän minulle itselleni läheisiä ja tutumpia. Fakta on ettei kukaan koiran omistajat/puolella olevat eikät tykkää kissoista tai tiedä niistä mitään:)
Riippuu myös kissan rodusta toki on yksilöitäkin ja esim maatiais
kissa joka on ulkona käyttätytyy eritavalla kuin sisäkissa. Toki jos maatiaiskissa on paljon ulkona se on vähemmän seurallisempi kuin sisäkissa. Itse olen huomannut eron siitä ku on itsellä kaksi kissa jotka ovat erilaiset mutta saman rotuiset:)
Yleensä väitetään että ainoastaan koirat oppisi temppuja, mutta meidän vuoden ikäinen masi kissa osaa istua, antaa tassua ja nousta kahdelle jalalle mutta pidän kissoista ja koirista yhtä paljon. Kissoissa hyvät puolet ovat että ne osaavat pitää huolta itsestään ja jos asuu maalla niin ei näy hiiriä. Koirissa taas ne että saa paljon liikuntaa ja se ettei tarvitse aina vain katsella Nukkumista ❤️
Huvittaa kun joku sanoo kissoista jotakin vähänkään negatiivista, niin heti on joku kissahullu puolustelemassa 😂
Tällä palstalla kissoista ei saa ikinä sanoa mitään huonoa, sieltä tulee heti kissahullujen joukkolynkkaus 😆😆
Kissan jo pelkästään sen takia etten voi sietää koiranlemua asunnossa. Sama lemu kaikkien koiran omistavien tuttujen asunnossa. Ehkä jos aloittaisin metsästyksen voisin hankkia koiran olettaen että sille olisi ulkoaitaus, mutta kaikissa muissa tapauksissa kissa mielummin koska asunto ei lemua läheskään yhtä paljon.
Ahdistaisi pitää kissaa sisällä koko ajan. Koiran kanssa lenkkeillään paljon ja lisäksi saa olla pihalla.
Vierailija kirjoitti:
Olen koiraihminen. Koiria voi kouluttaa, niitä voi käskyttää, niitten kanssa voi pelata ymsyms.
Olen vain törkeän laiska, otin kissan, vaikka inhoan kaikkea pistävää/raapivaa tunnetta->pelkään kissoja.
Annatko kissasi olla oman onnensa varassa. Omistan kissan ja koiran ja ainakin omaa kissaani voi käskyttää, kouluttaa, leikittää.
Kissat on ihania, mutta niiden karvat hakeutuu aina margariinirasiaan, ruokaan ja ihmisen nenään, ja kissakin niitä oksentelee vähän väliä. Ja se paskoo sisään niitä kauheanhajuisia läjiä! Koira sentään paskoo ulos, ja täällä maalla niitä ei tarvitse keräilläkään. Karvattoman kissan voisin kyllä ottaa, vaikka onhan se aivan helvetin ruma.
T. karvattoman koiran omistaja
Vierailija kirjoitti:
Kissat on ihania, mutta niiden karvat hakeutuu aina margariinirasiaan, ruokaan ja ihmisen nenään, ja kissakin niitä oksentelee vähän väliä. Ja se paskoo sisään niitä kauheanhajuisia läjiä! Koira sentään paskoo ulos, ja täällä maalla niitä ei tarvitse keräilläkään. Karvattoman kissan voisin kyllä ottaa, vaikka onhan se aivan helvetin ruma.
T. karvattoman koiran omistaja
Onko olemassa kissarotuja, joista lähtee vähemmän karvaa? Rex-tyyppiset vaikka?
Koiran kanssa eläminen on monipuolisempaa, sitä ei voi kukaan kiistää. Toki myös koira ottaa ajallisesti enemmän, mutta myös palkitsee, kun yhdessä voi harrastaa ja touhuta, tutkia uusia paikkoja ym.
Kissan kanssa voi... noh, leikkiä kotona, ehkä seisoa puskanjuuressa pihalla?
Kissatkin ovat kyllä ihan kivoja, silittelen mielelläni kavereiden kissoja, mutta koira on todellinen perheenjäsen.
Koirat. Olen elänyt niiden kanssa koko elämäni! :) Mutta, yleensä kissaihmiset ei pidä musta, en vaan tiiä miksi. :( Mutta sanon tän nyt, jos SINÄ tykkäät kissoista, se ei tarkoita että MINUN pitäisi tykätä niistä. :) Mutta joo siinä kaikki mitä halusin sanoa! Ja enhän minä vain koirista pidä, pidän myös kissoista mutta aika vähän. Katsokkun tilanne on niin että, pelkään kissoja. Sain traumat niistä 6-vuotiaana on eräs kissa hyppäsi noin puolen metrin korkeudesta selkääni! Mutta, en minä niitä koko sydämestäni vihaa. ;)