Kissa vs. Koira
Kumman ottaisit/olet ottanut ja miksi? Itse olen kissaihminen ollut lapsuudesta saakka, koiria hieman pelkään. Kissa on itsenäinen, viisas, siisti, käyttää hiekkalaatikkoa, tulee syliin siliteltäväksi ja on kaikin tavoin ihana olento :)
Kommentit (242)
Miten voitte sanoa että kissa on helppohoitoisempi? Meillä kissa ja koira joista karvaa tiputtaa kissa kaikkialle, mutta koira ei. Aaargh! Tulen hulluksi tuon kaiken karvan ajattelustakin! Sekä kissan perä on usein paskassa, kun on pitkäkarvaisempaa mallia. Koira tuo kyllä hiekkaa tassuissa, mutta karvanlähtö on vähäistä.
Pidän molemmista yhtä paljon. Tällä hetkellä kaksi kissaa, koska ei ole tarpeeksi aikaa koiralle. Ihmettelen tätä joko tai -meininkiä.
Meidän kissa tykkäsi noutaa leluhiirtä, vieritellä palloa kanssani, leikkiä piilosta. Tuli luokse nimeltä kutsuttaessa, istui, antoi tassua...
Tykkään molemmista, mutta kissoilla on aivan erityinen paikka sydämessäni. Ne ovat suloisia, ne kehräävät (ihanin ääni maailmassa) ja tuoksuvat aina hyvältä. Kissan luottamus pitää ansaita, mutta kun sen saa, niin se osoittaa rakkautta usein. Samalla kissa kuitenkin osaa myös antaa ihmiselle omaa tilaa ja rauhaa, eikä ihan koko ajan kyhnötä vieressä. Kissat ovat myös käsittämättömän fiksuja ja oppivaisia. Oman kissani olen mm. kouluttanut lenkkeilemään valjaissa ja monta hienoa temppuakin se osaa. Motivointi on kyllä kissan koulutuksessa ensiluokkaisen tärkeää, sillä se ei tee mitään, ellei se saa siitä itse jotain (kuten ei ihminenkään).
Koirat ovat myös mukavia. Oppivat myös asioita tosi hyvin ja niillä on käsittämättömän hyvä tunneäly. Ja koiran kanssa voi kyllä harrastaa vaikka mitä. Miinuksina ainoastaan kuolaaminen ja se, että koiran (rodusta riippuen) turkinhoito on hieman työlästä. :D
Koirista olen aina tykännyt enemmän. Ne on enemmän sosiaalisempia kuin kissat ja leikkisämpiä ja ne on vaan niin söpöjä! Eihän sitä voi sanoin kuvailla.Koirat on parhaita!♡ lisäks ne pitää omistajan terveenä. Kissat on jotenkin niin laiskoja. Ne on liian itsenäisiä mun makuun. Kaikilla on toki oma mielipide, enkä halunnut loukata kissaihmisiä tai kissoja ;)
tää on tosi tyhmää että kaikki kissa ihmiset ei tykkää koira ihmisten kommenteista. tykkään milemmista ihan sikana mutta on ehkä koira ihmises, mutta koska kissaihmisillätää kommentti on vaan niin kamala että on pakko olla tykkäämättä ja laittaa negatiivisiikommenttei koska on joku pakomielle sabotoida koiraihmisten kommentei. :(
rakastan koiria. meillä on koira. ne on ihanii eläimiä. ite en oon pelänny ja vihannu kissoja koska kun olin pieni ja oltiin kylässä mun kaverilla, niin sen kissa raapasmua silmästä ja siit tuli sikan verta. siinä on vieläkin arpi ja vaan sen tyhmän katintakii ):( muutenkin kissojen kakkoja säilytetään sisällä ja sitte koko kylppäri haisee
Mulla on ollu kissoja ja koiria, kummassakin lajissa on omat hyvät ja huonot puolet...
Ehkä näin pikkulapsiperheessä se kissa ois nyt kivempi lemmikki, koska sotkee vähemmän eikä tarvisi pelätä että kaataa kävelyä opettelevan vauvan...
Toisaalta taas.. en tiiä :D kummatki yhtä hyviä, lemmikkeinä yhtä rakkaita ollu
jos on pienikoira niin se ei voi kaataa vauvaa. kyllä kissojakin on huonosti koulutettuja ja niitä ei voi kävelyttää. kissa menee minne se tahtoo eikä sitä voi käskeä. koirs tekee sen mitä käsketään ja onuskollinen. meidän koira pelasti mut kun meinasin hukkua pienenä. kissa on muutenkin itseppäinen. ja jos esim sä oot hukkumassa ja sun kissa voi pelastaa sut mutta se näkis sen lempi ruuan jossain niin se menis sen ruuan luo, kissa ei ole uskollinen!!!!!! niillä on muutenkin vaan yksi ilme ja ne kerjää vaan ruokaa ja nen nukkuukoko päivän. niistä ei ole hyötyä!!! meijän koira menee ulko oven eteen aina kun se kuulee äänen. se on huvä vahtikoira :)
inhoon kissoja en tajuu miks kaikkit tykkää niistä
koirat on niiiiiiiiin ihaniiiii!!1!
Olen aina ollut henkeen ja vereen koiraihminen. Jo lapsena sain hoitaa koiria mummolassa ja kävin taluttamassa naapuruston koiria. Nyt itellä on oma koira, joka on hurmannut itseni ja poikaystäväni lisäksi myös perheeni ja poikaystäväni perheen. On ihanaa, kun on koira, joka tuo hyvää oloa ympärilleen. Eläimet ovat ihania. Minun on vaikea ymmärtää niitä ihmisiä, jotka eivät pidä mistään eläimistä. Usein ne eläimet ovat paljon mukavampia kuin ihmiset..
Kissat että koirat. Aikaisemmin ollut enempi koira ihmisiä, mutta kissoihin enempi tutustuneena ja kotiin uutena perheenjäsenenä otettuna on kyllä kissa sulattanut sydämet.
Ja meilläkään ei kyllä kissan laatikko haise, riippuu ihan miten sitä jaksaa puhdistaa ja millaista hiekkaa käyttää.
Meillä käytössä kristallihiekka.