Kissa vs. Koira
Kumman ottaisit/olet ottanut ja miksi? Itse olen kissaihminen ollut lapsuudesta saakka, koiria hieman pelkään. Kissa on itsenäinen, viisas, siisti, käyttää hiekkalaatikkoa, tulee syliin siliteltäväksi ja on kaikin tavoin ihana olento :)
Kommentit (242)
Haluaisin kissan. Lapsuudenkodissa oli kissoja ja niihin olen tottunut. Rakastan koiriakin, mutta pari huonoa kokemusta niiden kanssa on saanut minut niitä pelkäämään.
Koira, rakastan nuiden elikoiden kanssa lenkkeilyä, uimista, hulluttelua ja lapsetkin tykkää! Todella uskollisia ja hellyydenkipeitä otuksia, ihana herätä aamulla karvaisten kavereiden ympäriltä. Koirat ovat todella helliä, hauskoja, kekselijäitä, uskollisia, helposti luettavia ja sekä energisöiviä että rauhottavia. Koirat ovat siinä mielessä monipuolisempia, että esim. kissan kanssa rullaluistelulenkki, pyörälenkki tai ihan perinteinen juoksulenkki ei onnistu (säällä kuin säällä). Puhumattakaan uintiretkestä kesäisenä päivänä jossain syrjäisessä paikassa. Ottavat aina ilolla vastaan, kun tulee kotiin :). Rakastan koiria, vaikka kissatkin on ihan kivoja. Olen vain enemmän koiraihminen.
[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 23:28"]
Olen koiraihminen. Koiria voi kouluttaa, niitä voi käskyttää
[/quote]
Ikävä kyllä havaintojeni perusteella tämä usein erottaa koiraihmisen kissaihmisestä, käskyttämisen tarve. Ei tietenkään päde kaikkiin.
"Kissat on niin häijynnäköisiäkin."
"Kissoilla on tympeä katse."
http://wallike.com/cute-cat-sleeping-wallpaper.html
http://www.furrytalk.com/wp-content/uploads/2012/09/time-spent.jpg
"Kissa on liian pieni ja luisevakin kosketteluun."
Et kyllä sitten ole kovin laajalla skaalalla kissoihin törmännyt :D
http://www.bubblews.com/assets/images/news/261409047_1389582440.jpg
http://www.todayifoundout.com/wp-content/uploads/2013/05/happy-cat.jpg
Tämänhetkisessä elämäntilanteessa ottaisin kissan, koska se ei ole niin sitouttava kuin koira. Koiran ottaisin kuitenkin mieluummin, mutta en voi nyt tarjota sille niin hyvää elämää kuin haluaisin.
Meillä on kissoja,niin helppoja ja söpöjä.
Koirista pidän kuitenkin enemmän,mutta hirveä työ.. Inhoan tietysti koiria jotka ei osaa käyttäytyä.
Meillä on kissoja,niin helppoja ja söpöjä.
Koirista pidän kuitenkin enemmän,mutta hirveä työ.. Inhoan tietysti koiria jotka ei osaa käyttäytyä.
Liittyen joihinkin aiempiin kommentteihin, niin kyllä kissankin voi ottaa kaikkialle mukaan. Esim meidän kissa tulee kaikkialle mukaan :)
Kyllä kissankin ottajien pitäisi sitoutua säännölliseen liikuntaan. Haluaa kissakin ulos.
Ehdottomasti KOIRA! Kissat kuseskelevat toisten kukkapenkkeihin, ne eivät opi mitään ilman omaa tahtoaan, eivät halua miellyttää ihmisiä, raapii kaikki huonekalut jne. Koirat taas oppivat temppuja ja osa roduista ei allergisoi eikä niistä lähde karvaa. Ja jos varas tulee koira pitää pintansa! Voin väittää että koirasta on enemmän hyötyä kuin kissoista
Miksi vertaatte kahta ihan erilaista eläintä toisiinsa? Kumpikaan ei ole toistaan parempi, sama kun vertaisi hiirtä norsuun, ihan erilaisia!
Miksi vertaatte kahta ihan erilaista eläintä toisiinsa? Kumpikaan ei ole toistaan parempi, sama kun vertaisi hiirtä norsuun, ihan erilaisia!
Typerien kissan omistajien kissat käyttää naapurin lasten hiekkalaatikkoa.
Olen itse ehdottomasti koiraihminen, mutta en ota enää koiraakaan, se sitoo liikaa. Nyt kun lapset alkaa aikuistua, niin meillä tulee sellainen elämänvaihe että voidaan vaikka yhtäkkiä päättää että tänään lähdetään käväisemään muutaman päivän lomalla jossain.
Meidän mäyris tappaa joka kissan taloissa ja puutarhoissa.
Koirat on in!
[quote author="Vierailija" time="03.01.2014 klo 00:05"]
Kissan hiekkalaatikko ei haise jos sen pitää aina puhtaana. Jätökset pois monta kertaa päivässä ja riittävästi hiekkaa.
[/quote]
Meillä käytetään pellettejä. Pellettivessaa ei vielä ole, mutta sekään ei paljoa maksa kun itse tekee kahdesta vadista. Pelletit käyn ostamassa rautakaupasta, saa tuplasti samaan hintaan. Siivoaminen on helppoa kun ei tarvitse kaikkia aina vaihtaa, voi laittaa pönttöön, biojätteeseen tai roskapussiin.
-Se koiraihminen, joka otti kissan-