Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kissa vs. Koira

Vierailija
02.01.2014 |

Kumman ottaisit/olet ottanut ja miksi? Itse olen kissaihminen ollut lapsuudesta saakka, koiria hieman pelkään. Kissa on itsenäinen, viisas, siisti, käyttää hiekkalaatikkoa, tulee syliin siliteltäväksi ja on kaikin tavoin ihana olento :)

Kommentit (242)

Vierailija
81/242 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissan hiekkalaatikko ei haise jos sen pitää aina puhtaana. Jätökset pois monta kertaa päivässä ja riittävästi hiekkaa.

Vierailija
82/242 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 23:07"]

Kissa.

Meillä tosin on koirakin, mutta kyllä kissoissa vaan on sitä jotain :)

[/quote]

Sama :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/242 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään tasapuolisesti molemmista. Minulla on sekä kissa että koira.

Vierailija
84/242 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kissa ja koira ja todella rakkaita otuksia molemmat. Silti tunnustaudun enemmän kissaihmiseksi.

Vierailija
85/242 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meidän kissakin osaa leikkiä esim. piilosta :) 

Niin eikä meillä myöskään haise kissanhiekkalaatikko. Itse joo, asiaan saattaa jopa tottua, mutta kun kaikki kylästelijät ihmettelevät asiaa. Katsos kun ostaa kunnon hiekkaa. Maksaa toki paljon enempi kun joku markettihiekka, mutta eipä haise huushollissa.

On meillä se koirakin :) mutta piti nyt vähän kissoistakin kirjoittaa, että nekin oppii kaikenlaisia temppuja ja leikkejä, pitää vaan aktiivisesti pennusta asti niiden kanssa touhuta, kuten koirankin kanssa.

Vierailija
86/242 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koira.

Meidän tiibetinspanieli se vaan on niin ihana, vuodesta vuoteen :) tykkään kun koiran voi ottaa mukaan moneen paikkaan ja se nauttii siitä, että saa olla menossa mukana.

Vierailija
87/242 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sitä paitsi kaikkien kissaihmisten kodeissa haisee hiekkalaatikon takia aivan kuvottavalle."

Ei sentään KAIKKIEN vaan ilmeisesti niissä kodeissa joissa sinä olet vieraillut:) Minulla on ollut niin kissoja kuin koiria koko ikäni ja eipä kissojen laatikko haise millekään. Sitä putsataan pari kertaa päivässä ja hiekka on laadukasta. Kissat ei sentään haise, toisin kuin joidenkin koirat.

Mutta jos jompikumpi pitää valita, valitsen itsekin kissan. Pidän kyllä monista koiristakin, mutta niistä on enemmän huonoja kokemuksia omistajien puutteellisen koulutuksen vuoksi. Jotkut ovat hyppineet vasten mutaisilla tassuillaan, kuolanneet vaatteille, haisseet ja jopa näykänneet jonka vuoksi tulee vieraita koiria joskus arasteltua alkuun. Haaveilen silti vielä koirasta joskus, mutta olen samaa mieltä kuin aiemmissa kommenteissa - kissoissa vain on sitä jotakin. Ne eivät ole yhtä helposti "alistettavissa" kuin koira ja se omapäisyys on plussaa, kissat on myös salaperäisempiä ja kauniimpia:)

Vierailija
88/242 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, alkakaa nyt tappelemaan siitä onko kissa vai koira parempi lemmikki.

Vierailija
89/242 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.01.2014 klo 00:13"]

Kyllä meidän kissakin osaa leikkiä esim. piilosta :) 

Niin eikä meillä myöskään haise kissanhiekkalaatikko. Itse joo, asiaan saattaa jopa tottua, mutta kun kaikki kylästelijät ihmettelevät asiaa. Katsos kun ostaa kunnon hiekkaa. Maksaa toki paljon enempi kun joku markettihiekka, mutta eipä haise huushollissa.

On meillä se koirakin :) mutta piti nyt vähän kissoistakin kirjoittaa, että nekin oppii kaikenlaisia temppuja ja leikkejä, pitää vaan aktiivisesti pennusta asti niiden kanssa touhuta, kuten koirankin kanssa.

[/quote]

Joo sama juttu, meillä on vieraat ihmetelleet että ei uskoisi että meillä on kaksi kissaa kun ei vessassa (jossa kissojen laatikko on) haise yhtään millekään. Musta ne kommentit on jotenkin koomisia, tai siis että mitenkä haisevia kissojen vessoja ne sitten on muilla jossain nähneet, en ole itse koskaan vieraillut kissakodissa jossa vati haisisi? :D Jos ostaa parempaa hiekkaa ja putsaa sitä vatia niin ei haise, sitäpaitsi se kalliimpi hiekka ei edes tule niin kalliiksi kun on niin riittoisaa ja kyllä siitä jo maksaa mieluusti enemmän, että on hyvää hiekkaa eikä epämiellyttäviä hajuja. Enemmän minä olen haisevia koiria tavannut sekä koiralta haisevia sohvia koiraperheissä.

Ja joka väittää ettei kissa opi temppuja, ei tiedä mitään :)

Vierailija
90/242 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Mitä merkkiä käytät?

Vierailija
91/242 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.01.2014 klo 00:47"]

[/quote]

Mitä merkkiä käytät?

[/quote]

En ole kommentin kirjoittaja, mutta voin suositella ainakin EverCleania.

Vierailija
92/242 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissa ehdottomasti. Kissat ovat niiiin cooleja, hienostuneita ja arvonsa tuntevia kauniita eläimiä. Koiratkin ovat ok, mutta eivät ole ikinä sykähdyttäneet samalla tavalla kuin kissat. Kissat tuoksuvat hyvälle, toisin kuin koirat.

Vierailija
93/242 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 23:12"]

Koira tietysti. Koiran ongelma on vain se, että se on paljon kissaa työläämpi. Kissat on niin häijynnäköisiäkin. Mun mies kuvasi tän hyvin kerran. Elukkaruokahyllyllä aina näkee, kuinka kissanruokia ostaa laiskan näköiset ja/paksut ihmiset. Koiranruokaa ostavat ovat paljon liikkuvamman ja reippaamman näköisiä.

[/quote]

On sitten varmaan nähnyt mut ;). Tosin marketista haen vaan kissanruuat, koira syö raakaa (kissalle ei kelpaa).

Ja vaikka meillä kissakin seuraa välillä koiralenkeille, ja käyttäytyy hyvinkin epäkissamaisesti, niin noista kahdesta ehdottomasti koira :)

Vierailija
94/242 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meidän kissan kanssa voi leikkiä piilosta.

Vierailija
95/242 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koira ehdottomasti. Kissat ei ole koskaan oikein iskeneet muhun, ja koirista on seuraa aivan eritavalla kun kissoista. Koira on ihmisen paras ystävä :)

Vierailija
96/242 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.01.2014 klo 00:53"]

[quote author="Vierailija" time="03.01.2014 klo 00:47"]

[/quote]

Mitä merkkiä käytät?

[/quote]

En ole kommentin kirjoittaja, mutta voin suositella ainakin EverCleania.

[/quote]

Täällä on käytössä tigerino canada ja cat&clean hiekkaa. Tuli otettua myös litter champ käyttöön :D

Ja Kissa ehdottomasti!

Vierailija
97/242 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuri koira. Minulla on kaksi kissaa. :)

Vierailija
98/242 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

molemmat löytyy

kissanpaska haisee ja koiran hengitys haisee vaa onne rakkaita

Vierailija
99/242 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 23:56"]Koirat ovat älykkäämpiäkin, niiden kanssa voi leikkiä esim piilosta ja koira pitää omistajansa aktiivisena.

Sitä paitsi kaikkien kissaihmisten kodeissa haisee hiekkalaatikon takia aivan kuvottavalle.

[/quote]

Perusteluja älykkyydelle..? Molempien kanssa tekemisissä koko ikä ja kyllä kissa on osoittanut melko paljon enemmän älykkyyden merkkejä. Koira on helpommin ihmisen vedätettävissä (vrt. vajakki), kun taas kissa toimii ja pärjää täysin itsenäisesti. Sitäkin voi kouluttaa temppuilemaan, mutta onko siitä jotain käytännön hyötyä?

Ja ei muuten haise kaikkien luona; meilläkään ei vieraat edes huomaa kissoja ennen kuin näkevät ne. Ovat näet ulkokissoja ja tekevät tarpeensa sinne minne kuuluukin.

Vierailija
100/242 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koira. Olen pienestä pitäen tykännyt koirista, vasta kolmekymppisenä hankin ensimmäisen oman koiran. Tykkään ulkoilla koiran kanssa ja on kiva tulla kotiin, kun tervehditään aina yhtä suurella riemulla.

Koira on opettanut mulle hetkessä elämistä; kun on ruokaa kupissa ja joku rapsuttaa niin se riittää.

Kissat on ihan kivoja myös, mutta en ymmärrä niiden kieltä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yhdeksän