Ärsyttävän ahne mihen ex-vaimo
En ole koskaan tavannut ahneempaa ihmistä kuin miehen ex-vaimo on,
mies maksaa kunnon elarit ja ostaa aina tarvittaessa urheiluväneitä, vaatteita tms.
Nyt nainen oli käskenyt poikaa pyytämään isältään I padin vaikka sai juuri lahjaksi puhelimen isältään. Nainen ei siis itse voi ostaa mitään "kallista" lapselleen vaan kaikki pitää pyytää isältä ja sitten kun mieheni ei suostu niin alkaa lapsen kuullen hirveä voivottelu että varmaan menee kaikki raha siihen uuteen lapseen (meidän yhteiseen)
Kaiken huippu oli tänään kun mies oli ollut minun vanhemman pojan kanssa urheilukaupassa ostamassa pojalleni luistimia niin nyt tuli viesti miehelle että kun kerran on varaa ostella X:lle jääkiekko tarvikkeita ja luistimia niin saat kyllä omallesikin ostaa. (Poika sai juuri pojaltani vähän käytetyt jäkisvarusteet ja hyvät luistimet) vaikka ei edes harrasta jääkiekkoa.
No onneksi ei tarvii kauaa sietää..
Kommentit (268)
[quote author="Vierailija" time="03.01.2014 klo 17:57"]
[quote author="Vierailija" time="03.01.2014 klo 17:48"]
Jos ex olisi pyytänyt lapselleen vaikkapa uudet (vaikka kallimmatkin) kengät tai muuta vastaavaa niin raha tähän _hyödylliseen_ olisi varmastikin löytynyt. Ipad ei ole kenellekään niin tarpeellinen asia, eikä mitenkään verrattavissa vaikka juuri harrastusvälineisiin. Meidän perheessä on 1 pöytätietokone, 1 läppäri ja murrosikäisillä lapsilla älypuhelimet. Eikä mitään iPadeja osteta muuta kuin omista viikko/kuukausirahoista säästäen, jos sellaisen välttämättä haluaa.
[/quote]
iPad ei ole mikään välttämättömyys elämässä (kuten ei muuten ole esim. jääkiekkoharrastuskaan). Mutta se on kyllä täysin verrattavissa harrastusvälineeseen, koska se monitoimilaitteena toimii myös esim. e-kirjojen lukulaitteena. Muun muassa.
[/quote]
Niin? Ja kun kerran ap ja miehensä maksaa KAIKKIEN lasten harrastuskulut ja -välineet, niin miksi heidän pitäisi ostaa vain yhdelle lapsista vielä iPadkin? Jos lapsen äiti kokee lapsen sellaista tarvitsevan, miksi hän ei voi sitä ostaa? Tai miksei hän voi perustella sen tarvetta siten, että sitä tarvitaan juuri e-kirjojen lukemiseen eikä sellaiseen, minkä jo joko puhelimen tai kotikoneen kautta voi aivan yhtä kätevästi tehdä?
194
[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 19:18"]
[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 19:13"]
Niin, TEILLÄ ei muut lapset saa, mikä olet kieltämään sitä siltä lapselta, joka ei ole TEIDÄN vaan pelkästään miehesi... ne TEIDÄN MUUT lapset taitaa asua teillä?
[/quote]
En minä kieltänytkään mutta mies kielsi ja sanoi ettei meinaa ostaa:) Ja minä olin samaa mieltä, yleensä normaali pari tälläisistä asioista keskustelee.. en tiedä miten teillä, ei taida olla miestä sulla kun et tuon vertaa käsitä?
ap
[/quote]
No aika heikoissa kantimissa on normaalin parinne rahatilanne, jos jostain muutaman satasen elektroniikkalelusta täytyy ihan keskustella puolison kanssa. Perusperheissä mennään kauppaan ja ostetaan. Johan ne sun lapsen luistimet maksoi melkein saman eli miksi sinä et maksanut niitä itse vaan maksatit miehellä?
Meillä myös miehen exä piinaa ja rahan lypsämisellä ei tunnu olevan rajaa. Vituttaa niin paljon, kun ennen välit olivat hyvät, lapset tyytyväisiä ja sopimus reilu eli lapset olivat meillä puolet ajasta ja kulutkin oli puoliksi. (ei maksettu elareita, mutta paperilla sovittu kuka maksaa mitäkin ja sitä noudatettiin monta vuotta). Yhtäkkiä ei tämä systeemi enää exälle kelvannutkaan vaan oikeuteen asti piti lähteä hakemaan isoja elatusmaksuja ja vähän väliä eukko raivoaa milloin mistäkin. Lapset tästä eniten kärsivät enkä voi ymmärtää miten joku haluaa näin omia lapsiaan kiusata. Väkisinkin tulee mieleen, että siinä on taas yksi katkera kateellinen miehenpuutteessa elävä ämmä, joka ei kestä sitä kun ex-mies löysi uuden rakkauden. Ja mainitaan nyt vielä, että olivat eronneet seitsemän vuotta ennen kuin minä tulin kuvioihin eli luulisi että olis ollut aikaa päästä erosta yli ja hankkia oma elämä.
[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 19:11"]
No jos mun exä makselee nykyisen kersoille tavaroita, niin tasan ostaa silloin myös omalleen samalla rahalla. Tämä lienee sanomattakin selvää ja jos ei tasapuolisesti kykene elättämään sitä kakaralaumaa jonka ympärilleen haalii, niin naps naps piuhat poikki, ettei tule lisää.
Eikä tällä ole mitään tekemistä ahneuden kanssa. Jos minä tein vakavaraisen miehen kanssa lapsen, jonka mies myös mitä suuremmassa määrin halusi, on lapseni oikeutettu siihen elintasoon mihin syntyi. Se, että erosimme ei ole lapsen syy.
[/quote]
Onnea teidän perheeseen, meillä on tavoitteena se että kaikki lapset saavat tarpeelliset tavarat ja vaatteet, riippumatta siitä mitä ne maksavat.
En ole koskaan kuullut perheestä jossa 15. v saa luistimet niin vauvalle ostetaan mysö 100 eurolla tavaraa vaikkei tarvisikaan tai jos taaperon päiväkotimaksuihin menee 200 euroa kuukaudessa niin teini saa sen myös..
Mä taas olen yh ja olen ITSE ostanut lapselleni puhelimen (+joka kk puhelinlaskun maksan), tabletin, tv:n, pelikonsolin, luistimet jne. Exä maksaa minimi elarit ja on naimisissa jne. Harrastuskin maksaa yli satasen/kausi eikä edes siitä ole suostunut puolia maksamaan. Mutta mitäpä en oman lapseni vuoksi tekisi :)
[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 19:14"]
[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 19:07"]
[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 18:58"]
[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 18:55"]
[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 18:50"]
[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 18:47"]
Semmoista se on kun ottaa toisen jämät...
Enkä kyllä ymmärrä miksi se äijä sun pennulle ostelee, jokainen huolehtikoot omistaan.
[/quote]
Äijä?? Pentu?? Missä vitun Pihtiputaalla asut???
[/quote]
En sentään kiroile. Enkä ota toisten jämämiehiä pentuineen.
Sitten riidellään ja ollaan kateellisia kenen lapsi saa ja mitä... naurettavaa touhua.
[/quote]
Kuka riiteli? Ottaa päähän ei ole sama asia kuin riidella ja ainoa ketä tuossa tekstissä oli kateellinen oli ex-vaimo.. Sen sijaan sulta naurettavaa touhua yrittää heti lytätä ap maanrakoon niinkuin tällä palstalla yleensä.
Ja pentu on koiralla, ihmisellä on lapsi.
[/quote]
Hahhahahah.. ihan raivona...!!! Oma moka, turha täällä on valittaa.
Jos exän poika tarvii ipadin niin silloin exän poika saa sen. Ei ole sulta pois. Vai meinaatko että ex-ämmän pitää vaan pärjätä, ja ukko elättää sun lapsen ja teidän yhteisen ja sut? Ei se kuule niin mene. Otit sen exän ja pojankin, kun otit jämämiehen.
[/quote]
Mikä sua vaivaa? Jos exän poika äidin mielestä tarvii Ipadin niin äiti sitten ostaa sen:)
Kyllä meinaan että sen ex-ämmän pitää vaan pärjätä ja ostaa myös itse omista rahoistaan omalle lapselleen.
ap
[/quote]
Mikä SUA vaivaa? Tulet tänne palstalle haukkumaan miehesi lapsen äitiä!
Miksi ihmeessä sen miehen pitäisi sun lapselle, jonka isä hän ei ole, ostella jääkiekkovarusteita?
Jokainen tietää mitä jääkiekkovarusteet maksaa! Joku ipad ihan pikku ostos, miksi alat sellaisesta kadehtimaan?
Se olet sinä joka tässä on ihan helvetin ahne!
Jokainen eläköön omien tulojensa mukaan,tämä koskee myös eksää.Mikäli mies ei pysty kustantamaan molemmille pojilleen aipädejä,niin molemmat jääköön ilman.Mun mies,mun eksä ja minä ostelemme tavaroita lapsellemme ihan milloin huvittaa,tai milloin tarve vaatii.En pyydä mitään eksältä,ostaa jos haluaa ja meillä onkin hyvät välit keskenään.
[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 19:21"]
[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 19:18"]
Niin, TEILLÄ ei muut lapset saa, mikä olet kieltämään sitä siltä lapselta, joka ei ole TEIDÄN vaan pelkästään miehesi... ne TEIDÄN MUUT lapset taitaa asua teillä?
[/quote]
En minä kieltänytkään mutta mies kielsi ja sanoi ettei meinaa ostaa:) Ja minä olin samaa mieltä, yleensä normaali pari tälläisistä asioista keskustelee.. en tiedä miten teillä, ei taida olla miestä sulla kun et tuon vertaa käsitä?
ap
[/quote]
No aika heikoissa kantimissa on normaalin parinne rahatilanne, jos jostain muutaman satasen elektroniikkalelusta täytyy ihan keskustella puolison kanssa. Perusperheissä mennään kauppaan ja ostetaan. Johan ne sun lapsen luistimet maksoi melkein saman eli miksi sinä et maksanut niitä itse vaan maksatit miehellä?
[/quote]
Sulla on aika outo käsite "perusperheestä" näin lama-aikana. Ainakin tuo I pad mitä lapsi toivoi maksoi 499e ja katsoimme ettei sellaiseen ole tarvetta koska tietokone löytyy molemmista perheistä ja tosiaan puhelimessa on myös netti.
Mies oli lapsen kanssa kaupoilla siksi että meillä vauva kipeä joten en viitsinyt sitä raahata mukaan ja meillä on yhteiset rahat joten en maksattanut miehellä yhtään mitään.
ap
puistattaa ap:n ämmittely...
Kukahan tässä oikeasti on se ahne? No, tarinan tämä puoli vaan, toivottavasti ap ei nyt listi tätä eksää oikeasti, kun eroon kerran aikoo päästä...
[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 19:18"][quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 19:13"]
[/quote]
ap
[/quote]
Mitä merkitystä on sun mielipiteellä? Mitä se sulle kuuluu mitä mies lapselleen ostaa tai on ostamatta? Ei ole pätkääkään sun asias olla siitä mitään mieltä..
[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 19:22"]
Enkä kyllä ymmärrä miksi se äijä sun pennulle ostelee, jokainen huolehtikoot omistaan.
[/quote]
[/quote]
Sitten riidellään ja ollaan kateellisia kenen lapsi saa ja mitä... naurettavaa touhua.
[/quote]
Kuka riiteli? Ottaa päähän ei ole sama asia kuin riidella ja ainoa ketä tuossa tekstissä oli kateellinen oli ex-vaimo.. Sen sijaan sulta naurettavaa touhua yrittää heti lytätä ap maanrakoon niinkuin tällä palstalla yleensä.
[/quote]
Jos exän poika tarvii ipadin niin silloin exän poika saa sen. Ei ole sulta pois. Vai meinaatko että ex-ämmän pitää vaan pärjätä, ja ukko elättää sun lapsen ja teidän yhteisen ja sut? Ei se kuule niin mene. Otit sen exän ja pojankin, kun otit jämämiehen.
[/quote]
Mikä sua vaivaa? Jos exän poika äidin mielestä tarvii Ipadin niin äiti sitten ostaa sen:)
Kyllä meinaan että sen ex-ämmän pitää vaan pärjätä ja ostaa myös itse omista rahoistaan omalle lapselleen.
ap
[/quote]
Miksi ihmeessä sen miehen pitäisi sun lapselle, jonka isä hän ei ole, ostella jääkiekkovarusteita?
Jokainen tietää mitä jääkiekkovarusteet maksaa! Joku ipad ihan pikku ostos, miksi alat sellaisesta kadehtimaan?
[/quote]
Niin tulin nyt tänne palstalle anonyymisti sanomaan että miehen lapsen äiti on ahne!! Niin kuin on!
En ole pakottanut ostamaan mun lapselle mitään mutta kun on yhteiset rahat niin yhteiseltä tililtä meni tuo raha. Mitä se kenellekkään kuuluu (varsinkaa miehen eksälle) mitä mmies tekee rahoillaa sen jälkeen kun on kustantanut oman lapsensa kaikki tavarat ja maksaa vielä hyvät elaritkin (enemmän kuin lakisääteisesti tarvisi)
Edelleenkään en kadehdi mitään I padia mutta en voi ymmärtää miksi lapsen oma äiti ei voi sitä ostaa jos kerran hänen ja lapsensa mielestä lapsi sen tarvii.
ap
[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 19:28"]
[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 19:18"][quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 19:13"]
[/quote]
ap
[/quote]
Mitä merkitystä on sun mielipiteellä? Mitä se sulle kuuluu mitä mies lapselleen ostaa tai on ostamatta? Ei ole pätkääkään sun asias olla siitä mitään mieltä..
[/quote]
Meiilä on yhteiset rahat ja miehelle mun mielipiteellä on merkitystä. Älä sinä tule sanomaan mikä on mun asia ja mikä ei.. eiköhän jokainen omassa avioliitossaa päät' ne asiat itse puolisonsa kanssa'
ap
Ps. oon sata varma että yksikään mies ei oo sua huolinut kun sun asenne on tuo " Aviopari ei keskustele mistään asioista keskenään"
Mitä jos ap:n mies ostaa kummipojalleen I padin? Pitääkö sitten omallekin ostaa? Kyllä meidän uusperheessä elellään ihan ydinperheen säännöillä,eikä lapsen kaikkea tarvitse saada,varsinkaan jos vanhemmilla ei ole varaa.Ei ydinperheessäkään syödä makaronia vain sen takia,että yksi perheenjäsenistä saisi vaikka sen I padin.
[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 19:33"]
[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 19:22"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
ap
[/quote]
[/quote]
Niin tulin nyt tänne palstalle anonyymisti sanomaan että miehen lapsen äiti on ahne!! Niin kuin on!
En ole pakottanut ostamaan mun lapselle mitään mutta kun on yhteiset rahat niin yhteiseltä tililtä meni tuo raha. Mitä se kenellekkään kuuluu (varsinkaa miehen eksälle) mitä mmies tekee rahoillaa sen jälkeen kun on kustantanut oman lapsensa kaikki tavarat ja maksaa vielä hyvät elaritkin (enemmän kuin lakisääteisesti tarvisi)
Edelleenkään en kadehdi mitään I padia mutta en voi ymmärtää miksi lapsen oma äiti ei voi sitä ostaa jos kerran hänen ja lapsensa mielestä lapsi sen tarvii.
ap
[/quote]
Olet kateellinen kun omalla pojallasi ei ole ipadia, joten et halua että tämä exän poikakaan saisi!!!
Oma poikasi harrastaa jäkistä, exän poika tykkää ipadeista, asia nyt vain on niin. Olisin tuona ex-vaimona tuonut jäkisvarusteet pihallesi ja sytyttänyt tuleen. Kun ei poika edes pelaa jääkiekkoa, niin viitsit sitten ylpeillä kuinka poika sai sinun poikasi vanhat romut! Häpeä!!!!
Yhteinen tili antaa sulle etuoikeuden lelliä omia lapsiasi, hyvä että ex pitää puolensa.
[quote author="Vierailija" time="03.01.2014 klo 18:45"]
Jos ex olisi pyytänyt lapselleen vaikkapa uudet (vaikka kallimmatkin) kengät tai muuta vastaavaa niin raha tähän _hyödylliseen_ olisi varmastikin löytynyt. Ipad ei ole kenellekään niin tarpeellinen asia, eikä mitenkään verrattavissa vaikka juuri harrastusvälineisiin. Meidän perheessä on 1 pöytätietokone, 1 läppäri ja murrosikäisillä lapsilla älypuhelimet. Eikä mitään iPadeja osteta muuta kuin omista viikko/kuukausirahoista säästäen, jos sellaisen välttämättä haluaa.
[/quote]
iPad ei ole mikään välttämättömyys elämässä (kuten ei muuten ole esim. jääkiekkoharrastuskaan). Mutta se on kyllä täysin verrattavissa harrastusvälineeseen, koska se monitoimilaitteena toimii myös esim. e-kirjojen lukulaitteena. Muun muassa.
[/quote]
Niin? Ja kun kerran ap ja miehensä maksaa KAIKKIEN lasten harrastuskulut ja -välineet, niin miksi heidän pitäisi ostaa vain yhdelle lapsista vielä iPadkin? Jos lapsen äiti kokee lapsen sellaista tarvitsevan, miksi hän ei voi sitä ostaa? Tai miksei hän voi perustella sen tarvetta siten, että sitä tarvitaan juuri e-kirjojen lukemiseen eikä sellaiseen, minkä jo joko puhelimen tai kotikoneen kautta voi aivan yhtä kätevästi tehdä?
194
[/quote]
Miten sinä voit noin tarkkaan tietää ap:n perheen asiat, ellet ole itse ap?
Ihme teinisekopäitä täällä, varmaan piripäissään kirjoitettu muutamat viestit
Ihmetellään jos isäpuoli ostaa lapselle luistimet ja haukutaan ap tämän takia huoraksi?
Kukaan ei kuitenkaan puuttunut siihen että lapsen oma äiti ei osta tälle mitään.
Katkeria haaskoja taas liikenteessä:)))))
Joo, mutta se ei ole reilua lapselle, eikä se ole myöskään lapsen etu, sillä lain mukaan molemmat vanhemmat ovat elatusvelvollisia. Eikä ole lapsen syy, jos vanhemmat eroavat ja siksi lapsen elintaso ei tulisi myöskään laskea, perusti vanhemmat uusia perheitä tai ei. Ydinperheen äitinä ei voi ymmärtää, miten etävanhemmat kuvittelevat selviävän lasten kustannuksista ja hoidosta maksamalla muutaman satasen kuussa, kun ydinperheessä lapsi tarvitsee jotakin se ostetaan ja ollaan valmiita tinkimään omista menoista, mutta mitä tekevät lapsen etävanhempi ja hänen uusipuoliso - he viis välittävät lasten tarpeista ja laittavat oman edun lasten edelle ja pahimmassa tapauksessa maksattavat lapsesta aiheutuneet kulut muilla veronmaksajilla. Ei ihme jos tämän päivän lapset voivat huonosti, kun aikuiset eivät kanna vastuuta lapsista.
"Mä taas olen yh ja olen ITSE ostanut lapselleni puhelimen (+joka kk puhelinlaskun maksan), tabletin, tv:n, pelikonsolin, luistimet jne. Exä maksaa minimi elarit ja on naimisissa jne. Harrastuskin maksaa yli satasen/kausi eikä edes siitä ole suostunut puolia maksamaan. Mutta mitäpä en oman lapseni vuoksi tekisi "
Asioilla on aina toinenkin puoli, jota me emme tiedä. Esim. millainen elintaso tällä miehen perheellä oli, kun olivat yhdessä, millainen kasvatusmetodi yms yms.
Tavoitehan olis, että eron jälkeen lapsen elämä ei liikoja muuttuisi, eli pyritään pitämään se elintaso, johon on tottunut, usein se toki niukkenee, ihan normaalia.
Mutta, jos heillä on aikanaan helposti ostettu jotain ns tarpeellista ja haluttavaa, niin miksi sen tarvitsee muuttua siksi, että joku uusi ulkopuolinen ihminen on taasen omilleen tehnyt eritavalla?
Yhteensovittaminen minimissään kolmen aikuisen kesken on vaikeaa, se on faktaa, mutta en silti ymmärrä, että ap näin avoimesti haukkuu miehen entistä... Mutta vaikeaahan se on katsoa muustakin näkökulmasta kuin siitä omasta.
ps. joskus on niinkin, että erolasta halutaan vähän hyvitellä sitten tavaroilla, kun toinen vanhempi poistuu perheen arjesta, ja etenkin, jos se toinen saa lisälapsia uuden avokin myötä...
[quote author="Vierailija" time="03.01.2014 klo 18:45"]
[/quote]
[/quote]
194
[/quote]
Minulle on ihan sama, kuka maksaa kenenkäkin iPadit. Kommentoin tuota aiempaa kirjoittajaa, joka sanoo ettei iPad ole "mitenkään verrattavissa vaikka juuri harrastusvälineisiin". Kyllähän se on.
[/quote]
ap