Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies rakastaa, mutta temppuilee sadistisesti. Kannattaako suhdetta jatkaa?

Vierailija
01.01.2014 |

Mitä minun ei tarvitse sietää rakkauden nimissä?

Kuinka paljon työtä ja energiaa tämä tulisi viemään?

Hei kaikki.

Mielestäni ei ole täysin reilua (toista osapuolta kohtaan) ruotia parisuhdetta täällä, mutta toisaalta olen ihan ymmälläni mitä tehdä ja kaipaan kommentteja. En tosin sellaisia yksiulotteisia, että eroa ja hanki parempi mies. ;)
Tämä mies on yksi parhaimmista, mutta asiat eivät ole aina yksioikoisia. Pyydän kommenteilta lempeyttä. :)

Molemmat kohtasivat toisissaan ihmisen, jollaista ovat aina etsineet. Olemme olleet reilun vuoden yhdessä. Olemme miettineet yhteistä kotia, mutta todenneet, ettemme vielä ole valmiita. Hän on ennen asunut toisen kanssa pitkässä suhteessa, minä en. (Hän on kertonut tapailleensa läpi monia naisia, ei vaan ole löytynyt yhteistä säveltä. Enemmän kai noissa on ollut seksistä kyse.) Yllättävän hyvin olen sopeutunut toisen kanssa olemiseen. Mies on aika pitkälti luonani. (Ja siivouksesta vastaaminen turhauttaa joskus, mutta ei siitä enempää. ;))

Avaan tilannetta: Olemme noin kolmikymppisiä, molemmat herkkiä, mutta määrätietoisia. Fiksuja ihmisiä, joilla on sydän kohdallaan. Kummallakin on taustaa, jossa emme ole saaneet tarpeeksi rakkautta. Toisella on karumpi tausta kuin minulla itselläni, mutta minullakin on ollut masennusta ja muita herkän ihmisen oireita, pettymyksiä hyväksikäyttävistä ihmisistä.

Käyn itse töissä ja elämäni on uomittuneempaa. Valitettavasti ystäviä ei ole tarpeeksi uudessa kaupungissa, joten minulla on paljon vapaa-aikaa. Urheilen kyllä ja teen mieleisiä asioita.

Mies opiskelee vaativaa alaa ja käy osa-aikaisissa töissä. Hänen kaveriverkostonsa on täällä. Hänen on nyt pakko keskittyä opintoihinsa ja kunnioitan sitä.
Vaan se tapa, jolla hän moisen tekee, on julma.

Uusin tapaus viikon sisältä:
Olin muualla joulun (vietämme välimatkan ja perhesuhteiden takia erikseen), päätin kuitenkin tulla kotio aiemmin, jotta ehdimme olla yhdessä ennen vuodenvaihteen jälkeen alkavia töitä. Mies oli tuolla välillä (poikkeuksellisesti) kaverinsa luona ja pitämässä hauskaa. Hän ilmoitti, että ei tule vastaan paluujunalleni. Harmi, ajattelin, mutta asia oli ok. Sama toistui seuraavana päivänä, hän oli (krapuloissaan?) liian väsynyt näkemään minut. Tuo harmitti jo enemmän, sillä näkemistauko oli nyt yli viikon. Seuraavana päivänä hän sanoi lukevansa koko päivän tenttiin ja että nähdään seuraavana päivänä. Hyvä että ilmoitti. Olin pettynyt, mutta tuo meni vielä. Ihmettelin tosin, miksi kavereille oli aikaa, muttei minulle.
Seuraava päivä tuli. Hän luki yöhön ja ilmoitti minulle, ettei tule siis enää luokseni. Kiva, että ilmoitti, mutta olin odottanut rakastani koko yön ja aamulla vastasin hänelle suoraan, että en aio odottaa enää tänään, uutena vuotena. Mies kannusti minua juhlimaan tuttavieni kanssa. Sanoin, että jätän väliin, tule tänne luokseni jos haluat, laitan meille ruokaa. Ei koskaan tullut, eikä vastannut myöhemminkään laittamaani viestiin (joka oli sävyltään kepeä, ei painostava).
Vietin vuodenvaihteen yksin, ilman rakastani. Mies oli siis vetäissyt asiallisesta kommentistani herneet (?) ja proteistoi. Hänestä ei nyt ole kuulunut mitään.

Tämä julma tapa kadota henkisesti ja fyysisesti on toistunut aiemmin:

Suhteen alussa muutaman kuukauden jälkeen mies olisi halunnut erota (x2), koska hidastan hänen opintojaan ja hän haluaa keskittyä omaan elämäänsä urheiluineen ja systeemeineen. Myönnettäköön, että roikuin hänessä hiukan koska minulla ei ollut omaa elämää tai kokemusta "vakavasta" parisuhteesta. Ymmärrän sen nyt ja olen korjannut tilannetta itsellenikin mieluiseksi. Mies kuitenkin tuli aina samana jättöpäivän iltana / parin päivän takaisin kuin porsas roudan ajamana.

Mies itse on hidastanut opintojaan sotkeutumalla vapaaehtoishommiin ja kyvyttömyydellään jaksottaa ajankäyttöään fiksusti.

Oli kiistatonta, että hän rakastaa minua, mutta käy jotain ihme taistelua. Epäilin kaksisuuntaista mielialahäiriötä - olen ehdottanut hänelle ammattiapua, mutta kuulemma ei ole tarvetta. Ehkä ei niin, vaan hänen pitäisi tajuta itse lopettaa lapselliset pelleilyt.

Mies käyttäytyi nyt joulunkin aikana normaalisti, kutsui puhelimessa hellittelynimillä ja muisti minua. Ei ole siis kyse siitä, että hänen tunteensa olisivat laimeat. Silloin hän ei muistaisi minua ollenkaan.

Ymmärrän miehen oikkuja ja olen avarakatseinen tyttöystävä joka ei nalkuta, muttei minun tarvitse sietää sadistista tuskan tuottamista ja hänen piehtaroimistaan itsesäälissä.

Olen nyt hyvin lähellä eropäätöstä. Olen suhteessa ikuinen kakkonen ja en tiedä sopiiko se minulle.

Miehessä / suhteessamme on seuraavia piirteitä:

Osoittaa minulle rakkauttaa lempeästi, usein. Sanallisesti ja elein.

On ehkä vähän läheisriippuvainen

Jekyll ja Hyde, muutama kuukausi menee ongelmitta, sitten napsahtaa täysin ja meikä on sydänverellä shokissa

Vanhat demonit puskevat tuolloin

Käyttäytyy vähän kuin edesvastuuton pikkupoika, on hajamielinen

Suhde etenee pitkälti hänen ehdoillaan, koska hänellä on enemmän menoja.

Pelkää selvästi todella paljon arvostelua, koska häntä on kiusattu elämässään paljon. Siksikin ei uskalla näyttäytyä esim. työpaikallani.

Pystymme olemaan asioista eri mieltä, mutta tappelemme toooodella harvoin. Kumpainenkaan ei kaiketi pidä siitä.

Emme tosin keskustelekaan riittävästi, sillä miehelle tuo on vaikeampaa. Hänkin asioita miettii paljon, muttei saa niitä (ajoissa) ulos. En ehkä minäkään. Nytkin olisin kysynyt suoraan häneltä, että mitä v*a, mutta hän ei ole läsnä.

Ulkopuolinen läheiseni veikkasi, että mies käyttää minua tässä tavallaan hyväksi. Aika auliisti häntä hellin teoin. Vaan kyllä minäkin saan mieheltä paljon rakkautta. Tiedostan kyllä, että minulla saattaa olla taipumusta ”palvelualttiuteen”, kuten monilla äidillisillä naisilla. Ylitseni en kuitenkaan anna kävellä.

Mies ei ymmärrä, että minulle riittäisi VARTTI silloin tällöin, kun hän opiskelee / angstailee. Hän katkaisee yhteyden täysin. Olen tuosta ennenkin sanonut ihan lempeydellä.

Heti kun sanon vastakkaisen sanan, eli puolustan omaa oikeuttani ja näkemystäni, hän loukkaantuu ja katoaa yhteyksistä.
Hän on lopettanut yhteydenpidon jopa syntymäpäivänänikin. Yleensä juuri ”juhlapyhinä” tapahtuu jotain. Sattumaako?

No niin. Kommentit, ajatukset tilanteesta olisivat tervetulleita, mutta puoleen tai toiseen syyllistämistä en oikein kaipaa.
Kysymykseni olisi kaiketi siis se, että voikohan tuommoisia vaikeuksia voittaa? Tiedän, että minun on turha toivoa miehestäni samanlaista muutosta, mihin osittain olen jo itse pystynyt.
Onko kommunikaatio-ongelma suhteen lopulta syövä ongelma?  Onko kyse vain erilaisien elämäntilanteiden haasteesta? Pitäisikö minun hylätä rakkaus, johonka miehen herkkyys (jota toisaalta myös rakastan) vaikuttaa syövyttävästi?

Olen vahva nainen (herkkyydestäni huolimatta) ja olen miettinyt, että ehkä tarvitsisin vahvemman ja tasapainoisemman miehen. Mutta sellainen tuskin koskaan ymmärtäisi tapaani olla niin hyvin kuin tämä. Samanlainen.
Liian samanlaiset?

Kommentit (137)

Vierailija
81/137 |
01.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemattomuutesi pidemmistä suhteista paistaa läpi hieman naiveina ajatuksina suhteenne dynamiikasta.

[/quote]

"Kokemattomuutesi pidemmistä suhteista paistaa läpi hieman naiveina ajatuksina suhteenne dynamiikasta."

AP allekirjoittaa. Se (noviisius) tuo tähän oman haasteensa.

Vierailija
82/137 |
01.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori vaan mutta sillä on toinen nainen tai ei vaan ole susta tarpeeksi kiinnostunut. Rakastanut hän ei ole sua koskaan... Anteeksi suorapuheisuuteni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/137 |
01.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo kyllä kuulostaa siltä ettei sun "rakkaasi" halua olla kanssasi. Ihan kokemuksesta sanon, ettei tuollainen säätäminen johda mihinkään. Toinen mahdollisuus kuitenkin on että haluaa noilla peleillään koulia sinusta tyttöystävän, joka elää täysin hänen ehdoillaan. Luulen, että ymmärtää jo  nyt että olet valmis joustamaan loputtomasti hänen takiaan, olithan uudeta vuotena yksin kotona ruuat valmiina odottelemassa jos herra mahdollisesti kunnioittaisi läsnäolollaan.

Vierailija
84/137 |
01.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoa voi ihan mitä vaan, mutta teot tekevät asioista todellisia, mieti hieman sitä niin ymmärrät paremmin tätä "suunnatonta" rakkautta, sitähän se ei ole ainakaan miehen puolelta. Ylipäätään ei mikään puhumaton parisuhde tule onnistumaan, miksi ihmiset ette puhu toisillenne?

Vierailija
85/137 |
01.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.01.2014 klo 16:17"]

Jos sä olet mukava ihminen, niin miksi "miesystäväsi" pakoilee sinua? Hän ei ehkä uskalla jättää sinua, koska pelkää reaktiotasi. Kirjeen kirjoittaminen on teinien touhua. Voithan toki kirjoittaa, mutta älä lähetä. Älä kysy yleisellä palstalla mielipiteitä, jos haluat vain mieleisiäsi vastauksia. Kehity, lue ja opi!

[/quote]

Tein itse asiassa viimeksi tuon kirjehomman. Kirjoitin, mutten lähettänyt. Ehkä olisi pitänyt, niin suhteet ongelmat olisivat jo tulleet korjatuiksi.

Kukin tavallaan, rakas kommentoija. Jos kirjoituttaa, niin niin teen. ;)

Vierailija
86/137 |
01.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.01.2014 klo 15:36"]

Mitkä miehen piirteistä EIVÄT sovi narsismiin?

[/quote]

Mikään ei sovi.Oletko koskaan elänyt OIKEAN nasistin kanssa? Minä olen,ja voin kertoa että mikään ap:n miehessä ei viittaa narsismiin.

Nykyään ainakin täällä av:lla tuo Narsisti nimitys on vastaus kaikkeen,vaikka sen viljeliäjät eivät tiedä oikeasta narsismista mitään,vain sen mitä ovat lukeneet.

Ap:n mies vaikuttaa mieheltä joka ei ole ap:n kanssa tosissaan,ei ole kiinnostunut oikeasti,ei vain osaa tai halua kertoa sitä suoraan.Odottaa että nainen tajuaa sen käytöksestä,vaikuttaa myös siltä että hänellä voi olla toinenkin nainen kuvioissa.

Vierailija
87/137 |
01.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.01.2014 klo 16:25"]

Luulen, että ymmärtää jo  nyt että olet valmis joustamaan loputtomasti hänen takiaan, olithan uudeta vuotena yksin kotona ruuat valmiina odottelemassa jos herra mahdollisesti kunnioittaisi läsnäolollaan.

[/quote]

Jep, AP kuittaa tämänkin.

Tähän jos mihin olen syyllistynyt - antamaan liikaa joustoa.

Vierailija
88/137 |
01.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.01.2014 klo 16:26"]

[quote author="Vierailija" time="01.01.2014 klo 15:36"]

Mitkä miehen piirteistä EIVÄT sovi narsismiin?

[/quote]

Mikään ei sovi.Oletko koskaan elänyt OIKEAN nasistin kanssa? Minä olen,ja voin kertoa että mikään ap:n miehessä ei viittaa narsismiin.

Nykyään ainakin täällä av:lla tuo Narsisti nimitys on vastaus kaikkeen,vaikka sen viljeliäjät eivät tiedä oikeasta narsismista mitään,vain sen mitä ovat lukeneet.

Ap:n mies vaikuttaa mieheltä joka ei ole ap:n kanssa tosissaan,ei ole kiinnostunut oikeasti,ei vain osaa tai halua kertoa sitä suoraan.Odottaa että nainen tajuaa sen käytöksestä,vaikuttaa myös siltä että hänellä voi olla toinenkin nainen kuvioissa.

[/quote]

Aloittaja jatkaa... Toinen nainen on mahdollisuus minunkin mielestäni. En jaksa enempää selitellä näkemystäni, mutta tiedän, ettei (ainakaan) yhtä seksikertaa enempää olisi tapahtunut.

Vierailija
89/137 |
01.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.01.2014 klo 16:08"]

[quote author="Vierailija" time="01.01.2014 klo 16:04"]

Jotain asioita tuli mieleen sinusta, kun luin tuon aloituksen.

Tosiaan aika analyyttiinen tapaus, kuten täällä on jo mainittu.

Sitten toinen asia; Ehkä te ette sittenkään ole kovin luotuja toisillenne tai miten se nyt menikään? Käsitykset siitä, kuinka paljon panostatte suhteeseen ja odotatte toisiltanne, ei ole synkroniassa. Miestä todennäköisesti ahdistaa liika läheisyys. Anna hänelle tilaa olla ja hengittää. Usein rakastuessaan ihmiset ovat kuin liimattuina toisiinsa, kaverit unohtuu taka-alalle, koko ajan pitää olla yhdessä ja tehdä kaikki yhdessä. Jos toinen on itsenäinen toimija edelleen- se koetaan loukkaukseksi.

Ap:n kysymykset ja tämä miehen kuvattu "sadismi" kulostaa enemmän läheisriippuvuudelta ja takertumiselta kuin  miehen kaksisuuntaiselta oirehdinnalta. Todennäköisesti mies ihan oikeasti kavahtaa naisen takertumista ja liikaa riippuvuutta, eli jos ap haluaa säilyttää suhteen tai sitä jatkaa, kannattaa tosiaan astua pari askelta taaksepäin, antaa tilaa. Jos mies tuntuu epäkypsältä, liian itsekeskeiseltä tai ilkeältä, voi tietysti olla parasta itse lopettaa koko touhu.

[/quote]

Itse asiassa se on ollut niin, että mies on roikkunut minussa aina enemmän kuin minä hänessä. Hän on loukkaantunut kun olen tarvinnut omaa aikaa.

[/quote]

Kuitenkin aloituksessa puhuit siitä, ettei mies tullut sinua vastaan asemalle, odotit häntä luoksesi ja vasta myöhemmin hän ilmoitti, ettei tule jne. Eli kysymys on siitä, että olet joutunut pettymään odotuksissasi. Hän ei anna sinulle aikaansa, kun sinä sitä toivot. Kaiken kaikkiaan sinä kaipaat häntä enemmän kuin mies sinua, mikä tietysti on suuri pettymys. Olet säätänyt omia suunnitelmiasi niin, että voisit viettää aikaa miehen kanssa ja sinusta tuntuu pahalta, ettei mies näytä arvostavan sitä ollenkaan.

Vierailija
90/137 |
01.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin ap:n viestin ja minua alkoi ahdistamaan. Tuli muistoja aikaisemmasta suhteestani. Luulin sen olevan hyvä, kunnes se päättyi. Vasta sen jälkeen tajusin kuinka paljon meillä tehtiin asioita miehen ehdoilla. 

Ap, kuulostaa siltä ettei suhteenne ole sellainen kuin haluat. Onko siis järkeä jatkaa ja toivoa, että aika ja keskustelut muuttaisivat tilannetta. 

Vierailija
91/137 |
01.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kaheli ukko, jolla selvästikin muita naisia. JSSAP

Vierailija
92/137 |
01.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt tehnyt päätökseni.
En ole mieheen yhteydessä, vaan mietimme omilla tahoillamme tilannetta. Mies voi nyt lukea rauhassa.

Kuten aiemminkin eroaikeisessa tilanteessa, olemme molemmat mielellämme keskustelleet yhdessä kunnolla. Nyt ehkä lopullisesti. Päätöksen tekeminen on aikalailla välttämätöntä, uskoisin.

Mies oli jo aiemmin samoilla linjoilla kuin te - hän ei välttämättä kykene vastaamaan toiveisiini tässä elämäntilanteessa. Teimme kesällä muutama kuukausi sitten päätöksen katsella rauhassa. Rakkautemme on kukoistanut minun tajuttuani, että minun pitää relata vähän ja hänen tajuttuaan, kuinka hän ei halua menettää minua. (Ei ainakaan silloin)

Sittemmin olen tajunnut, etten ehkä halua olla miehelle äiti. Haluisin, että olisimme tasaveroisemmat. Ihan molempien kannalta katsottuna.

Molemmat tiedotamme tilanteen, mies on ollut valmis luovuttamaan aiemmin säästääkseni minut tältä epävarmuudelta. Hän oli oikeassa.
Hän ei pysty antamaan minulle mitä tarvitsen, eli yhteistä aikaa muulloinkin kun iltaisin. Yleensä hän on tullut luokseni yöksi. Toki olemme viettäneet mm. viikonloppuja yhdessä.

Aika on tässä se ydinkysymys mielestäni - vedän herneet nenään kun jään yksin. Mies taas ei pysty muuhun. Hän rakastaa omalla repaleisella tavallaan, mutta käy taistelua oman elämänsä kanssa.
Taistelun tuoksinassa minä olen lähinnä tiellä.

Mikäli mies olisi jo ammatissaan, tilanne voisi olla toinen. Hänen ei tarvitsisi ponnistella niin paljoa. Nyt hän on koko ajan lähinnä todella stressaantunut.

Vierailija
93/137 |
01.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

PS. Emme ole kumpikaan vielä poistaneet Facebookista kohtaa "parisuhteessa". ;p

Vierailija
94/137 |
01.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.01.2014 klo 16:36"]

Luin ap:n viestin ja minua alkoi ahdistamaan. Tuli muistoja aikaisemmasta suhteestani. Luulin sen olevan hyvä, kunnes se päättyi. Vasta sen jälkeen tajusin kuinka paljon meillä tehtiin asioita miehen ehdoilla. 

Ap, kuulostaa siltä ettei suhteenne ole sellainen kuin haluat. Onko siis järkeä jatkaa ja toivoa, että aika ja keskustelut muuttaisivat tilannetta. 

[/quote]

Niin, kuinka paljon ihmiset ovat suhteessa jonkin idealistisen "mielikuvan" kanssa siitä, millainen hyvän ihmissuhteen tulee olla? Todellisuus on sitten jotain ihan muuta, jota sitkeästi kieltäydytään näkemästä silmästä silmään.

Vierailija
95/137 |
01.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja on 100% varmuudella vesimies horoskooppimerkiltään.

Vierailija
96/137 |
01.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teitkö tosiaankin päätöksen tämän keskustelun perusteella?

Vierailija
97/137 |
01.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.01.2014 klo 16:48"]

[/quote]

En perusteella, mutta tämä vahvisti ajatuksiani, joita heikkouttani en ollut pystynyt itselleni tunnustamaan.

Vierailija
98/137 |
01.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.01.2014 klo 16:47"]

Aloittaja on 100% varmuudella vesimies horoskooppimerkiltään.

[/quote]

Olen leijona, nouseva skorpioni.
Tosin aika paljon kuulemma rapua muistutan välillä. ;)

Vierailija
99/137 |
01.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.01.2014 klo 16:51"]

[quote author="Vierailija" time="01.01.2014 klo 16:48"]

[/quote]

En perusteella, mutta tämä vahvisti ajatuksiani, joita heikkouttani en ollut pystynyt itselleni tunnustamaan.

[/quote]

En ikinä antaisi sydämenasioitani muille ohjailtavaksi.
Ainoastaan voin pyytää suuntaviivoja, kun omat ovat hukassa... tai ehkä enemmänkin piilossa.

Vierailija
100/137 |
01.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yhdeksän