Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keksikää sairaanhoitajalle joku uusi työ?

Vierailija
30.12.2013 |

Olen tehnyt aika vähän oman alani hommia, mutta tiedän sen verran että perus osastotyö ei ole mun juttu. En vaan yksinkertaisesti jaksa sitä jatkuvaa juoksemista, ja "tuli perseen alla" työskentelyä. Muutenkaan akuutti hoitotyö ei ole lähellä sydäntä. En jotenkin vaan ole tarpeeksi käytännön ihminen siihen hommaan.. 

Onko täällä sairaanhoitajia jotka työskentelee ihan muissa tehtävissä? Opiskelu on yksi vaihtoehto, jos vain keksisi että mitä... Ideoita? Olisi kiva jos ei ihan turhaan olisi tullut luettua hoitsuksi..

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
31.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikissa töissä (riippumatta ammatista) on tänä päivänä tuli perseen alla. Ihan sama saako siitä tonnin vai viisi kuukaudessa.

Vierailija
22/30 |
31.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.12.2013 klo 00:16"]

Mikä sai alunperin kiinnostumaan hoitotyöstä? Luulitko että se on perseellään istumista potilaan sängyn vieresssä.

Miten olisi ensiapukurssien vetäminen, SPR.

Opetustehtävät ?

[/quote]

No tehollahan kirjaimellisesti istutaan valvomossa aika paljon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
31.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue terveystieteiden maisteriksi ja pyri vaikka kouluihin opettajaksi. Palkka hyvä ja työajat hyvät, pidemmät lomat jne.

Vierailija
24/30 |
31.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 19v ja piti keksiä joku koulu mihin hakea lukion jälkeen, ja jonkin verran vanhemmatkin painostivat tähän valintaan (äiti sairaanhoitaja). Kuvittelin kai olevani hyvä siinä hommassa. Ja varmasti olenkin monella tapaa, mutta kyllä jo kouluaikana alkoi epäilyttää onko minusta oikeasti siihen käytännön työhön.

Jos hoitoalalta pitää valita, niin psykiatrinen hoitotyö saattaisi kiinnostaa, siitä mulle ei itse asiassa ole kokemusta (harjoittelun lisäksi). Töihin harvemmin kai pääsee ilman kokemusta. Saattohoitotyötäkin olen joskus miettinyt.. Se on toisaalta taas henkisesti aika raskasta. Sitten taas joku yksityisen lääkäriaseman vastaanottovirkailijankin hommakin voisi mennä jonkin aikaa. Siihen ei tosin varmaan sairaanhoitajan koulutusta edes vaadita, ehkä jokin muu koulutus? Merkonomi?

-ap

[quote author="Vierailija" time="31.12.2013 klo 00:16"]

Mikä sai alunperin kiinnostumaan hoitotyöstä? Luulitko että se on perseellään istumista potilaan sängyn vieresssä.

Miten olisi ensiapukurssien vetäminen, SPR.

Opetustehtävät ?

[/quote]

Vierailija
25/30 |
31.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupperware kutsujen kehittämiskoordinaattori!

Vierailija
26/30 |
31.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei labraankin... Mitä olen katsellut niin lähihoitajia sinne lähinnä haetaan. Ehkä voisivat sh:n sinne myös ottaa, mutta on vaan sitten vähän huonompi palkka.

-ap

Vierailija
27/30 |
31.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kuulkaa, labrassa sitä vasta tuli perseen alla ollaankin kun kiukkuset hoitsut osastoilta soittelee vastausten perään kun otettiinhan näytteet sentään 5min sitten..

T.Labrahoitajana 10v.

Vierailija
28/30 |
31.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh jos miettii, ettet ole mikään käytännöntekijä niin parhaita vaihtoehtoja on hoitoalasta psykiatria (jonne kyllä työllistyy sijausuuksia tekemällä), jokin polikliininen työ (joka nyt siis on melkeenpä vain koneella naputtamista ja varauksien tekoa) ja kotihoito (kotisairaanhoito on taas enemmän sitä käytännön töitä, mutta kotihoidossa sh on suurimman osan ajasta toimistolla). Jos et ole ennen kokeillut poliklinakalla oloa, niin suosittelen. Se on siistiä työtä lääkärin työparina oloa.

Vierailija
29/30 |
31.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos lukisit ylemmän AMK tutkinnon? Pääsisit hallinnollisiin hommiin esim. vaikka kotihoidon osastonhoitaja / kotihoidon avopalveluohjaaja.

Ei tarvitsisi sitä käytännön hoitotyötä hirveästi tehdä vaan enempi noita toimistojuttuja sun muuta.

Vierailija
30/30 |
31.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuo psykiatrinen hoitotyö nappaa, niin hae ihmeessä sijaisuutta jostakin psykiatrisesta sairaalasta! Lyhyitä sijaisuuksia saa kyllä suhteellisen helposti, vaikkei olisikaan liiemmin työkokemusta (tai riippuu tietysti, missä päin Suomea asut. Näin ainakin pk-seudulla), ja usein sijaisuudet lopulta poikivat sitten sen vakituisen työpaikan. Jonkun vuoden sairaalassa työskenneltyäsi voit hakea sitten töihin vaikka esim. psykiatrian poliklinikoille tai miksei vaikka terveyskeskuksen psykiatriseksi sairaanhoitajaksi, mikäli kaipaat jälleen uusia kokemuksia.

Minä olen myös sellainen hoitaja, etteivät nuo käytännön työt juuri kiinnosta (siis perushoito tai runsaasti kädentaitoja vaativat tehtävät), enkä myöskään pidä tehtäväkeskeisestä kiireellä suorittamisesta, niinkuin työ somatiikan puolella usein tuppaa olemaan. Ja olen siis viihtynyt tosi hyvin psykiatrian puolella, vaikka toki tässäkin omat huonot puolensa on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kuusi