Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keksikää sairaanhoitajalle joku uusi työ?

Vierailija
30.12.2013 |

Olen tehnyt aika vähän oman alani hommia, mutta tiedän sen verran että perus osastotyö ei ole mun juttu. En vaan yksinkertaisesti jaksa sitä jatkuvaa juoksemista, ja "tuli perseen alla" työskentelyä. Muutenkaan akuutti hoitotyö ei ole lähellä sydäntä. En jotenkin vaan ole tarpeeksi käytännön ihminen siihen hommaan.. 

Onko täällä sairaanhoitajia jotka työskentelee ihan muissa tehtävissä? Opiskelu on yksi vaihtoehto, jos vain keksisi että mitä... Ideoita? Olisi kiva jos ei ihan turhaan olisi tullut luettua hoitsuksi..

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue terveydenhoitajaksi ja sitten vaikka neuvolaan tai työterveyteen?

Vierailija
2/30 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perusta vanhusten hoivapalvelu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa pyrin aikuispuolelle opiskelemaan terveydenhoitajaksi joitain vuosia sitten, enkä päässyt. Voihan sitä tietty yrittää uudestaan.. Sinne on vaan aika paljon hakijoita joka vuosi. Nuorisopuolelle meneminen on tietty yksi vaihtoehto kans, mutta opiskelu kestää siellä pidempään, mikä olisi taloudellisesti melko haastavaa..

[quote author="Vierailija" time="30.12.2013 klo 23:37"]

Lue terveydenhoitajaksi ja sitten vaikka neuvolaan tai työterveyteen?

[/quote]

Vierailija
4/30 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 oli siis ap :)

Vierailija
5/30 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä yritä sinne kouluun vaan :) Sinne ON vaikea päästä, mutta jospa sinnikkyys palkitaan?

Hakuaikana voit kerätä työkokemusta vaikkapa vanhuspuolelta, esim. jossain hoivakodissa tms. mikä ei ole samanlaista yhtään kuin akuuttipuolen työ. Työkokemuksesta saat hakuihin lisäpisteitä :)

t. 2

Vierailija
6/30 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoojaksi.

Vierailija
7/30 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osastonsihteeri.

Vierailija
8/30 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites kotisairaanhoito? Itse olin ja osastolla enkä tuntenut sitä omakseni, joten vaihdoin sairaanhoitajaksi kotihoitoon ja olen tykännyt tosi paljon.

Vierailija
9/30 |
31.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurtisaani?

Vierailija
10/30 |
31.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile jotakin eksoottista.

Loka-auton kuljettaja?

Vierailija
11/30 |
31.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskeluaikana tein sekä hoivakoteihin, että kotihoitoon keikkaa lähihoitajana, joten ovat siltä osin ainakin tuttuja paikkoja. Tarkoitatko kotisairaanhoidolla juuri kotihoitoa vai kotisairaalaa? Minkälaista työskentely siellä sairaanhoitajana käytännössä on?

[quote author="Vierailija" time="30.12.2013 klo 23:56"]

Mites kotisairaanhoito? Itse olin ja osastolla enkä tuntenut sitä omakseni, joten vaihdoin sairaanhoitajaksi kotihoitoon ja olen tykännyt tosi paljon.

[/quote]

Vierailija
12/30 |
31.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin psyk.sairaahoitajia on paljon yhdistyksissä mielenterveyspuolella. En tiedä voisiko vastaavasti olla sitten muutenkin sairaanhoitajia kolmannella sektorilla.

Vierailija
13/30 |
31.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja 12 taas ap!

Vierailija
14/30 |
31.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä sairaanhoitajilla on käsitys että heillä on hyvät mahdollisuudet saada uusi työ jos vanha ei enää huvitakaan:D Nykyään on työttömänä pilvin pimein akateemisia ja amk tutkinnon omaavia vielä enemmän joten jollain sairaanhoitajan amk tutkinnolla ei ole paljoa arvoa työmarkkinoilla. Oikeassa elämäsä irtisanoutuneesta sairaanhoitajasta jolle oman alan työt eivät kelpaa tulee vain yksi pitkäaikaistyötön lisää.

Vierailija
15/30 |
31.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääke-edustajaksi.

Vierailija
16/30 |
31.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäkoulutuksella sairaanhoitajan tutkinto on todella hyvä melkein missä vain. Se on tae hyvistä sosiaalisista taidoista, ensiaputaidoista ja jonkinlaisesta lääketuntemuksesta. Esim. vakuutusyhtiöt ja lääketeollisuus työllistävät sairaanhoitajia. Jos haet yliopistoon esim. kasvatustieteisiin tai mihin vain, on sairaanhoitajan tutkinto ihan hyödyllinen tuollaisilta aloilta valmistuttaessa.

Vierailija
17/30 |
31.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.12.2013 klo 00:11"]

Mistä sairaanhoitajilla on käsitys että heillä on hyvät mahdollisuudet saada uusi työ jos vanha ei enää huvitakaan:D Nykyään on työttömänä pilvin pimein akateemisia ja amk tutkinnon omaavia vielä enemmän joten jollain sairaanhoitajan amk tutkinnolla ei ole paljoa arvoa työmarkkinoilla. Oikeassa elämäsä irtisanoutuneesta sairaanhoitajasta jolle oman alan työt eivät kelpaa tulee vain yksi pitkäaikaistyötön lisää.

[/quote]

Ööö, eli ap:n ei kannata edes miettiä mitä lähtisi tekemään? En mä usko sairaanhoitajilla olevan mitään tuollaista käsitystä. Kun puhutaan työllistymisestä niin omalle alalle työllistyymisestä varmaankin on kyse, ja siltä osinhan tilanne on todella hyvä.

Vierailija
18/30 |
31.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sai alunperin kiinnostumaan hoitotyöstä? Luulitko että se on perseellään istumista potilaan sängyn vieresssä.

Miten olisi ensiapukurssien vetäminen, SPR.

Opetustehtävät ?

Vierailija
19/30 |
31.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Labraan ottamaan näytteitä? SPR:n veripalvelut? Erikoissairaanhoidon poliklinikkatyö? 

Vierailija
20/30 |
31.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastenkotiin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kaksi