<3 Syyskuiset *2014* <3
Heippa!
Ajattelin, että voisin perustaa meille tuleville mammoille oman keskustelun, kun en sellaista löytänyt. Täällä LA 2.9.2014 ja nyt raskausviikot 4+6. Jotenkin todella varma olo tästä pikkuisesta (ja siitä että hän kyydissä pysyy), että uskallan olla jo onnessani :)
Toivottavasti joukkoon liittyy paljon porukkaa :)
Eli, vapaata keskustelua raskaudesta ja muustakin!
Mä odottelen kuumeisesti oireita, mitään muuta ei ole kuin kamala turvotus. Kaiken lisäksi syön koko ajan jotain kun tupakkia ei saa enää polttaa :( Paisun ku pullataikina!
Millamarianna & Pirpana 4+6
Kommentit (285)
Mä tein nyt tällaisen. Meitä on jo monta!! Toivottavasti ei tullut hirveesti virheitä. Mitä muuta siihen haluaisi laittaa? Iän? Monesko lapsi?
Taivaanlahja 1.9. /
Millamarianna 2.9. /Helsinki
Oonali 2.9. / Vantaa
Tuulia81 4.9.? /
Tyydeli40 4.9. /Helsinki
Nipa87 5.-6.9.
Bluevelvet 6.9. / Espoo
Luftslottet 10.9. /
Christabel79 11.9. /Varsinais-Suomi
Reksijakeittäjä
Rosamainen
Tyydeli40, kiva kun teit! Voisihan siihen laittaa just LA/Ikä/Paikkakunta/Sairaala/monesko lapsi? Mä en oikein tiedä mitä yleensä porukka laittaa näihin, kun en oo täällä kauheesti kirjoitellut. :) Eli mulle tulisi tuohon 2.9./23/Helsinki/Kätilöopisto/1.
Hah, ihan sama :D
Hei kaikille! Tulisin mukaan. Pari päivää sitte testasin haamun. La laskurin mukaan 8.9. Ei ole oikein mitään oireita vielä. Kesällä oli keskenmeno, että vähän varauksella mukana nyt. Voisko tästä tehdä suljetun ryhmän?
Kirsikkakarkki 4+6
Heippa!
viisaita sanoja täällä, yritän itsekuin pitää nyt murehtimisen minimissä ja iloita tästä erittäin odotetusta plussasta. :) vau.fin mukaan minun LA on 2.9., joten uskon sitä, kun en paremmin osaa laskea. Kotipaikka Helsinki ja synnytyssairaala =?, tosin se pitää kai valita jo ekassa neuvolassa. Vinkkejä muut pk-seutulaiset?
pahimmat "menkkakivut" ovat hävinneet, mutta vatsaa repäisee/vihlaisee välillä, ilmeisesti normaali juttu, mutta kuumottavaa mulle hermoilijalle. Eikä sen takia tee nyt mieli kauhean rankasti urheilla. Jännä juttu muuten, että olen normaalielämässä ihan ok stressinsietokyvyn omaava, mutta tämä tilanne on aivan oma lukunsa :)
Kertonut olen kahdelle hyvälle ystävälle ja miehen kanssa kerroimme ystäväpariskunnalle. Kaveripiirissä valtava vauvabuumi, olisi niin ihana saada vauva nyt itsekin :)
t. Tuulia ja pikkukaveri 5+5 (tai muutama päivä vähemmän)
ps. Ikä oli 32 ja esikoista siis toivotaan.
Hei taasen, tässä vähän uutta listaa. Kuka vaan saa kopioida ja päivittää tietoja.
Ja suljetuista ryhmistä: ymmärsin ainakin muista (olisko ollut toukokuinen), että ne ei toimi. Itse toivon että keskustelu siirtyy faceen jossain vaiheessa. Siellä toimii edelleen esikoisenkin ryhmä, salaisena.
LA/Ikä/Paikkakunta/sairaala/monesko
Taivaanlahja 1.9./30/ /1.
Millamarianna 2.9./23/Helsinki/1.
Oonali 2.9./20/ Vantaa/1.
Tuulia81 2.9./32/Helsinki/1.
Tyydeli40 4.9./40/Helsinki/2.
Nipa87 5.-6.9./26/ /1.
Bluevelvet 6.9./23/Espoo/1.
Kirsikkakarkki 8.9.
Luftslottet 10.9./25/ /1.
Christabel79 11.9./34/Varsinais-Suomi/4.
Reksijakeittäjä ?/34/ /3.
Rosamainen ?/22/ /1.
Ja tänään onkin sitte huolien kannalta helpompi päivä. :)
Sen verran turvottaa vatsaa iltasella, että ottaa vastaan kun sitoo kengännauhoja. Että eiköhän siinä ole riittävä raskausoire, ja voi uskoa taas, että kyllä mä vielä olen raskaana.
Faceen ois kyl kiva saada ryhmä jossainvaiheessa:)
ja mulla ois listaan tällaset;
la 3.9, ikä 21. Helsingissä asun mutta kesällä muutan ouluun , eli sairaala taitaa sit olla oys! Ja esikoinenhan tää ois:)
Ilmoittautuisin kanssa mukaan joukkoon, tänä aamuna testattu plussa.
Itse olen Kanta-Hämeestä 30v ja kolmas lapsi olisi tulossa, la olisi 14.9.2014.
Komppaan reksijakeittäjää, huolehtiminen ei raskauden aikana auta tilannetta, vaikka kuuluu asiaan. Mutta omalla painollaan menee, eikä siihen itse juurikaan voi vaikuttaa. Mulla takana myöskin yksi km pari vuotta sitten rv 9-10, josta pääsin yli vasta kun ymmärsin, etten olisi itse voinut asialle mitään tehdä. Ja tosiaan jaettu suru on pienempi suru.
Tästä huolimatta ajatuksena on kertoa vanhemmille ja kavereille vasta nt-ultran jälkeen kun on saatu vähän varmemmille vesille tämä raskaus. Tällöin tarkoitus myös töissä kertoa asiasta, esimieheni ei varmasti asiasta suuremmin ilostu, koska tälle vuodelle tulossa yksi iso työprojekti josta mulla on päävastuu ja nyt sitten en hommaa saa vietyä millään loppuun... No, esimies on kyllä tietoinen, että mulle perhe tulee ennen töitä ja sitten vaan mietitään, että miten homma saadaan kunnialla hoidettua.
Eli mun rivi olisi sitten:
Tintti 14.9./30/K-HKS/3.
Täällä olisi yksi ei_suunniteltu ylläri-iltalähti liittymässä joukkoon. Pari päivää sitten testasin haamun ja tänään tuli selkeä plussa. Ihan alussa on eli ehkä 4+0 tai 4+1 menossa. Mieli myllertää, kun menee sekä työelämä että kotiasiat uusiksi, riskit tällä iällä pelottavat (kohta 38-v) ja oma jaksaminenkin mietityttää. Tällä hetkellä ajattelen, että odottelen seerumiseulan tulokset, jos pysyy mukana siihen saakka, ennen kuin alan raskaudesta julkisesti puhua.
Ennestään minulla on 10-v tyttö ja ensimmäinen raskaus ei ollut mitenkään helppo. Verenvuotoja oli silloin alkuraskaudesta useamman kerran (Taivaanlahjalle tiedoksi) ja siihen lisäksi supisteluherkkä kohtu. Olin silloin viikolta 28 ensin sairaalassa ja sitten kotona vuodelevossa avaavien supistusten vuoksi. Terve pieni tytteli syntyi silloin viikolla 37. Hiukkasen pelottaa nyt tällä historialla kuinka tällä kertaa menee. Toivottavasti hyvin!
Minun rivini olisi:
MiaMaria76/37/Etelä-Savo/Mikkelin KS/2.
LA unohtui eli saattaisi olla sama kuin Tintillä, 14.9. :)
LA/Ikä/Paikkakunta/sairaala/monesko
Taivaanlahja 1.9./30/ /1.
Millamarianna 2.9./23/Helsinki/1.
Oonali 2.9./20/ Vantaa/1.
Tuulia81 2.9./32/Helsinki/1.
Tyydeli40 4.9./40/Helsinki/2.
Nipa87 5.-6.9./26/ /1.
Bluevelvet 6.9./23/Espoo/1.
Kirsikkakarkki 8.9.
Luftslottet 10.9./25/ /1.
Christabel79 11.9./34/Varsinais-Suomi/4.
Reksijakeittäjä ?/34/ /3.
Rosamainen 3.9./22/Helsinki-Oulu /1.
MiaMaria76 14.9./37/Etelä-Savo/Mikkelin KS/2.
Tintti 14.9./30/K-HKS/3
Hei, minäkin ilmoittautuisin porukkaan mukaan :) LA olisi alustavan arvion mukaan 11.9., paikkakunta Oulu.
Itsellä ikää 30 ja miehellä 32, ensimmäistä lasta odotellaan. Yritetty edellisen kerran 2011, mutta silloin raskaus päättyi valitettavasti keskeytyneeseen keskenmenoon rv 7 (havaittiin vasta rv 9 yksityisellä varhaisultrassa). Todella paljon pelottaa nytkin keskenmeno :/ Mulla on menossa lisäksi perinnöllisyyspolilla Fragile x-kantajuustutkimus, kun mahdollinen riski sillekin, ei paljoa helpota sekään tätä. Siitä tulokset onneksi tulevat jo parin viikon päästä.
Mutta muuten ollaan kyllä aivan haltioituneita, toivottavasti pikkuinen pysyy matkassa <3
Tervetuloa uudet plussat mukaan, mukavaa kun joukko kasvaa :) mun rivi on Reksijakeittäjä/11.9./Lohjan sairaala/3. lapsi. Millamarianna, sekin on aivan varmaa, että raskaus on mielentila jossa joutuu käsittelemään jos jonkinlaista. Tämä on takuuvarmasti yhtä tunteiden vuoristorataa! Varmaa on, että mieleen nousevat vanhat kummitukset, ja halusit tai et, ne on käsiteltävä. Ja vaikka päätöksesi menneisyydessä on ollut tehdä abortti, sinulla on tietysti oikeus nauttia äitiydestä siinä kuin muillakin. Toivon kovasti voimia kaikille kohdata se kaikki myllerrys, mikä meitä vielä odottaa. En todellakaan väitä, että positiivinen ajattelu olisi vahvuuksiani, mutta elämä on jo opettanut pikkuisen, että itselleen kannattaa olla armollinen. Itsehän me itsellemme ollaan ankarimpia tuomareita... ;)
Hei kaikille ja onnea plussasta! :)
Mahtavaa, että täälä on tää ryhmä!
Halusin itsekin liittyä seuraan, koska on jännä asia kyseessä ja aina helpottaa kun siitä pääsee puhumaan, erityisesti samassa tilanteessa olevian kanssa!
Itse plussasin eilen aamulla, ja laskurin mukaan viikkoja on tänään tasan 4+0. Hetkittäin on ollut pahoinvoinnin tunnetta ja huimausta, lisäksi rintojen jomotusta ja välillä kovatkin menkkamaiset kivut. Kivut vähä huolettaa, mutta uskottelen itteleni, että se voi kuulua asiaan. Ihan epätodelliselta tuntuu, ja luulen ettei se tästä varmaan konkretisoidu ennen ekaa ultraa. :)
Listaan:
Jännääjä/ 14.9./ Kotka/ 1.lapsi
Heips,
varasin itselleni ajan varhaisultraan 17.1., neuvola on 20.1.. ja varhaisen plussaamisen takia terkkari meinasi tosiaan, että jos tekisi lähetteen kunnalliselle puolelle, mutta jonkin aikaa asiaa pohdittuani päädyin varaamaan ajan yksityiseltä :)
Tänään on 4+4 kierron mukaan, maha on edelleen turvonnut pallo, jomotuksia ja kolotuksia riittää, nännit on arat, väsyttää aivan järkyttävästi. Toisaalta välillä iskee energiakohtauksia, saan vaikka mitä aikaiseksi!
Mun riviä voi myös tonne päivittää, että Christabel / 11.9. / Turun seutu / 4. lapsi
Hei kaikille, täällä edetään epätoivon hetkiä. Kertomani alkanut verenvuoto yltyi ja tuntui kuin olisi kk alkaneet.. Maha vielä turvoksissa mutta rinnat ei enään. Vuoto kesti 3 päivää ja vielä ruskeaa tuhrua tulee.. Kun se loppuu, teen rt uudestaan. Pelkään pahoin että raskaus kohdallani on ohi, on vaan sellainen tunne kehossa. Te täällä, jotka olette km kokeneet niin millaisia ne ovat olleet ja MIAMARIA76, millaisia ne vuotosi ovat, alkamisaika, kesto jne. Tuntuu että muiden kokemusten kuuleminen auttaisi
Kävi miten kävi. Mun listalle tulisi: Espoo/Jorvi.
voi ei taivaanlahja, kuulostaa ikävältä :( pidän silti sulle peukkuja, jos kuitenkin vielä olis mahikset. Jos muut ei halua kuulla keskenmenoista kuin taivaanlahja, ole hyvä ja hyppää yli. vuotoja voi olla alkuraskaudessa, vaikka itse en sellaista olekaan kokenut. Joten vielä voi olla toivoa! Mun eka km huomattiin rv 11 ultrassa (lopulta kaavinta) eikä siitä mitään oireita ollut. Toinen km alkoi kuukautismaisella vuodolla, ja rv 11 sikiö syntyi lääkärin käsiin. Niillä viikoilla kivut on jo melkoiset, siksi lääkäriin kun supistukset sikiön syntyessä jo tuntuivat pahoilta (kohtu ehtii kasvaa noille viikoille jo aika lailla). Muista kuitenkin, että itse et voi km aiheuttaa! Paljon voimia ja halaus.
Taivaanlahja, onpa ikävä uutinen :( Itse sain vuonna -12 syksyllä keskenmenon ihan alkuraskaudesta. Itselläni se oli kunnolla kivulias, supistuskipuja oli ja vuosin kuusi pitkää päivää kuin saavista kaatamalla. Mitkään siteet ei sitä vuotoa pidätelleet. Yleensä menkat on sen 4 päivää max ja siteet pitää ihan hyvin. Mutta silloin keskenmenon aikaan ei auttanut ultramaxisiteetkään :P aina piti olla pyyhe alla kun istui sohvalla tms. Vuodon mukana tuli hyytymiä ja ties mitä rämmäleitä. Olokin alkoi olemaan heikohko vuotamisen takia. Sitten se loppui kuudennen päivän jälkeen ja seuraavat menkat tulivat normaalisti.
Christabel
Samoin täällä, millamarianna, valtava huoli siitä, että mitä jos kaikki ei olekaan kunnossa. Mutta lohduttaudun, että ehkä se kuuluu asiaan. Huoli ylipäätään.
Mutta kerta kaikkiaan noiden nettijuttujen lukeminen on syytä jättää vähemmälle. Se on varma, ettei olo siitä parane!!
Yritetään pitää tuo asenne mikä reksijakeittäjällä on, murehditaan vasta sitten, kun on jotain murehdittavaa. Itsellä raskausoireiden vähyys, niin tässä kuin ensimmäisessäkin raskaudessa tuo sellaisen olon, että liekö sitä on raskaana laisinkaan. Ei pahoinvointia, ja nyt ei edes rinnat kipeenä/turvoksissa. Noina kuukausina, kun haaveili raskaudesta oli paljon enemmän kaikkia oireita... ;D
Itsellä varhaisultra vasta 23.1. ja mietin siirtäisinkö sitä vähän aiemmaksi... Eka neuvola 3.2.
Olen kotona 1,8kk ikäisen tyttömme kanssa. Töihin olisin palannut elokuussa. Tämä oli jo sovittu. Soitan ekan ultran jälkeen pomolle, että en nyt vielä tulekkaan.
Ja kertonut olen vasta parhaalle kaverilleni, sekä serkulle, jonka kanssa meillä oli yritykset samaan aikaan päällä. Hänen laskettuaika on 2kk aiemmin. :)
Mua jotenkin jännittää kertoa isovanhemmille ja muille... ehkä mä sitte ekan ultran jälkeen kerron heillekin.