Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ollaan mieheni kanssa veloja. Anoppi ajattelee että minä estän miehen lisääntymisen.

Vierailija
07.10.2020 |

Raflaava otsikko kun koitin tiivistää, sori siitä. Kyseessä ei ensinnäkään ole anoppini, koska ei olla miehen kanssa naimisissa. Anoppikokelaasta voisi siis puhua. Lyhennän anopiksi.

Ollaan miehen kanssa päätetty olla lisääntymättä. Miehelle päätös oli itsestäänselvä, itse kipuilin asian kanssa pari vuotta kunnes ajatukseni selkiytyivät.

Sekä mun että mieheni äidit odottavat lisääntymistämme kuin kuuta nousevaa. On säästetty kaikki lastenvaatteet ja -kirjat sitä aikaa varten "kun teillä sitten joskus on ne kolme omaa pikkuista". Omalle äidilleni olen yrittänyt pehmeästi pohjustaa asiaa jo pari vuotta. Ensin ei uskonut, sitten pettyi, nyt alkaa tottua ajatukseen vaikkei siitä pidäkään. Sanottakoon että omalla äidilläni on jo lapsenlapsia, mutta kuulemma tyttären lapset on eri asia.

No, anoppini kysyi viinipäissään risteilyllä suoraan että onko lapsia tulossa ja koska jos on. Sanoin että ei ole tulossa kun ei kumpikaan haluta. Anoppi purskahti lohduttomaan itkuun. Pyysi kyllä tovin kuluttua anteeksi reaktiotaan, vaikka en siitä mitenkään suuttunutkaan.

Laastari tuli siis repäistyä, mutta nyt olen huomannut että asia vaivaa anopin päätä. Ongelmaksi koen sen, että kysymykset ja painostus kohdistuvat minuun, ei mieheeni. Kyselee kaksin ollessamme onko päätös varma yms. Kysymyksen muotoilu on aina muotoa: "kun SINÄ et halua niin onko se nyt sitten ihan varma--". Olen vastikään saanut päähäni ajatuksen että anopin mielestä minä olen se joka ei halua ja mies sopeutuu tilanteeseen. Tuntuu että hänen mielestään minä estän miehen lisääntymisen.

Kai pitäisi pyytää miestäni sanomaan äidilleen asiasta. Itseasiassa kaljapäissäni viikonloppuna tästä jo miehelle sanoinkin, mutta mies haluaa olla asiasta hiljaa koska ei halua pahoittaa kenenkään mieltä. Toivoo siis että asia unohtuu kun siitä ei puhuta.

Pahoittelen romaania. Kai piti johonkin saada avauduttua. Onko muilla ollut samantyyppistä tilannetta? Pidetäänkö päätöstä lisääntymisestä tai lisääntymättä jättämisestä enemmän naisen kun miehen heininä?

Vielä lisäyksenä että kun äitini ja anoppini keskustelivat yhdessä asiasta läsnäollessani, molemmat olivat sitä mieltä että mies kyllä rakastuu vauvaan synnärillä vaikka ei ensin olisi asiasta ollutkaan niin innoissaan. Mun mielestä pimeä ajatus lisääntyä miehen kanssa joka ei sitä aidosti itse halua.

Kommentit (565)

Vierailija
121/565 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehesi mieli muuttuu vielä. Miehet on tehty siittämään. Todennäköisesti vaihtaa sut nuorempaan jossain vaiheessa ja tekee lapsia-u never know!

Eli lapsettomia miehiä ei ole olemassakaan? :D Siis ainakaan vapaaehtoisesti lapsettomia?

Elämää on muuallakin kuin sinun lähipiirissäsi.

Ap

Vierailija
122/565 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin oon Hala.

Vierailija kirjoitti:

Itse olen HALA eli haluan lapsia- tottakai!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/565 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletteko miettineet millaista elämä on lapsettomana keski-iän jälkeen? Nuorena voi tuntua houkuttelevalta, kun ei sitoudu mihinkään. Asiaa kannattaisi kuitenkin pohtia koko elämän todennäköinen pituus huomioiden. Saattaa olla edessä aika kurja ikääntyminen jos ei ole perhettäkään. Puolisokin voi kuolla, tai muuten vain tulla ero.

Ollaan mietitty asia niin, että elämässä ei kannata tehdä yhtään mitään mullistavia päätöksiä varmuuden vuoksi. Ei siis hankita lapsia siksi, että joskus myöhemmin on mahdollista että kaduttaa jos ei hankittu. On iso mahdollisuus että ei kaduta. Pidän sitä muutenkin todennäköisempänä.

Ajattelen että lapsia kannattaa hankkia jos niitä haluaa. Ei vanhuuden varaksi vaikka ei haluaisikaan.

Ap

Lapsettomuus on ihan ok. Siihen en ota kantaa.

Mutta mieti elämääsi 10 v taaksepäin. Aika moni asia on muuttunut, mielipiteet, kiinnostuksen kohteet, arvotkin. Tapa nähdä maailmaa... Etkö pidä yhtään realistisena et on olemassa mahdollisuus, että tuo nykyinen ajattelu voi muuttua sanotaan 20 v sisään?

Toki on mahdollista. Sitten on omalta kohdaltani liian myöhäistä, joten eihän sillä ole merkitystä.

Toistan itseäni nyt ehkä neljättä kertaa: en hanki lapsia vastentahtoisesti siksi että joku muu on joskus alkanut katua päätöstään keski-iän ohitettuaan.

Ap

Eihän kukaan pakota sua hankkimaan yhtään mitään, joten turhaan jankutat. Tuo nuoruuteen liittyvä ehdottomuus vaan epäilyttää. "Minä tiedän just nyt mitä haluan koko loppuelämälle". Voi olla että tiedätkin. Mutta se selviää vasta myöhemmin. Itse en vielä parikymppisistä veloista puhuisi... Mut kukin tavallaan.

Minä vastailen kommentteihin, en jankuta. Sinä saat olla puhumatta veloista vaikka kokonaan. Ei se vaikuta tähän asiaan nyt mitenkään.

Ap

"Toistan itseäni nyt ehkä neljättä kertaa"

Tuo just sitä jankuttamista. Ja varsinkin kun itse en mitään tuollaista kirjoittanut. Johan sanoin, et lapsettomuus valintana on täysin ok.

Mutta on lapsellista ja naiivia et parikymppiset eivät ota edes huomioon sitä, että oma ajattelu saattaa muuttua. Monelle on kuitenkin käynyt niin.

Sama ku minä sanoisin et en eroa koskaan. Kyllä joku saattaisi kysyä et "mistäpä tiedät?"

Vierailija
124/565 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehesi mieli muuttuu vielä. Miehet on tehty siittämään. Todennäköisesti vaihtaa sut nuorempaan jossain vaiheessa ja tekee lapsia-u never know!

Ja mieshän voi tehdä tämän vaikka kuusikymppisenä. Naisella on eri realiteetit.

Miehellä on yhtä hyvät mahdollisuudet saada nuori vaimo vanhana ukkona kuin naisella saada lapsia vanhana akkana.

Vierailija
125/565 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkkikset mitään lapsia tarvikaan. Oikea päätös.

Vierailija
126/565 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletteko miettineet millaista elämä on lapsettomana keski-iän jälkeen? Nuorena voi tuntua houkuttelevalta, kun ei sitoudu mihinkään. Asiaa kannattaisi kuitenkin pohtia koko elämän todennäköinen pituus huomioiden. Saattaa olla edessä aika kurja ikääntyminen jos ei ole perhettäkään. Puolisokin voi kuolla, tai muuten vain tulla ero.

Ollaan mietitty asia niin, että elämässä ei kannata tehdä yhtään mitään mullistavia päätöksiä varmuuden vuoksi. Ei siis hankita lapsia siksi, että joskus myöhemmin on mahdollista että kaduttaa jos ei hankittu. On iso mahdollisuus että ei kaduta. Pidän sitä muutenkin todennäköisempänä.

Ajattelen että lapsia kannattaa hankkia jos niitä haluaa. Ei vanhuuden varaksi vaikka ei haluaisikaan.

Ap

Lapsettomuus on ihan ok. Siihen en ota kantaa.

Mutta mieti elämääsi 10 v taaksepäin. Aika moni asia on muuttunut, mielipiteet, kiinnostuksen kohteet, arvotkin. Tapa nähdä maailmaa... Etkö pidä yhtään realistisena et on olemassa mahdollisuus, että tuo nykyinen ajattelu voi muuttua sanotaan 20 v sisään?

Toki on mahdollista. Sitten on omalta kohdaltani liian myöhäistä, joten eihän sillä ole merkitystä.

Toistan itseäni nyt ehkä neljättä kertaa: en hanki lapsia vastentahtoisesti siksi että joku muu on joskus alkanut katua päätöstään keski-iän ohitettuaan.

Ap

Eihän kukaan pakota sua hankkimaan yhtään mitään, joten turhaan jankutat. Tuo nuoruuteen liittyvä ehdottomuus vaan epäilyttää. "Minä tiedän just nyt mitä haluan koko loppuelämälle". Voi olla että tiedätkin. Mutta se selviää vasta myöhemmin. Itse en vielä parikymppisistä veloista puhuisi... Mut kukin tavallaan.

Minä vastailen kommentteihin, en jankuta. Sinä saat olla puhumatta veloista vaikka kokonaan. Ei se vaikuta tähän asiaan nyt mitenkään.

Ap

"Toistan itseäni nyt ehkä neljättä kertaa"

Tuo just sitä jankuttamista. Ja varsinkin kun itse en mitään tuollaista kirjoittanut. Johan sanoin, et lapsettomuus valintana on täysin ok.

Mutta on lapsellista ja naiivia et parikymppiset eivät ota edes huomioon sitä, että oma ajattelu saattaa muuttua. Monelle on kuitenkin käynyt niin.

Sama ku minä sanoisin et en eroa koskaan. Kyllä joku saattaisi kysyä et "mistäpä tiedät?"

Niin, vastailen kysymyksiin uudestaan ja uudestaan samalla tavalla. Olen vastannut myös sinulle että voihan minun mieleni muuttua, mutta sinä jankutat tuota samaa virttäsi silmät ummessa edelleen.

Ap

Vierailija
127/565 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoja ongelmia oli minulla, anoppi tahtoi aina syyttää minua siitä etten halua lapsia, vaikka mieheni ei tod niitä halua. Aika teki tehtävänsä ja lapsikyselyt loppui. Sen sijaan kyselee olenko pessyt ikkunat, ostanko uusia huonekaluja etc ihan kuin miestäni ei nuo asiat kiinnostaisi.

Vierailija
128/565 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap.

Se on ihan ok jos et tee lapsia. Haluatko itse sitä? Todella?

Voit myös jättää miehesi ja alkaa tapailemaan minua? Koulutettua ja työpaikan omaavaa miestä. Voimme harkita lapsia jos meillä natsaa? Lähdetkö kaville huomenna?

M38

Vierailija
129/565 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en jaksaisi olla tommosen miehen kanssa, joka ei suostu keskustelemaan asiasta OMAN äitinsä kanssa, koska "ei halua pahoittaa kenenkään mieltä". Sitten asia jää sinun harteillesi, vaikka miehen äiti ei ole millään tavalla sinun vaan MIEHEN murhe. Ärsyttävä vastuuta pakoileva tossukka. Jätä se.

Vierailija
130/565 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samoja ongelmia oli minulla, anoppi tahtoi aina syyttää minua siitä etten halua lapsia, vaikka mieheni ei tod niitä halua. Aika teki tehtävänsä ja lapsikyselyt loppui. Sen sijaan kyselee olenko pessyt ikkunat, ostanko uusia huonekaluja etc ihan kuin miestäni ei nuo asiat kiinnostaisi.

Mitä miehesi on asiasta mieltä? Onko puhunut asiasta äidilleen? Jos on, tekikö hän niin sinun toiveestasi vai oma-aloitteisesti?

Ap

Vierailija
131/565 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Awww menkää kahville, jään seuraamaan... olisi ihanaa kun jotkut tapaisivat vauvapalstalla tinderin sijaan.

Vierailija kirjoitti:

Ap.

Voit myös jättää miehesi ja alkaa tapailemaan minua? Koulutettua ja työpaikan omaavaa miestä. Voimme harkita lapsia jos meillä natsaa? Lähdetkö kaville huomenna?

M38

Vierailija
132/565 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en jaksaisi olla tommosen miehen kanssa, joka ei suostu keskustelemaan asiasta OMAN äitinsä kanssa, koska "ei halua pahoittaa kenenkään mieltä". Sitten asia jää sinun harteillesi, vaikka miehen äiti ei ole millään tavalla sinun vaan MIEHEN murhe. Ärsyttävä vastuuta pakoileva tossukka. Jätä se.

En todellakaan jätä. Paras mies ikinä.

Mies tosiaan on tässä(kin) asiassa liian sovinnollinen, mutta uskon että saa suunsa auki jos sanon että anopin kyselyt ärsyttävät. Vielä en ole asiaa tehnyt selväksi, lähinnä ihmettelin miehelle ääneen että miksi minä olen se jonka pitäisi muuttaa mieli eikä anopin oman lapsen. Eikä ne anopin vihjailutkaan ole vielä sen enempää ärsyttäneet kun ei sitä tapahdu kovin usein. Ihmetyttäneet lähinnä. Jatkossa alkavat ottaa päähän varmasti.

Ap

Vierailija
133/565 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni +50v. nainen ja siitä vanhemmat elävät edelleen siinä uskossa, että nainen on se, joka päättää lapsiluvun ja hoitaa lapset... Miehet vaan siittää naisen niin halutessa. Ja naiset haluavat niitä lapsia, jotta miehen suku säilyy... Onneksi nykyisin jokainen saa päättää mitä haluaa ja mitä ei halua.

Vähän jotain tällaista olen haistellutkin. Anoppi tosiaan sanoi että eihän miehet mitään lapsia varsinaisesti halua mutta synnärillä sitten rakastuvat. Eli nainen päättää tuleeko lapsi ja mies sitten sopeutuu tilanteeseen, jos sopeutuu.

Itse ajattelen tosiaan lisääntymisen olevan kahden kauppa. Kahden aikuisen ihmisen yhteinen päätös.

Ap

Aika karu ajatusmaailma anopilla. Mitäs jos mies ei tykästykään niihin vastahakoisesti hankittuihin lapsiinsa ja lähtee litomaan? Kivaa anopinkin ajatella että joo onhan meidän Pentillä niitä lapsia, mutta tämä pani toista naista heti kun vaimo pääsi synnäriltä ja nyt niitä lapsenlapsia ei nähdä enää ikinä tai korkeintaan pari kertaa vuoteen.

Vierailija
134/565 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap.

M38

Kiitos deittiviestistä, M38. :D En halua lasta, en mieheni kanssa, en sinun kanssasi, en kenenkään kanssa.

Toivottavasti löydät emon jälkeläisillesi! <3

Ap

Vierailija
135/565 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se vässykkä ja mee tän mies 38veen kans treffeille:)

Vierailija kirjoitti:

Ap.

M38

Vierailija
136/565 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi haukut anoppiasi?  Kyllä minäkin saattaisin purskahtaa itkuun jos tytär tai poika sanoisi ettei aio hankkia lapsia. Siitä tulisi minulle kamalat itsesyytökset, että olen jotenkin kasvattanut tunnevamman lapselleni ja siitä on tullut  kylmä jääpala joka ei halua jakaa rakkautta.

Jaa, rakkautta ei voi jakaa vaikka ei itse lisäänny? On todella outo ja kapea näkemys sulla.

Kuvaavaa että puhut vain anopistasi negatiivisesti.

Oma äitisi toivoo lapsia myös. Oletkos äidillesi kertonut muunneltua totuutta eli että lapsettomuus on miehen toivomus mutta sinä kyllä...

Vierailija
137/565 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni +50v. nainen ja siitä vanhemmat elävät edelleen siinä uskossa, että nainen on se, joka päättää lapsiluvun ja hoitaa lapset... Miehet vaan siittää naisen niin halutessa. Ja naiset haluavat niitä lapsia, jotta miehen suku säilyy... Onneksi nykyisin jokainen saa päättää mitä haluaa ja mitä ei halua.

Vähän jotain tällaista olen haistellutkin. Anoppi tosiaan sanoi että eihän miehet mitään lapsia varsinaisesti halua mutta synnärillä sitten rakastuvat. Eli nainen päättää tuleeko lapsi ja mies sitten sopeutuu tilanteeseen, jos sopeutuu.

Itse ajattelen tosiaan lisääntymisen olevan kahden kauppa. Kahden aikuisen ihmisen yhteinen päätös.

Ap

Aika karu ajatusmaailma anopilla. Mitäs jos mies ei tykästykään niihin vastahakoisesti hankittuihin lapsiinsa ja lähtee litomaan? Kivaa anopinkin ajatella että joo onhan meidän Pentillä niitä lapsia, mutta tämä pani toista naista heti kun vaimo pääsi synnäriltä ja nyt niitä lapsenlapsia ei nähdä enää ikinä tai korkeintaan pari kertaa vuoteen.

Samaa mieltä. Aika silmät ummessa saa maailmassa elää jos oikeasti voi kirkkain silmin väittää että mies aina rakastuu lapsiinsa ja laittaa heidät etusijalle. Eihän sitä tapahdu aina äidinkään tapauksessa. Miehet lähtevät litomaan vielä useammin.

Anopilla kävi tuuri kun löysi miehen joka on hyvä isä jälkeläisilleen. Kaikilla ei käy samanlainen munkki.

Ap

Vierailija
138/565 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi haukut anoppiasi?  Kyllä minäkin saattaisin purskahtaa itkuun jos tytär tai poika sanoisi ettei aio hankkia lapsia. Siitä tulisi minulle kamalat itsesyytökset, että olen jotenkin kasvattanut tunnevamman lapselleni ja siitä on tullut  kylmä jääpala joka ei halua jakaa rakkautta.

Jaa, rakkautta ei voi jakaa vaikka ei itse lisäänny? On todella outo ja kapea näkemys sulla.

Kuvaavaa että puhut vain anopistasi negatiivisesti.

Oma äitisi toivoo lapsia myös. Oletkos äidillesi kertonut muunneltua totuutta eli että lapsettomuus on miehen toivomus mutta sinä kyllä...

Lainasit nyt kommenttia joka ei ole minun, mutta oletan että se on tarkoitettu minulle. En ole puhunut anopistani negatiivisesti. Tätä lapsenlapsiasiaa kyllä ihmettelen, ja se alkaa pikkuhiljaa pänniäkin. Olen sanonut että anoppini on mainio tyyppi ja tykkään viettää hänen kanssaan aikaa.

Äidilleni olen sanonut että en hanki lapsia koska en halua. Tosin muotoilin asian pehmeämmin useampaan otteeseen, sillä äiti tyytyi huokailemaan epäsuoria toiveitaan sen sijaan että olisi kysynyt suoraan. Sittemmin olen kyllä tehnyt asian selväksi ettei tarvitse äitimuorinkaan odotella turhaan.

Ap

Vierailija
139/565 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi Ap.

Ei meidän tarvitse niitä lapsia tehdä. Tykkään vain tavastasi kirjoittaa.

Artikuloit ajatuksesi selkeästi ja vaikutat määrätietoiselta. Ajattelusi omaa substanssia. Haluaisin tavata sinut ja katsoa klikkaako meillä.

Mulle tuli vahva fiilis et me voitais olla hyvä pari.

M38

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap.

M38

Kiitos deittiviestistä, M38. :D En halua lasta, en mieheni kanssa, en sinun kanssasi, en kenenkään kanssa.

Ap

Vierailija
140/565 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moi Ap.

Ei meidän tarvitse niitä lapsia tehdä. Tykkään vain tavastasi kirjoittaa.

Artikuloit ajatuksesi selkeästi ja vaikutat määrätietoiselta. Ajattelusi omaa substanssia. Haluaisin tavata sinut ja katsoa klikkaako meillä.

Mulle tuli vahva fiilis et me voitais olla hyvä pari.

M38

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap.

M38

Ap

Sinnikäs kaveri, tykkään siitä! :D Olen onnellinen mieheni kanssa enkä vaihtaisi häntä mihinkään enkä kehenkään. Löydät varmasti oman määrätietoisen mimmisi, ehkä nopeammin kuin luuletkaan!

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kuusi