Vuonna 1991 syntyneet, millainen on elämäntilanteesi?
Itse olen sinkku ja asun Helsingissä vuokrayksiössä. Opiskelen humanistista alaa toista vuotta ja teen osa-aikaisesti töitä kaupan kassalla. Vapaa-ajalla mm. harrastan liikuntaa, pyörin erilaisissa opiskelijatapahtumissa ja luen blogeja.
Kommentit (86)
Hassua, että aina nousee esille tä ainainen "parikymppiset on vielä itsekin lapsia", vaikka A. Omien vanhempienne/isovanhempienne aikaan oli täysin normaalia ja oletettavaa, että jopa se parikymppinen tulee raskaaksi varsinkin jos on naimisissakin, B. On todistettu, että parikymppinen on hedelmällisempi kuin kolmi/nelikymppinen.
Ysinolla vastailee; Töissä sairaanhoitajana, vuokra-asunto miehen kanssa. 2 rotukissaa.. Mitä muuta ois pitänyt kertoo? :p
Oma kaveri- ja tuttavapiirini poikkeaa kyllä huomattavasti näistä vastauksista täällä. Oikeastaan lähes kaikki tuntemani mun ikäiset opiskelee, asuvat vuokralla, sinkkuja tai seurustelevat mutta harvat asuu yhdessä ja vielä harvemmalla lapsia.. et vakituinen työpaikka ja omistusasunto, huh huh.. ehkä tosiaan erot johtuu siitä et asun Helsingissä : D täällähän tunnetusti paljo koulutettuja sinkkuja.. ja asuntojen hinnat tunnetusti pilvissä..
Ap
Mä olin tasan 10v sitten teidän ikäinen ja hengailin täällä vauvapalstoilla esikoista odottaen. Voi mikä nostalgia-aalto pyyhkäisi yli näitä lukiessa. :)
Ja uskomatonta, että mä hengailen täällä edelleen...
Ehkä porukka vaan ajattelee, että alle 25v ovat vielä aika nuoria ja iso osa opiskelee. Sit kun tulee tuommoisia vastauksia, että ollaan oltu 5v naimisissa ja meillä on 4 lasta ja kaikki talot ja mökit, niin tulee vähän hämmentävä olo. Varsinkin jo itse on 30v ja vasta esikoistaan odottamassa ja taloa rakentamassa :D
[quote author="Vierailija" time="22.12.2013 klo 19:14"]
Oma kaveri- ja tuttavapiirini poikkeaa kyllä huomattavasti näistä vastauksista täällä. Oikeastaan lähes kaikki tuntemani mun ikäiset opiskelee, asuvat vuokralla, sinkkuja tai seurustelevat mutta harvat asuu yhdessä ja vielä harvemmalla lapsia.. et vakituinen työpaikka ja omistusasunto, huh huh.. ehkä tosiaan erot johtuu siitä et asun Helsingissä : D täällähän tunnetusti paljo koulutettuja sinkkuja.. ja asuntojen hinnat tunnetusti pilvissä..
Ap
[/quote]
Noo, itse asun Turussa ja kyllä munkin kaveripiirissä on ensinnäkin enemmän sinkkuja kuin seurustelevia ja toisekseen, yhdelläkään mun kavereista ei ole lapsia vielä. Yksi odottaa lasta, mutta tää kaveri onkin syntynyt -88. Eli veikkaisin, että tällä palstalla vaan liikkuu tietynlaista porukkaa ja se vääristää vastauksia, kehno otos siis :D
Oon 90 mutta vastaan silti.
Valmistun keväällä insinööriksi (AMK) ja suoritan nyt opintoihin kuuluvaa harjoittelua. Kotona on aviomies ja kohta 3 vee poika, kesällä on toisen lapsen laskettu aika. Asutaan vuokrakolmiossa ja rahasta on välillä tiukkaa mutta hyvin pärjätään omillamme.
13 jatkaa...
Asuk Kuopiossa. Miehellä hyvä palkkanen työ ja mullaki se vakkari duuni. Joten miks ei olis oma asunto. Täällä vuokrat on korkeemmat ku lainanlyhennys kuussa.
[quote author="Vierailija" time="22.12.2013 klo 18:22"]
Hän pääsi suoraan lukiosta yliopistoon ja luki itsensä neljässä vuodessa maisteriksi..? Ihan hyvin. Mitä alaa opiskeli?
Ap
[/quote]
3 vuodessa kandiksi, tekee siis maisteriopintoja ulkomailla parhaillaan - tavoite maisterin paperit 1,5 vuodessa. Luki Suomesa yritysjohdon psykologiaa, kasvatustieteitä ja vielä jotain muutakin mitä en edes muista. Suoraan lukiosta pääsi opiskelemaan.
-91 syntyny. Työkkärin kirjoilla. Avoliitossa. Masentunut ja ahdistunut. Aika paska tilanne.
-91 syntynyt, opiskelen AMKissa, asun vuokrakaksiossa avomiehen kanssa, ei lapsia eikä elukoita... Kaikki suunnitelmat tulevaisuudelle vielä auki, minkä yritän nähdä positiivisena asiana vaikka välillä ahdistaa.
Olen syntynyt alkuvuodesta '92, vastaan silti.
Opiskelen kuntoutustuella merkonomiksi toista vuotta, minulla on mielenterveysongelmia. Käyn terapiassa. Minulla on miesystävä, jolla on 5-vuotias lapsi. Olen lapselle ystävä, ja oikeastaan hänen "ansiostaan" tälle palstalle päädyin.
Omistan perityn yksiön, jossa asun. Ostan ensimmäisen autoni ensi vuonna, jännittää.
Elämäni ei ole täydellistä, mutta nyt kun miettii niin asiat ihan ok hyvin. Kyllä tämä tästä.
Tosi kiva jos olette oikeasti kaikki ikäisiäni maistereita joilla perheet ja rivarit hankittuna. Vähän kyllä epäilen.. :)
1991 syntynyt, ulkomaille kansainvaliseen paakaupunkiin lahdin heti lukiosta valmistumisen jalkeen (2010) ja taalla olen viihtynyt siita lahtien. Talla hetkella mulla on kaks tyota (oma valinta): toinen "maksaa laskut", mut ei oo yhtaan niin kiinnostavaa ja toinen sit on sellanen mist tosissaan tykkaan, vahan sillain tyossaoppimis-tyyliin. Asun ydinkeskustassa kahden paikallisen kanssa, olen sinkku.
Musta mun elama on tosi jees. :)
Olen syntynyt-91 ja olen kahden pojan äiti. Mieheni kanssa rakennetaan lohjalle omakotitaloa. Koulutukselta olen vain merkonomi :)
Olen syntynyt-91 ja olen kahden pojan äiti. Mieheni kanssa rakennetaan lohjalle omakotitaloa. Koulutukselta olen vain merkonomi :)
Olen 91, asun avomiehen kanssa vuokrakaksiossa kissan kanssa vakkariduunissa ollut 3.5v(myös esimiestehtävissä)+ matkustellut lukion jälkeen. Pari kertaa hakenut yliopistoon en vielä päässyt, ens keväänä taas uudestaan. Kellään läheisemmällä ystävällä ei lapsia, suurin osa opiskelee, sinkkuja, matkustelee paljon ei omistusasuntoja. Itse ollut nyt pari vuotta sellaisessa taloudellisessa tilanteessa että ois voinu ostaa asunnon.. Harmi vaan, että elämäntilanne se, että opiskelupaikkakunnalle muutto ennemmin tai myöhemmin. Tälle palstalle päätynyt muutamien hauskojen ketjujen kautta... :D
Reilu yksivuotiaan pojan äiti, opiskelen kätilöksi. Naimisissa ja rivitalossa asumme. Opiskelujen ohessa työskentelen paikallisen sairaalan päivystyksessä.
Hohoho. Te ja teidän täydellinen elämä. Noloa.
Olen syntynyt -90, mutta menkööt...
Opiskelen ensimmäistä vuotta terveydenhoitajaksi, elikkä seuraavat 3,5 vuotta opiskelua tiedossa :) Odotan innolla työharjotteluja. Aikaisemmin olen ollut hoitajana vanhainkodilla, kehitysvammaisten ryhmäkodissa ja päiväkodilla. Asun poikaystäväni (vai onko tuo jo avomies kun 5 vuotta yhteistä elämää takana) kanssa kivassa pikkukämpässä 2v. sekarotuisen hurtan kanssa. Iloa elämään tuottaa uusi urheiluharrastus, sillä en ole aiemmin innostunut mistään liikunnasta näin paljon! Lisäksi sain kuukausi sitten tietää, että minusta tulee täti keväällä. En malta odottaa että pääsen lellimään sen kakaran pilalle!
No jos ette ole huomanneet niin tällä palstalla kaikilla on täydellinen perhe, vakityö ja omistusasunto jo ennen 20-ikävuotta.
Jos haluatte vähänkin poikkeavia vastauksia, niin kysykää vaikka 1996 -syntyneiltä, heillä tuskin vielä on korkeakoulututkintoa ja kolmea lasta?