Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Älyttömimmät asuntoilmoitukset & asuntoilmoitusten kliseet -peukutusketju

Vierailija
05.10.2020 |

Mikä on älyttömin asuntoilmoitus, johon olet törmännyt? Millaisia kliseitä tulee säännöllisesti vastaan, kun selaa asuntoilmoituksia? Peukku ylös = pidän myös älyttömänä, peukku alas = mitä ihmeellistä tässä on.

Asuin vuokralla pikkukaupungissa pari vuotta töiden takia. Olen yksinasuva, rauhallinen nainen. Muutin yksityiselle vuokranantajalle, joka oli aivan hirveän neuroottinen asunnostaan. Saattoi soittaa minulle muuten vaan ja kertoa, kuinka tietyt väestöryhmät pilaavat kaikki asunnot, eihän minulla käy sellaisia vieraita jne. Vuokranantaja teki tikusta asiaa päästäkseen vilkaisemaan kämppää. Vuokranantaja otti minuun myös kerran yhteyttä ja raivoissaan huusi puhelimessa, kun huomasi minun kuvanneen sosiaaliseen mediaan videoita kotonani. Valitti, kuinka häneltä ei ole kysytty lupaa, kun kyse on hänen omistamastaan asunnosta ja asunto näkyy hieman videolla. Kun muutin pois, harmitteli kovasti asiaa ja toivoi, että olisin viihtynyt pidempäänkin. Kämppänsä on usein vuokrattavana tuossa pikkukaupungissa ja vuokrantaja kuvailee olevansa oikein mukava ja joustava. Tekisi mieli kirjoittaa alle palaute, että et todellakaan ole. :D

Ap

Kommentit (204)

Vierailija
201/204 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asunnot, joiden kokonaiskulut voivat olla paljon suuremmat kuin annetaan ymmärtää ("halpa perheasunto"). Ilmoituksen lopussa saattaa lukea, että vesimaksu on 27 e/hlö/kk ja pysäköintipaikka on 50 e/kk. Jos kyseessä on lapsiperhe (2 aikuista + 3 lasta) ja perheessä on 2 autoa, tekee pysäköintipaikat jo satasen kuussa ja vesimaksut reilusti yli satasen. 

Uskomattoman outo kommentti.

Vuokra on vuokra eli korvaus siitä että asutte asunnossa.

Veden maksatte tietenkin oman kulutuksen tai kiinteän vesimaksun mukaan.

Ei vuokranantaja sitä vesimaksua saa, vaan vesiyhtiö.

Ja autopaikat eivät ole ilmaisia missään taloyhtiössä, autopaikan kulut pitää jokaisen laskea jo siihen autonosto budjeettiinsa.

Taas joku kermaperse vaatimassa ilmaista asumista tuon kommnetin mukaan.

Tsot tsot, pitää pitää nyt kieli keskellä suuta tässä koronayhteiskunnassa! Nyt on vuokralaisen markkinat, ekkös ole sitä kuullu?? 

Muutenkin minua hirveästi huvittaa nämä vuokranantaja"kapitalistit". Hirveesti tarttis menä vuokraamaan juuri heidän asuntonsa, ts. lykätä heidän taskuunsa rahaa, ja sitten tällaisilla keskustelupalstoilla (mm. tämä ja Kauppalehden keskustelujen asunto-osio) hyvin halveksivasti suhtaudutaan näihin ihmisiin, jotka ovat heidän asuntonsa vuokranneet ja pidetään näitä vain pikkuisen parempina kuin hiiret ja rotat viemäreissä. Eivätkö nämä vuokraloordit ja -leidit tosiaan itse näe, miten naurettavia he ovat?

Olet väärässä.

Suurin osa sijoitusasuntojen omistajista on ns tavallisia ihmisiä. Omistavat vain 1...3 asuntoa.

Toki ovat fiksumpia ja vauraampia kuin fattalaiset... koska fattalaiselta puuttuu taloustaidot kokonaan.

Ihminen joka vuokraa toiselle on itseasiassa hyväntekijä.

Pahimpia on lumot ja muut suuromistajat.

Mutta... 2022 on sama kuin 1822 eli asuntonsa omistava on porvari, omistavaan luokkaan kuuluva rehti Ja reipas "talollinen" ja vuokralainen on se hyyryläinen, fattalainen, maaton...

Jokainen tosin 2022 valitsee roolinsa itse!

Kannattaisi siis varmaan itsekin siirtyä sinne porvariston voittajaleiriin.

Vierailija
202/204 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lemmikeistä:

Lemmikkien pitäminen katsotaan nk. normaaliksi elämäksi. Jos lemmikit on kielletty vuokrasopimuksessa, vastaa vuokralainen lemmikkien aiheuttamasta kulumisesta. Ja jos lemmikit on sallittu, vastaa kulumisesta vuokranantaja.

No mitä helvettiä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/204 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bo lkv taas repäs: "THE STORY BEGINS HERE" esittelyn lopussa XD

Vierailija
204/204 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lemmikeistä:

Lemmikkien pitäminen katsotaan nk. ”normaaliksi elämäksi”. Jos lemmikit on kielletty vuokrasopimuksessa, vastaa vuokralainen lemmikkien aiheuttamasta kulumisesta. Ja jos lemmikit on sallittu, vastaa kulumisesta vuokranantaja.

ei

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi neljä