Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemus mammografiasta

Vierailija
05.10.2020 |

Onko teille koskaan tullut tunnetta, että mammografiassa joku hoitaja tahallaan litistää niin, että todella sattuu ja vielä virnistää ivallisesti? Minulle jäi mieleen yksi sellanen muutamien vuosien takaa. Vaikka olen käynyt usein mammossa, se oli ainoa kerta, kun todella sattui hirveästi. Ja tämä sattui pääkaupunkiseudulla.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Olen käynyt kaksi kertaa eikä ole virnistelty eikä satutettu. 

Vierailija
2/4 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se kone kyllä hoitaa sen puristamisen, tietty voima säädetty siihen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt sekä kivuliaassa että miellyttävässä mammografiassa. Sen jälkeen, kun nämä seulonnat alettiin järjestää yksityisillä asemilla (Pulssi, Terveystalo), on ollut ihan positiivnen kokemus.

Vierailija
4/4 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Kävin mammografiassa joskus 90-luvulla. Hoitajaa ilmeisesti harmitti, kun laite oli minulle aivan liian matalalla ja hän joutui näkemään vaivaa sen säätämisessä. Hän ei muka saanut laitetta tarpeeksi ylös, joten minä jouduin seisomaan kumarassa ja vinossa. Hoitaja kiskoi rintojani paikoilleen, työnsi minua selästä ja valitti, ettei tämä nyt onnistu, pakko tämän on onnistua. Toimitus oli erittäin kivulias ja tuntui siltä kuin kudokseni olisivat olleet repeämäisillään. Hoitaja virnisteli tyytyväisen oloisena ja kettuili jotain siitä, että jotkut ne eivät kestä vähääkään.

Tuo jäi ainoaksi mammografiakseni. En mene toista kertaa, koska en halua joutua pahoinpidellyksi. Toinen juttu, johon en toista kertaa mene, on papa-koe. Kokeen suorittaja oli ihan mukava, mutta kipu oli viiltävä ja jatkui särkynä pitkään. Onnekseni lienen niitä ihmisiä, joiden vaihdevuodet eivät oireile millään tavalla. Ei tarvitse palata kopeloitavaksi koskaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme seitsemän