Työelämän sanoja, joita vihaat.
Työelämän sanoja ja sanontoja, joita vihaat.
Voimistuttava. Toimija. Visio. Missio. Anna 110 % itsestäsi.
Kommentit (117)
[quote author="Vierailija" time="04.04.2014 klo 22:02"]
"Tää projekti on pakko saada läpi vaikka ylitöinä. Mä odotan teiltä kaikilta nyt täyttä panosta - ja enemmän".
[/quote]
"Onnistuu. Vastineeksi mä odotan firmalta lihavia bonareita - ja enemmän."
[quote author="Vierailija" time="04.04.2014 klo 23:17"]
[quote author="Vierailija" time="04.04.2014 klo 22:02"]
"Tää projekti on pakko saada läpi vaikka ylitöinä. Mä odotan teiltä kaikilta nyt täyttä panosta - ja enemmän".
[/quote]
"Onnistuu. Vastineeksi mä odotan firmalta lihavia bonareita - ja enemmän."
[/quote]
"Hyvästi! Sinä olet heikoin lenkki. Voit mennä kassan kautta kotiin".
"työn alla", vaikka oikeasti ko. työtä ei ole aloitettu.
Haasteet vaikka oikea sana on ongelma.
[quote author="Vierailija" time="04.04.2014 klo 23:31"]
Haasteet vaikka oikea sana on ongelma.
[/quote]
Nimenomaan näin se menee. Kyse on pehmokielestä, vaikeita asioita peitellään lempeiden sanojen taakse.
[quote author="Vierailija" time="04.04.2014 klo 23:37"]
joustaminen
[/quote]
Kun työkaveri meni kysymään palkatonta vapaapäivää perjantaille, raskaassa ruumiillisessa työssä, pomo sanoi: "Jos sinä joustat firman suuntaan, niin firmakin joustaa sinun suuntaasi".
Tällä pomo tarkoitti suomeksi sanottuna: "Jos sinä suostut myöhemmin tekemään ylitöitä, niin sitten saat palkattoman vapaapäivän".
Pomon nimi oli T. Kovanen.
"Hyvä tilaisuus verkostoitua!" Ei todellakaan kuule ole. Tunnen noi kylän ihmiset muutenkin ja sun ( siis pomon) ei kannata tulla sinne verkostoitumaan, koska et hyödy siitä yhtään mitään. Ei noi kyläläiset niin halvalla ole ostettavissa...
Palis.Tai sitten "istutaanko alas", kun tarkoitetaan voidaanko pitää palaveri asiasta.
[quote author="Vierailija" time="21.12.2013 klo 00:27"]
VOIMAANNUTTAVA!!!
[/quote]
TodellakinTodellakinTodellakinTodellakinTöröläkinTöröläkinTöröläkinTöröläkinTrlTrlTrlTrl !!!
"Kyllähän nuorena jaksaa!" Voi kuulkaas kun aina ei vaan ne nuoretkaan jaksa!
Työpaikkailmoitukset: "Olet energinen, oma-aloitteinen, päättäväinen, sosiaalinen, joustava, nautit haasteista, osaat toimia ryhmässä, blaablaa. Tule osaksi tiimiämme! Tarjoamme kilpailukykyisen palkkauksen... jne."
"Takaisin sorvin ääreen" ja "huomenna jatketaan harjoituksia" :/
[quote author="Vierailija" time="20.12.2013 klo 23:29"]
Työpaikkailmoitukset: "Olet energinen, oma-aloitteinen, päättäväinen, sosiaalinen, joustava, nautit haasteista, osaat toimia ryhmässä, blaablaa. Tule osaksi tiimiämme! Tarjoamme kilpailukykyisen palkkauksen... jne."
[/quote]
Hirveää jargonia, jolla haetaan töihin ... YLI-IHMISTÄ?
[quote author="Vierailija" time="20.12.2013 klo 23:33"]
"Takaisin sorvin ääreen" ja "huomenna jatketaan harjoituksia" :/
[/quote]
Raivostuttavaa!
1. Keissi (=case)
ehkä ok ilmaisu lakiasiaintoimiston asiakkaan asiakokonaisuudelle, ei oman alani yksittäisille jutuille.
2. Verkostoituminen