Työelämän sanoja, joita vihaat.
Työelämän sanoja ja sanontoja, joita vihaat.
Voimistuttava. Toimija. Visio. Missio. Anna 110 % itsestäsi.
Kommentit (117)
Kehityskeskustelu. Tarkoittaa, että pomo ja alainen juttelevat niitä näitä, asioita, joilla ei ole mitään merkitystä millekään, ja jotka todellisuudessa eivät kehitä työntekijää mihinkään suuntaan, mutta kehityskeskustelu PITÄÄ käydä läpi, koska laki käskee!
[quote author="Vierailija" time="21.12.2013 klo 02:22"]
yt-neuvottelut
[/quote]
Pelko perseessä?
[quote author="Vierailija" time="21.12.2013 klo 00:40"]
itsenäinen (= apua et sitten kysy, etkä sitä saa)
tunnollinen (= teet muidenkin työt, omia töitä väännät vielä illat kotona ja teet kaikki mitä pyydetään ja vielä vähän päälle)
tehokas (= teen kaikki vähän sinne päin, muut korjatkoon)
[/quote]
Näin se menee. Toimistotöissä.
Ihana ketju!
Mua ei kielen ammattilaisena ja tällä hetkellä hyvissä töissä olevana häiritse juuri mikään, mutta joka asiassa liika on liikaa. Pidän kuitenkin hyvänä sitä, että kieli muuttuu koko ajan.
Yrittäjän painajainen
Y: "Missä palkkioni viipyy?"
Vastaus:
Tai jos on hakenut jotain duunia, siitä ei kuule mitään. Ei mitään.
Ja tää on se vasta ärsyttääkin työnhakutilanteessa: "Olit toiseksi paras"
Minua hämää kaikki lyhenteet kuten TCO, JIT, SCM, TQM, CSP. Sitten pitää aina koittaa muistella että mikä lyhenne tarkoitti mitäkin. Eikö voisi puhua kokonaiskustannuksista sen sijaan että pitää coolisti puhua teeceeoosta.
Huvittavia on nämä kaikki asiakasrajapinnat, tahtotilat, poistutaan omalta mukavuusalueelta, kaikki linkittyy strategiaan (erityisen hankala sana on asiakkuusstrategia) ja innovaatiot.
Lisäksi kaikki on mittavaa (mittava hanke). Mikään ei ole hankalaa vaan vittumainen tilanne on haaste. Samalla voimme myös hieman haastaa tiimiläisiämme kehittämään henkilökohtaista toimintastrategiaa. Lisäksi ollaan monikanavaisia, mietitään ydinosaamisalueita ja pyritään win-win-tilanteisiin. Päivä voidaan päättää rentoon ideakävelyyn jonka aikana me hiihdellään casualeissa työvaatteissamme ympäri neukkaria ja ajatellaan arvonluontiprosesseja arvojohtajamme edessä. Joku saattaa jopa haastaa organisaatiokultuuriamme muuttumaan.
Huvittavaa on erityisesti se, että nuo sanat ja sanonnat on minullakin aktiivisessa käytössä. :D
Muut eli muutoksen suunnittelut, tyky-iltapäivä, sidosryhmä...
[quote author="Vierailija" time="21.12.2013 klo 05:08"]Muut eli muutoksen suunnittelut, tyky-iltapäivä, sidosryhmä...
[/quote]
Siis Musut
Tää juttu on ihan taputeltu valmiiks/ Vaatii vielä vähän taputtelua.
Käytäntö on nykyään "Käytänne"
Elikkä. (Tuota käytetään toki muuallakin kuin työelämässä)
Aamulla on pari mööttee, sitten tsekkaan nopeesti mun iimeilit. Nopee lunchi ja bäkkiin pääkallopaikalle. Mirkku briiffaa koko gängin uudesta proggiksesta, toivottavasti bossikin ehtii mestoille.Sit plänään vähän keissii X ja laitan pari filee meneen eteenpäin. Vähän vaatii kyllä vielä vähän jumppaamista aikataulujen kanssa, oli ihan hullun bisi päivä! Loppuillan downshiftaan hanin kanssa ja chillaan himassa, ehkä pumppiin vois ehtii.
[quote author="Vierailija" time="21.12.2013 klo 01:19"]
-nuorekas ympäristö..keski-ikäisellä johtajasedällä on poninhäntä
- kansainvälinen ilmapiiri...jollain on joskus kiinalaista safkaa lounaalla..
[/quote]
*reps*
Mallintaminen, prosessit, tasalaatuisuus, priorisointi, tulostavoitteet, tulosvastuu, tuloksellisuus, tuottavuus ja tehokkuus....aargh, mä oon ihminen, en kone!
Ja sitten tämä puolikieli ärsyttää: "mä laitan sen muistion sulle forwardina" tai "mä voin copypastata sen".
YT-neuvottelut.
Ja vaatimuslistaa työpaikkailmoituksissa.
YT-neuvottelut.
Ja vaatimuslistaa työpaikkailmoituksissa.
[quote author="Vierailija" time="20.12.2013 klo 23:37"]
asiakasrajapinta
[/quote]
Mie piän että... HYYYIH!