Missä asutte luottotiedottomat??
Olen seuraillut vuokra-asuntoilmoituksia ja jokaisessa vaaditaan puhtaat luottotiedot. Itse omistan sijoitusasunnon, ja myös vaadin vuokralaiseltani puhtaita tietoja. Kiinnostaa, että mistä luottotiedoton enää tänä päivänä voi saada vuokra-asunnon?? Sillan alta? Kertokaa ihan konkreettisia kokemuksia, firmoja, paikkakuntia?
Kommentit (163)
Helsingin kaupungin asunnossa asun,kantakaupungissa.
Ulkomailla asuessani annoin Suomen-kämppäni vuokralle välittäjän kautta. Vuokrarahat jäi saamatta ja asunnossa vietettiin sen verran railakasta elämää, että poliiseja tarvittiin rauhoittelemaan. Hain vuokralaisille häädön, mutta muuttivat itse pois juuri ennen kuin sitä ehdittiin panna toimeen. Melkoinen sotku jäi jäljelle, mutta onneksi paikkoja ei hajoitettu. Sossun maksaman vuokravakuuden johdosta tappioni jäivät muutamaan sataseen.
Eli aina silloin tällöin joku tekee mokan ja erehtyy vuokraamaan luottokelvottomille.
Y-säätiö "Asuntoja tarjotaan ensisijaisesti asunnottomuustaustaisille, luottotietonsa menettäneille tai muusta syystä asuntomarkkinoilta syrjäytyneille ihmisille."
Itse asun kodittomana ystävän kesäasunnolla. Kesällä en tiedä mutta yritän ostaa auton missä asua. Saan kelasta 480€ ruokaan että kyllä juuri hengissä pysyy. Joka ilta kun nukahdan toivon etten heräisi enää.nöyryytyksen määrä on mielestäni pahin ja talvella kylmyys.
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="19.12.2013 klo 09:03"]
Itse olen ikuisesti kiitollinen sille vuokranantajalle joka vuokrasi asuntonsa luottotiedottomuudesta huolimatta.
Lapseni isä jätti jumalattomat velat ja lähti lätkimään, asunto meni samalla alta.
Asuin 6kk kaverillani lapseni kanssa ja joka armoton päivä etsin asuntoa.Yksi ihana vanhempi nainen sitten vuokrasi yksiönsä minulle ja lapselle vaikka luottotiedot oli mennyt. Koskaan ei joutunut valintaansa katumaan, sai vuokran aina ennen eräpäivää, ei koskaan ollut häiriöitä jne.
Kiitos hänen pääsin taas jaloilleni lapseni kanssa ja nyt 7 vuotta myöhemmin olen saanut myös maksettua velat pois ja 6kk sisällä on luottotiedot kunnossa.
Ei ne luottotiedottomat aina ole ns paskasakkia, epäluotettavia jne.
Hienoa että et tuottanut pettymystä vuokranantajallesi, ja että löysit jonkun, joka uskalsi ottaa riskin.
Minäkin vuokrasin luottotiedottomalle kerran, mutta siitä tuli minulle noin 7000 euron lasku lopulta. En voi enää uudelleen ottaa samaa riskiä. Vähältä piti etten joutunut laittamaan koko kämppää myyntiin tämän ihmisen aiheuttamien ylimääräisten kustannusten vuoksi.
Toisaalta toivon, ettei kukaan toinen erehtyisi vuokraamaan hänelle - toisaalta mietin missä hän mahtaa nykyisin asua ja miten pärjää. Ulosottomiehen mukaan tuo minun velkani on vain pieni osa hänen veloistaan. Voi mikseivät ihmiset voi hoitaa asioitaan kunnolla? Ainakin isot asiat, kuten vuokranmaksu, kannattaisi hoitaa vaikka edunvalvojan avulla, jos ei itse osaa tai pysty. Ymmärtääkseni tälläkään henkilöllä vaikeudet eivät alun perin syntyneet varattomuuden/köyhyyden vuoksi, vaan holtittoman ja vastuuttoman rahankäytön johdosta.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen ikuisesti kiitollinen sille vuokranantajalle joka vuokrasi asuntonsa luottotiedottomuudesta huolimatta.
Lapseni isä jätti jumalattomat velat ja lähti lätkimään, asunto meni samalla alta.
Asuin 6kk kaverillani lapseni kanssa ja joka armoton päivä etsin asuntoa.Yksi ihana vanhempi nainen sitten vuokrasi yksiönsä minulle ja lapselle vaikka luottotiedot oli mennyt. Koskaan ei joutunut valintaansa katumaan, sai vuokran aina ennen eräpäivää, ei koskaan ollut häiriöitä jne.
Kiitos hänen pääsin taas jaloilleni lapseni kanssa ja nyt 7 vuotta myöhemmin olen saanut myös maksettua velat pois ja 6kk sisällä on luottotiedot kunnossa.
Hienoa että et tuottanut pettymystä vuokranantajallesi, ja että löysit jonkun, joka uskalsi ottaa riskin.
Minäkin vuokrasin luottotiedottomalle kerran, mutta siitä tuli minulle noin 7000 euron lasku lopulta. En voi enää uudelleen ottaa samaa riskiä. Vähältä piti etten joutunut laittamaan koko kämppää myyntiin tämän ihmisen aiheuttamien ylimääräisten kustannusten vuoksi.
Toisaalta toivon, ettei kukaan toinen erehtyisi vuokraamaan hänelle - toisaalta mietin missä hän mahtaa nykyisin asua ja miten pärjää. Ulosottomiehen mukaan tuo minun velkani on vain pieni osa hänen veloistaan. Voi mikseivät ihmiset voi hoitaa asioitaan kunnolla? Ainakin isot asiat, kuten vuokranmaksu, kannattaisi hoitaa vaikka edunvalvojan avulla, jos ei itse osaa tai pysty. Ymmärtääkseni tälläkään henkilöllä vaikeudet eivät alun perin syntyneet varattomuuden/köyhyyden vuoksi, vaan holtittoman ja vastuuttoman rahankäytön johdosta.
Vierailija kirjoitti:
Asuin 6kk kaverillani lapseni kanssa ja joka armoton päivä etsin asuntoa.
Yksi ihana vanhempi nainen sitten vuokrasi yksiönsä minulle ja lapselle vaikka luottotiedot oli mennyt. Koskaan ei joutunut valintaansa katumaan, sai vuokran aina ennen eräpäivää, ei koskaan ollut häiriöitä jne.
Saako ulosottomies siis kertoa näin avoimesti toisen henkilön muista veloista ulkopuolisille?
Ollaan nyt yksityisellä, muijalla on tiedot kunnossa, itsekkin olen nyt saanut kaikki kuitattua vaikka merkinnät vielä kiusaa, realia kuulemma vuokraa kun on saanut kaikki maksettua ja on todistaa kuitti, vuokrat olen aina maksanut enkä ole paskonut kenenkään asuntoja, joten se vähän lohduttaa
Saisin ihan mistä vaan, on kuule varaa valita. Tosin mun merkinnät on vähäisiä, eikä niitä ole montaa ja velat on suoritettu ja luottotiedoissa on merkintä siitä.
Vierailija kirjoitti:
No voi ap kun sä olet pikkumielinen ja sietäisit kahtoa peiliin. Hyviä esimerkkejä tullut täällä siitä että miksi luottotiedot ovat voineet mennä.. sinä varmaan laittaisit nuoren äidin jolta luottotiedot menneet ja pienen vauvan asumaan sillan alle, häpeä.
Eiköhän sellainen saa ihan kaupungin tai kunnan asunnon. Ja juuri ne kaikkein epäluotettavimmat ihmiset osaa parhaiten selittää, kuinka menettivät tiedot ilman omaa syytään.
Itse aina saanut asunnon kunnalta, tänä vuonna tuli vakuudet kunnan asuntoihin.
Ennen ei tarvinnut niitäkään. Vakuus 600e sen maksoi kela,
kolmio 78 neliötä , 536e vuokra, perus rempattu , ihan kiva 😎
vuokrat maksan aina ajallaan.
Eilen laitoin hakemuksen ja tänään aamulla soittivat, että saan juuri sen asunnon mitä hain. Hakemukseen kirjoitin rehellisesti luottotietojen menettämisen syistä ja siitä kuinka hoidan velkojan tällä hetkellä. Vanhoja vuokrarästejä ei minulla ole, eikä niitä kai saakaan olla, jos meinaa asunnon vuokrata.
yhden kuukauden takuuvuokran joudun maksamaan eli ei paha.
Vierailija kirjoitti:
ei mistään. oikeasti
Kyllä saa . Mikalo Mikkeli. Haka Pieksämäki. Wartalokodit Varkaus. Jva Jyväskylä. Jne. Vvo vuokraa myös useilla paikkakunnilla. Joissain 2kk vuokratakuu . Myäs sossun maksusitoumus käy. Älkää aliarvioiko ihmisiä. Jopa yrittäjä voi menettää kaiken. Ei Suomessa ihmiset hankeen joudu,ellei aviomies kännissä heitä Haminassa. Moro.
Samassa VVO:n vuokra-asunnossa kuin ennen luottotietojen menettämistä.
Vvo:lla, ei tarvinut edes maksaa sitä 2kk vakuutta enää tässä muutossa. Olen siis ennenkin asunut vvo:lla. Luottohäiriömerkintä vielä tämän vuoden helmikuuhun, velka maksettu loppuun jo kaksi vuotta sitten. Mulla on myös sekä liikennevakuutus että kotivakuutus, kun sitä joku täällä ihmetteli. Ja tasun siis Tampereella, kun siitäkin oli kyselyä, missä tämä on mahdollista. Mulla on kyllä myös vakituinen työpaikka, joka mahdollisti velkojen maksun, kun ulosotot menivät suoraan palkasta. Velka aikanaan tullut entisen puolison yrityksen konkurssin myötä.
Minulla oli ystävä joka oli luottotiedoton ja puhdas, joka päivä peseytyi.
Sähkölasku vanheni, kotini on kylmä ja puhelin ei soi pian kukaties itse ulosottomies ulkoseinää moukaroi.
Uskon huomispäivään raatta tata tadata.
mulla luottotiedot mennyt ja asun silit omakotitalossa. Paperilla sitä on kyllä jo vuosia sitten siirretty kaverin nimelle mutta todellisuudessa kämppä on kyllä omani. Ja ei mulla muuten kaan mitään hätää ole. Käteisellä ja ulkomaalaisella pankki ja luottokortilla asiat sujuu ihan hyvin.