Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä asutte luottotiedottomat??

Vierailija
19.12.2013 |

Olen seuraillut vuokra-asuntoilmoituksia ja jokaisessa vaaditaan puhtaat luottotiedot. Itse omistan sijoitusasunnon, ja myös vaadin vuokralaiseltani puhtaita tietoja. Kiinnostaa, että mistä luottotiedoton enää tänä päivänä voi saada vuokra-asunnon?? Sillan alta? Kertokaa ihan konkreettisia kokemuksia, firmoja, paikkakuntia?

Kommentit (163)

Vierailija
61/163 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 20:54"][quote author="Vierailija" time="19.12.2013 klo 08:53"]kuka nyt haluaisi vuokrata luottotiedottomalle, kun kunnollisiakin vuokralaisia on pilvin pimein

[/quote]mitä merkitystä on luottotiedoilla, kun kuitenkin pyydetään normaalisti vuokravakuus. Voihan se jolla on luottotiedot kunnossa myös jättää asiansa ja vuokransa hoitamatta

[/quote]

Ei tämmöinen mahdollisuus mahdu perus av käyttäjän kupoliin

Vierailija
62/163 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 19:01"]luotto tiedoton ei saa lainaa... siis miehesi lainalla menet ok älä huijaa immeisiä jotaka ajatuksella tätä lukee...

[/quote]luottotiedoton saa lainaa! Minä omistan puolet meidän asunnosta ja laina siis on puoliksi ja mulla oli luottotiedot mennyt kun laina otettiin. Että näin! Kannattaa selvittää ennen syyttelyä. Jos toisen tiedot moitteettomat ja on vakuudet ja takaajat, niin ei ole ongelmaa. Niin ja pankki haluaa tietää, että velat, joista tiedot menneet, ovat työn alla eli niitä lyhennetään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/163 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 5 kertaa muuttanut 5 vuoden aikana. yhden ainoan kerran on tarkistettu luottotiedot, kun olen yksityiseltä asuntoa hakenut. Eikä yhdessäkään pyydetty vuokravakuutta. tuo asunnon saanti varsinkin pienellä paikkakunnalla helppoa, vaikka olisi minkälaiset tiedot.

Vierailija
64/163 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kuittaa vuokraa sänkyhommilla, niin miten muka voi luottaa siihen, että ukko ei kohta ole joka päivä vonkaamassa ja tule vain avaimillaan sisään kämppään?

Vierailija
65/163 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun ihan omassa tilavassa rivariosakkeessa, joten ihan tyytyväinen voin olla. Luotollinen tilikin minulla on, vaikka luottotiedot ovatkin menneet. Auton ostan käteisellä jne.

Kun aikanaan luottotietoni palautuvat, niin koskaan en aio enää asioitani sotkea.

Vierailija
66/163 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 21:02"][quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 19:01"]luotto tiedoton ei saa lainaa... siis miehesi lainalla menet ok älä huijaa immeisiä jotaka ajatuksella tätä lukee...

[/quote]luottotiedoton saa lainaa! Minä omistan puolet meidän asunnosta ja laina siis on puoliksi ja mulla oli luottotiedot mennyt kun laina otettiin. Että näin! Kannattaa selvittää ennen syyttelyä. Jos toisen tiedot moitteettomat ja on vakuudet ja takaajat, niin ei ole ongelmaa. Niin ja pankki haluaa tietää, että velat, joista tiedot menneet, ovat työn alla eli niitä lyhennetään.

[/quote]Siskoni ostivat juuri miehensä kanssa omakotitalon, molemmat töissä ja mies rakennusmestari, sekä hyvät tulot. Eivät saaneet taloa miehen nimiin, vaan siskoni otti yksin 150000 lainan taloon, koska mihen luottotidot oli mennyt

Vierailija
67/163 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on vuokra-asunto, mutta en ole koskaan tarkistanut vuokralaiseni luottotietoja. Vuokraan asunnon itse ja minulle riittää pärstäkerroin. Vuokrani on sen verran alhainen, että siitä on aina moni kiinnostunut. Jos kiskoisin huippuvuokraa, paikalle tulisi paljon todennäköisemmin vain sellaisia, jotka eivät muualla asuntoa saa. Asuntoni vuokraaminen ei muutenkaan ole vaikeaa, se on hyvällä paikalla Helsingissä. 

Ehkä mulla on ollut vain hyvä tuuri, mutta opiskelijat ovat useimmiten kunnollista porukkaa ja mielestäni sen vain jotenkin näkee olemuksesta, kenellä on pallo hallissa ja kenellä ehkä ei. Tuskin muutan käytäntöä, ennen kuin tulee eka huono kokemus.

Vierailija
68/163 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupungilla, mutta kaupunki ei olisi vuokrannut meille asuntoa, koska toisen tiedot oli menneet myös maksamattomista vuokrista. Ei vaikka odotimme lasta ja toinen kämppä oli menossa remontin takia alta. Joten ensin vain toinen vuokrasi asunnon ja luottotiedoton muutti perässä. Kaupunkia ei kiinnostanut, kuka asuntoon myöhemmin muutti, vaikka kaikki aikuiset ovat vuokrasta vastuussa riippumatta siitä, mitä sopparissa lukee...

Nykyisin velat on jo maksettu ja toinen osapuoli on ottanut opikseen.

Vierailija
69/163 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.12.2013 klo 08:48"]

Olen seuraillut vuokra-asuntoilmoituksia ja jokaisessa vaaditaan puhtaat luottotiedot. Itse omistan sijoitusasunnon, ja myös vaadin vuokralaiseltani puhtaita tietoja. Kiinnostaa, että mistä luottotiedoton enää tänä päivänä voi saada vuokra-asunnon?? Sillan alta? Kertokaa ihan konkreettisia kokemuksia, firmoja, paikkakuntia?

[/quote]

Samassa vuokra-asunnossa missä olin silloinkin, kun tiedot menivät. 

Vierailija
70/163 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityiseltä sain alle vuosi sitten yhden firman kautta.

Vierailija
71/163 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luottotiedot on menneet. Mutta sain kuitenkin SATO : lta kaksion.

Vierailija
72/163 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vvo:n kämpässä. Vuokratakuuta piti maksaa 2kk vuokra + ekan kuun vuokra ennenkuin vuokrasopimimus kirjoitettiin. Eli 2910€ piti maksaa heti ennekuin sai edes avaimia jne.

Vierailija
73/163 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

stadinasunnot.fi. on vaan hyvät jonot. itse asun kantakaupungis onnellisena luottotiedottomana.

Vierailija
74/163 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on työtön ja sossun rahoilla elävä niin tietääkseni voi sopia niin että sossu maksaa suoraan vuokranantajan tilille vuokran. Niin se vuokralla oleva ei koskaan niitä rahoja edes näe. Aika hyvä sopimus myös vuokranantajalle ja tällöin ei henkilön rahattomuuskaan pitäisi olla este vuokrasopimukselle?

Vierailija
75/163 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just sossussa sanottiin että kaupunki/sato eikä VVO anna asuntoa jos
luottotiedot mustana..
Kokemusta on esim: Turku ja Tampere ei ainakaan vuokraa..

Vierailija
76/163 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luottotiedoton ja koditon ei saa mistään asuntoa vaikka on työelämässä ja maksaa veroa, mutta kyllä pakolaiset ja mannet saa kaiken.

Olen kyllästänyt asumaan toisten nurkissa, ja voisin mennä vankilaan kunhan muutama demari menee silpuksi.

T:Asunnoton jo kolmatta vuotta.

Vierailija
77/163 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla taisi olla vuokrantaja huono tuuri:katsomaan asuntoa tuli ensimmäisenä paatuneet luottotiedottomat huijarit sen verran olivat vakuuttavia että annoin asunnon heille.Jälkikäteen katsoin heidän ulosottorekisterin ja se olikin 20 sivua pitkä!Käytännössä eivät koskaan maksaneet mitään laskuja vaan siellä ne kaikki olivat hammaslääkärilaskuista lähtien.Ansiotyötä eivät olleet tehneet koskaan,,vaan yhteiskunann tuilla.Maksamatta oli myös rikosasioita.

Vasta tuon ulosottorekisterin lukiessani ymmärsin millaisen äärettömän riskin ottaa ottaessaan tuollaisen ihmisen vuokralle.yhteiskunta ei nykyään enää edes sakkoja muunna vankeudeksi joten luottotiedottomat elää käytännössä ilman taloudellisia vastuita yhteiskunnan ulkopuolella lähinnä..

Vierailija
78/163 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

81 oletko pk-seudulla vai missä päin?

Vierailija
79/163 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

VVO vuokraa vaikka olis luottotiedot menneet ja vaikka ne olis maksamattomista vuokrista. Siinä tapauksessa tosin ehtona on joko 2 kk:n vuokran suuruinen takuuvuokra ja muutaman kuukauden määräaikainen sopimus alkuun, tai sitten 3kk:n takuuvuokra ja sillon tuo määräaikaisuus on lyhyempi.

Just vähän aikaa sitten kirjoitin toistaiseksi voimassa olevan vuokrasopimuksen, koska määräaikainen meni umpeen, eikä VVO:lla ollut kuulemma mitään syytä olla jatkamatta sopparia :) Vaikka olen työtön opiskelija, maksan vuokrat AINA ennen eräpäivää, se on ensimmäinen ajatus joka on mielessä sillon kun työmarkkinatuki on tulossa. Jos joskus nuorena joutuu huonoon seuraan ja ajautuu sitä myötä elämään elämäänsä päin helvettiä, se ei tarkoita sitä, etteikö niistä tavoista voisi päästä irti. Isot velathan mulla on, mutta niitäkin alan kunnolla lyhentää heti kun valmistun ja tulotaso paranee. Tämänhetkisillä tuloilla ei oikein onnistu, hyvä kun jotenkuten elää voi :(

Ja ei siis ole lapsia, asun yksin.

Vierailija
80/163 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi ap kun sä olet pikkumielinen ja sietäisit kahtoa peiliin. Hyviä esimerkkejä tullut täällä siitä että miksi luottotiedot ovat voineet mennä.. sinä varmaan laittaisit nuoren äidin jolta luottotiedot menneet ja pienen vauvan asumaan sillan alle, häpeä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kahdeksan