Missä asutte luottotiedottomat??
Olen seuraillut vuokra-asuntoilmoituksia ja jokaisessa vaaditaan puhtaat luottotiedot. Itse omistan sijoitusasunnon, ja myös vaadin vuokralaiseltani puhtaita tietoja. Kiinnostaa, että mistä luottotiedoton enää tänä päivänä voi saada vuokra-asunnon?? Sillan alta? Kertokaa ihan konkreettisia kokemuksia, firmoja, paikkakuntia?
Kommentit (163)
[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 22:01"]
Miten on ylipäänsä mahdollista menettää luottotiedot?
- ottaa x vastaan lainaa x*3 josta laina on korotonta jonkun aikaa
- toistaa tämän ottaen lisää korottomia lainoja muualta. maksaa takaisin tuon aiemman
toistaa tätä kunnes rahaa on pilvinpimein ja pelaa kaikki "tupla tai kuitti". jos tulee tupla maksaa velat pois jos kuitti niin hyppää ikkunasta ulos kuin pankkiirit konsanaa joka vuosi
[/quote]
Tätä voi vielä parantaa ottamalla CDS siltä varalta että tulee kuitti ja henkivakuutus ennenkuin alkaa tuohon. (tiputtaa nuken jossa on omaa dna:ta ja räjähteitä, sitten katoaa jonnekin jakomäkeen josta kukaan ei osaa etsiä miljonäärejä)
Menetin luottotietoni joulukuussa tyhmän virheen takia. Sain velat kuitenkin maksettua ja merkintä postuu 2 vuodessa. Tammikuussa piti etsiä uusi vuokra asunto ja vähän jännitti kun juuro luottotiedot menneet. Menin katsomaan ihanaa 2vuotta vanhaa kaksiota, kerroin heti vuokranantajalle tilanteeni, olin siististi pukeutunut ja hiukset nutturalla. Näyttöön tuli 8 muutakin. Minä hymyilin paljon, kehuin itseäni vuokralaisena. Sain asunnon! Ei niillä luottotiedoilla siis väliä, vaan millanen ihminen on. :)
Ihan kaupungin vuokranantajilta. Netissä tein hakemuksen ja nyt olen hakemassa parempaa kun tässä alkaa olemaan varustetaso huono. Ovat tarjonneet jo yhtä jota kävin katsomassa mutta en huolinut kun ilmastointi huono. Vuokrani maksan ajallaan joten ei ole ollut ongelmia. Ja tiedoksi että itse menetin luottotietoni todella väistämättömässä tilanteessa. Minulla oli vaki työ josta jäin opintovapaalle ja olin laskenut tarkkaan menoni mutta kaikki räsähti kerralla kun sairastuin.
Kyllä vvo vuokraa. Asun itsekin vvolla ja sain jopa valita kahdesta asunnosta. Tärkeintä on jatkossa maksaa vuokrat ajoissa. T luottotiedoton
Itse asun yksityisen omistamassa vuokra-asunnossa. Sitäkin aiempi asunto oli myös yksityisen omistama. Aina olen mahdolliselle ja tulevalle vuokran-antajalle sanonut että halutessaan voi soittaa edelliselle vuokran-antajalleni ja varmistaa että olin hyvätapainen vuokralainen ja aina maksoin vuokrat ajallaan.
Miten te luottotiedottomat saatte kotivakuutustakaan?
Entä jos on ulosotossa ja vielä uudelleen mokannut ja jättänyt vuokran maksamatta? Voiko näin tyhmiä ihmisiä olla? Kyllä voi ja nyt en puhu itsestäni.
Onko silloin mitään toivoa? Vai sillan alle?
Jos luottohäiriö merkintä. Ei juuri toivoa saada asuntoa. Jos luottohäiriö maksamattomista vuokrista= ei mitään toivoa saada asuntoa.
On se silloin asunnottomuus. Jos lapsia ne huostaanotetaan.
Ei kannata laskea sen varaan että asuttaisiin muka "hyvinvointivaltiossa" missä "pidetään kyllä kansalaisista huolta" ei näin ole. Ehkä joskus 60-70luvulla
Nykyään olet oman onnesi nojassa.
osoite poste restantee. Asunnoksi asuntovaunu. Numerot salaisiksi. Et ikinä hae postia poste restantesta. Sinua ei ole enää olemassakaa.
Terveisin siis asunotavaunussa asuva.
Kuulin joskus että poliisi olisi kaivannut minua jo viime vuoden puolella. Mutta kun minua ei ole enää olemassa rekistereissä. Missään. Ulos heitetty yhteiskunnasta.
Vierailija kirjoitti:
kuka nyt haluaisi vuokrata luottotiedottomalle, kun kunnollisiakin vuokralaisia on pilvin pimein
Kannattaa nyt kuitenkin muistaa että luottotiedot ja kunnollisuus eivät ole sama asia. Itse olen joutunut tekemään tuhansien eurojen rempan kun sain häädettyä asunnostani vuokralaiset joilla luottotiedot ok.
Samaisessa asunnossa on tällä hetkellä neljättä vuotta vuokralainen jolla merkintä luottotiedoissa, mitään ongelmia ei ole ollut.
Omakotitalossa yksityisellä vuokranantajalla
Sen verran täytyy kyllä tulla tänne kertomaan että minulla ei ole koskaan ollut puhtaat luottotiedot kiitos vanhempieni. Maksan isoja summia kuukausittain seuraavat 10 vuotta koska paökallani ei kateta paljoakaan. Eli ymmärtäkää hyvät vuokranantajat että kaikki ei ole niin mustavalkoista kun te kuvittelet ja olkaa myötätunteisempia. Kyllä ihminen huomaa jo ulkoluonteesta ja näöstä kelle on asuntoansa vuokraamasaa.. Eli fooockk offf bitchess
Miksi ihmiset vatvovat juupas, eipäs, kun voi tarkistaa asian esim VVO/Lumon sivuilta.
https://www.vvo.fi/vuokraasunnot/useinkysyttya/
Näin siellä sanotaan:
"Vaikuttavatko luottotiedot asunnon saamiseen?
Tarkistamme kaikkien täysi-ikäisten asunnonhakijoiden luottotiedot Suomen Asiakastieto Oy:n luottotietorekisteristä ennen asuntotarjouksen tekemistä. Luottotietomerkinnät eivät vaikuta hakijan mahdollisuuteen saada asuntotarjousta varallisuusrajoitetuista taloista. Luottotietohäiriöt vaikuttavat vuokravakuuden määrään siten, että pyydettävä vuokravakuus on 1-3 kk:n vuokran suuruinen riippuen häiriön laadusta ja määrästä. Normaali vuokravakuus puhtailla luottotiedoilla on 250 euroa. Emme tarjoa asuntoa henkilölle, jolla on vuokravelkoja meille."
Tällä hetkellä satolla, ja kuun vaihteessa muutto nuorisosäätiölle. En tiedä olenko ollut erityisen onnekas, mutta ei ole ollut kyllä asuntojen saamisen kanssa ongelmia maksuhäiriönkään kanssa. Hakemuksen olen jättänyt hyvissä ajoin ennen muuton tarvetta, ja molemmilla kerroilla on mennyt 1-2kk asuntotarjoukseen. Yksityiseltä en ole hakenutkaan, mutta en kyllä yksityisellä halunnut asua silloinkaan kun oli vielä tiedot kunnossa.
Yksityiseltä vuokraamassani asunnossa. Oli vanhempi pariskunta joka ei tarkistanut luottotietoja. Pari vuotta olemme nyt asuneet ongelmitta. Isomman asunnon etsintä on käynnissä koska lapsille kaivattaisiin tilaa. Ei taida vaan asuntoa löytyä.
Jaa'a vaikeampaahan se on. Joiltain yksityisiltäkin vois saada, kunhan jollakin tavalla osoittaa, että homma toimii!
Tuolla oli hyviä neuvoja:
http://nopula.com/asuminen/ohjeita%20asunnon%20hakuun/erityistilanteita…
Kaupungin vuokra-asunnossa. Velat jo maksettu ja aspille menee joka kuukausi. 2 vuotta näkyy vielä merkintä, mutta en noilla säästöillä sais vielä lainaakaan niin ei haittaa.
Ärsyttää kyllä, kun esimerkiksi liittymistä joutuu maksamaan 300e jotain "takuumaksua". Mutta oma vika kun juhlin pikavipeillä 18-vuotiaana..
Välillä on tosiaan ollut kusiset paikat, että mistäs nyt kämppä.
Mutta ah, oli se niin "hyvä" talvi se 2007-08: kannatti olla aivan sekaisin ne kuukaudet pikavippien voimalla. Mielisairasta aikaa ja vieläkin maksetaan. Joku taho meillä sekaisin olevilla tai sekaisin olleilla nuorilla aikuisilla tekee hyvät bisnekset.
Miten on ylipäänsä mahdollista menettää luottotiedot?
- ottaa x vastaan lainaa x*3 josta laina on korotonta jonkun aikaa
- toistaa tämän ottaen lisää korottomia lainoja muualta. maksaa takaisin tuon aiemman
toistaa tätä kunnes rahaa on pilvinpimein ja pelaa kaikki "tupla tai kuitti". jos tulee tupla maksaa velat pois jos kuitti niin hyppää ikkunasta ulos kuin pankkiirit konsanaa joka vuosi