Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen niin rapakuntoinen, että 3 kg käsipainotkin kotona tuntuivat raskaalta. Nyt olen treenannut niillä parisen viikkoa

Vierailija
15.05.2026 |

Olen siis ollut sohvaperuna viimeiset 10 vuotta ja havahduin siihen, että kaikki lihakset ovat kadonneet. 

Olen jumpannut oman kehoni painolla ja nostellut käsipainoja.

Nyt jo käsipainot tuntuvat kevyemmiltä. Voiko oikeasti jo parissa kolmessa viikossa tulla jotain lihasta, että nuo eivät tunnu enää niin painavilta?

Olen treenannut niillä monilla eri tyyleillä ja nostoilla noin 5-6 kertaa viikossa.

N48

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olkoon! Jatka samaan malliin :)

Vierailija
2/32 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 kilon painoilla treenaa kuusivuotias poika. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se kehitys näkyy yllättävän nopeasti, varsinkin jos ei ole tehnyt sitä hetkeen. Itsellä oli loukkaantuminen mikä esti treenaamisen ja kaikki lihakset hävisi. Mutta nyt kun on taas päässyt treenaamaan, niin ne melkeen räjähtämällä paukahti takasin kroppaan.

Vierailija
4/32 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hermot tottuu rasitukseen ja olemassa olevat lihakset alkavat toimia tehokkaammin. Lihas kasvaa iässäsi hiiiitaaasstiii

Vierailija
5/32 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi olkoon! Jatka samaan malliin :)

Kiitos. Ylipainoa muuten ei ole kuin noin 5 kg, mutta olisi kiva, jos nekin saisi vihdoin pois. Tosiaan havahduin siihen, että kauppakassit on niin raskaat ja imurikin painoi enemmän kuin ennen. Ja jotenkin ihan semmoinen heikko olo.

Nyt muuten huomaan noista jumppaliikkeistäkin, että pystyn tekemään ne helpommin, olen ihan hämmästynyt, miten nopeasti tuntee jo voimassa tämän eron.

ap

Vierailija
6/32 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se kehitys näkyy yllättävän nopeasti, varsinkin jos ei ole tehnyt sitä hetkeen. Itsellä oli loukkaantuminen mikä esti treenaamisen ja kaikki lihakset hävisi. Mutta nyt kun on taas päässyt treenaamaan, niin ne melkeen räjähtämällä paukahti takasin kroppaan.

Taidat olla aika hoikka, epärealisti tai sulla on rasituksen jälkeen hyvä pumppi

Vierailija
7/32 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

3 kilon painoilla treenaa kuusivuotias poika. 

Ja 48-vuotias nainen, jonka ainut treeni viimeiseen 10 vuoteen on ollut kauppakassien raahaus autolta kotiovelle pari kertaa viikossa. :D

ap

Vierailija
8/32 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taidat olla aika hoikka, epärealisti tai sulla on rasituksen jälkeen hyvä pumppi

Veikkaan, että kyseessä on mies. Miehille tulee lihakset ihan eri tavalla.

Vierailija
9/32 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen niin rapakuntoinen, että mun piti vetää henkeä ja huilata monta kertaa 2 km luontopolulla.

Vierailija
10/32 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä 🎉 

Siitä se lähtee 🍀

Vierailija
11/32 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuloksia voi tulla nopeamminkin, joten olet oikeilla raiteilla.

Vierailija
12/32 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se haittaa, vaikka olisi kuinka rapakunnossa, kunhan alkaa tehdä jotain, oli se ihan kuinka pientä tahansa. 

Vierailija
13/32 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kolmen kilon painot on aina olleet isot, vaikka olen koko ikäni harrastanut aktiivisesti liikuntaa ja olen hyvässä kunnossa. Kädet on vaan rakenteellisesti niin pienet. 

Vierailija
14/32 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä toinen samassa veneessä oleva. Aloitin kolme kuukautta sitten ja olen vahvistunut. Aloin käyttää myös karnitiinia. Se ei edes maksa paljoa. 

Vierailija
15/32 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa, aloittaja!

Vierailija
16/32 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, kroppa tottuu treeniin paljon nopeammin kuin lihaksiin tulee oikeasti muutoksia. Neural adaptation. Myöskään lihaksen vahvistuminen ei automaattisesti tarkoita että lihaksen koko kasvaa, riippuu treenitavasta.

Vierailija
17/32 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän 3kg painot ole mitkään edes painot, joten tottakai kolmen viikon jälkeen ne voivat tuntua etteivät ne ole raskaat.
Naisilla tuo nopea kehitys yleisemmin lakkaa siinä 10-12,5kg käsipainojen kohalla, eli sen jälkeen menee pidempään, että jaksaa seuraavaa jo käyttää.

Puhutaan usein aloittajan nopeasta kehityksestä lihastreeneissä. Lihas kasvaa nopeasti varsinkin alussa, kun ei ole lihaksia. SE loppuu sitten kasvamasta nopeasti tietyssä kohtaa.

Vierailija
18/32 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei, kroppa tottuu treeniin paljon nopeammin kuin lihaksiin tulee oikeasti muutoksia. Neural adaptation. Myöskään lihaksen vahvistuminen ei automaattisesti tarkoita että lihaksen koko kasvaa, riippuu treenitavasta.

Veikkaan, että sun harrastaminen on aerobista. Aerobinen liikunta ei kasvata lihasta, siksi ne sun kädet ei mitään jaksa nostaa.

Vierailija
19/32 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Veikkaan, että sun harrastaminen on aerobista. Aerobinen liikunta ei kasvata lihasta, siksi ne sun kädet ei mitään jaksa nostaa.

Tuo vastaus piti olla tähän tekstiin "Mulle kolmen kilon painot on aina olleet isot, vaikka olen koko ikäni harrastanut aktiivisesti liikuntaa ja olen hyvässä kunnossa. Kädet on vaan rakenteellisesti niin pienet. "

Vierailija
20/32 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän se on peleissäkin yleensä että alkuun tulee suurimmat xp boostit ja sitten se kehitys hidastuu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme seitsemän