Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä asutte luottotiedottomat??

Vierailija
19.12.2013 |

Olen seuraillut vuokra-asuntoilmoituksia ja jokaisessa vaaditaan puhtaat luottotiedot. Itse omistan sijoitusasunnon, ja myös vaadin vuokralaiseltani puhtaita tietoja. Kiinnostaa, että mistä luottotiedoton enää tänä päivänä voi saada vuokra-asunnon?? Sillan alta? Kertokaa ihan konkreettisia kokemuksia, firmoja, paikkakuntia?

Kommentit (163)

Vierailija
121/163 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingin kantakaupungissa yksityisellä vuokralla. Vuokra aika iso n. 1500€. Ostan sitten oman joskus kun tiedot puhtaat.

Vierailija
122/163 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouvola. Sain asunnon yksityiseltä (kaverin kaveri asui tässä ennen). Ei tarkistanut luottotietoja, jotka ovat siis menneet. Mukana myös pari maksamatonta vuokraa.

Olen asunut tässä nyt 7,5 vuotta, vuokran olen aina maksanut, koko tämän ajan. Asunto myös hyvässä kunnossa, en polta tupakkaa sisällä jne.

Ei ne luottotiedot aina kaikkea kerro.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/163 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä asun Australiassa. Koti on myös Suomessa.

Vierailija
124/163 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Krunikassa

Vierailija
125/163 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen seuraillut vuokra-asuntoilmoituksia ja jokaisessa vaaditaan puhtaat luottotiedot. Itse omistan sijoitusasunnon, ja myös vaadin vuokralaiseltani puhtaita tietoja. Kiinnostaa, että mistä luottotiedoton enää tänä päivänä voi saada vuokra-asunnon?? Sillan alta? Kertokaa ihan konkreettisia kokemuksia, firmoja, paikkakuntia?

Kaupungilta sain. Kauhistuttaa kyllä etukäteen kun pitäisi muuttaa työn perässä isompaan kaupunkiin. Onkohan mahdotonta saada homeetonta kämppää mistään?

Vierailija
126/163 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityiseltä olen aina saanut ja nimenomaan asuntosijoittajilta joilla on useampi huoneisto vuokralla. Ovat niin rikkaita ja samalla pihejä etteivät tarkasta luottotietoja. Jos yksityinen vuokraa ainoata omistusasuntoaan, tarkistaa varmasti ja ovat muutenkin pikkutarkkoja. Summa summarun, rikkailta saa köyhiltä ei. Ja kyllä olet köyhä kun vuokraat lähiöstä kusista yksiötä etkä tajua ettet ole maaian ainoa vuokranantaja.

Vierailija
127/163 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

VVO vuokraa vaikka olis luottotiedot menneet ja vaikka ne olis maksamattomista vuokrista. Siinä tapauksessa tosin ehtona on joko 2 kk:n vuokran suuruinen takuuvuokra ja muutaman kuukauden määräaikainen sopimus alkuun, tai sitten 3kk:n takuuvuokra ja sillon tuo määräaikaisuus on lyhyempi.

Just vähän aikaa sitten kirjoitin toistaiseksi voimassa olevan vuokrasopimuksen, koska määräaikainen meni umpeen, eikä VVO:lla ollut kuulemma mitään syytä olla jatkamatta sopparia :) Vaikka olen työtön opiskelija, maksan vuokrat AINA ennen eräpäivää, se on ensimmäinen ajatus joka on mielessä sillon kun työmarkkinatuki on tulossa. Jos joskus nuorena joutuu huonoon seuraan ja ajautuu sitä myötä elämään elämäänsä päin helvettiä, se ei tarkoita sitä, etteikö niistä tavoista voisi päästä irti. Isot velathan mulla on, mutta niitäkin alan kunnolla lyhentää heti kun valmistun ja tulotaso paranee. Tämänhetkisillä tuloilla ei oikein onnistu, hyvä kun jotenkuten elää voi :(

Jaa. En tiedä ollaanko jonossa VVolle vieläkin. Miehellä ei ollut luottohäiriöitä,  minulla oli, ei vuokran maksussa ongelmia ollut.. Seitsemän vuotta jo omassa asuttu mutta VVolta ei kuulunut koskaan mitään..

Ja ei siis ole lapsia, asun yksin.

Vierailija
128/163 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

VVO vuokraa vaikka olis luottotiedot menneet ja vaikka ne olis maksamattomista vuokrista. Siinä tapauksessa tosin ehtona on joko 2 kk:n vuokran suuruinen takuuvuokra ja muutaman kuukauden määräaikainen sopimus alkuun, tai sitten 3kk:n takuuvuokra ja sillon tuo määräaikaisuus on lyhyempi.

Just vähän aikaa sitten kirjoitin toistaiseksi voimassa olevan vuokrasopimuksen, koska määräaikainen meni umpeen, eikä VVO:lla ollut kuulemma mitään syytä olla jatkamatta sopparia :) Vaikka olen työtön opiskelija, maksan vuokrat AINA ennen eräpäivää, se on ensimmäinen ajatus joka on mielessä sillon kun työmarkkinatuki on tulossa. Jos joskus nuorena joutuu huonoon seuraan ja ajautuu sitä myötä elämään elämäänsä päin helvettiä, se ei tarkoita sitä, etteikö niistä tavoista voisi päästä irti. Isot velathan mulla on, mutta niitäkin alan kunnolla lyhentää heti kun valmistun ja tulotaso paranee. Tämänhetkisillä tuloilla ei oikein onnistu, hyvä kun jotenkuten elää voi :(

Jaa. En tiedä ollaanko jonossa VVolle vieläkin. Miehellä ei ollut luottohäiriöitä,  minulla oli, ei vuokran maksussa ongelmia ollut.. Seitsemän vuotta jo omassa asuttu mutta VVolta ei kuulunut koskaan mitään..

tuli perään kommentti että asun yksin mutta siis en toki asu , kolme yhteistä lasta nykyään. :)

Vierailija
129/163 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun kaupugin asunnossa, Uudellamaalla. Vuokra on varsin kohtuullinen. Muutin tähän 1,5 vuotta sitten haettuani asuntoa useita kuukausia. Kaupunkia eivät haitanneet minun maksuhäiriöt millään tavalla. 

Nuorisoasuntoliitolta tuli heti jyrkkä "ei", kun kerroin asuntoa hakiessa veloistani ja luottotiedottomuudestani. Nuorisotäätiö, VVO ja Sato eivät myöskään tarjonneet asuntoa, hakemukset vain hiljaa umpeutuivat. 

Vuokrarästejä minulla ei ole, olen aina maksanut vuokrat ajoissa ja velat ovat tulleet vuosia sitten. Nyt olen onneksi työllistynyt ja saanut velkojen maksun hyvään vauhtiin.

Vierailija
130/163 |
08.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse menetin luottotietoni 18 v (kohta 20v) koska luotin väärään henkilöön. Kyseinen ihminen lupasi maksaa takaisin ja auttaa laskuissa. Eipä hän sitten auttanutkaan yhtään. Kaduttaa kyllä tämä asia tosi paljon, enkä hänen takia pysty luottamaan enään kuin harvoihin ihmisiin. Opin kantapään kautta asian.

Vuokraa en ole koskaan jättänyt maksamatta, joten en nää syytä miksi minua ei voisi ottaa vuokralle asuntoihin.

Vierailija
131/163 |
02.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

luottotiedot voivat mennä myös yrityksen konkurssin vuoksi.ei siihen tarvi itse olla huolimaton laskujen kanssa!

Vierailija
132/163 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä vaan voivat jättää ilman asuntoa, likkakaveri oli lapsineen nyt talvella yli 2 kk ilman asuntoa. Asuivat minun luona sen aikaa.

Vierailija
133/163 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oispa aika paljon siltojen alla porukkaa,jos luottotiedot vaikuttaa. Kyllä kaupunkien vuokra asunnon saa kuka vaan. Lisäksi Varkaudessa näkyy narkomaanitkin saavan yksityisiltä vuokralle asuntoja. Kumma kyllä. Eli ei kukaan asunnotta jää. En usko. Kela ja sosiaalityö auttaa saamaan kodin ja antaa rahaa.

Vierailija
134/163 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä asun puussa.

Vierailija
135/163 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa,lumolta jos ei oo vuokravelkaa.

Vierailija
136/163 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ei ne luottotiedottomat ihmiset kaikkea jätä tahalleen maksamatta.Ymmärrän jos vuokrat jää maksamatta että se aiheuttaa sitä ettei saa asuntoa mutta yleensähän velat ovat tulleet jostain muusta asiasta.kyllä luottotiedottomattomalle voi vuokrata kunhan vaan valvoo että maksaa vuokrat.On vaikea olla luottotiedoton.ja monihan pääsee siitä joissain vuosissa yli,Pienituloisille hankalampaa koska menee monia vuosia kunnes velat saa maksettua,riippuen velan määrästä.Joskus velat on jopa järkevämpää päästää ulosottoon jos velkaantuminen jatkuu ihan kohtuuttomasti.Pikavippifirmat voitas lopettaa,niistähän toi suurin osa velkaantumisesta tulee,varsinkin pienituloisilla.

Vierailija
137/163 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuusen alla asun

Vierailija
138/163 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korjamon lumo on ainoa joka on suostunut minut ottamaan vuokralle.

Vierailija
139/163 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
140/163 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän kaveria auttaa saamaan kämpän. Lumo ja arava kokeiltu ja eivät ota.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kuusi