Missä asutte luottotiedottomat??
Olen seuraillut vuokra-asuntoilmoituksia ja jokaisessa vaaditaan puhtaat luottotiedot. Itse omistan sijoitusasunnon, ja myös vaadin vuokralaiseltani puhtaita tietoja. Kiinnostaa, että mistä luottotiedoton enää tänä päivänä voi saada vuokra-asunnon?? Sillan alta? Kertokaa ihan konkreettisia kokemuksia, firmoja, paikkakuntia?
Kommentit (163)
Kaupungin vuokra-asunnossa. Kohta vaihdan parempaan sellaiseen. Töissäkin käyn. Ei joka asiassa luottotietoja edes kysellä. Vakuutukset pelaa. Kännykän joutuu maksamaan prepaidina. Espoo.
Itse olen asunut nykyisessä kämpässä 7 vuotta, aina maksanut vuokrat ajallaan ilman ongelmia. Ei koskaan mitään asumiseen littyviä ongelmia ja mahdoton saada asuntoa mistään.
Olen hakenut jokaisesta kaupungista mitä Suomesta löytyy, vaikka voisin maksaa 3kk vakuuden ja vuoden vuokrat samantien etukäteen niin silti mahdotonta saada asuntoa, koska en maksanut takaisin lainoja nuorempana. On se jännä että vuokranantaja pelkää että jää vuokrat maksatta luottotietojen takia vaikka tarjoan 3kk vakuutta ja vuoden vuokria samantien :D
Vuokralla tietysti. Ei kaikki vaadi puhtaita luottotietoja, mutta takuu voi olla 3kk vuokra...
Vierailija kirjoitti:
Itse olen asunut nykyisessä kämpässä 7 vuotta, aina maksanut vuokrat ajallaan ilman ongelmia. Ei koskaan mitään asumiseen littyviä ongelmia ja mahdoton saada asuntoa mistään.
Olen hakenut jokaisesta kaupungista mitä Suomesta löytyy, vaikka voisin maksaa 3kk vakuuden ja vuoden vuokrat samantien etukäteen niin silti mahdotonta saada asuntoa, koska en maksanut takaisin lainoja nuorempana. On se jännä että vuokranantaja pelkää että jää vuokrat maksatta luottotietojen takia vaikka tarjoan 3kk vakuutta ja vuoden vuokria samantien :D
Miks et maksa vanhoja velkoja pois?
Jos ei ole vuokraamassa kaupungin halutuimmilta aluelta asuntoa, niin pakko tarjota niillekin kellä ei ole luottotietoja, muuten ei kauppaan käy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen seuraillut vuokra-asuntoilmoituksia ja jokaisessa vaaditaan puhtaat luottotiedot. Itse omistan sijoitusasunnon, ja myös vaadin vuokralaiseltani puhtaita tietoja. Kiinnostaa, että mistä luottotiedoton enää tänä päivänä voi saada vuokra-asunnon?? Sillan alta? Kertokaa ihan konkreettisia kokemuksia, firmoja, paikkakuntia?
Kaupungilta sain. Kauhistuttaa kyllä etukäteen kun pitäisi muuttaa työn perässä isompaan kaupunkiin. Onkohan mahdotonta saada homeetonta kämppää mistään?
Meidän sää oloissa sellainen on hankalaa. Mahdollisimman uusi rakennus on varmin.
Lumolta esimerkiksi, luottotiedottomalta vaaditaan takuuvuokrana parin kuukauden vuokra, kun muilta riittää 0-250e.
Lumolla on paljon tarjontaa ympäri Suomea ja itsekin luottotietoisena lumolla asun ja hyvin hoituu asiat.
Ensin asuin luottotiedottoman hellun kanssa hänen vuokraamassaan kaupungin asunnossa (itsellä vuokrarästejä)
Sitten uuden hellun kotiin muutin, hänelläkään ei luottotiedoy kunnossa, mutta oli töissä isännöitsijä firmassa, meni vain toimistolle kysymään vapaata kämppää, ei ne omien työntekijöiden tietoja tarkasta.
Sen jälkeen olemme asuneet yksityisellä, VVO lla sekä nyt kaupungin vuokra-asunnossa.
Asun kaupungin asunnossa, 40min matka Oulun keskustaan, uimarannalle ja hiihtoladulke 200 metriä, yli 50 neliötä ja alle 450 euroa. Piti tehä ensin 3kk määräaikainen vuokrasopimus ja sitten kun ei ollut häiriötä, toistaiseksi voimassa oleva. Myös mm. Sato vuokraa myös luottotiedottomille, eikä ne ainakaan vuonna 2015 kyselleet ees mitään extraa takuuvuokraan.
Asun Krunikassa omistamassani asunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Luottotiedottomien kohdalla pelätään monesti muitakin elämänhallinnan ongelmia, joten ei haluta ottaa riskiä koko asunnon tuhoutumisesta. Korjauskuluihin vuoden vuokratkaan ei välttämättä riitä.
Eikä luottotiedollisetkaan aina asuntoja niin helposti saa. Minulle ei meinattu vuokrata sen takia, kun olin asunnoton asuntoa hakiessa. Selitin kyllä tilanteen (muutin töiden perässä kaupunkiin ja asuin hostellissa, jossa kuukausikulut vuokraa suuremmat). Palkkatuloni olivat 4000e/kk. Eräskin vuokranantaja soitti minulle ja raivosi puhelimessa kuinka eivät asunnottomille vuokraa ja haukkui aivan täysin minut yms.. Vasta kun työnantajani soitti takaisinpäin hänelle, niin olisin asunnon saanut.
Jälkikäteen ajatellen olisi pitänyt tehdä ihan kunnon valitus ja iltalehteen vinkki tämän firman tavasta puhua ihmisille.
Vierailija kirjoitti:
Minä luottotiedottomana otin juuri mieheni kanssa asuntolainan. Eli omistusasunnossa.
Koronkiskuriltako?
[/quote]Miks et maksa vanhoja velkoja pois?[/quote]
Haluatko antaa mulle 150k€ jolla maksan velat pois?
Tässä sitä on asuttu ydinkeskustassa vuosikymmeniä. Nykyään tietoni ovat jälleen puhtaat, mutta pitkän aikaa eivät olleet. Maksoin perinnöllä velat pois.
Kantakaupungissa yksityisomisteisessa kolmiossa vuokralla. Rahalla saa. Laitoin muutaman takuuvuokran sisään, vuokraisäntä oli oikein palveluhaluinen.
Työsuhdeasunnoksi tän vuokrasin, mut ihan omissa nimissäni.
Ei kaikki luottotiedottomat ole pienituloisia.
Vierailija kirjoitti:
Miks et maksa vanhoja velkoja pois?
Haluatko antaa mulle 150k€ jolla maksan velat pois?
ELi UO vie rahaa joka kk? Miten sitten voit maksaa suuria summia etukäteen tai monia takuuvuokria?
Vuokralla kerrostalossa.
Katoppas kun aikoinaan vielä oli luottotiedot niin sai valita hyvän, nyt alkaataas jäämään pikkuhiljaa laskuja maksamatta kun ei vaan ole vuosien varrella päässy duuniin, nyt vaan odottelen että vanhemnat tosta kuolla kupsahtaa ja saan perintöö millä pärjään minimaalisesti eteenpäin.
Meillä oli luottotiedoton vuokralaisena ja oli vuokralaisista kaikkein paras, jonka vuokranmaksu ja aivan kaikki hoitui ajallaan. Poikkeuksetta. Mielellämme olisimme pitäneet kauemminkin, mutta hän onnellisesti löysi miehen ja muutti hänen luokseen maaseudulle. Ei kaikki luottotiedottomat ole vaikeita vuokralaisia vaan eri syistä siihen tilanteeseen joutuneita.
Vaikka joku hyväsydäminen auttamishaluinen ihminen. Niitäkin luottotiedottomia on jotka ei käytä huumeita/alkoholia ja revi asunnon seiniä auki.
Mikä sen sydäntä lämmittävämpää kuin voida tarjota vuokralle asunto sellaiselle joka muuten joutuisi todennäköisesti juurikin sinne sillan alle asumaan.
Missä on ihmisten sydän? ❤
Jokaisen elämäntarina on yksilöllinen ja monimutkainen, totaalinen tuomitseminen tietämättä toisen tarinaa on yksinkertaista ja sydämetöntä.