Missä asutte luottotiedottomat??
Olen seuraillut vuokra-asuntoilmoituksia ja jokaisessa vaaditaan puhtaat luottotiedot. Itse omistan sijoitusasunnon, ja myös vaadin vuokralaiseltani puhtaita tietoja. Kiinnostaa, että mistä luottotiedoton enää tänä päivänä voi saada vuokra-asunnon?? Sillan alta? Kertokaa ihan konkreettisia kokemuksia, firmoja, paikkakuntia?
Kommentit (163)
Pääseekö kaupungin asuntoon vuokralle, jos on luottotiedot jäljellä?
Kyllä me ainakin saimme miehen kanssa lainaa vaikka kummallakaan ei ole luottotietoja. Olen kuullut että riippuu tuloista paljon ja onko vakkarityö. Sen takia mekin saimme lainan :)
Omakotitalossa ja omistan kaksi sijoitus asuntoakin, jotka olem vuokrannut vuokraturvan kautta. Ihan lapsellisuuttani annoin erään laskun mennä ulosottoon...ei se laskun periminen kauppiaalle ilmaista ole. Ei vakaan talous pari vuoden luottotietomattomuutteen kaadu.
Ensin vuokra-asunnossa, nykyään omistusasunnossa.
Masennuksen takia meni täälläkin ja pitkään paranemisen jälkeen oon saanut asioita järjestellä, mutta nyt kaikki kunnossa :) asutaan miehen kanssa vielä vuokralla ja aloitetaan nyt ihan oman kodin etsintä.
[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 19:01"]luotto tiedoton ei saa lainaa... siis miehesi lainalla menet ok älä huijaa immeisiä jotaka ajatuksella tätä lukee...
[/quote]
Saa kyllä kunhan on riittävät vakuudet!
Helsinki, töölö, 49 neliöö luottotiedot on pakkasella ainakin pari vuotta vielä riippuu kuinka paljo jaksan lyhentää
ei ne kaikki kysy ja aina voi valehdella niinku ite tein aikonaan :)
[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 19:01"]
luotto tiedoton ei saa lainaa... siis miehesi lainalla menet ok älä huijaa immeisiä jotaka ajatuksella tätä lukee...
[/quote]
Tämä ei pidä paikkaansa. En ole tuo aiempi kirjottelija. Olen asun yksin omistusasunnossa ja lainan olen saanut vaikka luottotiedoissa on häiriö. Harmittaako? Ja muuten: luottotiedoton on yhdyssana ;)
Samassa asunnossa, kuin ennen luottotietojen menetystä. Ei ne kämpästä pihalle siitä potki.
[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 19:55"]Samassa asunnossa, kuin ennen luottotietojen menetystä. Ei ne kämpästä pihalle siitä potki.
[/quote]
itse vuokran antajana vaadin vuosittain luottotietotarkistuksen
[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 19:58"][quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 19:55"]Samassa asunnossa, kuin ennen luottotietojen menetystä. Ei ne kämpästä pihalle siitä potki.
[/quote]
itse vuokran antajana vaadin vuosittain luottotietotarkistuksen
[/quote] Minä onneksi asukaan yksityisellä. Ja vuokrat maksan ajallaan.
[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 19:58"][quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 19:55"]Samassa asunnossa, kuin ennen luottotietojen menetystä. Ei ne kämpästä pihalle siitä potki.
[/quote]
itse vuokran antajana vaadin vuosittain luottotietotarkistuks
[/quote] onko vuokralainen oikeus heittää pihalle, pelkästään luottotietojen menetyksen vuoksi, jos on vuokrat ajallaan maksanut?
[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 20:02"][quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 19:58"][quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 19:55"]Samassa asunnossa, kuin ennen luottotietojen menetystä. Ei ne kämpästä pihalle siitä potki.
[/quote]
itse vuokran antajana vaadin vuosittain luottotietotarkistuks
[/quote] onko vuokralainen oikeus heittää pihalle, pelkästään luottotietojen menetyksen vuoksi, jos on vuokrat ajallaan maksanut?
[/quote]
Tässä onkin epäkohta laissa koska pitäisi olla oikeus irtisanoa sopimus
Minä asun omistusasunnossa. Luottotiedot meni lainan ottamisen jälkeen. Sairastuin kaksisuuntaiseen mielialahäiriöön ja tein taloudellisesti uskomattoman tyhmiä juttuja, joita en tule koskaan käsittämään.
Minulla on onneksi vakivirka ja mahdollisuus tehdä niin paljon lisätöitä kuin haluan. Tienaan n. 150 000€ vuodessa ja kaikki velat on maksettu jouluun mennessä. Lääkitys on nyt oikea ja olen terve. Toivottavasti en koskaan enää sairastu!
Itselläni on ollut montakin luottotiedotonta vuokralaista ja kaikki ovat olleet ihania vuokralaisia. Tietty olen vähän alussa epäillyt ehkä, mutta ikinä en ole katunut sen jälkeen kun sopimus on kirjoitettu. Se on niin paljon ihmisestä kiinni.
[quote author="Vierailija" time="19.12.2013 klo 08:53"]kuka nyt haluaisi vuokrata luottotiedottomalle, kun kunnollisiakin vuokralaisia on pilvin pimein
[/quote]mitä merkitystä on luottotiedoilla, kun kuitenkin pyydetään normaalisti vuokravakuus. Voihan se jolla on luottotiedot kunnossa myös jättää asiansa ja vuokransa hoitamatta
Mä asun omistusasunnossa, luottotiedot meni masennuksen takia.